The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Etiennevh

Leuk hoor Jan, dat je von Schweikert himself mag uitnodigen bij je thuis. Ben benieuwd! Ga je een verslagje van dat bezoek maken?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Jean Sibelius

Citaat van: ruud2 op februari  5, 2014, 07:59:52
kroontje op je werk vanaf 2008 , las ik alweer.

Klopt, iedere keer als ik denk 'dit is het absolute hoogtepunt', dan gebeurd er weer iets waar ik wederom erg enthousiast van kan worden. De aankondiging dat Albert von Schweikert 'himself' na overleg met en de positieve verhalen van Cor heeft geinformeerd of het mogelijk is om een bezoek(je) te brengen aan mijn ruimte als hij binnenkort naar Nederland komt is inderdaad super! Ben eerlijk gezegd best trots 8).

Citaat van: ruud2 op februari  5, 2014, 07:59:52
(heb toch stiekum de foto's in de openingspost bekeken).

Haha... op een regenachtige zondag doe ik dat ook nog wel eens en dan besef ik pas hoe 'geschift en ambitieus' dit project van het begin af aan is geweest. Nu terugkijkend ben ik uiteraard erg blij met alle keuzes die ik heb gemaakt en de inspanningen die verricht zijn, maar 4.5 jaar lang werken aan iets waarvan je hoopt dat het uitpakt zoals jij dat voor ogen hebt, is toch een gok.

Citaat van: ruud2 op februari  5, 2014, 07:59:52
Kom je niet vaak tegen , een producent die (echt)  zo betrokken is bij de eindgebruikers van z'n produkten.

Klopt, ik heb op de achtergrond behoorlijk wat e-mails direct naar Albert en Cor gestuurd en altijd uitgebreide reacties ontvangen. Soms bleken bepaalde voorstellen niet mogelijk in mijn situatie, maar hij probeerde wel altijd mee te denken. Echt heel bijzonder om mee te maken. Ben natuurlijk ook erg benieuwd naar eventuele tips & tricks van Albert en Cor om de huidige prestaties van het systeem naar een hoger niveau te tillen.

Citaat van: Etiennevh op februari  5, 2014, 08:47:08
Leuk hoor Jan, dat je von Schweikert himself mag uitnodigen bij je thuis. Ben benieuwd! Ga je een verslagje van dat bezoek maken?

Klopt, echt heel bijzonder :colgate:. Zal uiteraard mijn ervaringen van het bezoek hier posten, maar eerst moet Albert nog deze kant op komen... Nog geen datum, e.d. bekend.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

Het tekent je bescheidenheid dat je zo blij bent met het bezoek van Von Schweikert. Ik kan me voorstellen dat het voor hem juist weer gaaf is dat zijn product in een optimale omgeving wordt gebruikt. Win-win-situatie. :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Gaaf nieuws Jan! De maker van de speaker is benieuwd naar jouw ruimte!

Wat een compliment voor jou :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RubenV.

Hoi Jan,

Helemaal te gek dat Albert zo geinteresseerd is in jouw ruimte  :headbanging: Een groter compliment kan je bijna niet krijgen in mijn ogen. Ook vond ik het leuk om nog even bij te praten op de clubavond in januari j.l. Hopelijk is het nog allemaal gelukt met je examen  :coffee:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

Aardig optrekje.....  :tongue2:

Blijft gaaf om te zien zo'n ruimte. Een droom van velen ...inclusief mezelf.

Vraagie betreft je fronts. Deze zijn behoorlijk hoog en de bovenste drivers zijn zilver kleurig en komen op ~ de hoogte van het midden van je scherm. leidt dat niet af als je film kijkt ivm eventuele licht reflectie?

Gebruik je de Velodyne ook tijdens 2 kanaals muziek?

vik

Zeker weten en dat is wel heel bijzonder.  ::)



Citaat van: HTip op februari  8, 2014, 08:58:24
Gaaf nieuws Jan! De maker van de speaker is benieuwd naar jouw ruimte!

Wat een compliment voor jou :pompom:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

Citaat van: Bas Akkerman op februari  5, 2014, 19:56:46
Het tekent je bescheidenheid dat je zo blij bent met het bezoek van Von Schweikert. Ik kan me voorstellen dat het voor hem juist weer gaaf is dat zijn product in een optimale omgeving wordt gebruikt. Win-win-situatie. :thumbs-up:

Dat zijn jouw woorden ;). Ik blijf het natuurlijk erg gaaf vinden dat iemand van het 'formaat' Albert von Schweikert mijn kant op komt (samen met Cor Dekker uiteraard) om de ruimte te bekijken en om natuurlijk zijn creaties in combinatie met deze set-up in deze ruimte te beluisteren. Belangrijkste doel wat mij betreft: een hele leuke dag beleven = gezelligheid en natuurlijk een foto moment (mogelijk resulterend in de enige foto die in de ruimte komt). Ben natuurlijk heel benieuwd wat zijn reactie zal zijn na het beluisteren van de set-up, hoop natuurlijk een hoop te leren van deze mannen en ben verder erg benieuwd naar zijn visie waar potentiele verbeteringen mogelijk zijn. Maar inderdaad... win win ;).

