geintegreerde versterker

Gestart door adventure, november 11, 2009, 16:52:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

S@m

Citaat van: adventure op november 18, 2009, 05:56:51
die magnat = Magnat RV1
zou de pathos ipolII zoveel krachtiger zijn dan zijn kleine broer de logos?
Ben het vertrouwen een beetje kwijt, zoals ik al schreef die stuurt nu mijn guarneri's aan.



De Logos heeft 2x 110W en de Pathos 2x 45W. Gelukkig zegt dit niet zoveel (eigenlijk helemaal niets). De Pathos staat er om bekend dat hij door het eindversterkergedeelte van de InPower in staat is om ook 'nukkige' luidsprekers goed te kunnen aansturen.

Eerst proberen is het devies...

BenWfan

Citaat van: adventure op november 11, 2009, 16:52:42
zoek een versterker voor aansturing s.f. guarneri en kijk naar de gamut di150 / pass int150 kent iemand het geluid van deze versterkers.
graag jullie advies
:blink:

Classé CAP 2100?
Classé CAP 2100

aMUSEd

Citaat van: S@m op november 18, 2009, 09:08:14
De Logos heeft 2x 110W en de Pathos 2x 45W. Gelukkig zegt dit niet zoveel (eigenlijk helemaal niets).
Eens. Een 'lichte' versterker kan veel muzikaler klinken dan een 'zwaardere'. Het geeft alleen wel beperkingen mbt hoe hard ja kan spelen.

advr

#53
Citaat van: aMUSEd op november 18, 2009, 21:03:33
Eens. Een 'lichte' versterker kan veel muzikaler klinken dan een 'zwaardere'. Het geeft alleen wel beperkingen mbt hoe hard ja kan spelen.

mijn 8W in Triode Audio Innovations speelt zwaar klassiek en ook nog hard (heb speakers met 91 dB/W/m) :alien:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

ivo1986

Citaat van: peterrr op november 17, 2009, 18:15:57
vraag naar de beste platenzaak van de hele wereld.....en dan 50stappen terug..


nee. zonder gekheid ze zitten in de Utrechtse straat idd parkeren in de stopera/stadhuis. brug over tot Rembrandsplein en aan je linker hand.
Wel een leuke shop,

groet Peterr


En de oud manager van de platenzaak is nu (mede)eigenaar van Concerto-audio.
Ken weinig mensen die zoveel van muziek weten als de (mede)eigenaar, Alex, behalve als het over klassiek gaat.

aMUSEd

Citaat van: advr op november 18, 2009, 21:13:50
mijn 8W in Triode Audio Innovations speelt zwaar klassiek en ook nog hard (heb speakers met 91 dB/W/m) :alien:
8W is hard zat  ;) Overigens is het wel zo dat 'hard' een relatief begrip is. Ik kom wel eens bij iemand waarbij zijn normale luistervolume in mijn oren al erg hard is.. laat staan wanneer hij los gaat  :crazy: :laugh:

Garp

Welke 'niet zo spannende' Electrocompaniet heb je beluisterd  ;)

esre

Citaat van: Garp op november 19, 2009, 22:22:39
Welke 'niet zo spannende' Electrocompaniet heb je beluisterd  ;)


ECI-4 vond ik niet spannend. :D

adventure

gryphon tabu
wordt ook genoemd als een van de beste geintregreerde  versterkers of heeft de tijd dit alweer achterhaald?
zou dit beter zijn dan pass int150 (dat lijkt me steeds meer heel erg wat).

advr

Citaat van: aMUSEd op november 19, 2009, 19:57:54
8W is hard zat  ;) Overigens is het wel zo dat 'hard' een relatief begrip is. Ik kom wel eens bij iemand waarbij zijn normale luistervolume in mijn oren al erg hard is.. laat staan wanneer hij los gaat  :crazy: :laugh:

het hoeft ook niet altijd hard om te kunnen genieten. af en toe een nummertje is wel lekker. ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

scrutinizer

#60
Citaat van: advr op november 20, 2009, 07:08:26
het hoeft ook niet altijd hard om te kunnen genieten. af en toe een nummertje is wel lekker. ;D

