De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WickedGame

Citaat van: rdebruin op november 20, 2016, 13:35:56
Is Sonus faber niks voor jou? Staan best wat mooie setjes cremona te koop.
Heb deze zelf jaren gehad en met wat jij beschrijft zou dat wel eens jou ding kunnen zijn.

Sonus Faber in combinatie met Classé vind ik persoonlijk geen gelukkige match.

Qua keuzes denk ik dat BE zich moet focussen op o.a. AP, B&W 8xx, TAD, Revel of als geld geen rol speelt Wilson :D

blue-eyes

Indien Wilson, dan worden het de monitoren. Daarvan weet ik nu 1 set te staan voor ruim onder de 2000 euro.
Ik denk zelf dat een setje B&W het duurst gaan zijn, het worden dan sowieso een setje 802's.

AP is prijstechnisch wellicht op basis van de prijs de eerste keus. Klank weet ik niet.

Maar eerst nog 2 sets speakers te verkopen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Ik heb het misschien gemist, maar is de JBL set dan al weg?

blue-eyes

Nog niet. Belangstelling? :P

Hoe dan ook, de set gaat weg. Ik wil gewoon iets anders. Je weet dat ik niet nieuw koop, dus 2e hands. Ik moet derhalve dan meer "gokken" dan in het geval van een aanschaf bij een winkel.
Bij een winkel krijg je service, kan je meerdere zaken luisteren en proberen. Bij 2e hands aankoop is dat minder voor de hand liggend.
Dan koop je dus iets wat achteraf minder is dan gedacht. Zo dus ook bij de Kharma set die ik heb gekocht.
Dus nu verder zoeken. AP is een waarschijnlijke volgende kandidaat.
Ik ga ook bewust niet naar de winkel om te luisteren. Dat wil ik niet. Ik ga niet gebruik maken van de service als ik al weet dat ik ze daar niet ga kopen, dat vind ik niet zo horen (idem voor luisteren bij een winkel en dan snel op internet bij de goedkoopste bestellen ).

Ik betaal liever 5000 euro voor een wat oudere high end speaker, dan voor een nieuwe redelijke speaker van 5000 euro. Andere mensen mogen de eerste 75% afschrijven :) Zonder 2e handse aankopen ook geen nieuwe aanschaf :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Maar waarom gaat de JBL set dan weg? Je hebt het misschien allang verteld, maar ik kan het zo in de thread met aanbevelingen niet meer vinden...

Richard70…

Citaat van: bmateijsen op november 21, 2016, 14:42:10
Maar waarom gaat de JBL set dan weg? Je hebt het misschien allang verteld, maar ik kan het zo in de thread met aanbevelingen niet meer vinden...

Niet omdat het moet, maar omdat het kan :D
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

blue-eyes

Citaat van: rdebruin op november 21, 2016, 14:44:58
Niet omdat het moet, maar omdat het kan :D

Ook. Maar .....

Ik wil gewoon iets anders. Niet omdat ik niet tevreden ben, verre van dat, maar omdat het gewoon leuk is om iets anders te proberen.
De jacht zelf is ook iets wat ik leuk vind. Na 10 jaar en meer de Ti-K serie te hebben gehad vond ik het tijd om eens iets anders te proberen.
Kan ik voor weinig weer een zelfde nivo halen? Wat is er meer te krijgen? Et cetera.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#5982
@Perfectionist: dit is de bewuste center? Ik begreep ook dat er een nieuwe versie verwacht wordt?



Height   290 mm / 11.4"
Width   634 mm / 24.9"
Depth   340 mm / 13.3"
Weight   17 kg
Recommended amplifier power   25-180 W
Impedance   4 Ohm
Frequency range   40 Hz -33 kHz
Sensitivity   90 dB
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HJ

Mijn oude speakers hebben weer een nieuwe eigenaar [emoji3]
Ik vond ze lekker klinken hoor maar heb de fout gemaakt om naar de 3.2 te gaan luisteren. Die zijn in alles beter en ik vind ze er ook geweldig uitzien itst de gemiddelde vloerstaander.
Als ik het zo lees zou je ook eens naar de kharma 3.2 oid kunnen gaan luisteren. Kosten meer maar zijn ook wezenlijk beter. Vooral de tweeter vind ik frisser klinken en het laag is een stuk strakker (ondanks dat het maar 1 driver is) en gaat best laag, bij mij 25hz.

De cremona auditors heb ik ook gehad. De tweeter klinkt echt heel goed maar de auditors waren gewoon te klein voor mijn ruimte ondanks dat ik er een flinke sub bij had staan.

bmateijsen

Ik zou dan vooral ook eens naar Revel kijken... F208 (heeft lichte schade, maar wordt opnieuw gespoten) en C208 (wordt ook opnieuw gespoten). En dan combineren met S206.

