Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DofN

Citaat van: scrutinizer op maart 26, 2018, 23:52:39
Misschien gezien de eenzijdigheid of ervaring van Abel en zijn verhaal een aanvullende toedracht van mij zijde:

Na Abel wat gevolgd te hebben op het forum en zijn bevlogen verhaal over hoe goed zijn akoestiek, set up maar vooral zijn manier van luisteren was, ging ik met enthousiasme in op Maz zijn voorstel bij Abel te gaan luisteren.
Na wat korte gesprekken en enkele tracks vanuit zijn sweetspot beluisterd te hebben viel het mij, na alles wat er geroepen was en werd door Abel, wat tegen.
Ik denk niet dat Abel dat ontgaan was......
Anyways ....... Gezien Abel nogal strak in het jasje zit, voor waar zijn gehoor en setup toe in staat zou zijn, bedacht ik mij een test dit te toetsen.
'Wetende' ::) dat Hurt van Johnny Cash digitaal overstuurt halverwege, en dit de bandjes in de speakers flink zouden laten vervormen ( wat dus ook gebeurde,) Abel niet reageerde.
Pas nadat ik hem erop wees, en hem vertelde dat het 'orgineel' (NIN ;) ) bij mij op vinyl niet vervormde, raakte hij wat in paniek.

Ben ik het gezien de reaktie van Abel eens met mijn aanpak ......Ik was jolig en achteraf kijk je een koe in de kont.

Heb hem daarna nog gesproken en eea uitgelegd ...Maar gezien het hier weer opduikt, en de steekjes onderwater, zit het hem schijnbaar hoog.


Tja, Abel .....'t was geen openbaring voor me en ik was niet onder de indruk.
Je teleurstelling daarover is, in je keuze zowel als tekst, overduidelijk.

Ik snap wel dat je er een draai aan geeft om het wat te verzachten naar jezelf toe, maar iedere keer als je hier op het forum wijsneuzig doet, doet me dat denken aan die avond waarin je er toch goed naast zat. En dat is alleen als "vakman", hoe je je gedraagt als mens, daar heb ik het nog niet eens over.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

op eigen verzoek verwijderd.

@Scrut, Wat beoogde je met die test dan?

En dat Abel 'strak in zijn jasje zit' met betrekking tot zijn gehoor/ luistercapaciteit is niet zoals ik hem ken.

chansig

Een forumlid voor de gek houden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Het valt me een beeeeeeeetje op dat er een soort strominkje is dat tamelijk vervuld is van het eigen gelijk.

Maak het waar met goed klinkende setjes, zou ik zeggen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Roksan

Citaat van: chansig op maart 26, 2018, 19:02:48
Zit me net te bedenken dat wanneer de set naar boven gaat ik ook de 8c van Dutch & Dutch kan gaan aanschaffen. Mijn WAF maar eens lief aankijken....anders een extra krantenwijk gaan lopen. :D

Gr. Hans

Maar wat doet die dan beter dan die je nu hebt?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

scrutinizer

#6155
Citaat van: doorofnight op maart 27, 2018, 07:21:03
Ik snap wel dat je er een draai aan geeft om het wat te verzachten naar jezelf toe, maar iedere keer als je hier op het forum wijsneuzig doet, doet me dat denken aan die avond waarin je er toch goed naast zat. En dat is alleen als "vakman", hoe je je gedraagt als mens, daar heb ik het nog niet eens over.

::)

(....het is weer koren op de molen voor sommige.......)

Het was jouw wijs(neuzig)heid, zoals ook nu, welke op die dag aanleiding gaf voor dit ABX testje waar jij (jullie) zo prat op gaat.
Nothing more, nothing less.

Dit samen met de jolige bui die ik die dag met Maz had. ;)

Ben niet meer op een leeftijd dat ik ergens een draai aan zou geven of uberhaupt zou willen geven.
Het is zoals hier beschreven.

Ik vind dat je het me laatst tijdens het onderonsje bij Maz had kunnen vertellen, Abel. Maar daar koos je ervoor het te hebben over je badmintonsport.
Toch niet op een forum.  :-\ 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Markus2

Citaat van: HuubF op maart 27, 2018, 08:10:59
Het valt me een beeeeeeeetje op dat er een soort strominkje is dat tamelijk vervuld is van het eigen gelijk.

Maak het waar met goed klinkende setjes, zou ik zeggen.

Je brengt het alsof er aanwezigen zijn die zich verheven voelen (boven) vanuit hun visie. Het is maar tiktekst en het zijn slechts woorden hè Huub.  ;)

Stel ik luister bij jou, dan is de kans aanwezig dat je laatste stelling ook voor jouzelf geldt (uiteraard; Vanuit mijn visie, standpunt, overtuiging, visie, etcetera). Maar dat helpt niet zo, dan vervalt het in "jij -en jou-bakken".

In die zin is het voor mij heel erg simpel en kan het afgedaan worden met; Het moet jou plezier brengen en wat een ander daarvan vindt is oninteressant.

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

Citaat van: HuubF op maart 27, 2018, 08:10:59
Het valt me een beeeeeeeetje op dat er een soort strominkje is dat tamelijk vervuld is van het eigen gelijk.

Maak het waar met goed klinkende setjes, zou ik zeggen.

Met je laatste zin wil je aangeven dat jij ook in een soort van strominkje zit ?

En gezien de discussie die er zaterdag was en de afgelopen dagen in het topic verbaas ik me enigszins over deze constatering....anders zou de discussie er niet zijn toch ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: Roksan op maart 27, 2018, 08:16:54
Maar wat doet die dan beter dan die je nu hebt?

Gaat sowieso lager, maar ik ervaar ook meer rust in het geheel. De C gaat mijn inziens een aantal stappen verder dan de speaker die ik heb. Technisch is het verschil mogelijk nog duidelijker te maken, maar daar heb ik de skills niet voor.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart 27, 2018, 11:05:04
Met je laatste zin wil je aangeven dat jij ook in een soort van strominkje zit ?

En gezien de discussie die er zaterdag was en de afgelopen dagen in het topic verbaas ik me enigszins over deze constatering....anders zou de discussie er niet zijn toch ?

Ja natuurlijk zit ik ook in een stroming. Het wordt alleen vervelend als je niet meer met elkaar kunt communiceren zoals boven te lezen is.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Volgens mij gaat het prima, is er wederzijds respect (we schelden elkaar niet verrot oid) alleen kom je niet echt nader tot elkaar als het gaat om de visies. En dat is mi prima. Ik hoop voor jou ook.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart 27, 2018, 15:12:09
... En dat is mi prima. Ik hoop voor jou ook.

Ja hoor, is toch alleen maar leuk die verschillen van inzicht? Dat houdt ons scherp. Ik ga nu bijvoorbeeld iets meer aan de akoestiek doen en wat met de speakers schuiven om die mooie plaatsing zoals bij jou ook een beetje voor elkaar te krijgen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tjeb

Citaat van: Baardmannetje op maart 27, 2018, 07:46:44
En dat Abel 'strak in zijn jasje zit' met betrekking tot zijn gehoor/ luistercapaciteit is niet zoals ik hem ken.

Grappig, 1x ontmoet en op het forum meegelezen en das precies hoe mijn voorstelling is... :)

op eigen verzoek verwijderd.

Tja... Ook jij kan er wel eens naast zitten nietwaar?

:P

Roksan

Citaat van: chansig op maart 27, 2018, 11:06:45
Gaat sowieso lager, maar ik ervaar ook meer rust in het geheel. De C gaat mijn inziens een aantal stappen verder dan de speaker die ik heb. Technisch is het verschil mogelijk nog duidelijker te maken, maar daar heb ik de skills niet voor.

Gr. Hans

Voor het prijs verschil kan je toch ook een hele mooie sub kopen? Gaat dat misschien niet nog meer brengen? En als je akoestiek straks nog meer op orde is, krijg je dan ook niet wat meer rust in het geluid?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

chansig

Ik denk dat je beter aan Dutch & Dutch kan vragen naar de verschillen. Ik heb de C hier bv nooit thuis gehoord, ook geen 10 seconden.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Ow, de netkabel naar boven ligt inmiddels al. Door het ventilatie gat naar boven getrokken.

Als het boven blijft staan, dan ga ik de boel netjes leiden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Citaat van: HuubF op maart 27, 2018, 16:01:36
Ja hoor, is toch alleen maar leuk die verschillen van inzicht? Dat houdt ons scherp. Ik ga nu bijvoorbeeld iets meer aan de akoestiek doen en wat met de speakers schuiven om die mooie plaatsing zoals bij jou ook een beetje voor elkaar te krijgen.

Is wel een van de usp's van de D&D's hè ;) Hoe hoog zit de tweeter eigenlijk op jouw luisterplek?

Eigenlijk zou Hans zijn D&D's een x mee naar jou moeten nemen. Hoe zouden ze klinken in jouw ruimte en eigenlijk ook idem voor zijn Paradigm (vanwege de room eq). Zou je die aangepaste weergave dan überhaupt in jouw eigen omgeving kunnen waarderen? 

Citaat van: HuubF op maart 27, 2018, 15:01:49
Ja natuurlijk zit ik ook in een stroming. Het wordt alleen vervelend als je niet meer met elkaar kunt communiceren zoals boven te lezen is.

Leven en laten leven gaat lastig als nog steeds niet wordt geaccepteerd dat een ieder aan myfi doet. Je met je set (of wat dan ook) verheven boven anderen voelen....tja....vind ik standaard lachwekkend.

HuubF

#6168
Citaat van: Sirius666 op maart 27, 2018, 21:24:39
Is wel een van de usp's van de D&D's hè ;) Hoe hoog zit de tweeter eigenlijk op jouw luisterplek?

Eigenlijk zou Hans zijn D&D's een x mee naar jou moeten nemen. Hoe zouden ze klinken in jouw ruimte en eigenlijk ook idem voor zijn Paradigm (vanwege de room eq). Zou je die aangepaste weergave dan überhaupt in jouw eigen omgeving kunnen waarderen? 

Leven en laten leven gaat lastig als nog steeds niet wordt geaccepteerd dat een ieder aan myfi doet. Je met je set (of wat dan ook) verheven boven anderen voelen....tja....vind ik standaard lachwekkend.

Ja dat geloof ik dat het een usp is. Tweeter zit op oorhoogte. Hans gaat zijn D&D's nooit 80 kilometer vervoeren. Inderdaad alles is myfi, ook als je illusie hebt dat je de waarheid in huis hebt gehaald.

Want overal klinkt het weer anders. Ook in al die 2 huizen in Nederland waar de akoestiek optimaal is.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

De set van Baard klinkt behoorlijk hetzelfde als die van moi. En dan is het nog niet eens de waarheid of perfect. Je gaat er een keer luisteren, dus ik ben erg benieuwd. Zou mij erg verrassen als je het mooi vindt klinken.

En alles is myfi ? Omdat jij smaak wil toevoegen door de manier waarop je apparaten, kabels, stekkers, zekeringen, plankjes inzet ?

Of gewoon omdat het een fijne dooddoener is ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op maart 27, 2018, 22:45:27
Want overal klinkt het weer anders.

Het zou je verbazen hoe gelijk het klinkt als je met wat akoestische hulpmiddelen en een DSP alle muzikaliteit uit de muziek hebt getrapt.

Je bent, zoals je weet, welkom.

;)

DofN

Zou dat gelijk klinken dan de weerstand tegen DSP en akoestiek en goed metende luidsprekers oproepen bij menigeen? 
Dat mensen geen blijk kunnen geven van hun smaak en gevoel voor muzikaliteit? Zich niet kunnen onderscheiden en beter voelen? Betere oren pretenderen te hebben of weten hoe het live klonk in vergelijking met thuis?  Los van dat het leuk is om te blijven spelen met apparatuur? En te laten zien dat er bijvoorbeeld veel geld is uit te geven? Of wordt het nou te psychologisch? 
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kwabbernoot

Even een vraagje aan de heren "meten is weten".

Er zijn in de jaren tachtig veel cd's uitgebracht die directe kopieën waren van de masters van de lp's. Tien jaar later komen er vervolgens cd's uit die geremasterd zijn en waarvan de meesten ronduit ruk klinken in vergelijk met de eerste cd. Dit is een algemeen bekend feit. Toch staat er dan in het boekje dat de muzikant blij is met de uitgave want het klinkt eindelijk zoals hij het bedoeld heeft. Welke van de twee cd's ga je dan luisteren?

Groeten...

Martin!!!

Citaat van: chansig op maart 27, 2018, 20:10:05
Ik denk dat je beter aan Dutch & Dutch kan vragen naar de verschillen. Ik heb de C hier bv nooit thuis gehoord, ook geen 10 seconden.  :D

Gr. Hans

Als ze hetzelfde meten als de M zal het toch hetzelfde moeten klinken? Of is dat niet zo?
mainly British stuff

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Kwabbernoot op maart 28, 2018, 08:57:02
Even een vraagje aan de heren "meten is weten".

Lijkt mij evident, degene die het best meet.

  ;)