Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

chansig

Buurvrouw is niet de moeite waard. Al zegt men dat smaken verschillen. Maar ze zal vast niet op een of ander sneu forum terecht willen komen.

Resultaat. Ja weinig meer aan doen. Audiotief maakt het te weinig uit om er iets zinnigs over te zeggen. Het is er in ieder geval niet slechter op geworden. Maar visueel is er meer ruimte ontstaan. En dat is altijd wel fijn. Het beeld lijkt daardoor mogelijk ook wat breder.

Had het een x tijd terug een keer met een vriend over dat hij het geluid achter, door de muur geplaatst kon horen worden (lekkere zin). Mijn hersenen laten zich beperken door een fysieke afscheiding, ik kan daar dus niet buiten luisteren. Nu het eea wat ruimer is etc.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

#11126
Welke paddo's heb je op ?  :D

Kan er geen chocolade van maken van je verhaal .

Buiten naar jezelf luisteren en fysiek niet in staat zijn ?

chansig

Ik ga het niet eens proberen. Lastige materie. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Misschien gewoon eens out of the box denken ?

chansig

Kijk....jij snapt hem wel. Boefje.

Anderen kunnen dus out of the box luisteren, ikke niet.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

#11130
Bacch software

Dit moest ik ook eens horen en wow!! Heel erg indrukwekkend.
De middelste stoel op de voorste rij was de sweetspot. Ik zat direct daarachter en daar zou je ongeveer 80% van het effect meekrijgen aldus de man van BACCH. De man voor me kreeg 2 pluggen in zijn oren en vervolgens werd er een meting gedaan.

Een sweep, toen moest hij eerst naar links hangen in de stoel waarna er nog een sweep volgde en vervolgens nog een keer naar rechts hangen gevolgd door een sweep. Het leek wel alsof er een camera of iets dergelijks op die man gericht was die zijn bewegingen volgde.

Heb jij dat wel eens gedaan Hans ?


Dus pluggen in je oren, een sweep draaien en dan meten.

chansig

Nee, ik heb alleen de software. Daarin vul je in de afstand tussen hart tweeters (linker/rechterspeaker) en afstand tweeter<<>>oor in. Het programma doet de rest. Inmiddels zit er ook een 32 (als ik me niet vergis) bands EQ in en kan je cross-overs erin zetten.

Op het www staan ook filmpjes met de metingen. Ben wel nieuwsgierig hoeveel meer het nog zou gaan brengen. Mijn meetskills zijn namelijk niet zo best. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

#11132
Ik heb het gehoord bij iemand. Maar dat was redelijk snel en grof ingeregeld op nieuwe sterk bundelende luidsprekers. Bij sommige opnamen was het erg fraai maar bij de meeste opnamen had ik niet het idee dat het zo héél erg veel deed. Wel verdwijnen de luidsprekers compleet. Dat is wel heel erg fraai.
Dat laatste was ook bij Hans goed hoorbaar op zijn vorige luidsprekers. 1000 euro voor wat Hans heeft vind ik wel een oke prijs. Alleen zo jammer dat je dan met Apple aan de gang moet.

Groeten...

chansig

Mijn speakers verdwijnen in mijn ervaring ook wel. Met de ene plaat/cd/stream is het hier ook duidelijker aanwezig dan de andere keer. Sinds de nieuwe speakers, de verplaasting naar de andere kant van de ruimte, het beterder plaatsen van de panelen is er nu wel meer openheid in de muziek.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Dan ben je een paar dagen aan het luisteren, je bent vrij dus in alle ontspannenheid. Krijg je toch het gevoel dat er iets niet klopt. Teveel geluid/muziek aan de rechterkant waardoor het lijkt alsof er een scheef stereo beeld is. Terwijl de stemmen etc lekker en goed uit het midden komen.

Mmmmm...klopt het of is het de illusie welke sterker is dan ?

Aan de rechterkant zit de doorgang naar de overloop. Er zit geen deur in. Tot vorige week stond er een paneel voor die opening. Aan de linkerkant zit gewoon een muur. En ook een paneel.

