hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

hifiman

De EON ZFS NAS bevalt overigens uitstekend, uiteindelijk ook power management aan de gang gekregen zodat gedurende de 99% tijd dat ik de NAS niet gebruik er 30 wattjes energie/kosten bespaard wordt alsmede de levensduur van de 6x 2TB schijven drastisch verlengd wordt  :headbanging:

jaco

Citaat van: Audioloog op mei 24, 2011, 19:08:42
De EON ZFS NAS bevalt overigens uitstekend, uiteindelijk ook power management aan de gang gekregen zodat gedurende de 99% tijd dat ik de NAS niet gebruik er 30 wattjes energie/kosten bespaard wordt alsmede de levensduur van de 6x 2TB schijven drastisch verlengd wordt  :headbanging:
Is starten en stoppen beter dan goed gekoeld draaien ?

Bij mij gaat ook alles in powersave door de raid controller en het werkt nog steeds na 3 jaar, dus ik geloof het ook allemaal wel, maar ik vraag het me toch af.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

hifiman

Citaat van: jaco op mei 25, 2011, 10:47:19
Is starten en stoppen beter dan goed gekoeld draaien ?

Bij mij gaat ook alles in powersave door de raid controller en het werkt nog steeds na 3 jaar, dus ik geloof het ook allemaal wel, maar ik vraag het me toch af.
Op zich een goede vraag, maar om het spul nou die 95% van de tijd dat het niet gebruikt wordt te laten draaien is ook weer zo wat, het scheelt in elk geval in het energieverbruik om dat niet te doen.

Als ik kijk naar hoeveel schijven er op mijn werk uitvielen dan vond ik dat best veel (gemiddeld elke een a twee weken wel eentje van de pakweg 200 stuks).

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

hifiman

Gisteren ben ik begonnen met het vervangen van het voorversterker gedeelte van mijn Symphonic Line RG9 MK4 stereo geintegreerde versterker door een buizen voorversterker. Vandaag heb ik met deskundige hulp de basis hiervoor gemaakt. Morgen en komend weekend ga ik de rest van de componenten plaatsen oftewel de schakeling opbouwen.

Hier alvast wat foto's  :headbanging:

hifiman

En een overzichtsfoto.  ;D De oplettend lezer zal het opvallen dat het eindversterker bord 180 graden gedraaid is tov de originele positie. Hiermee wordt de line level signaal weg sterk verkort met alle voordelen van dien.

hifiman

Ter vergelijk nog even een foto van dezelfde versterker toen ik hem net had gekocht  ;)

Kjelt

Hi mooi werk ik zie dat het hele ingangskeuze print er ook uit is? Waarom heb je niet alleen een eindversterker genomen en daar zelfeen voorverterker bij of ook ingebouwd?

hifiman

Citaat van: Kjelt op mei 27, 2011, 07:32:03
Hi mooi werk ik zie dat het hele ingangskeuze print er ook uit is? Waarom heb je niet alleen een eindversterker genomen en daar zelfeen voorverterker bij of ook ingebouwd?
Hoi Wicher,

Nou dat is heel simpel, ten tijde van aanschaf van deze versterker had ik deze plannen nog niet en heb ik niet voorzien dat ik iets dergelijks zou willen gaan doen  ;)

Groetjes,

Ronald

Kjelt

Hi Ronald, maaruh dan had je dat toch kunnen doen op het moment dat je wel wist dat je dit ging doen, als je me nog volgt? Ik weet natuurlijk niet of dit merk ook losse eindversterkers maakt maar nu heb je echt een uniek apparaat, op zich leuk maar of je dat ooit nog kunt verkopen? Maar ach als je maar lekker aan het hobbieen bent dat is het belangrijkste  :D

scrutinizer

Citaat van: Kjelt op mei 27, 2011, 09:46:10
Hi Ronald, maaruh dan had je dat toch kunnen doen op het moment dat je wel wist dat je dit ging doen, als je me nog volgt? Ik weet natuurlijk niet of dit merk ook losse eindversterkers maakt maar nu heb je echt een uniek apparaat, op zich leuk maar of je dat ooit nog kunt verkopen? Maar ach als je maar lekker aan het hobbieen bent dat is het belangrijkste  :D

op het moment heb je echt een uniek apparaat, het hobbieen is het belangrijkste. ::)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: Kjelt op mei 27, 2011, 09:46:10
Hi Ronald, maaruh dan had je dat toch kunnen doen op het moment dat je wel wist dat je dit ging doen, als je me nog volgt? Ik weet natuurlijk niet of dit merk ook losse eindversterkers maakt maar nu heb je echt een uniek apparaat, op zich leuk maar of je dat ooit nog kunt verkopen? Maar ach als je maar lekker aan het hobbieen bent dat is het belangrijkste  :D
Hoi Wicher,

Het is een proces in de tijd geweest, eerst een klein dingetje aanpassen in de voorversterker , dan weer een klein dingetje, dan de hele voorversterker verbouwen en dan pas een hele tijd later besluiten de voorversterker compleet te vervangen. Daarnaast blijft de wens een geintegreerde versterker (ivm beperkte ruimte in en rond het meubel) te behouden.

Ondertussen heb ik het buizen voedingsgedeelte al bijna af  ;)

Groetjes,

Ronald

hifiman

Work in progress  ;) voorlopig nog niet af, er moet nog een hoop gebeuren. Maar nu effe een break, effe naar buiten toe ofzo  :P
Die cementweerstanden zitten daar even tijdelijk overigens.


hifiman

En weer even een update. Het speelt  :D Maar nog zonder relais om tussen de 2 inputs (stereo en hometheater) te kunnen schakelen, dat is een mooi klusje voor morgen  ^-^ Geen brommetje te bespeuren dus dat gaat alvast helemaal goed  ;)

De luidsprekerbekabeling in de versterker is tijdelijk (praxis  ;) ) , er is Cardas bekabeling onderweg, ETA= dinsdag, dus ik moet zowiezo nog even een paar daagjes geduld moeten hebben alvorens ik de klus af kan ronden. Ik vrees dat ik als morgen de relais erin zitten, ik mijn nieuwsgierigheid niet meer kan bedwingen en de versterker dan alvast weer richting huiskamer gaat  :laugh:

Overigens verwacht ik morgen ook de 6H30P-DR Supertubes die ik besteld heb  :coffee:


solitaire

Een Symphonic Line is het zo al lang niet meer, en bij mods this big stel ik me altijd voor beter het basisapparaat in waarde te laten en de gewenste apparatuur geheel zelf te bouwen, maar diep respect voor het zo kunnen uitvoeren van z'n klus dwingt het bij mij zeker wel af :worship:




Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

hifiman

Citaat van: solitaire op mei 28, 2011, 10:36:27
Een Symphonic Line is het zo al lang niet meer, en bij mods this big stel ik me altijd voor beter het basisapparaat in waarde te laten en de gewenste apparatuur geheel zelf te bouwen, maar diep respect voor het zo kunnen uitvoeren van z'n klus dwingt het bij mij zeker wel af :worship:
Feitelijk doe ik beide, zij het dan in 1 behuizing: de voorversterker geheel zelf gebouwd en de eindversterker in zijn waarde gelaten  ;)

Groetjes,

Ronald

solitaire

Jouw glas is nog half-vol :coffee:

Uiteindelijk gaat het om de smaak van de wijn in het glas ... 'k kan me voorstellen dat je nieuwsgierigheid lastig te bedwingen is !






W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

HTip

Weer erg knap Ronald. Ik zou het niet kunnen/durven, maar jij haalt gewoon het beste in een apparaat naar boven :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Audiofiel

Wauw! Je bent wel weer flink bezig, Ronald. Geen halve maatregelen! O0
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Bedankt voor de leuke reakties heren  :happy:

Ondertussen is het af (op de interne speakerbekabeling na, die gaat zodra deze binnen is vervangen worden door cardas) en speelt het  ^-^
Net effe een uurtje zitten luisteren en het klinkt lekker, de condensatoren zijn nieuw en moeten dus nog inspelen. Ook hoop ik stiekum nog op mijn bestelde supertube zodat ik deze met een beetje mazzel er ook nog dit weekend in kan zetten en beluisteren.


hifiman

Gisteren kwam de bestelde Cardas bekabeling binnen, het ongezonde klusje van het vertinnen (lees: het wegbranden van de isolatie van de individuele adertjes) heb ik ditmaal wijselijk maar buiten gedaan.  :notify:

De kabel zit ondertussen in de versterker (twee stuks Cardas kabel per binding post). Gisteravond nog even een uurtje geluisterd en ik moet zeggen dat het helemaal niet verkeerd klinkt, het begint nu echt ergens op te lijken zeg maar  O0

Het wachten is nu op de 6H30P-DR buisjes (heb er 2 besteld, eentje als reserve, beetje een gok want ik weet nog niet hoe het klinkt, maar ze waren toevallig net in de aanbieding  :D ). Ben erg benieuwd of me dat nog meer goeds gaat brengen.

To be continued!

Kjelt

Wat ga je nog meer doen dan? Er twee monoblokken van maken  :devil:  :D  :D  :D

hifiman

Nog even een foto van de laatste stand van zaken. De buisjes zijn nog steeds niet binnen.

BuSpu

wat is dat voor witte kabel die je op de ingangen gebruikt?