:laugh:

Oh!! ...of doelde je op muziek, Ad? :-X

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

advr

Citaat van: scrutinizer op november 20, 2009, 18:00:18
:laugh:

Oh!! ...of doelde je op muziek, Ad? :-X

Anton.

wat jij wil, het is allebei lekker toch ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

aMUSEd


S@m

#63
Citaat van: adventure op november 20, 2009, 05:41:11
gryphon tabu
wordt ook genoemd als een van de beste geintregreerde  versterkers of heeft de tijd dit alweer achterhaald?
zou dit beter zijn dan pass int150 (dat lijkt me steeds meer heel erg wat).

Op zoek naar de beste geïntegreerde versterker kwam ik deze oude post tegen. Verder zoekend blijkt de NAD S300 gewoon dezelfde versterker te zijn...






....wilde ik toch even kwijt... 8)

Miracle.

#64
Citaat van: S@m op januari 14, 2010, 14:55:51
Op zoek naar de beste geïntegreerde versterker kwam ik deze oude post tegen. Verder zoekend blijkt de NAD S300 gewoon bijna dezelfde versterker te zijn...



....wilde ik toch even kwijt... 8)
Let even op de prints bij de eindtrappen, en wat je hier niet ziet is dat er onder de plaat boven de voedingstrafo's bij de Gryphon nog iets meer zit dan alleen die trafo's. Daar zit nog een regulerings circuit, wat de NAD niet heeft.
Die afdekplaat boven de trafo's heeft ook nog een afschermende werking.
Daarbij is de printplaat van de Gryphon van een ander materiaal dan bij NAD, en zijn de cinch pluggen bij de Gryphon van een iets degelijker kwaliteit.

Het ontwerp heeft heel veel overeenkomsten, en vooral de VV print is nagenoeg het zelfde (een vrij standaard ontwerp), maar er zijn toch wel verschillen.
Ook het matchen van onderdelen gebeurd bij NAD zeker niet. Van Gryphon weet ik zeker dat ze bepaalde onderdelen matchen, en dan met name de eindtrappen.
In eindtrappen zit bijna net zulke grote verschillen als in buizen.

S@m

Bedankt voor je verhelderende post, dat maakt idd het prijsverschil goed... ;)

scrutinizer

#66
Nu is daar weinig van te zeggen S@m. Ondanks de plaats van componenten eender lijkt is de keuze van type halfgeleiders en op welke plaats in de schakeling  gebruikt belangrijk.
Verder is een soortgelijk rijtje relais voor de input, terug te vinden in menig (voor)versterker, 4 elco's en een gelijke vorm uitgangs transistoren zegt niets, daarentegen ook niets over layout en eigenlijke schakeling.
Kijk bijvoorbeeld eens naar de dubbele bridge rectifiers per kanaal van de Gryphon, naar de neg. connection van de Buff. elco's (3 uur versus 6 uur positie ;layout), temperatuur huishouding (afmeting van koellichaam), de met enige zekerheid aanwezige lichtnet filtering en het beveiligings circuits onder de kap en zie ik in de stuurtrap veel, buiten wat gelijk gekleurde c's, afwijkends qua layout en componenten in gebruik.
Wat het mij verteld is dat Gryphon idd een prijs voor betere int amp heeft gekregen, wat NAD in dit geval zeker gestimuleerd heeft voor een versterker met minder in de riebel te krijgen............. monkey see, monkey do.

Wat ik er aan toe wil voegen is dat als er merken zijn die hun aandacht serieus richten op kwaliteit en consistentie (even buiten de prijsfactor om ) dan behoort Gryphon m.i. op een plaats bij de eerste 5.

De combinatie van Gryphons Limited Edition preamp in samenwerking met hun pure class A DM 100 eindtrap in bezit gehad, bekeken en beluisterd te hebben. Highly memorable!!!!

;D

Anton.

 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

S@m


adventure

het is toch " los"  geworden nl:  een bryston 4bsst2 en een herron vtsp 2

dit gaaaat lekker!

Dank allemaal voor de hulp maar mijn oren hebben besloten.