hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: Nahpets op maart 21, 2010, 19:36:43
Je bent alle CD rips in blokgolven aan het omzetten?  :coffee:
;D

Haha, nee ik ben een poging aan het doen om een sox windows binary te bakken met mp3/flac/polyphase support zodat een bevriend forumlid straks onder windows naar polyphase upsampled internet radio kan luisteren  ^-^

Het plaatje boven is een momentopname van het onder windows compileren van libmad library binnen de cygwin omgeving, dit is gelukt, one down, nog een aantal te gaan  :-X

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op maart 21, 2010, 19:34:56
Work in progress, jullie mogen raden wat ik hier aan het doen ben  :sly:  ;)

Het heeft met audio te maken  :music:

:smile:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op maart 21, 2010, 19:49:36
:smile:

Anton.
De veldslag is gewonnen, de oorlog nog niet.  ;) Probeer nu lame libraries te compileren hetgeen niet van een leien dakkie gaat, maar we geven niet op  :sly:

hifiman

En na veel geklooi met het configure script is het nu gelukt om  lame te compileren  8)

1 stap dichterbij polyphase radio upsampling onder windows  ;)

hifiman

Ok , de laatste stap (waar ook het meeste mis kan gaan!), het compileren van sox14.2. Fingers crossed  :notify:

hifiman

Helaas, we hebben een windows sox binary, hij doet het alleen niet   :nopompom:

Let the troubleshooting begin!   :baaa:

)p(

Is het niet makkelijker om sc the draaien in linux onder windows?

peter

hifiman

Citaat van: )p( op maart 22, 2010, 14:10:38
Is het niet makkelijker om sc the draaien in linux onder windows?

peter
Hoi Peter,

Het is niet voor mezelf en de bedoeling was juist om het gebruik van linux te omzeilen  ;)

Groetjes,

Ronald

celerontje

What are we gonna say to Tux?
Just smile and wave...
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Het is gelukt, heb nu een sox binary (versie 14.2) voor windows weten te bakken met flac, mp3 en polyphase upsampling support  :pompom: 

Wie um ook wil stuurt maar even een PM.

Ronald

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op maart 23, 2010, 07:50:13
Het is gelukt, heb nu een sox binary (versie 14.2) voor windows weten te bakken met flac, mp3 en polyphase upsampling support  :pompom: 

Wie um ook wil stuurt maar even een PM.

Ronald

Ik wil um ook wel hebben maar je box is vol. :huh2:

Waar kan ik doneren? ::)

:laugh:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op maart 23, 2010, 08:10:10
Ik wil um ook wel hebben maar je box is vol. :huh2:

Waar kan ik doneren? ::)

:laugh:

Anton.
Moet jij geen radio luisteren?  :music:   ;)

hifiman

Gisteren was het dan zover, Scrutinizer kwam mij helpen om de transporter naar een hoger nivo te transporteren  :headbanging:

Allereerst werd de oude analoge stage verwijderd en de printplaat ontdaan van alle smd componenten die behoorden tot de originele analoge output stage  :thumbs-up:

hifiman

Vervolgens werd de nieuwe, volledig scrutinized (TM) analoge stage ingebouwd, wederom op basis van Burson Audio opamps, maar ditmaal op het gehoor volledig gefinetuned door Anton. Tevens (en dat was iets waar ik destijds al interese in had) is er nu een DC coupled design gebruikt  :inlove:

Het werd uiteindelijk een echte modificeer marathon want we (lees Anton  :D ) zijn toch van begin van de middag tot nog net geen middernacht bezig geweest. Anton is een echte professional/perfectionist en kwaliteit kost nu eenmaal tijd!  :thumbs-up:

Het klinkt super, echt een heel stuk beter dan voor deze modificatie. Het verschil tussen deze analoge stage en de vorige is een stuk groter dan tussen die van de originele transporter en de vorige analoge stage :notify: Het geluid komt nog een stuk losser van de speakers, het laag is beter, instrumenten klinken natuurlijker, er is meer resolutie en het klinkt vooral "transparanter"  :pompom:

Anton bij deze nogmaals hartelijk dank, ik ga weer even verder met muziek luisteren  ;D  :music:

hifiman

Nog eentje om het af te leren.  :D


Erik van Voorst (in memoriam)

Toch was ik op de achtergrond er een beetje bij aanwezig.... ;D

Ik heb zo een flauw vermoeden dat er nu snel in huize Scruty een 2e gebouwd wordt.. :yin-yang: ;)

Leuk te lezen... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op maart 28, 2010, 11:04:31
Toch was ik op de achtergrond er een beetje bij aanwezig.... ;D
Hoi Erik,

Haha, ja dat klopt!  ;)

Citaat van: Erik van Voorst op maart 28, 2010, 11:04:31
Ik heb zo een flauw vermoeden dat er nu snel in huize Scruty een 2e gebouwd wordt.. :yin-yang: ;)
De volgorde was andersom  ;)

Groetjes,

Ronald

Kjelt

Wow dat is wel een hele ruige modificatie , dat is nog eens wat anders dan alleen opamps en condensatoren vervangen  :clapping: .
Mooi dat je het resultaat ook direct kan horen dan is het echt de moeite waard.

hifiman

Citaat van: Kjelt op maart 28, 2010, 13:00:01
Wow dat is wel een hele ruige modificatie , dat is nog eens wat anders dan alleen opamps en condensatoren vervangen  :clapping: .
Mooi dat je het resultaat ook direct kan horen dan is het echt de moeite waard.
:headbanging:

celerontje

Ronald en Anton der Solderijen zijn weer goed bezig geweest, zie ik! ;D

Ben je nou niet bang dat je iets kapot maakt?
Want dit is een behoorlijk risicovol klusje!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

)p(

Citaat van: Audioloog op maart 28, 2010, 10:57:16

Het werd uiteindelijk een echte modificeer marathon want we (lees Anton  :D ) zijn toch van begin van de middag tot nog net geen middernacht bezig geweest. Anton is een echte professional/perfectionist en kwaliteit kost nu eenmaal tijd!  :thumbs-up:



;D

Veel :music: en of :headbanging: ermee Ronald.   :)

peter

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Audioloog op maart 28, 2010, 11:06:23
Hoi Erik,


De volgorde was andersom  ;)

Groetjes,

Ronald

Jij laat Anton de kolen uit het vuur halen...hahahaha...lafbek  ;D ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: celerontje op maart 28, 2010, 15:24:36
Ronald en Anton der Solderijen zijn weer goed bezig geweest, zie ik! ;D

Ben je nou niet bang dat je iets kapot maakt?
Want dit is een behoorlijk risicovol klusje!

Ik heb niet voor niets een vakman ingehuurd  ;)

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op maart 28, 2010, 16:20:33
Jij laat Anton de kolen uit het vuur halen...hahahaha...lafbek  ;D ;)
Allemaal vantevoren goed gepland en uitgedacht Erik. Eerst Anton gehersenspoeld zodat tie ook een transporter aan zou schaffen, toen een paar weken opgesloten en de sleutel weggegooid. The rest is history  :D  ;)

Audiofiel

Wat weer een super scrutinized™ upgrade is dat geworden! Kudo's to Anton (en Ronald zelf natuurlijk). Ik moet echt weer een keertje komen buurten om serieus te luisteren. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.