hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

garmtz


hifiman

Dan moet ik eerst van die ratten af  :-\


stef662

Ik ben benieuwd naar de uitleg van die ratten  ;D Meestal zijn de opmerkingen van Audioloog bij nader inzien behoorlijk doordacht.....

oud_account_1

"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

stef662

Citaat van: squadra op juli 10, 2008, 11:16:20
Ratten? je bedoelt zeker de belastingdienst :-X

Aaah zijn er weer van die blauwe enveloppen binnengkomen. Einde hobby  :(

hifiman

Haha, ik vond het gewoon een leuk plaatje en daar moest ik een text bij bedenken. Ik bedoelde via een omweg te zeggen dat ik er even niet de centen voor heb  :P

oud_account_1

"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

stef662

Ok, ratten en waf de grootste bedreigingen voor de hobby  :)

hifiman

Nadeel van het gebruiken van een powerdac is natuurlijk ook dat er dan op zeker niks meer te "finetunen" valt. Overigens zou ik dan eerst een Tact M2150 powerdac proberen, die is een stuk goedkoper. Ander punt is weer dat ik ook nog analoge ingangen nodig heb (is mogelijk maar kost weer flink extra).

)p(

Citaat van: Audioloog op juli 10, 2008, 11:27:41
. Overigens zou ik dan eerst een Tact M2150 powerdac proberen, die is een stuk goedkoper.

Na de prijsdaling van de lyngdorf en stijging van de tact Scheelt het nu minder dan 300 euro...

peter


hifiman

Citaat van: )p( op juli 10, 2008, 11:35:07
Na de prijsdaling van de lyngdorf en stijging van de tact Scheelt het nu minder dan 300 euro...
A ok, ik wist inderdaad niet dat ze nu zo dicht bij elkaar lagen!

Maar ik had dus op dit moment nog even geen plannen om de huidige versterker weer de deur uit tedoen...

stef662

Verdorie, als je het over de duivel hebt ligt er zo'n blauwe envelop op de mat. Ik had dit jaar netjes opgegeven dat ik met een internet projectje behoorlijk wat geld had verdiend in 2007, mag ik het allemaal weer terug geven >:( Maar nu weer on topic.

garmtz

Niet meer kunnen tweaken is toch juist het Walhalla?? Ik snap dat zelf nooit... ::)   ;)

oud_account_1

Citaat van: garmtz op juli 10, 2008, 12:06:48
Niet meer kunnen tweaken is toch juist het Walhalla?? Ik snap dat zelf nooit... ::)   ;)
Het zijn 2 verschillende hobbies ;)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Audiofiel

Citaat van: squadra op juli 10, 2008, 12:09:04
Het zijn 2 verschillende hobbies ;)

Precies. Waarom 1 hobby opgeven ten faveur van de ander, terwijl je ook beide hobby's naast elkaar kunt bezigen? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: garmtz op juli 10, 2008, 12:06:48
Niet meer kunnen tweaken is toch juist het Walhalla?? Ik snap dat zelf nooit... ::)   ;)
Ik bedoelde niet eens zozeer dat ik persee wat te tweaken moet hebben, maar meer dat als ik een powerdac aanschaf en het geluid dan niet helemaal bevalt er dus niks (ok de speakerkabel) meer aan te veranderen valt middels tweaken.

garmtz


hifiman


hifiman

Het streven is eigenlijk om bij pagina 100 van dit topic te kunnen roepen dat de set nu 100% naar mijn zin is  ^-^  ;D  ;)

bmateijsen

Oh... nu nog 8 pagina's te gaan, die heb je zo vol geluld ;D

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

hifiman

Ik geloof dat ik beter nog een kleine disclaimer had kunnen inbouwen  ;D

)p(

Als we even zo doorgaan halen we de 100 vandaag nog  >:D

peter

dekkersj

Citaat van: Audioloog op juli  9, 2008, 13:46:10

Toch wel, heeft iets te maken met het feit dat het nemen van een sample niet oneindig kort duurt (zoals in theorie) maar tijd kost.
Wordt ook wel de sinx afwijking genoemd. Het fijne weet ik er ook niet van  :-[
NOS betekent dat er niet ge-oversampled wordt en heeft per definitie hoog-afval. De Sinc-afwijking inderdaad. Althans, als het DA principe een nulde-orde houdcircuit is (de trapgeveltjes die uit de DAC komen.), zie voor een mooi plaatje een draad bij den buurtjes: http://www.hififorum.nl/index.php?topic=10727.msg169467#msg169467.

Wat meestal het nadeel is van die NOS-DAC's is dat er een stoot HF uit komt wat niet mooi meer is. Bemonsteren in het tijddomein betekent immers periodieke voortzetting in het frequentiedoemein en boven de halve fs komt er dus heel veel rommel en troep uit. Die zou je eigenlijk met een analoog post-filter moeten wegfilteren. Het grote voordeel van de Sinc-filtering is dat deze fasecoherent is en het grote nadeel van een analoog filter is dat deze dat niet is. Meestal wordt/werd er een derde orde Bessel gebruikt icm een dergelijk NOS-DAC. Deze combi geeft nog meer afwijking in het hoog dan de NOS alleen. Maar je moet iets doen om die HF troep weg te filteren. Dit om te voorkomen dat het niet-lineariteiten gaat veroorzaken in den tweeter.

Alles bij elkaar genomen is een NOS not the way to go. Of je moet NOS-sen met 8 DAC's parallel die ieder een beetje verschoven zijn tov elkaar. Dan heb je alleen de Sinc-vervorming en niet de HF troep zo dichtbij.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort