hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

hifiman

En de respectievelijke watervalletjes  :colgate:

hifiman

Citaat van: master30 op december 17, 2016, 22:14:19
Aanstekelijke hobby hebben we toch hier met zijn allen.  :D
Beetje wel he  :tounge2: Ik had ook gewoon een filmpje kunnen kijken vanavond  :sleepy:

hifiman

#9952
En om nog even te illustreren. Een tweetal metingen van Subs + Fronts:  met en zonder ingestelde delay op de linker sub (op de rechter sub kreeg ik geen beter resultaat met een delay). Let op het cross over punt (80 Hz), de dip die je daar ziet verdwijnt in de tweede grafiek.

Het leuke van de minidsp is dat je hem vanaf je luisterplek middels usb (met de laptop op schoot) kan bedienen dus elke wijziging kan ik al luisterend AB vergelijken  :headbanging:

master30

Mooi om te zien.

Handig met die laptop op je luisterplek idd
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

williams

Ik ga vrijdag dit alles is op mijn gemak beluisteren bij audioloog .
Het enige nadeel voor mij is dat ik altijd zo onder de indruk bent ,dat ik me afvraag wat ik zelf thuis altijd aan het klooien bent  ;)
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

master30

Citaat van: williams op december 18, 2016, 13:04:28
Ik ga vrijdag dit alles is op mijn gemak beluisteren bij audioloog .
Het enige nadeel voor mij is dat ik altijd zo onder de indruk bent ,dat ik me afvraag wat ik zelf thuis altijd aan het klooien bent  ;)

Volgens mij zijn we allemaal altijd aan het klooien, het is ook nooit goed he :baaa:
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

hifiman

Citaat van: williams op december 18, 2016, 13:04:28
Ik ga vrijdag dit alles is op mijn gemak beluisteren bij audioloog .
Het enige nadeel voor mij is dat ik altijd zo onder de indruk bent ,dat ik me afvraag wat ik zelf thuis altijd aan het klooien bent  ;)
Haha  :clapping: Maar je doet jezelf tekort, bij jou klinkt het ook toppie, zeker na de laatste upgrades  :pompom:

reza

#9957

jIk heb begrepen dat ik de 6de welkom ben ^^, ik ben benieuwd wat mij allemaal te wachten staat.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman

Citaat van: reza op december 18, 2016, 13:57:46
Ik heb begrepen dat ik de 6de welkom ben ^^, ik ben benieuwd wat mij allemaal te wachten sta.
:coffee: en  :popcorn: in elk geval  :angel:

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Hoi Reza waneer krijgt jij de x35 binnen ?
Want dan komen we natuurlijk met onze calibratie tools jouw kant op .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Citaat van: williams op december 18, 2016, 18:48:49
Hoi Reza waneer krijgt jij de x35 binnen ?
Want dan komen we natuurlijk met onze calibratie tools jouw kant op .
Ben ook wel benieuwd wat Reza gaat gebruiken voor het geluid.  :music:

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Een simpel setje ronald. Het is niet de bedoeling dat het weer zo wordt als eerst met 5 x 7.2i Kappa,s :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

BuSpu

Citaat van: Audioloog op december 17, 2016, 21:59:59
:crazy:

Nee dus  :angel: Zit tussen de HT processor sub output en de subwoofers. Gebruik geen DSP voor stereo.

Excuus had ik niet meteen begrepen.

hifiman

Ik heb overigens nog wel wat leuks gedaan als experiment.  ;D

Aangezien ik nog 1 ingang en 2 uitgangen over had op de minidsp, heb ik op de uitgangen wederom beide subwoofers aangesloten. Op de ingang heb ik een ebay dacje wat ik ooit voor 6 tientjes gekocht had aangesloten. Op dit dacje heb ik optisch (dus volledig galvanisch gescheiden) de optische digitale uitgang van mijn stereo bron (logitech transporter) aangesloten. In de minidsp een crossover lowpass filter gedefinieerd tot 50 Hz en dezelfde correctie curves toegepast als bij het hometheater deel. Je raad het al, ik kan nu door het dacje aan te zetten de subs onder de 50 Hz mee laten doen met de stereo set.  :music: :headbanging:

Maar.... Dan hebben we teveel laag want de fronts doen ook nog steeds al het laag. Dus daar ook een slimme truuk toegepast zodat ik, zonder extra "proces stap" te introduceren daar ook een crossover bij 50 Hz kon realiseren, namelijk door het reeds in de keten aanwezig sox proces het laag te laten filteren,


flc flc * 00:04:20:10:08:9c
  # FT:{START=--skip=%t}U:{END=--until=%v}
cp $FILE$ /dev/null; [flac] -dcs $START$ $END$ -- $FILE$ | [sox14.4.2] -v0.98 --buffer 32768 -q -t wav - -t flac -e signed -C0 -b24 - rate -v -M -a -b 90.7 96000 dither -S highpass 50


Het stukje "highpass 50" dus aan het eind van de regel. Middels een cgi script kan ik dat higpass filter erbij zetten of weghalen, ofwel middels een icoontje op mijn ipad waar ik de stereo mee bedien.

Resultaat:  ik kan naar believen de sub bijschakelen en de fronts filteren of .... niet....

Is het beter? Nee, niet echt, wel anders  , to be continued  :sneaky2:

hifiman

En om mezelf in die nieuw jaar gelijk maar even te kietelen heb ik zojuist een stukjes software aangeschaft.  :pompom:

Ik heb dat overigens eigenlijk puur gedaan om het CMS van mijn JVC beter te kunnen instellen. Gamma doe ik met de autocal en greyscale gaat ook prima met HFCR.
Ik wacht met smart op de licentie want ik wilde eigenlijk vanavond gelijk aan de slag  :devil:



Siddartha

Citaat van: Audioloog op december 17, 2016, 22:47:09
En om nog even te illustreren. Een tweetal metingen van Subs + Fronts:  met en zonder ingestelde delay op de linker sub (op de rechter sub kreeg ik geen beter resultaat met een delay). Let op het cross over punt (80 Hz), de dip die je daar ziet verdwijnt in de tweede grafiek.

Het leuke van de minidsp is dat je hem vanaf je luisterplek middels usb (met de laptop op schoot) kan bedienen dus elke wijziging kan ik al luisterend AB vergelijken  :headbanging:

Die output meter is dat analoog of digitaal?
Stuur je bewust op 0 (db of dbfs?) uit?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

hifiman

Citaat van: Siddartha op januari  1, 2017, 13:26:41
Die output meter is dat analoog of digitaal?
Stuur je bewust op 0 (db of dbfs?) uit?
Ik verzwak al bij de input module. En qua output verzwak ik 1 sub iets t.o.v. de andere. (de screenshots waar jij aan refereert kloppen ondertussen niet helemaal meer met de werkelijkheid).

Siddartha

Ok, maar betreft het digitaal of analoog. Indien digitaal is het altijd beter om -0,3 dbfs uit te sturen ivm vervorming.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

hifiman

Citaat van: Siddartha op januari  1, 2017, 13:32:30
Ok, maar betreft het digitaal of analoog. Indien digitaal is het altijd beter om -0,3 dbfs uit te sturen ivm vervorming.
De ingang is analoog en de uitgang ook, maar de processing ertussen is digitaal. En als ik de input al digitaal verzwak dan is de output toch ook minder ?

Siddartha

De meter geeft aan wat er uitgestuurd wordt, als dat 0 db is, dan is dat ook 0 db lijkt me. Kan best zijn dat, ondanks dat het ingangssignaal zwakker is, door de bewerking de uitspring weer 0 db is.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

hifiman

#9972
Citaat van: Siddartha op januari  1, 2017, 13:38:10
De meter geeft aan wat er uitgestuurd wordt, als dat 0 db is, dan is dat ook 0 db lijkt me. Kan best zijn dat, ondanks dat het ingangssignaal zwakker is, door de bewerking de uitspring weer 0 db is.
Ahh is dat het misverstand, net even op het screenshot gekeken, het is op het plaatje wat onduidelijk, maar de meter geeft iets van -20 dB aan!

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Maikel_audionerd

Citaat van: Audioloog op januari  1, 2017, 12:02:14
Ik heb overigens nog wel wat leuks gedaan als experiment.  ;D

Aangezien ik nog 1 ingang en 2 uitgangen over had op de minidsp, heb ik op de uitgangen wederom beide subwoofers aangesloten. Op de ingang heb ik een ebay dacje wat ik ooit voor 6 tientjes gekocht had aangesloten. Op dit dacje heb ik optisch (dus volledig galvanisch gescheiden) de optische digitale uitgang van mijn stereo bron (logitech transporter) aangesloten. In de minidsp een crossover lowpass filter gedefinieerd tot 50 Hz en dezelfde correctie curves toegepast als bij het hometheater deel. Je raad het al, ik kan nu door het dacje aan te zetten de subs onder de 50 Hz mee laten doen met de stereo set.  :music: :headbanging:

Maar.... Dan hebben we teveel laag want de fronts doen ook nog steeds al het laag. Dus daar ook een slimme truuk toegepast zodat ik, zonder extra "proces stap" te introduceren daar ook een crossover bij 50 Hz kon realiseren, namelijk door het reeds in de keten aanwezig sox proces het laag te laten filteren,


flc flc * 00:04:20:10:08:9c
  # FT:{START=--skip=%t}U:{END=--until=%v}
cp $FILE$ /dev/null; [flac] -dcs $START$ $END$ -- $FILE$ | [sox14.4.2] -v0.98 --buffer 32768 -q -t wav - -t flac -e signed -C0 -b24 - rate -v -M -a -b 90.7 96000 dither -S highpass 50


Het stukje "highpass 50" dus aan het eind van de regel. Middels een cgi script kan ik dat higpass filter erbij zetten of weghalen, ofwel middels een icoontje op mijn ipad waar ik de stereo mee bedien.

Resultaat:  ik kan naar believen de sub bijschakelen en de fronts filteren of .... niet....

Is het beter? Nee, niet echt, wel anders  , to be continued  :sneaky2:
Leuk experiment  :thumbs-up:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0