Citaat van: HTip op februari  8, 2014, 08:58:24
Gaaf nieuws Jan! De maker van de speaker is benieuwd naar jouw ruimte!

Wat een compliment voor jou :pompom:

Absoluut, heel erg gaaf. Albert is vooral benieuwd naar het feit hoe 'zijn' speakers presteren in de ruimte, maar dat is voor mij hetzelfde, haha... Inderdaad een groot compliment, maar vooral lovenswaardig dat iemand met zo'n status van dienst de moeite neemt om bij iemand thuis langs te gaan (aan de andere kant van de plas).

Citaat van: RubenV. op februari 11, 2014, 23:55:40
Helemaal te gek dat Albert zo geinteresseerd is in jouw ruimte  :headbanging: Een groter compliment kan je bijna niet krijgen in mijn ogen. Ook vond ik het leuk om nog even bij te praten op de clubavond in januari j.l. Hopelijk is het nog allemaal gelukt met je examen  :coffee:

Klopt, ik loop ondertussen weer gewoon in mijn schoenen (in plaats van er naast) :) ;). Was leuk om afgelopen maand bij te kletsen op de audioclub over al jouw vorderingen en zoals afgesproken hoop ik binnenkort e.e.a. te kunnen beluisteren in mijn ruimte. Over 2 weken mag ik aan de bak, dus nog even blokken.

Citaat van: Raymond187 op februari 12, 2014, 08:12:03
Aardig optrekje.....  :tongue2:

Blijft gaaf om te zien zo'n ruimte. Een droom van velen ...inclusief mezelf.

Dank je :)! Ik ben op een gegeven moment gewoon begonnen aan het realiseren deze droom (en het voelt nog steeds als een droom als ik in de ruimte zit).

Citaat van: Raymond187 op februari 12, 2014, 08:12:03
Vraagie betreft je fronts. Deze zijn behoorlijk hoog en de bovenste drivers zijn zilver kleurig en komen op ~ de hoogte van het midden van je scherm. leidt dat niet af als je film kijkt ivm eventuele licht reflectie?

De drivers leiden eerlijk gezegd niet af (althans dat zijn niet de belangrijkste 'stoorbronnen' in mijn situatie). Alhoewel het mijzelf nog niet heeft geïrriteerd (anders had ik het allang aangepakt) zijn de reflecties op de zijkant van de speakers wel dominanter aanwezig dan voorheen. De speakers zijn uitgevoerd in pianolak vandaar dus wel wat extra spiegeling. Verder wil ik eens proberen wat het effect is van het 'onzichtbaar maken' van de set-up door er iets (zwarts) voor te zetten (iets wat ik al helemaal in het begin heb genoemd als een mogelijke oplossing voor het stoorlicht). Het licht afkomstig van het scherm is meer dan voldoende, maar bovengenoemde is wel iets wat ik nog wil testen.

Citaat van: Raymond187 op februari 12, 2014, 08:12:03
Gebruik je de Velodyne ook tijdens 2 kanaals muziek?

Niet meer. Bij de Dynaudio Confidence C4 speelde ik eigenlijk altijd 2.1. Ik gebruik de Velodyne momenteel alleen maar tijdens het bekijken van films. De frequentie respons van de subtowers van de VR10's loopt zover door dat het bij muziek niet hoorbaar is of de Velodyne aan of uitstaat. Voor films is die 15% extra conusoppervlak en wat extra luchtverplaatsing in het sublaag wel lekker en geeft wat meer overtuiging bij explosies, e.d.

Citaat van: vik op februari 12, 2014, 08:51:13
Zeker weten en dat is wel heel bijzonder.  ::)

+1. Je kunt binnenkort al dan niet beamen of het allemaal een beetje terecht is ;).
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Raymond187

Zou een gepoorte sub dan niet fijner zijn als het alleen voor film is en de luchtdruk?

CitaatDe drivers leiden eerlijk gezegd niet af (althans dat zijn niet de belangrijkste 'stoorbronnen' in mijn situatie). Alhoewel het mijzelf nog niet heeft geïrriteerd (anders had ik het allang aangepakt) zijn de reflecties op de zijkant van de speakers wel dominanter aanwezig dan voorheen. De speakers zijn uitgevoerd in pianolak vandaar dus wel wat extra spiegeling. Verder wil ik eens proberen wat het effect is van het 'onzichtbaar maken' van de set-up door er iets (zwarts) voor te zetten (iets wat ik al helemaal in het begin heb genoemd als een mogelijke oplossing voor het stoorlicht). Het licht afkomstig van het scherm is meer dan voldoende, maar bovengenoemde is wel iets wat ik nog wil testen.

Zou het mat maken van de zijkant helpen de reflectie te verminderen?

