hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

DJ-Foxx

#1625
Citaat van: DA BoSS op maart  3, 2008, 00:16:25
Beste oplossing is eigenlijk nog Scrutinezer overhalen zijn troeteldiertje aan je af te staan  ;) ;D


Anton heeft vast een grote blaffer om zijn "kindjes" te bewaken... heheh... >:D >:D


ehmm mattenklopper ???  ;D ;D

Audiofiel

Citaat van: DA BoSS op maart  3, 2008, 00:16:25
Beste oplossing is eigenlijk nog Scrutinezer overhalen zijn troeteldiertje aan je af te staan  ;) ;D

Nee, beste oplossing is om te vragen of Scrutinzer een standaard 10 voor jou kan ombouwen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op maart  3, 2008, 11:37:46
Nee, beste oplossing is om te vragen of Scrutinzer een standaard 10 voor jou kan ombouwen. ;)
Toch wel goede ideeen die Arjen  ;D

DJ-Foxx

#1628
Citaat van: Audioloog op maart  3, 2008, 11:58:36
Toch wel goede ideeen die Arjen  ;D


ahummm  :P


realitysoap beginnen, Ronald, vrouw en kids + stereo in de hoofdrol.. dagelijks te zien op ned 1

hehe...  O0


just kidding hoor.  ;D

hifiman

Citaat van: RA SUBS op maart  2, 2008, 11:13:41
koop even de nieuwe HVT
Ik ben er al 5 zaken voor af geweest maar niemand verkoopt dat blad  :-X

BuSpu


hifiman


hifiman


BuSpu


hifiman

Citaat van: BuSpu op maart  5, 2008, 10:42:54
op het station?   ;D
Nee in een tijdschriftenzaak in mijn woonplaats waar ik nog niet geweest was :P
Beetje standaard artikel helaas over die XO3 module, niks nieuws tov eerdere artikelen over de tent klokjes.

Maar goed toch leuk om te lezen  :)

scrutinizer

Hij is zowel letterlijk als figuurlijk achter de schermen bezig ???.......Ronald, moet ik met Prozac aanrukken, of ben je verstrengeld in een andere vorm van zelfkastijding? ;D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op maart  7, 2008, 08:43:26
Hij is zowel letterlijk als figuurlijk achter de schermen bezig ???
Dat klopt  ;D

Citaat van: scrutinizer op maart  7, 2008, 08:43:26
.......Ronald, moet ik met Prozac aanrukken,
Nee hoor, ben mijns inziens op de goede (audio) weg  :P
Daarover zometeen meer.

Citaat van: scrutinizer op maart  7, 2008, 08:43:26
of ben je verstrengeld in een andere vorm van zelfkastijding? ;D
Zit toevallig wel thuis vandaag vanwege pijn, maar geloof me dat heb ik niet zelf veroorzaakt  ;D (kaakchirurg is de schuldige)

hifiman

Ok dan komt hier mijn bekentenis   ;D
Ik had voor mezelf reeds een plan uitgezet en dat was:
- een goede TEAC VRDS-10 zoeken/kopen en er een tenclockje in mikken
- andere luidsprekerbekabeling proberen

Echter enerzijds omdat ik druk was (niet alleen de hobby maar ook andere zaken) en anderzijds omdat het tegen (uiteraard goedbedoeld) advies van een aantal mensen alhier is had ik er even voorgekozen nog niks op te pennen en wilde ik eigenlijk wachtten tot ik klaar was met deze zaken en dan mijn verslag doen.

Ik zal jullie niet langer in spanning laten en dus mijn verslag van de ervaringen/wijzigingen tot op heden vertellen  :)

DJ-Foxx


hifiman

#1639
Ok eerst even over de TEAC VRDS-10.

Zoals ik al had verteld was ik aardig onder de indruk van de VRDS-10 van Anton. Ik besefte echter dat deze gemodificeerd is en dat als ik een VRDS-10 zou aanschaffen dit geen garantie geeft dat ik daarmee hetzelfde geluid in huis haal.

Aan de andere kant zag ik (zelfs al zou ik er qua geluid niet op vooruitgaan) ook een paar voordelen. De VRDS-10 is degelijker en mooier, is zowel in te zetten als loopwerk als geintegreerde speler. De "upgrade" (na verkoop van de CT333) zou mij niet meer dan pakweg 150 euro kosten. Tsja toen ik het eenmaal zo bekeek was ik voor mezelf "om".

Ik had geluk, er stond een VRDS-10 te koop en dat bleek (toen ik er ging kijken) een fantastisch mooi (geen krasje te ondekken) exemplaar te zijn. Wat mij ook gelijk opviel wat het display wat nog als nieuw presteerde (die van mijn CT333 is beduidend "dimmer"). Tevens was dit exemplaar gemodificeerd door v/d Jong Systems. De eigenaar had overigens een prachtset en was daar duidelijk super zuinig op.

Ik had het gevoel dat ik nergens een in beter staat verkerende VRDS-10 zou vinden en heb hem dus gekocht! Ik ben nog steeds erg tevreden over het feit dat ik dit exemplaar gevonden en gekocht heb. Die gaat dus nooit meer weg!  :)

Ik wil er dus wel gelijk een XO3 tentlabs module inzetten en dit keer ook gelijk de bijbehorende clock voeding van tentlabs. Deze zijn in bestelling en ik hoop er dit weekend mee aan de slag te kunnen, echter dat is nog niet zeker aangezien gisteren het spul nog niet binnen was bij de audiofabriek.

Ik heb besloten de tentclock in de CT333 erin te laten zitten en ik twijfel nog of ik dit loopwerk ga verkopen of zelf erbij ga houden.

Dan natuurlijk de vraag of het nu wel of niet een verbetering (analoog aangesloten) is qua sound  ??? Eigenlijk wil ik deze vraag pas beantwoorden als de tent clock erin zit, maar goed mijn eerste indrukken zijn: een wat ruimtelijker geluid dan met de CT333/Ultralink DAC maar niet helemaal de kwaliteiten die ik gehoord heb uit het loopwerk van Anton. Dat is niet erg, dat was ondertussen ook niet persee het doel meer en de tentclock zit er nog niet in! (was bij de CT333 een duidelijke verbetering!).

Wordt vervolgdt dus..


hifiman

Overigens had ik mijn enige dure interlink (LAT IC-300) al voor aankoop van de TEAC (ik kijk graag vooruit  ;D) omgesoldeerd van XLR naar RCA  :P (de TEAC VRDS-10 heeft alleen RCA analoog uit)

hifiman

Het plan is dus om uiteindelijk met de VRDS-10 analoog uit te gaan draaien en de Genesis Digital Lens en de PS Audio DAC te behouden voor de Squeezebox. Als er dan niet echt voor "gezeten" wordt kan er met de Squeezebox gedraaid worden in toch nog enigszins acceptabele kwaliteit  ;)

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op maart  7, 2008, 09:48:16
Ok eerst even over de TEAC VRDS-10.

Zoals ik al had verteld was ik aardig onder de indruk van de VRDS-10 van Anton. Ik besefte echter dat deze gemodificeerd is en dat als ik een VRDS-10 zou aanschaffen dit geen garantie geeft dat ik daarmee hetzelfde geluid in huis haal.

Aan de andere kant zag ik (zelfs al zou ik er qua geluid niet op vooruitgaan) ook een paar voordelen. De VRDS-10 is degelijker en mooier, is zowel in te zetten als loopwerk als geintegreerde speler. De "upgrade" (na verkoop van de CT333) zou mij niet meer dan pakweg 150 euro kosten. Tsja toen ik het eenmaal zo bekeek was ik voor mezelf "om".

Ik had geluk, er stond een VRDS-10 te koop en dat bleek (toen ik er ging kijken) een fantastisch mooi (geen krasje te ondekken) exemplaar te zijn. Wat mij ook gelijk opviel wat het display wat nog als nieuw presteerde (die van mijn CT333 is beduidend "dimmer"). Tevens was dit exemplaar gemodificeerd door v/d Jong Systems. De eigenaar had overigens een prachtset en was daar duidelijk super zuinig op.

Ik had het gevoel dat ik nergens een in beter staat verkerende VRDS-10 zou vinden en heb hem dus gekocht! Ik ben nog steeds erg tevreden over het feit dat ik dit exemplaar gevonden en gekocht heb. Die gaat dus nooit meer weg!  :)

Ik wil er dus wel gelijk een XO3 tentlabs module inzetten en dit keer ook gelijk de bijbehorende clock voeding van tentlabs. Deze zijn in bestelling en ik hoop er dit weekend mee aan de slag te kunnen, echter dat is nog niet zeker aangezien gisteren het spul nog niet binnen was bij de audiofabriek.

Ik heb besloten de tentclock in de CT333 erin te laten zitten en ik twijfel nog of ik dit loopwerk ga verkopen of zelf erbij ga houden.

Dan natuurlijk de vraag of het nu wel of niet een verbetering (analoog aangesloten) is qua sound  ??? Eigenlijk wil ik deze vraag pas beantwoorden als de tent clock erin zit, maar goed mijn eerste indrukken zijn: een wat ruimtelijker geluid dan met de CT333/Ultralink DAC maar niet helemaal de kwaliteiten die ik gehoord heb uit het loopwerk van Anton. Dat is niet erg, dat was ondertussen ook niet persee het doel meer en de tentclock zit er nog niet in! (was bij de CT333 een duidelijke verbetering!).

Wordt vervolgdt dus..


Ah!...andere vormen van zelfkastijding dus. ;D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Dan was er nog het plan om te experimenteren met een digitale interlink, maar aangezien het plan nu is om analoog uit met de TEAC te gaan draaien als belangrijkste bron is dat plan even aan de kant geschoven  ^-^

Audiofiel

Leuk te lezen dat de Teac al gekocht is. Het is net een spannende soap, zo snel als de afleveringen elkaar opvolgen. Eerlijk gezegd had ik verwacht dat de Tent klok er al in zou zitten (of anders die uit de CT333). ;D


Heb je de Teac al als loopwerk vergeleken met de CT333, dus op de PS Audio DAC? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Nahpets

Oei, dat gaat je een hoop details kosten.

Het analoog van de TEAC vond ik wel muzikaal maar zeker niet het summum op gebied van detaillering.

Gewoon gaan proberen en luisteren.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op maart  7, 2008, 09:52:41
Dan was er nog het plan om te experimenteren met een digitale interlink, maar aangezien het plan nu is om analoog uit met de TEAC te gaan draaien als belangrijkste bron is dat plan even aan de kant geschoven  ^-^

Nadruk op 'even' ;D


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

)p(

Feli dan weer Ronald...wij hadden niet anders verwacht :)

Maar vooral snel beterschap met je kies!

peter

hifiman

#1648
Citaat van: Audiofiel op maart  7, 2008, 09:53:10
Leuk te lezen dat de Teac al gekocht is. Het is net een spannende soap, zo snel als de afleveringen elkaar opvolgen. Eerlijk gezegd had ik verwacht dat de Tent klok er al in zou zitten (of anders die uit de CT333). ;D
Ja ach, een en ander heeft ook een beetje te maken met het feit dat ik dit hele verhaal het liefst af wil hebben voor ik op vakantie ga volgende week, zodat ik tijdens en na mijn vakantie meer rust in mijn kont heb  ;D Daarnaast is de vrouw een week eerder dan mij op vakantie en heb ik nu fulltime hobby time zeg maar  ;D

Citaat van: Audiofiel op maart  7, 2008, 09:53:10
Heb je de Teac al als loopwerk vergeleken met de CT333, dus op de PS Audio DAC? ::)
Nee, bewust niet, dat zou niet eerlijk zijn want de een heeft een tentklok en de ander niet, eerst dus het klokje inbouwen in de 10.

hifiman

Ok dan het luidspreker kabel verhaal.

Zoals jullie weten vond ik met name stemmen te dun klinken op mijn set. Mijn hoop was dat dit met andere luidsprekerbekabeling op te lossen zou zijn  ::) Nou ik kan alvast verklappen dat was inderdaad zo!!  8)