hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Kjelt

Citaat van: Erik van Voorst op april 29, 2010, 16:04:21
Ik kan mijn vingers verbanden aan mijn trafo van de Aitos en die speelt al 25 jaar en zo een 3 a 4 uur per dag.... ;)
Daar zit geen elco in of andere elektronische component met een thermisch levensduur beperking ;)
Echter onder de 75 graden is er niet een echt probleem. Het is alleen nog geen hartje zomer  :-X

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op april 29, 2010, 16:04:21
Ik zie werkelijk waar het probleem niet.......en buiten dat is hij 2 graden koeler dan de oude situatie (met kap)......so.... ???
Ik kan mijn vingers verbanden aan mijn trafo van de Aitos en die speelt al 25 jaar en zo een 3 a 4 uur per dag.... ;)
Er is ook geen echt probleem, het is meer een "discussie". Een trafo is dan wel weer wat anders dan een (bunch of) transistor(en).  ;)

Overigens is de gemeten temperatuur die van het koelblok, het kan heel goed zijn dat de rest van de kast wel koeler is dan voorheen.

Groetjes,

Ronald

bmateijsen

Citaat van: Audioloog op april 29, 2010, 15:33:33
I agree, en dat is reeds het geval. Alhoewel onze definitie over "zover mogelijk" zou kunnen verschillen.

Groetjes,

Ronald

Maar lees ik het nu goed dat je versterker en transporter op de powerplant staan?

hifiman

Citaat van: bmateijsen op april 29, 2010, 16:11:19
Maar lees ik het nu goed dat je versterker en transporter op de powerplant staan?
Ehhh nee, waar haal je dat vandaan?


scrutinizer

Wat een zootje!!

Een discussie allemaal om een fan die aanslaat bij 62 a 64 grd. :nowink:

Niets dat de huidige opstelling zowel signaaltechnisch niet (afstand t.o.v.) als dat de electrolieten in de probleem zone komen (liggend lager dan de warmtebron).
Even voor alle duidelijkheid een persoonlijk probleempje met een ventilator, niets van doen met de reproductie van het systeem.
Die is prima voor elkaar.

Ronald, pas gewoon de temperatuur censor aan of breng zoals gezegd wat meer koellichaam aan.
Zoals al eerder gezegd; Leeuwen en beren ......Dit is een ca. meting met censor OP het koelblok, dicht bij de transistoren genomen.
In een ontwerp belast ver onder zijn kunnen.  ;)

En de Aitossen van Eric hebben weldegelijk hun elco's in die vicinity van de transformator staan, Kjelt.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

bmateijsen

Citaat van: Audioloog op april 29, 2010, 16:19:08
Ehhh nee, waar haal je dat vandaan?



Dat interpreteerde ik uit je lijstje hierboven, maar ik begrijp nu dat je met erop bedoelt, aangesloten ;)

hifiman

Citaat van: scrutinizer op april 29, 2010, 16:36:03
Ronald, pas gewoon de temperatuur censor aan of breng zoals gezegd wat meer koellichaam aan.
Anton, ik zie helemaal geen probleem, de discussie lijkt inderdaad te doen suggereren of er een beer op de weg ligt, maar dat is wat mij betreft dus niet het geval. Neemt niet weg dat tips en discussie wat mij betreft welkom zijn om zo ideeen op te doen welke ik mogelijk bij mooi weer in de tuin eens zou kunnen gaan toepassen  :)

hifiman

Citaat van: bmateijsen op april 29, 2010, 16:43:07
Dat interpreteerde ik uit je lijstje hierboven, maar ik begrijp nu dat je met erop bedoelt, aangesloten ;)
A ok, ik vroeg me al of waar je dat vandaan haalde maar nu snap ik het, ik bedoelde inderdaad erop aan gesloten en niet er bovenop staand  :P

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op april 29, 2010, 16:44:21
Anton, ik zie helemaal geen probleem, de discussie lijkt inderdaad te doen suggereren of er een beer op de weg ligt, maar dat is wat mij betreft dus niet het geval. Neemt niet weg dat tips en discussie wat mij betreft welkom zijn om zo ideeen op te doen welke ik mogelijk bij mooi weer in de tuin eens zou kunnen gaan toepassen  :)

Welke ideeen? ::)

Er bestaat ook nog zoiets als de discrepantie tussen een thermisch gunstige conditie voor een ontwerp and "life expectancy".

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op april 29, 2010, 16:49:20
Welke ideeen? ::)

Die wellicht nog komen gaan  ;)

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Jongens even voor de duidelijkheid, op dit moment ben ik helemaal niet van plan om iets te doen (behalve dan de nieuwe kap vastzetten)  ;)

Neemt niet weg dat het altijd leuk is ideeen te horen  :D

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Kjelt op april 29, 2010, 16:06:47
Daar zit geen elco in of andere elektronische component met een thermisch levensduur beperking ;)
Echter onder de 75 graden is er niet een echt probleem. Het is alleen nog geen hartje zomer  :-X

O..... ???
Moet je ze toch eens komen vertellen want dan moet ik heel wat electrolietjes naar huis sturen evenals wat ander toch wel broodnodig spul ......

We weten dat een Aitos bekend staat als een amp met signaal erin en meteen er weer uit....maar dat moet je ook weer niet TE letterlijk nemen... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Na wat drukke weken achter de rug hebbende heb ik vanavond de hele avond lekker alleen muziek kunnen luisteren en ik moet zeggen het klinkt toch best  :coffee: zo  :thumbs-up:  

Morgen eens kijken of ik de nieuwe kap van de P500 een beetje goed kan vastzetten en dan zal daarna de focus voorlopig weer op de  :music: liggen  ;)

Zit nu lekker Keith Jarret te luisteren, wat kan die man lekker piano spelen  :happy: , alleen jammer dat hij meent het nodig te vinden er regelmatig een beetje door heen te neurien en ah en oh te roepen  :-X

Edit: en nog jammerder dat de buren momenteel keihard nederlandstalige shit muziek aan het draaien zijn  :'( 


;)


celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman


Kjelt

Citaat van: Audioloog op april 30, 2010, 21:56:06
Zit nu lekker Keith Jarret te luisteren, wat kan die man lekker piano spelen  :happy: , alleen jammer dat hij meent het nodig te vinden er regelmatig een beetje door heen te neurien en ah en oh te roepen  :-X
Dat had ik nou ook bij Glen Gould tijdens het spelen van de Goldberg variationen, maar ja dat is kennelijk een uiting van uiterste concentratie,
ik vind het in ieder geval minder irritant dan die kreten van die tennisters op een grand slam, dat is gewoon vulgair  :D

hifiman

Vanochtend de kap van de P500 vastgezet met parkers, er daarmee zijn de P500 reparaties/modificaties nu ook officieel afgerond  ^-^

hifiman

Citaat van: Kjelt op mei  1, 2010, 10:14:11
Dat had ik nou ook bij Glen Gould tijdens het spelen van de Goldberg variationen, maar ja dat is kennelijk een uiting van uiterste concentratie,
ik vind het in ieder geval minder irritant dan die kreten van die tennisters op een grand slam, dat is gewoon vulgair  :D
O dat vind ik juist wel oorstrelend  ;D  ;)

)p(

Citaat van: Kjelt op mei  1, 2010, 10:14:11
Dat had ik nou ook bij Glen Gould tijdens het spelen van de Goldberg variationen, maar ja dat is kennelijk een uiting van uiterste concentratie,


Het hoort zo bij Gould...ik vind het prachtig  :)

Kjelt

Citaat van: )p( op mei  1, 2010, 12:43:49
Het hoort zo bij Gould...ik vind het prachtig  :)
Dan hoort het ook zo bij Keith Jarret  :P

)p(

Citaat van: Kjelt op mei  1, 2010, 13:03:44
Dan hoort het ook zo bij Keith Jarret  :P

Zeker, maar voor mij niet zo relevant want ik luister nauwelijks naar Jarret  :P  :)

hifiman

Een van de upgrades die voor deze zomer nog op de planning stond is ondertussen gerealiseerd  :happy:

Een Philips PFL8404 32 inch Full HD lcd tv voor in de huiskamer.  :thumbs-up:  (groter dan 32 inch is niet mogelijk omdat de tv tussen kast en bioscoop scherm in moet passen)

De Samsung HD ready LCD TV is verhuisd naar de slaapkamer en het CRT bakbeest wat op de slaapkamer stond is gewieberd  :D

Wat met name opvalt t.o.v. de Samsung tv is het veel betere black level van deze (nieuwere generatie) Philips TV.  :)

Volgende stap (ergens deze zomer) gaat een HD Sat ontvanger worden.

frank2

als je een echt goede sat ontvanger wilt, kijk eens naar een technisat HDS2 ontvanger, ik gebruik 'm al 2 jaar zonder enige problemen, had ook geen problemen met de kaartwissel van CD. Als ik al die verhalen lees over topfield e.d. ben ik erg blij met deze ontvanger.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

hifiman

Citaat van: frank2 op mei  5, 2010, 09:36:14
als je een echt goede sat ontvanger wilt, kijk eens naar een technisat HDS2 ontvanger, ik gebruik 'm al 2 jaar zonder enige problemen, had ook geen problemen met de kaartwissel van CD. Als ik al die verhalen lees over topfield e.d. ben ik erg blij met deze ontvanger.
Het wordt de dreambox 8000, dat staat al vast  ;)