Porsche 911 GT3 RS, die oranje van ?? Lego/Lepin

Gestart door mijkie, januari 7, 2020, 20:55:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mijkie

Ik heb van een familielid, deze doos gekregen maar, het boekje is niet compleet, voorkant mist(de eerste 2 pagina's en voorkant), ik vermoed dus een goede replica of een pech geval, hij weet ook niets van die doos, ook weer gekregen en in overleg, mag hij verkocht worden !

Alles is nieuw, nog in zakjes, genummerd en wel en de witte steen, met id-nummer

Ik heb hem al een tijdje liggen en ga er niets mee doen, niet mijn ding, het bouwen wel leuk maar, waar laat ik dat ding dan weer ......

Wat kan ik hier voor vragen, wat redelijk is voor de replica maar, een koopje voor een echte set, heb echt geen idee !!





Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Rowdy

#2
https://www.lego.com/nl-nl/product/porsche-911-gt3-rs-42056
Scroll naar beneden voor bouwinstructies.

mijkie

Heb ik al gekeken, zie waanzinnige prijzen voor een "echte" maar, ik wil niet iemand opzadelen met een "nep" ding voor veel geld waar ik achteraf een hoop gezeik mee krijg, niet mijn ding !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Rowdy

Maar hoe kun je zien of iets 'echt' is of niet bij Lego?
Ik weet dat ze in verschillende landen worden gemaakt. Bij Kruidvat zijn ze meestal goedkoper dan bij Bol.com of Intertoys.

mijkie

#5
Het boekje is sowieso niet compleet, dat wist ik maar, de nummering van afbeeldingen, ziet er ook anders uit, ik vermoed dus Lepin !!

ga ik uit van Lepin, wat zou dan een geschikte prijs zijn incl wel de originele doos, die ziet er weer goed uit ......
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Trabuca

Maakt Lepin niet gewoon onder eigen naam Lepin spul dat er op lijkt? Of is dat alleen sinds de copyrights 'er af' zijn?
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

mijkie

Citaat van: Trabuca op januari  7, 2020, 21:13:06
Maakt Lepin niet gewoon onder eigen naam Lepin spul dat er op lijkt? Of is dat alleen sinds de copyrights 'er af' zijn?

Ik ben dus al ff aan het speuren geweest op het www, ik weet niet of de copyrights eraf zijn maar, kopie is dan echt 1:1 en dat kan nooit in het voordeel van Lego werken,

zijn de rechten van Lego niet levenslang ? je ziet of ik kijk erlangs, eigenlijk nooit lego van een ander merk dat exact is
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mancaver

Je kan toch heel makkelijk zien of het Lego is of niet....

Op elke stud staat er een Lego logo, bij Lepin niet ;)
Ik heb deze Lepin versie zelf ook gehad en was zeer tevreden over de kwaliteit.

mijkie

kijk, daar heb ik wat aan !!

ik ga de doos eens inspecteren op lego-logos  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Peerless Monster

Citaat van: mijkie op januari  7, 2020, 21:23:23
kijk, daar heb ik wat aan !!

ik ga de doos eens inspecteren op lego-logos  ;D

Niet de doos! De steentjes! 😂
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

mancaver

Citaat van: Trabuca op januari  7, 2020, 21:13:06
Maakt Lepin niet gewoon onder eigen naam Lepin spul dat er op lijkt? Of is dat alleen sinds de copyrights 'er af' zijn?
Ze hebben ook 'eigen' designs. Ik zo ook een bordeel gebouwd van Lepin welke ontworpen was om de (Lego) Creator gebouwen aan te vullen. Ik heb de volledige straat met Creator panden gehad en nomaals, zeer tevreden met de kwaliteit ;)

De prijs voor deze set? Ik heb mijn (gebouwde) oranje Lepin Porsche verkocht voor 100euro, zonder doos. Ik denk dat deze dan ook zo rond die prijs weg kan. Je wordt tegenwoordig bijna dood gegooid met Lepin, ook op Marktplaats. Maar de doos is zeker een leuke toevoeging

mijkie



Geen Lego logo, Lepin dus, wel mooie originele doos  !

Wie heeft er een idee van waarde ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Peerless Monster

Citaat van: mijkie op januari  7, 2020, 21:28:13


Geen Lego logo, Lepin dus, wel mooie originele doos  !

Wie heeft er een idee van waarde ?

Dat is inderdaad nep.
Maar wellicht ook geen Lepin.
Waarde is afhankelijk van wat de gek er voor geeft. ☺️
Ik geef je er 50 euro voor en laat het opbieden nu maar starten 😂
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

mijkie

Boefje, je mag niet bieden in de marktsectie  :headbanging:

Wel via PM maar, staat officieus nog niet te koop  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Peerless Monster

Citaat van: mijkie op januari  7, 2020, 21:32:31
Boefje, je mag niet bieden in de marktsectie  :headbanging:

Wel via PM maar, staat officieus nog niet te koop  ;D

Bij deze.
😊
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

De Lepin versie kost in Indonesia 63,-....... De Lepin fabriek in China is gesloten (door de overheid). En ook is het in Nederland niet meer toegestaan Lepin te verkopen. Dus het is wat de "gek" ervoor geeft....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

GPO

ik wist niet eens dat er nep-Lego bestond? 'Lepin' .... serieus? Is dat een serieuze nep-lego naam? Lepin klinkt een beetje als het ongelukkige zusje van Lego...  :clapping:

Zit er wel echt uit in ieder geval!
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

audiolover86

Lepin was de beste Lego namaak maar dat was dan echt schaamteloze namaak, met dezelfde kleuren, modellen en al.

mijkie

Dit ziet er idd erg echt uit, ik heb vroeger heeeeeeel veel Lego gehad en als ik het er tussen zou gebruiken, valt t niet op !!

Hij is trouwens al vergeven, ik kreeg een PM en zondag ben ik in het zuiden van het land en ontmoet ik de volgende eigenaar, zijn zoontje is jarig deze maand, wel een heel gaaf kadootje  :headbanging: :headbanging:
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

blue-eyes

Lego is niet volledig beschermd, de techniek niet. Blokjes mag je maken. Wat niet mag zijn de modellen namaken, de verpakkingen en de naam gebruiken.


Dit slaat ook een beetje door. Ik had een Lepin in de verkoop, MP, en werd gesommeerd de advertentie te verwijderen, ergo, deze is door MP verwijderd, dit onder druk van LEGO Nl.
Imo foutief, het betrof een eigen ontwerp van LEPIN.....
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

mijkie

van de week, stonden er een paar te koop, schaamteloos met Lepin in de titel
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Pjotr27

Citaat van: Blue-Eyes op januari  8, 2020, 15:59:14
Lego is niet volledig beschermd, de techniek niet. Blokjes mag je maken. Wat niet mag zijn de modellen namaken, de verpakkingen en de naam gebruiken.


Dit slaat ook een beetje door. Ik had een Lepin in de verkoop, MP, en werd gesommeerd de advertentie te verwijderen, ergo, deze is door MP verwijderd, dit onder druk van LEGO Nl.
Imo foutief, het betrof een eigen ontwerp van LEPIN.....

Ja, Lepin maakt ook mooie modellen van huizen... Erg interessant en betaalbaar. En in Indonesia doen ze niet zo moeilijk... Er zijn trouwens nog heel veel andere merken die Lego namaken.. de kwaliteit verschilt wel. Lepin is zeker niet slecht...Alleen de kleuren zijn wat minder, soms iets in de pasvorm, maar dat is marginaal. Het is wel een factor 4 tot 5 goedkoper als Lego
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.