hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: celerontje op december 27, 2009, 15:25:46
Masking, anyone? ;D (of ga je dat niet via X10 doen?)
Je hebt gelijk, dat wordt inderdaad ook X10  :notify:

Maar fijn dat het gelukt is!
In welke doosje zit die schakelaar nu gemonteerd?
In 't plafond of achter de muurschakelaar?
[/quote]
Geen van beiden, het is in plaats van de muurschakelaar(s).  ;)

hifiman

Zie net op de website van de winkel in kwestie dat er ook een 2 draads versie bestaat  :-X   :withstupid:

celerontje

Citaat van: Audioloog op december 27, 2009, 15:53:59
Geen van beiden, het is in plaats van de muurschakelaar(s).  ;)
Oja, zo'n eentje heb ik ook op zolder.

Maar omdat je de Fase al direct op de lamp hebt, heb je op de Fase aansluiting van de schakelaar nu de Nul (blauw) aangesloten, zodat de Nul geschakeld wordt, i.p.v. de fase?

Citaat van: Audioloog op december 27, 2009, 15:58:04
Zie net op de website van de winkel in kwestie dat er ook een 2 draads versie bestaat  :-X   :withstupid:
Welke dan? (mag via PM)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op december 27, 2009, 16:00:14
Oja, zo'n eentje heb ik ook op zolder.

Maar omdat je de Fase al direct op de lamp hebt, heb je op de Fase aansluiting van de schakelaar nu de Nul (blauw) aangesloten, zodat de Nul geschakeld wordt, i.p.v. de fase?
Ik heb geen fase op de lamp maar de neutraal (heb ik misschien verkeerd geroepen eerder in dit topic).

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Zee

Gisteravond in huize Audioloog geweest om eens naar alle nieuwe spulletjes te luisteren en (vooral) bij te praten.
Sinds mijn laatste bezoek was er veel veranderd: speakers, amp, transporter en vast nog wel meer.

Tussen het vele praten door toch ook nog even wat muziek geluisterd, o.a. de door mij zelf meegebrachte Haydn strijkkwartetten opus 76 (Buchberger Quartet) en Bach's Hohe Messe (waarvan ik vorige week nog getuige was van een live uitvoering) in de uitvoering van Gardiner. Deze laatste was ter vergelijking aangerukt voor de versie van Masaaki Suzuki die Audioloog in zijn transporter had staan (en welke vergeleken met Gardiner toch wel heel erg langzaam is). Verder nog muziek van Telemann, Handel en diverse meer jazz georienteerde stukken afkomstig van de transporter.
Dit alles wordt door de Avalon's zeer overtuigend en aangenaam ten gehore gebracht. Van wat ik mij kan herinneren van de vorige luistersessie is het geheel frisser en met een beter gedefinieerd laag.  Uitstekend!

Leuk ook om het verhaal achter de zoektocht naar de huidige set te horen.

Wederom bedankt voor de gastvrijheid en nog heel veel luisterplezier!  :bigsmile:
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

hifiman

Hoi Otto,

Dank voor je verslagje en jij ook bedankt voor de gezelligheid  :notify:

PS. Sorry voor de wat late reaktie, zie je post nu pas  :-X

Groetjes,

Ronald

hifiman

Ondertussen is ook het rolluik omgezet van klikaanklikuit naar X10  :thumbs-up:

Geinig hoor, film aan, hup automatisch alle lichten uit en het rolluik naar beneden  :pompom:

Erik van Voorst (in memoriam)

Heel herkenbaar...en die kick gaat echt NOOIT VERVELEN.....gewoon "treintjesbaan-level"......oftewel hoog "korten-broekengehalte"... ;D 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op januari  2, 2010, 17:20:36
Heel herkenbaar...en die kick gaat echt NOOIT VERVELEN.....gewoon "treintjesbaan-level"......oftewel hoog "korten-broekengehalte"... ;D 8)
Haha, inderdaad, we blijven tenslotte een soort grote kinderen  :D

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op januari  2, 2010, 17:23:34
Haha, inderdaad, we blijven tenslotte een soort grote kinderen  :D

