The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fabian92

Wow, dat zijn nogal aardige gewichten  :blink: Wel aardig van ze dat ze het zagen en afleveren gratis doen  :thumbs-up:
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

robbie12345

Citaat van: Fabian92 op augustus  6, 2009, 23:36:38
Wow, dat zijn nogal aardige gewichten  :blink: Wel aardig van ze dat ze het zagen en afleveren gratis doen  :thumbs-up:

Eigenlijk is het nu ook nog maar een kleine stap voor de bouwmarkt om het allemaal ook ff in elkaar te schroeven toch? Ik zou dat gewoon ook nog even proberen te regelen O0 :clapping:
Epson TW-6700 | Marantz Sr7300 & DENON X2500H | B&W DM603 s3 | B&W LCR-60 | B&W DM309 | JBL XTI 300 SUB | Celexion 2,40 scherm

hoekie

Ziet er top uit Jan
ff een klein schuurtje in de achtertuin bouwen...  ;) :worship:

garmtz

Misschien een mooie locatie voor de toekomstige bijeenkomsten van de AOB? :)

bmateijsen

Citaat van: garmtz op augustus  7, 2009, 10:56:03
Misschien een mooie locatie voor de toekomstige bijeenkomsten van de AOB? :)

Dan verdient het nog een beetje terug... moet je het alleen wel over meerdere avonden gaan spreiden, of wil je gewoon 40 stoelen neerzetten ;D.

garmtz

Citaat van: bmateijsen op augustus  7, 2009, 11:29:28
Dan verdient het nog een beetje terug... moet je het alleen wel over meerdere avonden gaan spreiden, of wil je gewoon 40 stoelen neerzetten ;D.

Ja joh, groot genoeg toch? :)

Jean Sibelius

Citaat van: Fabian92 op augustus  6, 2009, 23:36:38
Wow, dat zijn nogal aardige gewichten  :blink: Wel aardig van ze dat ze het zagen en afleveren gratis doen  :thumbs-up:
Zo blijkt hout toch ineens best zwaar te zijn (als je maar genoeg gebruikt). Ze geven zelf aan dat ze deze 'gratis' zaagservice bieden.
Eerder hebben ze al een keertje al het hout voor mijn diffusie panelen gezaagd, maar dat was voor slechts 16 stuks ;)

Maar zoals ik al schreef... voor vaste en goede klanten is er altijd wel wat te regelen.

Citaat van: robbie12345 op augustus  7, 2009, 10:28:39
Eigenlijk is het nu ook nog maar een kleine stap voor de bouwmarkt om het allemaal ook ff in elkaar te schroeven toch? Ik zou dat gewoon ook nog even proberen te regelen O0 :clapping:
8) Ik ben te perfectionistisch en teveel controle freak om dat stuk uit handen te geven ;) (en eigenlijk veel te leuk om zelf te doen)

Citaat van: hoekie op augustus  7, 2009, 10:34:48
Ziet er top uit Jan
ff een klein schuurtje in de achtertuin bouwen...  ;) :worship:
Dank je! :) Sinds gisteren kunnen we eiindelijk zien wat we aan achtertuin overhouden.

Citaat van: garmtz op augustus  7, 2009, 10:56:03
Misschien een mooie locatie voor de toekomstige bijeenkomsten van de AOB? :)
We hebben sinds vorig jaar eindelijk een nieuwe (geschikte) locatie gevonden.
Bovendien zit Angelie geloof ik niet elke derde donderdag van de maand op een stel nerds achter in de tuin te wachten >:D

Citaat van: bmateijsen op augustus  7, 2009, 11:29:28
Dan verdient het nog een beetje terug... moet je het alleen wel over meerdere avonden gaan spreiden, of wil je gewoon 40 stoelen neerzetten ;D.
Ik heb er me al bij neer gelegd, dat ik deze investering nooit terug ga verdienen. Misschien tzt een eigen audiozaak beginnen met dit als demoruimte ;D
We zullen nog wel eens binnen de club een excursie organiseren, maar dan met kleine groepjes (het moet wel op de bank kunnen natuurlijk)

Citaat van: garmtz op augustus  7, 2009, 11:34:26
Ja joh, groot genoeg toch? :)
Nou... :crazy:?
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Afgelopen zaterdag is de electriciën de hele dag bezig geweest in hoofdzakelijk de berging om daar alle bekabeling, etc op te hangen en aan te sluiten.
Vandaag gaat hij verder, dus ik ben benieuwd :)

Verder was hij zo aardig om een origineel DTS-bordje (afkomstig uit een niet nader te noemen bioscoop) mee te nemen voor straks in de ruimte (ziet er helemaal geweldig uit) O0