Vorige week wat geschoven met de panelen, ingekort etc. Links staat meer paneel dan rechts om het maar zo te zeggen. Dus ervoor gezorgd dat er nu links/rechts evenveel paneel staat. Het lijkt erop dat hiermee het beeld weer oke is. Vanmiddag maar weer even lekker muziek luisteren.

Zo eerst even sporten.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Wat ik altijd gelijk doe, is hoofd 180 graden draaien en weer luisteren, om uit te sluiten dat het aan je oren ligt die verstopt zitten.

Leeuwarden

Citaat van: chansig op juni  2, 2022, 09:38:12
Dan ben je een paar dagen aan het luisteren, krijg je toch het gevoel dat er iets niet klopt.

Dat is het "HuubF-syndroom". Recent onderzoek toont aan dat het, tegen de verwachting in, toch besmettelijk is...

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

De ervaring is weer prima. Toch wel bijzonder welke invloed die panelen hebben. Er zijn momenten dat ik me hierover blijf verbazen. Terwijl het zo logisch is.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig



Er maar 1 gekocht. Eindelijk een fatsoenlijke AB ter beschikking.Voor de rest volgens mij hetzelfde apparaat als wat ik nu heb. Spectaculaire metingen ook.

Maandag wordt deze verstuurd. Komt vanuit Frankrijk, dus zal wel woensdag binnen zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Hoe ga je die inzetten? Mac digitaal naar dat dingetje en dan analoog naar de speakers?

Groeten...

Marco66

Lijkt een Topping D10 clone?
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

chansig

#11142
Citaat van: Kwabbernoot op juni 10, 2022, 09:26:06
Hoe ga je die inzetten? Mac digitaal naar dat dingetje en dan analoog naar de speakers?

Groeten...

Vanuit MAC naar FX (USB) en dan digitaal uit naar de speakers. 1 van de weinige (goedkope) DAC's met een digitale uit en volume control.


Citaat van: Marco66 op juni 10, 2022, 09:28:10
Lijkt een Topping D10 clone?

Is inderdaad een clone...alleen dan met volume control. Ook de AB is een Topping.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: chansig op juni 10, 2022, 09:21:50


Er maar 1 gekocht. Eindelijk een fatsoenlijke AB ter beschikking.Voor de rest volgens mij hetzelfde apparaat als wat ik nu heb. Spectaculaire metingen ook.

Maandag wordt deze verstuurd. Komt vanuit Frankrijk, dus zal wel woensdag binnen zijn.

Gr. Hans

En aangekomen. Hij doet het alleen volume werkt niet. Nog niet heel veel lopen zoeken. Maar het lijkt erop dat de optische output niet met het volume werkt. De chip zou het wel moeten kunnen als ik ASR goed begrijp. Het bedrijf de vraag maar gesteld. Anders terug naar Frankrijk ermee. Dan doet hij hetzelfde als de Topping alleen in het zwart.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Precies waarvoor je hem kocht..
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Hannibal_

Citaat van: chansig op juni 15, 2022, 20:48:43
En aangekomen. Hij doet het alleen volume werkt niet. Nog niet heel veel lopen zoeken. Maar het lijkt erop dat de optische output niet met het volume werkt. De chip zou het wel moeten kunnen als ik ASR goed begrijp. Het bedrijf de vraag maar gesteld. Anders terug naar Frankrijk ermee. Dan doet hij hetzelfde als de Topping alleen in het zwart.

Gr. Hans

Jasses....
Dat zou een tegenvaller zijn...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

chansig

Inderdaad de enige reden waarom ik dit apparaat heb gekocht. En dat zou het dan een soort van tegenvallertje maken. Ach wie weet zie ik iets over het hoofd.

Hij werkt verder wel. Remote geeft ook een signaal af, ik kan hem bv uitzetten, aanzetten, volume omhoog, volume omlaag. Alleen bij de laatste 2 gaat het dan niet daadwerkelijk harder en zachter. Kan het wel gaan denken. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Hoe kan een optische uitgang, of ieder ander digitale uitgang, zijn volume regelen?

Kwabbernoot

Door de digitale code aan te passen.

Contour

Lijkt me een top aanpassing voor mensen die ook graag van DSP houden.