Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JeroenGRT

Dat zijn mooie componenten, revelator woofers en illuminator tweeter. Lijkt wel een beetje op deze configuratie http://www.tasaudio.com/speakers.html

Dat gaat vast erg mooi klinken als je het filter klaar hebt.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Kingpin

Citaat van: chansig op april 26, 2015, 10:29:51
ScanSpeak 22W/4851T00, 15M/4531K00 en D3004/660000

Ik ga samen met Martijn het filter bouwen.

Gr Hans
Mooi project !

Je zou ook een minidsp ervoor kunnen gebruiken ;)
Kan je per unitovergang de juiste crossover zelf berekenen en in z'n geheel de correcte multi-phase filter op loslaten (amplitude en tijd)...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

chansig

Hoop gedoe met extra versterking ed. Dus vandaar een passief filter.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

joey01

super set, pas maar op dat je niet teveel gewend raakt aan het geluid van de Audeze want dan leg je de lat wel heel hoog ;)

chansig

Ik zit er nu weer mee te luisteren. De Audeze is lekker voor als het nodig is.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Eerste spullen voor het filter zijn besteld. Na wat wikken en wegen heb ik Jerry gevraagd me te helpen met het bouwen van het filter. Martijn denkt dat ik het zelf kan maken...ik denk van niet. :D

Waar ik ook nog op zoek naar ben zijn van die outriggers voor onder de speakers...iemand een idee. .Al wat lopen googelen maar kom niet heel veel tegen en al helemaal niet in Nederland.

Zoiets zoek ik dus:



Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Rumoh heeft wel wat toch?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Net gekeken maar volgens mij niet.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Staat niet op de website in ieder geval
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

remco320


Citaat van: chansig op mei  9, 2015, 20:24:20
Eerste spullen voor het filter zijn besteld. Na wat wikken en wegen heb ik Jerry gevraagd me te helpen met het bouwen van het filter. Martijn denkt dat ik het zelf kan maken...ik denk van niet. :D

Waar ik ook nog op zoek naar ben zijn van die outriggers voor onder de speakers...iemand een idee. .Al wat lopen googelen maar kom niet heel veel tegen en al helemaal niet in Nederland.

Zoiets zoek ik dus:



Gr Hans
Hej dat zelfde zoek ik ook! Laten we mekaar op de hoogte houden!

chansig

Citaat van: remco320 op mei 10, 2015, 00:50:48Hej dat zelfde zoek ik ook! Laten we mekaar op de hoogte houden!


Een adres in Noorwegen gevonden...als ze voor een schappelijk bedrag verzenden is het misschien een optie om er 4 te bestellen.

Rest van de filteronderdelen zijn besteld..nu maar wachten totdat alles binnen is.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

larsonator

Als het mooie outriggers zijn voor mijn Dali's wil ik misschien ook wel ''mee'-bestellen :)

chansig

#2262
Jammer genoeg verzendt deze zaak niet buiten Noorwegen. Jammer want het was een goedkope oplossing geweest.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

knubbe

Citaat van: chansig op april 26, 2015, 10:29:51
ScanSpeak 22W/4851T00, 15M/4531K00 en D3004/660000

Ik ga samen met Martijn het filter bouwen.

Gr Hans

Leuke drivers :) Zelf ook net gebruikt in een project (de 22W dan niet).
Die outriggers zijn volgens mij niet heel makkelijk te vinden, tenminste de vraag komt vaker voorbij.
Voor mn volgende speakers ga ik zelf een set laten maken, wellicht zou ik het enigszins universeel kunnen maken en meerdere laten maken.
Maar dat duurt wel nog zeker een paar maanden voor ik eraan ga beginnen.

Succes met het bouwen van het filter !
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

chansig

Oke...mocht daar duidelijkheid over zijn en ik ben nog niet voorzien, dan hoor ik het graag van je.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

knubbe

Komt in orde :) Ik lees hier ondertussen wel de vorderingen en wellicht komt er een geschikt exemplaar ook voor mij voorbij :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

remco320

#2266
We zouden de vraag kunnen voorleggen aan een constructie werkplaats zoals Broecks in Hilversum. Vanuit mijn vorige werk weet ik dat zij aluminium en staal bewerken en als we een ontwerp hebben zouden we ze dit kunnen voorleggen. Poedercoaten doen zij niet volgens mij. Moeten we dan een ander topic openen of wil je dit verder doorzetten in jouw showcase Hans?

chansig

Wat mij betreft mag dat hier..

Misschien eerst handig om een budget vast te stellen. Die uit Noorwegen koste bv 40/50 euro voor de 2 speakers. Dat vind ik wel een prima prijs.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

knubbe

Die zijn ook vrij simpel. Wat ik meer wil is 1 plaat welke onder de speaker te monteren is met dus 4 uitstulpingen naar buiten.
Stuk meer metaal dus stuk duurder :)
De reden dat het nog een paar maanden gaat duren is omdat ik dan (hoogstwaarschijnlijk) voor een bedrijf werk met eigen lasersnijder & poedercoatlijn.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

chansig



Simpel en doeltreffend..

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

knubbe

Klopt. Dit is meer waar ik voor wil gaan:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

chansig

Is zeker mooier...

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

remco320

Maar moet op maat gemaakt worden voor jou speaker

eddy135

Citaat van: chansig op mei 11, 2015, 12:36:07
Wat mij betreft mag dat hier..

Misschien eerst handig om een budget vast te stellen. Die uit Noorwegen koste bv 40/50 euro voor de 2 speakers. Dat vind ik wel een prima prijs.

Gr Hans
Da's wel een bodemprijs!
Misschien een linkje van die leverancier? Ik reis volgende maand door Noorwegen... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

chansig

http://www.soundgarden.no/tilbehor/hoyttalertilbehor/proson-outriggers-hoyttalerben-sort.html

Ze leveren toch niet in het buitenland dus ik verwacht dat het als een niet commerciële link wordt gezien.  :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.