MVG

Citaat van: Raymond187 op februari 12, 2014, 20:41:32
Zou een gepoorte sub dan niet fijner zijn als het alleen voor film is en de luchtdruk?

Zou het mat maken van de zijkant helpen de reflectie te verminderen?

Plakfluweel/velours is een goede optie denk ik!

vik

Ik vind het al een eer dat ik ben uitgenodigd.  :) 

Het wordt vast en zeker een hele leuke ervaring.


Citaat van: Jean Sibelius op februari 12, 2014, 19:50:51
Je kunt binnenkort al dan niet beamen of het allemaal een beetje terecht is ;).
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Bas Akkerman

Citaat van: vik op februari 13, 2014, 21:05:24
Ik vind het al een eer dat ik ben uitgenodigd.  :) 

Het wordt vast en zeker een hele leuke ervaring.
Helemaal mee eens!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

#2637
Citaat van: Raymond187 op februari 12, 2014, 20:41:32
Zou een gepoorte sub dan niet fijner zijn als het alleen voor film is en de luchtdruk?
Bedankt voor de suggestie, maar ik heb de DD-18 ondertussen al een hele tijd en hij doet exact wat ik graag wil, dus wat mij betreft geen reden om naar iets anders te kijken.

Citaat van: Raymond187 op februari 12, 2014, 20:41:32
Zou het mat maken van de zijkant helpen de reflectie te verminderen?
Dat zou zeker helpen, maar gezien de smetteloze staat van de speakers (die ik graag zo wil houden, want je weet nooit of ze ooit nog verkocht worden), ben ik op zoek naar een minder rigoreuze/onomkeerbare manier om de reflecties te verminderen.

Citaat van: MVG op februari 13, 2014, 01:04:20
Plakfluweel/velours is een goede optie denk ik!
Lijmresten is ook niet iets waar ik op zit te wachten ;). Ik zit zelf meer te denken aan wat zwart vilt wat los op de speaker gelegd kan worden. Voor E16 koop je een stuk van 1 meter lang en 90 cm breed, dus dat is het proberen wel waard ;)

Citaat van: vik op februari 13, 2014, 21:05:24
Ik vind het al een eer dat ik ben uitgenodigd.  :) 
Citaat van: Bas Akkerman op februari 14, 2014, 11:08:09
Helemaal mee eens!
Nergens voor nodig. Ik vind het leuk dat mensen de moeite nemen om deze kant op te komen. We houden contact!

Citaat van: Bas Akkerman op februari 14, 2014, 11:08:09
Het wordt vast en zeker een hele leuke ervaring.
Dat is uiteindelijk het belangrijkste en tot op heden is dat nog altijd zo geweest! :)

Vorige week ben ik persoonlijk nog even lekker gemaakt bij iemand thuis die een enorme collectie zgn. 'direct cut' LPs heeft in combinatie met een high-end platen speler. E.e.a. weergegeven via de grote Onda Ligera luidsprekers. Als je dat vergelijkt met een opname weergegeven via CD dan kun je maar twee mogelijke conclusies trekken ('iets overdreven'): a) zijn CD-speler is aan vervanging toe of b) waar zit ik al die tijd in godsnaam naar te luisteren (lees: waar is al die extra informatie gebleven)?!? Uiteraard zou ik e.e.a. nog willen ervaren in mijn eigen ruimte om een definitieve conclusie te trekken, maar het was sowieso een bijzondere en leuke ervaring :)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Bas Akkerman

Citaat van: Jean Sibelius op februari 20, 2014, 11:56:16
Vorige week ben ik persoonlijk nog even lekker gemaakt bij iemand thuis die een enorme collectie zgn. 'direct cut' LPs heeft in combinatie met een high-end platen speler. E.e.a. weergegeven via de grote Onda Ligera luidsprekers. Als je dat vergelijkt met een opname weergegeven via CD dan kun je maar twee mogelijke conclusies trekken ('iets overdreven'): a) zijn CD-speler is aan vervanging toe of b) waar zit ik al die tijd in godsnaam naar te luisteren (lees: waar is al die extra informatie gebleven)?!? Uiteraard zou ik e.e.a. nog willen ervaren in mijn eigen ruimte om een definitieve conclusie te trekken, maar het was sowieso een bijzondere en leuke ervaring :)

Groeten, Jan
Leuk Jan. Sommigen zien een draaitafel vooral voor de leuk en minder voor de muzikale kwaliteiten. Maar ook ik ben van mening dat een draaitafel, zelfs de eenvoudige, meer details en een vanzelfsprekend geluid laat horen dan een cd-speler of streamer. Zeker in jouw ruimte moet dat waanzinnig zijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Madhouse

Hoi Jan, van harte gefeliciteerd! Maak er een fijne dag van  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

bmateijsen


clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

treky22

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Ook vanuit Venlo gefeliciteerd en geniet van je verjaardag.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

chansig

Ook vanuit het midden van het land...ik drink er vanavond  1 op je....goed excuus. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vik

Beetje laat maar alsnog van harte gefeliciteerd!  :pompom:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike