Ervaringen imitatie accu Nikon?

Gestart door Jep, juni 12, 2009, 12:33:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jep

Hallo,

Zijn er hier op het forum ervaringen met imitatie accu's voor de Nikon D300?

De EN-EL3e heeft een derde contact speciaal voor informatieuitwisseling tussen camera en accu en ik heb ergens gelezen dat wanneer de camera niet de informatie krijgt die die verwacht te krijgen, de camera niet (juist) kan functioneren. Ik kan me voorstellen dat bij niet originele accu's daar soms het probleem kan liggen.

Ik zie behoorlijke prijsverschillen: € 57,-- originele accu (? mAh) en € 19,-- voor een imitatie (1680mAh). Ik heb er ook een gezien voor € 35,-- incl. 3 jaar garantie (en daar staat ook geen capaciteit bij).

Goedkoop = duurkoop??

Ik ben benieuwd naar ervaringen.

Groeten, Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Madhouse

Zelf geen ervaring mee maar een kennis van me wel. Die kocht ook een imitatie en daarbij begon zijn camera heel gek te doen. Spontaan uitvallen ed. Toen weer een originele accu er in gedaan en problemen zijn opgelost. Mijn voorkeur dus: Ga voor origineel, het is zonde van je geld als je camera slecht functioneerd met een immitatie.  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

FrankB

Voor mijn 30D heb ik een imitatie accu gekocht, die rond de 30 euro koste. Uitstekend ding, werkt perfect!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Madhouse

Citaat van: FrankB op juni 12, 2009, 14:14:49
Voor mijn 30D heb ik een imitatie accu gekocht, die rond de 30 euro koste. Uitstekend ding, werkt perfect!

Het schijnt dat Canon hier niet zo kieskeurig mee is en Nikon weer wel.....heb ik ooit eens een keer ergens gelezen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

vtuinen

Citaat van: Madhouse op juni 12, 2009, 14:16:23
Het schijnt dat Canon hier niet zo kieskeurig mee is en Nikon weer wel.....heb ik ooit eens een keer ergens gelezen.

Op de site van Nikon ?  ;)

Equipment check my avatar

Madhouse

Citaat van: vtuinen op juni 12, 2009, 14:21:49
Op de site van Nikon ?  ;)



Nee dat niet, was ergens op een forum. Maar zoals ik een paar posts hierboven al bevestig heeft een kennis van mij hier ervaring mee.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

RonG

Heb er ook een voor mijn D50, geen problemen gehad tot nog toe

Jep

Hallo!

Citaat van: Madhouse op juni 12, 2009, 14:16:23
Het schijnt dat Canon hier niet zo kieskeurig mee is en Nikon weer wel.....heb ik ooit eens een keer ergens gelezen.

Dank voor de reacties! Ik ken de Canon's niet goed. Zit daar ook zo'n systeem op dat de accu informatie doorgeeft aan de camera? De batterij op zich zal denk ik niet snel het probleem zijn, los van de capaciteit/duurzaamheid.

Het wordt waarschijnlijk een 'op goed geluk' aankoop als ik voor een imitatie accu ga.

Groeten, Jep.

JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Madhouse

Citaat van: Jep op juni 12, 2009, 15:07:01
Hallo!

Dank voor de reacties! Ik ken de Canon's niet goed. Zit daar ook zo'n systeem op dat de accu informatie doorgeeft aan de camera? De batterij op zich zal denk ik niet snel het probleem zijn, los van de capaciteit/duurzaamheid.

Het wordt waarschijnlijk een 'op goed geluk' aankoop als ik voor een imitatie accu ga.

Groeten, Jep.



Ik ken Canon verder ook niet. Ik heb ook een Nikon  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

FrankB

Citaat van: Jep op juni 12, 2009, 15:07:01
Hallo!

Dank voor de reacties! Ik ken de Canon's niet goed. Zit daar ook zo'n systeem op dat de accu informatie doorgeeft aan de camera? De batterij op zich zal denk ik niet snel het probleem zijn, los van de capaciteit/duurzaamheid.

Het wordt waarschijnlijk een 'op goed geluk' aankoop als ik voor een imitatie accu ga.

Groeten, Jep.

Alleen de 5D mark II heeft dat systeem, de rest van de Canon's niet.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Atmoz

Citaat van: FrankB op juni 12, 2009, 16:14:50
Alleen de 5D mark II heeft dat systeem, de rest van de Canon's niet.

Wat geeft die dan nog allemaal meer door?
Een EOS 400D bijvoorbeeld laat toch ook de accu "volheid" zien...

Ben hier wel benieuwd naar :)

Alvast bedankt voor 't antwoord.

Met vriendelijke groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

FrankB

De 5D II houdt op een schaal van 1 tot 100% de spanning bij in stapjes van 1 procent. Verder registreert de batterij zich in de camera, zodat je van al je batterijen kunt zien hoeveel spanning ze nog hebben. Ook de 'health status' wordt bijgehouden. De x00D en x0D geeft alleen aan hoeveel spanning er nog inzit op het niveau van vol - 1/3 - leeg.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Atmoz

Citaat van: FrankB op juni 13, 2009, 16:44:26
De 5D II houdt op een schaal van 1 tot 100% de spanning bij in stapjes van 1 procent. Verder registreert de batterij zich in de camera, zodat je van al je batterijen kunt zien hoeveel spanning ze nog hebben. Ook de 'health status' wordt bijgehouden. De x00D en x0D geeft alleen aan hoeveel spanning er nog inzit op het niveau van vol - 1/3 - leeg.

Thanks :)

En vet!! :worship:
Wat een apparaat!!!
Ik krijg kriebels als ik eraan denk deze über-gadget dit jaar nog te gaan kopen O0
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

FrankB

Citaat van: atmoz op juni 13, 2009, 17:26:02
Thanks :)

En vet!! :worship:
Wat een apparaat!!!
Ik krijg kriebels als ik eraan denk deze über-gadget dit jaar nog te gaan kopen O0

En het fotografeert zooooooooo lekker met die camera  O0
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12