Of naar Ultima serie... Ik weet nog een waanzinnige set met Studio, Center en Gem's te staan... ;).

Citaat van: Blue-Eyes op november 21, 2016, 15:03:30
Ook. Maar .....

Ik wil gewoon iets anders. Niet omdat ik niet tevreden ben, verre van dat, maar omdat het gewoon leuk is om iets anders te proberen.
De jacht zelf is ook iets wat ik leuk vind. Na 10 jaar en meer de Ti-K serie te hebben gehad vond ik het tijd om eens iets anders te proberen.
Kan ik voor weinig weer een zelfde nivo halen? Wat is er meer te krijgen? Et cetera.


fugazi_2009

Ik zou geen AP doen, ben er nooit weg van geweest. De Revels van Bjorn, zeker interessant. Wilson Audio, zeker top. Wilson Benesch ben ik over het algemeen ook erg van onder de indruk

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Perfectionist

Citaat van: Blue-Eyes op november 21, 2016, 18:50:24
@Perfectionist: dit is de bewuste center? Ik begreep ook dat er een nieuwe versie verwacht wordt?



Height   290 mm / 11.4"
Width   634 mm / 24.9"
Depth   340 mm / 13.3"
Weight   17 kg
Recommended amplifier power   25-180 W
Impedance   4 Ohm
Frequency range   40 Hz -33 kHz
Sensitivity   90 dB

Ja dat is de high end center.
Een beter forum begint bij jezelf.

Perfectionist

Citaat van: fugazi_2009 op november 21, 2016, 20:24:20
Ik zou geen AP doen, ben er nooit weg van geweest. De Revels van Bjorn, zeker interessant. Wilson Audio, zeker top. Wilson Benesch ben ik over het algemeen ook erg van onder de indruk

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Niet doen, volgens mij is dat smaak. Er zijn mensen wel helemaal weg van.....

Vergelijken met Wilson altijd doen natuurlijk.
Een beter forum begint bij jezelf.

fugazi_2009

Helemaal waar natuurlik, maar aan de andere kant ken ik BE ook wel een beetje

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Peerless Monster

Citaat van: fugazi_2009 op november 21, 2016, 21:37:15
Helemaal waar natuurlik, maar aan de andere kant ken ik BE ook wel een beetje

Sent from my SM-G930F using Tapatalk



Dan zou ik bijna avalon aanraden (niet omdat jij ze ook hebt Jack).
Meer het idee... of juist Magico's...
Maar allemaal te duur denk ik.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

fugazi_2009

Volgens mij wil BE heel graag een center (God mag weten waarom), dat is lastig bij Avalon

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

#5991
Wilson Benesch heb ik ook op het lijstje staan.

Mbt AP aan het inlezen. Zo te lezen komt de plaatsing behoorlijk precies, 1,2 maal de zit afstand, afstand van de muur etc. De ruimte is 4 meter breed, ik zit op 3,25. Dat gaat theoretisch niet kunnen :P


Stiekem wil ik ook de looks hebben. De huidige Kharma's spreken dat tegen, maar ik wil iets meer dan standaard rechtuit en hoekige speakers. Het achter overhellende van AP spreekt me dan aan.


Citaat van: bmateijsen op november 21, 2016, 19:22:33
Ik zou dan vooral ook eens naar Revel kijken... F208 (heeft lichte schade, maar wordt opnieuw gespoten) en C208 (wordt ook opnieuw gespoten). En dan combineren met S206.

Of naar Ultima serie... Ik weet nog een waanzinnige set met Studio, Center en Gem's te staan... ;).


Ik zal wel fors moeten bijleggen bij inruil van Kharma en JBL set ;)
Ik kijk de laatste tijd ook vaak op jullie site ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#5992
Citaat van: hans. op november 21, 2016, 19:06:54
Mijn oude speakers hebben weer een nieuwe eigenaar [emoji3]
Ik vond ze lekker klinken hoor maar heb de fout gemaakt om naar de 3.2 te gaan luisteren. Die zijn in alles beter en ik vind ze er ook geweldig uitzien itst de gemiddelde vloerstaander.
Als ik het zo lees zou je ook eens naar de kharma 3.2 oid kunnen gaan luisteren. Kosten meer maar zijn ook wezenlijk beter. Vooral de tweeter vind ik frisser klinken en het laag is een stuk strakker (ondanks dat het maar 1 driver is) en gaat best laag, bij mij 25hz.

De cremona auditors heb ik ook gehad. De tweeter klinkt echt heel goed maar de auditors waren gewoon te klein voor mijn ruimte ondanks dat ik er een flinke sub bij had staan.


