hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

advr

Citaat van: hifiman op februari 22, 2017, 10:36:14
Na al die jaren gaat het dan toch gebeuren  :tounge2: Ik ga aan de aparte audio groep voor het voeden van de steeo set  ^^ :pompom:

Met dank aan forumvriend Williams voor de groepenkast met ouderwetse stoppen  :headbanging:
18 meter Jobarco EMC-FLEX kabel is zojuist besteld.   8)

Het werd tijd..  ;D ;D

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman


advr

Citaat van: hifiman op februari 22, 2017, 20:29:24
Ja he  [emoji14]
Heb het al 15 jaar [emoji15]

Verstuurd vanaf mijn S7 edge met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

MLCinema

Mij bevallen de ru connected kabels prima! Zijn naar mijn mening stuk scherper dan standaard kabels en ook goed geprijsd. Zeer vriendelijk zelfs.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Harry HT

Hi Hiefieman,

Ga je je eigen schone "stroomfabriek" ontmantelen?

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

hifiman

Citaat van: Kamidioblitz op februari 22, 2017, 23:28:54
Mij bevallen de ru connected kabels prima! Zijn naar mijn mening stuk scherper dan standaard kabels en ook goed geprijsd. Zeer vriendelijk zelfs.
Bedankt voor de waarschuwing, ik zal handschoenen aandoen als ik ze beetpak  ;) ;D

hifiman

Citaat van: Harry HT op februari 23, 2017, 06:43:43
Hi Hiefieman,

Ga je je eigen schone "stroomfabriek" ontmantelen?

Gegroet,

Harry
Nee hoor, de powerplant blijft, maar dan wel straks op zijn eigen audio groep.  :pompom:

MLCinema

Citaat van: hifiman op februari 23, 2017, 08:32:32
Bedankt voor de waarschuwing, ik zal handschoenen aandoen als ik ze beetpak  ;) ;D

Haha. Ik denk dat je het verschil wel zal merken. Op het beeld dan. In de omgang zal het meevallen[emoji6].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

hifiman

Citaat van: Kamidioblitz op februari 23, 2017, 18:30:50
Haha. Ik denk dat je het verschil wel zal merken. Op het beeld dan. In de omgang zal het meevallen[emoji6].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zie geen verschil, maar mijn sync probleem met 1080p60 materiaal is opgelost en daar was het mij om te doen  :pompom:

hifiman

Na 2 drukke weken eindelijk de tijd om weer eens wat te posten  :thumbs-up:

Allereerst wil ik met jullie delen dat ik nu dus eindelijk een aparte 230V groep heb voor de audio apparatuur in de huiskamer  :pompom:

Met de hartelijke dank aan forumlid Williams die mij hier zeer goed en kundig mee geholpen heeft vorig weekend  :headbanging: :clapping:

hifiman

#10060
En in de huiskamer afgemonteerd met een mooi aluminium stekkerblok  :wub: Gordijn er weer voor en je ziet er niks meer van   :bigsmile:

Ik hoor een duidelijk verschil, er zit wat meer rust in de muziek en het geluid komt nog wat losser van de speakers :music:
Ik had in eerste instantie een schakelaartje gezet tussen de afscherming van de kabel en de randaarde, grappig om het verschil te horen, dusdanig duidelijk dat het schakelaartje er alweer tussenuit is en nu de afscherming dus (aan 1 kant) vast doorverbonden met de randaarde.


RZeemering

Citaat van: hifiman op maart  4, 2017, 15:59:20
En in de huiskamer afgemonteerd met een mooi aluminium stekkerblok  :wub: Gordijn er weer voor en je ziet er niks meer van   :bigsmile:

Ik hoor een duidelijk verschil, er zit wat meer rust in de muziek en het geluid komt nog wat losser van de speakers :music:
Ik had in eerste instantie een schakelaartje gezet tussen de afscherming van de kabel en de randaarde, grappig om het verschil te horen, dusdanig duidelijk dat het schakelaartje er alweer tussenuit is en nu de afscherming dus (aan 1 kant) vast doorverbonden met de randaarde.

mag dit in NL? Dus rechtstreeks je stekkerblok aan je draad uit de groepenkast?
Scheelt mij dan weer een wandcontactdoos.... ;)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

bmateijsen

Citaat van: RZeemering op maart  4, 2017, 16:29:52
mag dit in NL? Dus rechtstreeks je stekkerblok aan je draad uit de groepenkast?
Scheelt mij dan weer een wandcontactdoos.... ;)

Niet volgens de NEN norm...

hifiman

#10063
Citaat van: RZeemering op maart  4, 2017, 16:29:52
mag dit in NL? Dus rechtstreeks je stekkerblok aan je draad uit de groepenkast?
Scheelt mij dan weer een wandcontactdoos.... ;)
Wat is het verschil tussen een opbouw wandcontactdoos aan de muur schroeven of een stekkerblok??

hifiman

Citaat van: bmateijsen op maart  4, 2017, 16:32:12
Niet volgens de NEN norm...
Gelukkig klinkt het ook niet volgens de NEN norm  :thumbs-up:

Kingpin

Volgens emc richtlijnen is het beter om shielding aan 2 kanten vast te zetten.
Wat is je beweegredenen om dit aan 1 kant te doen?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

hifiman

Citaat van: Kingpin op maart  4, 2017, 17:48:04
Volgens emc richtlijnen is het beter om shielding aan 2 kanten vast te zetten.
Wat is je beweegredenen om dit aan 1 kant te doen?
Ik heb de EMC richtlijnen er niet op nagelezen, maar het lijkt mijn zeer onlogisch om dat te doen, immers op het moment dat stroom zou lopen door je randaarde ader zou er dus ook stroom gaan lopen door je afscherming en dat lijkt mij nooit de bedoeling.

Kingpin

#10067
Citaat van: hifiman op maart  4, 2017, 18:29:00
Ik heb de EMC richtlijnen er niet op nagelezen, maar het lijkt mijn zeer onlogisch om dat te doen, immers op het moment dat stroom zou lopen door je randaarde ader zou er dus ook stroom gaan lopen door je afscherming en dat lijkt mij nooit de bedoeling.
De shielding van 230V is ervoor om emi en rfi buiten te houden en direct af te voeren naar randaarde (kortste weg).
Voor datakabels zou je ivm groundloops kunnen overwegen om dit aan 1 kant te doen.
Door nu aan 1 kant je shielding niet te verbinden heeft de hele shielding geen nut, immers de emi/rfi zal dan op dat punt nog kunnen instralen.
Aan de kant van het verdeelblok de shielding aan de verdeelblok leggen, door de gehele shield met een emc wartel en eventueel een gasket vast te zetten.
Je aluminium verdeelblok aan randaarde leggen.
Zo heb je je verdeelblok, kabel en connector gegeel afgesloten van de 'buitenwereld' en kan er geen emi/rfi meer via die weg in je systeem komen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Volgens mij kan beide, maar aan beide zijden is het beter volgens mij.
Kan op m'n werk wel even op naslaan, heb daar wel het een en ander liggen.
Als je wil kan ik wel wat sturen in pdf formaat.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

hifiman

Citaat van: Kingpin op maart  4, 2017, 19:18:54
Volgens mij kan beide, maar aan beide zijden is het beter volgens mij.
Kan op m'n werk wel even op naslaan, heb daar wel het een en ander liggen.
Als je wil kan ik wel wat sturen in pdf formaat.
Gaarne, altijd leuk wat leesvoer en zal die emc richtlijnen er ook eens op nalezen.  :thumbs-up:

Kjelt

Citaat van: RZeemering op maart  4, 2017, 16:29:52
mag dit in NL? Dus rechtstreeks je stekkerblok aan je draad uit de groepenkast?
Scheelt mij dan weer een wandcontactdoos.... ;)
Alleen als de draden dus niet zichtbaar zijn dus in een kabelgoot gemonteerd tot op het blok en het stekkerblok vast op de muur is geschroefd, dan is de situatie hetzelfde als met een opbouw wcd die ook in viervoudige uitvoering verkrijgbaar zijn of als je wilt hetzelfde als met bv een P25 of K40 kabelgoot met wcds waar dit ook mag.

Kjelt

Citaat van: hifiman op maart  4, 2017, 15:58:00
Allereerst wil ik met jullie delen dat ik nu dus eindelijk een aparte 230V groep heb voor de audio apparatuur in de huiskamer  :pompom: 
Mooi maar had je niet beter meteen de hele installatie kunnen vervangen? Nu zit de rest van het huis nog met gedateerde automaten.

hifiman

Citaat van: Kjelt op maart  5, 2017, 00:37:31
Mooi maar had je niet beter meteen de hele installatie kunnen vervangen? Nu zit de rest van het huis nog met gedateerde automaten.
Tsja, dat kun je je natuurlijk overal bij afvragen wat je doet... Dat was niet mijn doel en ik vraag mij af wat daar dan het praktische  voordeel van zou zijn?

hifiman

#10073
Citaat van: Kjelt op maart  5, 2017, 00:35:11
Alleen als de draden dus niet zichtbaar zijn dus in een kabelgoot gemonteerd tot op het blok en het stekkerblok vast op de muur is geschroefd, dan is de situatie hetzelfde als met een opbouw wcd die ook in viervoudige uitvoering verkrijgbaar zijn of als je wilt hetzelfde als met bv een P25 of K40 kabelgoot met wcds waar dit ook mag.
Ok dat is geredeneerd vanuit de normen, maar even vanuit eigen common sense, zie ik geen enkel verschil. (waarbij je het woord zie dan weer even niet letterlijk moet nemen  :D )

Kjelt

#10074
Citaat van: hifiman op maart  5, 2017, 09:43:38
Tsja, dat kun je je natuurlijk overal bij afvragen wat je doet... Dat was niet mijn doel en ik vraag mij af wat daar dan het praktische  voordeel van zou zijn?
Dat je installatie weer uptodate is, na 20/ 25 jaar wil je de automaten en aardlekschakelaars echt wel preventief vervangen.
Voordeel dat ze bij kortsluiting afschakelen en je beter slaapt  :D maar wellicht is je installatie niet zo oud anders denk ik dat Williams je wel had gehint.