Zelf hebben Angelie en ik de zondag gebruikt om de partytent leeg te halen om alle spullen op te ruimen.
Sinds half januari van dit jaar zaten we te kijken naar een 6 meter lange partytent die op 1 meter van de achtergevel stond opgesteld
(we konden nauwelijk door de achterdeur)

De tent is dus sinds gisteren opgeruimd en we kunnen eindelijk weer normaal naar buiten kijken :pompom:

Foto voor en na volgt nog ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Fabian92

6 meter lange partytent :omg: Dat is nogal een grote partytent dan  :eh:
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

xynyx

Citaat van: Fabian92 op augustus 10, 2009, 14:48:26
6 meter lange partytent :omg: Dat is nogal een grote partytent dan  :eh:

Ach, je kent Jan toch! Het woord "klein" komt in zijn vocabulair niet voor........ ;)

R

Ik ga deze week even bij JS op bezoek. Even een pre-verhuizing luistersessie en even in kijkje in de schuur nemen ;).. Ik ben benieuwd.

Madhouse

Citaat van: R op augustus 11, 2009, 14:55:19
Ik deze week even bij JS op bezoek. Even een pre-verhuizing luistersessie en even in kijkje in de schuur nemen ;).. Ik ben benieuwd.

Ik heb het een paar maandjes geleden gezien toen de breedplaten er nog niet op lagen, maar dat was al indrukwekend, moet je nagaan wat jij gaat zien!  ;)
ps. die luistersessie zijn wij ook mee verwend en ik kan alleen maar zeggen: mijn GOD wat een mooi puur geluid komt daar uit, vooral de akoestische versie van Seal - Killer klonk geweldig. In de schuur zal dat straks helemaal super moeten zijn.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

R

Ik heb zijn set nog nooit gehoord, dus ik ben erg benieuwd!

jan-rotterdam

Citaat van: R op augustus 11, 2009, 14:55:19
even in kijkje in de schuur nemen ;).. Ik ben benieuwd.

Mag je dit gebouw nog wel een schuur noemen....  :crazy:

Groeten Jan


eddy135

Citaat van: jan-rotterdam op augustus 11, 2009, 16:38:32
Mag je dit gebouw nog wel een schuur noemen....  :crazy:

Groeten Jan


Ja hoor dat mag;
Een restaurant wordt toch ook vaak een tent genoemd! ;) ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

celerontje

Ja, omdat je op het terras met een flinke wind wegwaait, net als op de camping! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Lars_Portman

Citaat van: celerontje op augustus 11, 2009, 17:09:59
Ja, omdat je op het terras met een flinke wind wegwaait, net als op de camping! :D

Sommige zullen zeggen Keperen met een Bouwwagen met mooi gelijk matig weer. :D
Maar is toch geen schuur meer...beetje eren voor deze beste man kan gebouw wel heilig vinden.  ;D
Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Jean Sibelius

Citaat van: Fabian92 op augustus 10, 2009, 14:48:26
6 meter lange partytent :omg: Dat is nogal een grote partytent dan  :eh:
De grootste die nog tussen de voormalige garage en de schutting geplaatst kon worden ;)
Achteraf blij dat we zo'n grote hebben gepakt, want we moesten zelfs nog wat spullen bij vrienden stallen.

Citaat van: xynyx op augustus 10, 2009, 16:08:43
Ach, je kent Jan toch! Het woord "klein" komt in zijn vocabulair niet voor........ ;)
Valt wel mee, toch :) Straks achter in de ruimte C1's. Ik ken genoeg mensen die grotere speakers achter de bank hebben staan.

Citaat van: R op augustus 11, 2009, 14:55:19
Ik ga deze week even bij JS op bezoek. Even een pre-verhuizing luistersessie en even in kijkje in de schuur nemen ;).. Ik ben benieuwd.
Gezellig! :pompom: Ik ben benieuwd wat je van de schuur vindt, want je bent natuurlijk vanaf een heel vroeg stadium betrokken geweest bij de realisatie! 8)

Citaat van: Madhouse op augustus 11, 2009, 14:58:18
Ik heb het een paar maandjes geleden gezien toen de breedplaten er nog niet op lagen, maar dat was al indrukwekend, moet je nagaan wat jij gaat zien!  ;)
ps. die luistersessie zijn wij ook mee verwend en ik kan alleen maar zeggen: mijn GOD wat een mooi puur geluid komt daar uit, vooral de akoestische versie van Seal - Killer klonk geweldig. In de schuur zal dat straks helemaal super moeten zijn.
Dank je voor het compliment! :) Ik zal in ieder geval Seal laten horen, want die doet het inderdaad wel goed. Ondertussen weer de beschikking over mijn akoestische panelen, dus R krijgt de primeur... C4's met akoestische aanpassing van de woonkamer. Dat lijkt me het eerlijkste vergelijk straks al de ruimte klaar is.

Citaat van: R op augustus 11, 2009, 16:26:15
Ik heb zijn set nog nooit gehoord, dus ik ben erg benieuwd!
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt :). Neem vooral wat eigen referentie-materiaal mee!

Citaat van: jan-rotterdam op augustus 11, 2009, 16:38:32
Mag je dit gebouw nog wel een schuur noemen....  :crazy:

Groeten Jan
Ja hoor, zelfs 'hok' kan nog wel :)

Citaat van: eddy135 op augustus 11, 2009, 17:02:31
Ja hoor dat mag; Een restaurant wordt toch ook vaak een tent genoemd! ;) ;D
Misschien dat R zijn mening na komende donderdag herziet, maar in feite blijft het een (grote) schuur achter in de tuin >:D.

Citaat van: celerontje op augustus 11, 2009, 17:09:59
Ja, omdat je op het terras met een flinke wind wegwaait, net als op de camping! :D
:)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

Ach, schuur 'bekt' gewoon lekker. Ik zal eens wat mooie cd's meenemen.

xynyx

"Valt wel mee, toch  Straks achter in de ruimte C1's. Ik ken genoeg mensen die grotere speakers achter de bank hebben staan."

Uitzondering bevestigd de regel............ ;D

R

Ben weer thuis, genoten vanmiddag! Zal later wat schrijven.

R

Een kort terugblik op een mooie middag. Ik kende JS al van een eerdere ontmoeting op de dealerdagen van de VAD, leuk om elkaar eindelijk weer eens te spreken en even bij te praten. Ik vond het een hele eer om als eerste de nieuwe 'schuur' in het echt te mogen aanschouwen.

De schuur
Wanneer je de achtertuin betreedt, loop je tegen de prachtig gebouwde ht ruimte aan van in het totaal 75m2 dacht ik. Ik heb de ruimte in het begin voor JS getekend, ik kende de verhoudingen, maar de inhoud heeft me echt verrast. De ruimte was vooral veel breder dan ik had verwacht en echt op en top afgewerkt. De muren zijn geschilderd in een prachtige tint, die rust en luxe uitstraalt. Ik ben verkocht! Dit gaat echt idioot mooi worden en ik heb diep respect voor ontzettend grondige aanpak en uitvoering. Ik kom graag terug nadat JS wat kluswerk heeft verzet en de ruimte af is ;)

De set
Ik kende de set alleen van foto's en sommige componenten die ik eerder heb gehoord. De imposante speaker nemen nogal een dominante plek in de huiskamer in (misschien moet je toch naar dedicated ruimte gaan ;)), maar zijn wel echt juweeltjes om te zien. We hebben een aantal uren muziek geluisterd, voornamelijk veel van mijn cd's, maar ook enkele uit de huiscollectie van JS. (playlist volgt). Ik had de verwachting van een wat opgedrongen sound, waarin de grootte van stage overheerst en de amerikaanse power een stempel stevig drukt. Mijn verwachtingen waren onjuist, de set is gebalanceerd en laat ongeveer alles goed horen wat je er in stopt! De stage heeft dimensie in de hoogte die ik nog niet eerder heb ervaren, erg gaaf! De arcam/parasound/nordost/dynaudio combi werkt goed! Het neigt zelfs naar neutraal, maar dat is al snel in vergelijk met mijn set. De controle van de versterkers was duidelijk merkbaar in de rust die werd neergezet in elke plaat die we gespeeld hebben. De gigantische velodyne vult het beeld prima aan, en integreerde vrij tot zeer goed. Slechts bij enkele platen was de plaatsing van de sub duidelijk te horen, maar dat schrijf ik toe aan de akoestiek in JS z'n woonkamer. Als ik na deze lovende woorden iets aan moet merken, dan is het de hoeveelheid emotie. Niet alle platen raakten me even veel, iets waar ik meer nadruk op zou leggen als ik het voor het zeggen had. Technisch zat alles prima in elkaar. Ik kijk uit naar het luistermoment van deze set in de volledig aangepaste ruimte van JS, nu hoor ik veel potentie... dat smaakt naar meer!!

Jan, bedankt voor gastvrijheid en je attentie!

p.s. ik hoor graag een keer mijn monitoren straks in jouw ruimte!!

Davey

Leuk stukje om te lezen R. Ik kan me voorstellen dat je jouw monitoren dadelijk is wilt horen in Jan z'n nieuwe ruimte. Stel je is voor als ze daar veel beter klinken dan bij je thuis. Dat gaat in je hoofd zitten net zo lang tot je zelf ook zo'n ruimte hebt  :devil:.

Het hele project van Confidence Mansion is met chirurgische precisie aangepakt en uitgevoerd. Een heel leuk project om te volgen. Bijna jammer als het af is maar ik ben wel heel erg benieuwd naar het eindresultaat.

Jean Sibelius

Citaat van: R op augustus 14, 2009, 01:07:28
Leuk om elkaar eindelijk weer eens te spreken en even bij te praten.
Inderdaad... :) Natuurlijk onwijs veel gemailed de afgelopen tijd, maar om elkaar in het echt te spreken wilde maar niet lukken.

Citaat van: R op augustus 14, 2009, 01:07:28
Ik vond het een hele eer om als eerste de nieuwe 'schuur' in het echt te mogen aanschouwen.
:) Altijd leuk om iemand over de vloer te krijgen die bijna vanaf tijdstip 0 betrokken is geweest bij het project en die snapt waarom de schuur is gebouwd zoals deze is gebouwd, zeker als er nog kritische vragen worden gesteld ipv "oh, wat groot en wat vinden de buren ervan?"

Citaat van: R op augustus 14, 2009, 01:07:28
Ik ben verkocht! Dit gaat echt idioot mooi worden en ik heb diep respect voor ontzettend grondige aanpak en uitvoering. Ik kom graag terug nadat JS wat kluswerk heeft verzet en de ruimte af is ;)
Bedankt voor je mooie compliment! 8) Er zitten inderdaad wel aardig wat uren in, maar ik ben blij dat het ervan te zien is.

Citaat van: R op augustus 14, 2009, 01:07:28
Ik kende de set alleen van foto's en sommige componenten die ik eerder heb gehoord....
Vanaf een bepaald nivo zijn er geen goede of slechte sets meer, maar is het vooral een kwestie van smaak.
Ik houd duidelijk meer van neutraliteit en detaillering en jij van muzikaliteit en dat maakt het ene niet beter als het andere.
Zoals ik je gisteren al vertelde ben ik erg benieuwd naar jouw set-up, dus laten we proberen om binnenkort wat te prikken :)

Voor de complete playlist zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=27904.msg1502573#msg1502573

Citaat van: R op augustus 14, 2009, 01:07:28
Jan, bedankt voor gastvrijheid en je attentie!
Graag gedaan en ik vond het erg gezellig. Jij nogmaals bedankt voor al jouw hulp tijdens de ontwerpfase! 8)

Citaat van: R op augustus 14, 2009, 01:07:28
p.s. ik hoor graag een keer mijn monitoren straks in jouw ruimte!!
Je vertelde me gisteren dat je alle dozen nog hebt, dus je bent tzt van harte welkom (incl. je speakers) ;)

Citaat van: Davey op augustus 14, 2009, 07:14:25
Leuk stukje om te lezen R. Ik kan me voorstellen dat je jouw monitoren dadelijk is wilt horen in Jan z'n nieuwe ruimte. Stel je is voor als ze daar veel beter klinken dan bij je thuis. Dat gaat in je hoofd zitten net zo lang tot je zelf ook zo'n ruimte hebt  :devil:.

Het hele project van Confidence Mansion is met chirurgische precisie aangepakt en uitgevoerd. Een heel leuk project om te volgen. Bijna jammer als het af is maar ik ben wel heel erg benieuwd naar het eindresultaat.
Misschien laat hij ze wel hier staan en komt ie regelmatig luisteren (ik heb nog wel een reserve sleutel over) ;)

O0 Ik kan je geruststellen Dave. Er gaat nog HEEL VEEL werk in Confidence Mansion zitten voordat het helemaal af, dus voorlopig valt er nog genoeg te prutsen en te posten ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

Citaat van: Jean Sibelius op augustus 14, 2009, 17:37:21

Ik houd duidelijk meer van neutraliteit en detaillering en jij van muzikaliteit en dat maakt het ene niet beter als het andere.
Zoals ik je gisteren al vertelde ben ik erg benieuwd naar jouw set-up, dus laten we proberen om binnenkort wat te prikken :)
Lijkt me een prima plan, je bent van harte welkom. Totaal (of tonaal) anders, maar erg mooi!
Citaat
Je vertelde me gisteren dat je alle dozen nog hebt, dus je bent tzt van harte welkom (incl. je speakers) ;)
Misschien laat hij ze wel hier staan en komt ie regelmatig luisteren (ik heb nog wel een reserve sleutel over) ;)

Ha ha, mwoah dat lijkt me niet heel waarschijnlijk!


p.s. ik heb al wat geshopt ;)