De huidige Kharma's waren een nieuwsgierige stap voordat ik naar de 3.2 zou gaan, ik was gevallen voor het design. Nu kan je de mijne niet met de 3.2 vergelijken, maar er zit iets in van Kharma. Tot nu valt me dat tegen. Dat klinkt negatief, zo bedoel ik dat dan ook niet.
Het is goed, maar ik had meer verwacht. Meer verwacht dat de JBL's gewoon niet meer meekonden, etc. Dat valt dan best mee :)

Vooralsnog gaat de Kharma's 3.2 etc. het niet worden. Het is toch 7K voor een nette set wat je neerlegt. Dat is voor een aantal stappen verder in een zoektocht, en die moet dan ook wel heel erg definitief zijn om dergelijke uitgaven te doen, niet maar even om te proberen.

Bij de AP Virgo 25 plus praat je ook over 8K nieuw, dus ook veel te duur om even te proberen en bij het niet goed zijn weer te dumpen.... ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Peerless Monster op november 21, 2016, 21:41:54
Dan zou ik bijna avalon aanraden (niet omdat jij ze ook hebt Jack).
Meer het idee... of juist Magico's...
Maar allemaal te duur denk ik.

Geen Avalon. Toch niet echt mijn ding kwa looks. Dus dat is dus al een afvaller.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Perfectionist

Als je voor de combi looks en sound gaat. Ook al over gedacht nu, toen ook gehoord, maar die dealer in Dusseldorf heeft ook ASW Chelys staan, normaal 9000 euro, nu 3500 euro.
Nieuw in doos.

De ruimtelijkheid van AP, analytisch, maar ook een hele goede definitie van het laag (sommigen ervaren AP als zwabber daar).

Een beter forum begint bij jezelf.

blue-eyes

#5995
Zoveel keuzes. Iemand anders moet ook eerst maar eens een keuze maken voor mijn straks te koop staande setjes speakers :P

p.s. Ze moeten wel zwart (hoogglans zijn) :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

martien


Raphie

Citaat van: Blue-Eyes op november 21, 2016, 05:54:01
Positieve ontwikkeling. Ik heb de speakers zo ver als mogelijk uit elkaar gezet, ik schat op zo'n 3.5 meter.

Het is nu duidelijk anders, maar ook duidelijk beter. Het hoog is nu meer aanwezig (speakers dicht bij elkaar, zaten ze elkaar in de weg?) maar uiteraard nog steeds minder dan de JBL, maar veel meer aanwezig. Het is ook ruimtelijker geworden. Maar duidelijk platter dan met de Ti-K's.
Het verschil is nu al stukken kleiner dan gisteren.  Maar zoals gezegd, komt niet bij de JBL.

Maar zeker met plezier wat muziek geluisterd gisteravond.
ik vind die nep karma's echt hé lé maal niks. Lijkt net zo'n voorgezaagd zelfbouw pakket van de audiofabriek. DYI uit het jaar kruik. Blijf gewoon lekker bij je JBL's of stel jezelf een serieus budget (5k€ of zo) dit is echt 3 stappen achteruit
JBL PRX Power!

HJ

Citaat van: Raphie op november 22, 2016, 07:57:06
ik vind die nep karma's echt hé lé maal niks. Lijkt net zo'n voorgezaagd zelfbouw pakket van de audiofabriek. DYI uit het jaar kruik. Blijf gewoon lekker bij je JBL's of stel jezelf een serieus budget (5k€ of zo) dit is echt 3 stappen achteruit
[emoji1]
Het zijn uiteindelijk geen kharmas. Het is ols en ontworpen door dhr v Oostrum.  Later heeft hij het kharma genoemd maar werden het meteen andere speakers/prijzen.
En zoals je zegt, als ik het goed heb kon je deze toen der tijd ook als zelfbouw pakket bestellen. Deze set is wel door kharma zelf gefabriceerd.


blue-eyes

#5999
Ik wil gewoon wat anders, en begin bewust op 0. De JBL's gaan weg. Geen discussie. Spijt? Nee. Gaat het minder worden? Grote kans van wel, maar zoals gezegd, eerste stap. Daarna ga ik verder zoals ik dat altijd doe. Met JBL ben ik ook op 0 begonnen: XTI, toen de Ti serie, daarna de Ti-K serie.
En het budget is ruim genoeg ;) Beter gezegd, zit genoeg rek in, meer dan de 5K. Maar als eerste stap ga ik geen 5 K uitgeven. Misschien is met de helft al 80% van de kwaliteit te krijgen.........

Maar ik vind het een sport om zo goed mogelijke speakers te krijgen tegen een zo laag mogelijke prijs. Je kent me ;) Ook dat is deel van de fun.

Zal je zien dat ik ze niet kwijtraak :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey