hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Icarus314

Citaat van: Audioloog op mei  5, 2010, 10:08:12
Het wordt de dreambox 8000, dat staat al vast  ;)
Is die echt veel beter dan de 800hd ?

hifiman

Citaat van: Icarus314 op mei  5, 2010, 10:35:48
Is die echt veel beter dan de 800hd ?
Beter niet, wel een dubbele tuner en een wat degelijker kast/uiterlijk en ingebouwde voeding plus ruimte voor een 3,5 inch HDD. Daar betaal je dan inderdaad wel flink meer voor...

Edit: Of ik ga voor de nieuwe 7020HD, echter de vraag is hoe lang het duurt voordat die verkrijgbaar is.

Harry HT

Hi,
Citaat van: Audioloog op mei  5, 2010, 09:26:04
Een van de upgrades die voor deze zomer nog op de planning stond is ondertussen gerealiseerd  :happy:

Een Philips PFL8404 32 inch Full HD lcd tv voor in de huiskamer.  :thumbs-up:  (groter dan 32 inch is niet mogelijk omdat de tv tussen kast en bioscoop scherm in moet passen)
Zo dat is inderdaad snel  ;D

Gefeliciteerd met jullie nieuwe tv en veel kijkplezier  O0

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Icarus314

Citaat van: Audioloog op mei  5, 2010, 10:38:31
Beter niet, wel een dubbele tuner en een wat degelijker kast/uiterlijk en ingebouwde voeding plus ruimte voor een 3,5 inch HDD. Daar betaal je dan inderdaad wel flink meer voor...

Edit: Of ik ga voor de nieuwe 7020HD, echter de vraag is hoe lang het duurt voordat die verkrijgbaar is.

Zie dat er ook een 500HD is ???

Trouwens heb jij dat ook dat naar een kleiner scherm kijken ergens wel erg prettig is, al dat licht en die enorme scherpte....

hifiman

Citaat van: Icarus314 op mei  5, 2010, 12:25:30
Zie dat er ook een 500HD is ???
Klopt, een goedkopere uitvoering van de 800.

Citaat van: Icarus314 op mei  5, 2010, 12:25:30
Trouwens heb jij dat ook dat naar een kleiner scherm kijken ergens wel erg prettig is, al dat licht en die enorme scherpte....
Het kan mij niet groot genoeg zijn  :D

Icarus314

 ;D Ja maar ik zit op 30 cm afstand van een imac 27 inch monitor en effectief is dat net zo breed als mijn 100 inch jvc beeld  ??? ...

hifiman

Citaat van: Icarus314 op mei  5, 2010, 13:15:38
;D Ja maar ik zit op 30 cm afstand van een imac 27 inch monitor en effectief is dat net zo breed als mijn 100 inch jvc beeld  ??? ...
Dat is natuurlijk wel extreem dichtbij  ;D Niet de gemiddelde huiskamer situatie bedoel ik maar te zeggen  ;)

celerontje

Hier ook een 32'' TV in de woonkamer. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Icarus314

Nee maar zo'n computer monitor is gemaakt voor de korte afstand en heeft ook nog meer pixels dan een tv. Kortom dan kan het prima. Maar die bureau stoel is niet ideaal  :(

hifiman

Zojuist een Grado SR-60 hoofdtelefoon gekocht om te gaan gebruiken op mijn iphone voor als ik van de zomer ergens met de vrouw lekker langs de waterkant zit. Let the summer begin!  :music:

Davey

Citaat van: Audioloog op mei  7, 2010, 09:35:11
Zojuist een Grado SR-60 hoofdtelefoon gekocht om te gaan gebruiken op mijn iphone voor als ik van de zomer ergens met de vrouw lekker langs de waterkant zit. Let the summer begin!  :music:

Krijg je in ieder geval geen koude oren  :baaa:

solitaire

en rode oortjes vallen niet meer zo op ;)

gefeliciteerd met je aanschaf !



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

ivo1986

Citaat van: Audioloog op mei  7, 2010, 09:35:11
Zojuist een Grado SR-60 hoofdtelefoon gekocht om te gaan gebruiken op mijn iphone voor als ik van de zomer ergens met de vrouw lekker langs de waterkant zit. Let the summer begin!  :music:

Gefeliciteerd. Mooie hoofdtelefoon alhoewel ik buiten Grado niet veel ken.
En die gaat de Sennheiser (of had je wat anders) vervangen?

hifiman

Dank heren!  :)

Citaat van: ivo1986 op mei  7, 2010, 13:51:19
Gefeliciteerd. Mooie hoofdtelefoon alhoewel ik buiten Grado niet veel ken.
En die gaat de Sennheiser (of had je wat anders) vervangen?
Nee dat niet, ik heb namelijk nog een gesloten model nodig voor in de huiskamer  ;)

hifiman

Citaat van: Harry HT op mei  5, 2010, 12:13:12
Hi,Zo dat is inderdaad snel  ;D

Gefeliciteerd met jullie nieuwe tv en veel kijkplezier  O0

Gegroet,

Harry

Thanks  :thumbs-up:

Moet hem nog wel even calibreren, mooi klusje voor het weekend  ^-^

hifiman

Edit: TV omgeruild voor een Sony dus settings verwijderd.

hifiman

Even ter verduidelijking van bovenstaande settings.

Ik ben begonnen met alle toeters en bellen uit, met name bij TV kijken via de Dreambox ziet dat er dus gewoon niet uit, met name overigens vanwege het veel te donkere beeld. Met lichtsensor uit is alleen te kijken (zowel dune als dreambox) met het contrast op 100. Ik heb het hier overigens over een huiskamer overdag (dus geen verduistering). Het verontrust mij wel enigszins dat met die lichtsensor uit er zo weinig licht van het beeld komt, ik ga zo dan ook naar de winkel terug om te checken of dit bij het demo model in de winkel ook het geval is. Op zich vind ik die sensor wel handig want 's avonds ben ik vaak geneigd in het donker te kijken en dan wordt de helderheid automatisch naar een goed bruikbaar nivo teruggebracht.

Greyscale is met een Eye One en HCFR afgesteld (alle toeters en bellen uit, pas na calibratie weer aangezet en tot mijn verbazing nauwelijks een afwijking bij nogmaals nameten) per input. Wat zeer irritant is, is dat deze settings niet per input bewaard lijken te kunnen worden, ik moet ze dus bijstellen als ik ga wisselen tussen TV kijken of een filmpje kijken  :-X

Brightness (IRE 10 = 0,0065 * IRE 100) en kleur verzadinging (rood = 21% * wit) ook middels meting bepaald.

Dynamisch contrast doet zo te zien wat met de gamma, met dynamisch contrast uit vind ik het beeld te donker bij donkere passages. Gek genoeg meet de gamma op zich vrij goed met dynamisch contrast uit. Ik laat het dus aan staan omdat ik het er gewoon beter uit vind zien.

Verder dus alle kunstmatige verbeteringen bij de dune zoveel mogelijk uit maar bij TV kijken dus bewust zoveel mogelijk aan. Jullie kunnen nu gaan lullen als Brugman maar het ziet er gewoon een stuk beter uit! Noem het maar my-vi  ;)




Erik van Voorst (in memoriam)

...wat ik altijd het belangrijkste vind is dat je het eerst helemaal krijgt zoals het "hoort (in jouw geval ziet)" en dan inderdaad naar je wens maken....er is dan geen speld tussen te krijgen als je keuze hebt gemaakt... ;D

Zo is mijn beeld eerst helemaal "ge-optimalisserd"......en uiteindelijk kijk ik (toch) iets groter (en willen we niet meer anders)  O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

celerontje

De klachten die jij hebt, heb ik ook met onze Philips TV.

Het verbaasde mij overigens zeer dat jij een Philips hebt gekozen. (mede omdat ik er vanuit ga dat je research hebt gedaan naar zulke dingen)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op mei  8, 2010, 16:33:27
De klachten die jij hebt, heb ik ook met onze Philips TV.

Het verbaasde mij overigens zeer dat jij een Philips hebt gekozen. (mede omdat ik er vanuit ga dat je research hebt gedaan naar zulke dingen)
Ik zal even mijn beslissing een beetje toelichten. Wij gebruiken de TV voor 95% voor TV kijken en slechts heel af en toe een serie of een stukje film (vanaf de dune). Het echte film kijken doen we uiteraard op de projector. Daarnaast kijken we weliswaar regelmatig maar nooit echt lang TV. Kortom, natuurlijk wil ik waar voor mijn geld maar het hoefde geen high-end cq dure TV te worden. Ik had er 550 a 600 euro voor in mijn hoofd. De oude HD Ready TV had als nadelen een erg slecht black level (nu nog meer last van nu die op de slaapkamer staat  :-X ) en geen 24 fps support (schokkerig beeld voor die ene keer dat er een filmpje op gaat).

Kortom, een beperkt budget en in die prijsklasse niet eens zo heel veel keus. Ook niet de motivatie om er nou echt heel veel tijd in te gaan steken om een keuze te maken. In eerste instantie ging ik eigenlijk voor de Samsung 650 maar puur op basis van reviews (in het echt gaan kijken zegt ook niks met al die tv's op standje maximaal) toch voor de Philips 7404 gekozen. Uiteindelijk werd het de 8404 omdat deze in de aanbieding was en verder hetzelfde is op het extra ambilight en net-tv na. Verder was deze TV group test winnaar en 5 sterren in het november issue 2009 van What Hifi, dan verwacht je toch dat je in elk geval geen miskoop doet . Verder schatte ik Philips hoger in dan Samsung but I could be wrong  ;)

Review What Hifi:
http://whathifi.com/Review/Philips-32PFL7404/  (8404 is een 7404+ambilight+nettv)


hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op mei  8, 2010, 16:26:27
...wat ik altijd het belangrijkste vind is dat je het eerst helemaal krijgt zoals het "hoort (in jouw geval ziet)" en dan inderdaad naar je wens maken....er is dan geen speld tussen te krijgen als je keuze hebt gemaakt... ;D
:thumbs-up:

Citaat van: Erik van Voorst op mei  8, 2010, 16:26:27
Zo is mijn beeld eerst helemaal "ge-optimalisserd"......en uiteindelijk kijk ik (toch) iets groter (en willen we niet meer anders)  O0
Hoe doe je dat, eerst optimaliseren en dan een groter beeld?  :blink:  :happy:

Erik van Voorst (in memoriam)

Long story...maar dat was ..een nieuwe scaler...daarna iets groter beeld door iets te grote maat aangehouden op testraster.......daarna weer een EHBO van Rob Dingen....kortom prachtig plaatje nu... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op mei  8, 2010, 17:53:36
Long story...maar dat was ..een nieuwe scaler...daarna iets groter beeld door iets te grote maat aangehouden op testraster.......daarna weer een EHBO van Rob Dingen....kortom prachtig plaatje nu... 8)
Haha op die fiets  :D , zag er zeker goed uit!  :pompom:

hifiman

Gisteren de Grado SR60 binnen gekregen. Ik had hem een beetje (een aanbieding) op de gok gekocht (is toch "maar" voor de iphone) maar ik moet zeggen hij klinkt echt super! Voor mijn oortjes klinkt tie "just right" en heb er eigenlijk niets op aan te merken, zeker niet voor dat geld  :blink:

Vind hem (op de stereo set thuis) eigenlijk beter of misschien moet ik zeggen "gebalanceerder" klinken dan de duurdere Beyer Dynamic DT770 die ik hier ook heb liggen. De Beyer Dynamic blijft echter aangezien ik met enige regelmaat een gesloten model nodig heb om praktische redenen  ;)

hifiman

De afgelopen dagen viel mij op dat de Harmony One AB erg snel leeg was (accu). Accu er zojuist even uitgehaald, blijkt deze helemaal bol te staan.Had een tangetje nodig om hem er uberhaupt uit te krijgen. Logitech support een mail gestuurd en nu maar even afwachten hoe klantvriendelijk ze zijn (heb nog garantie).  ^-^