Hoe waar! ::) :sigh:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

celerontje

Citaat van: Erik van Voorst op januari  2, 2010, 17:20:36
Heel herkenbaar...en die kick gaat echt NOOIT VERVELEN.....gewoon "treintjesbaan-level"......oftewel hoog "korten-broekengehalte"... ;D 8)
't Is gewoon handig, en 't is altijd leuk om iets te hebben waarmee je lekker stoer kan doen naar bezoekers! :D :D :D

Mijn vader kan z'n lach niet inhouden als ik over zulke domotica-zaken begin! :devil: ;D

Btw, aangezien jij een tweakert (dat bekt zo lekker met jou tongval ;D) bent en een server hebt, zou je ook eens kunnen gaan expirimenteren met Homeseer op je server i.c.m. met zo'n USB-X10 kastje. (ik het kader van: If Q doesn't come to me, I can play Q myself! ;D ;D ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman


hifiman

Citaat van: celerontje op januari  2, 2010, 19:18:12
Btw, aangezien jij een tweakert (dat bekt zo lekker met jou tongval ;D) bent en een server hebt, zou je ook eens kunnen gaan expirimenteren met Homeseer op je server i.c.m. met zo'n USB-X10 kastje. (ik het kader van: If Q doesn't come to me, I can play Q myself! ;D ;D ;D
Haha, had ik ook al naar gekeken, gaat ook nog komen maar alles op zun tijd  :baaa:  :D

HTip

Citaat van: Audioloog op januari  2, 2010, 14:41:50
Ondertussen is ook het rolluik omgezet van klikaanklikuit naar X10  :thumbs-up:

Geinig hoor, film aan, hup automatisch alle lichten uit en het rolluik naar beneden  :pompom:
Gaaf hè, die domotica :thumbs-up:

Vind je X10 beter dan KAKU?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: HTip op januari  3, 2010, 18:58:53
Gaaf hè, die domotica :thumbs-up:

Vind je X10 beter dan KAKU?
Ik vind het principe van X10 mooier, met name omdat het een standaard is en je kunt mixen (niet aan 1 merk vast zitten). Daarnaast ging bij mij met KAKU altijd alles kapot en dat heb ik met X10 nog niet meegemaakt  :pompom:

celerontje

Citaat van: Audioloog op januari  4, 2010, 14:43:29
Daarnaast ging bij mij met KAKU altijd alles kapot en dat heb ik met X10 nog niet meegemaakt  :pompom:
Je moet ook niet een hele soldeerbout bovenop zo'n schakelaar leggen! :P

Ik heb wel eens een defectje meegemaakt aan mijn X10 schakelaar; (dezelfde als jij hebt) het relaitje bleef hangen.
Dus heeft een elektrotechnische vriend 'm even opgemaakt, wat met de schroevendraaier zitten pielen... VOILA! :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: Audioloog op januari  4, 2010, 14:43:29
Ik vind het principe van X10 mooier, met name omdat het een standaard is en je kunt mixen (niet aan 1 merk vast zitten). Daarnaast ging bij mij met KAKU altijd alles kapot en dat heb ik met X10 nog niet meegemaakt  :pompom:
Dat het een standaard is, is inderdaad een groot voordeel. Echter voor spotjes met een electronische dimmer had X10 geen oplossing (lees: X10-gestuurde dimmer) en KAKU wel. Anders had ik ook voor X10 gekozen...

En ik heb gelukkig nog geen defect gehad aan mijn KAKU-spul (ik heb net even op hout geklopt :D)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

scrutinizer

En er nu maar vanuit gaan dat de powersupply's in de stereo/video apparaten niet kapot zijn, zoals aangegeven door de techneuten, en hun isolerende werking de(ze) lading dekt. ::)
Anders zou de reis wel weer eens eerder hervat kunnen gaan worden dan gepland. ;D

;)


Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op januari  5, 2010, 09:51:57
En er nu maar vanuit gaan dat de powersupply's in de stereo/video apparaten niet kapot zijn, zoals aangegeven door de techneuten, en hun isolerende werking de(ze) lading dekt. ::)
Anders zou de reis wel weer eens eerder hervat kunnen gaan worden dan gepland. ;D

;)


Anton.
Ach, die paar milliseconde durende storing tijdens het verzenden van een X10 commando worden reeds overstemt door het luide geklik van de relais van de X10 schakelaars  ;)

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op januari  5, 2010, 11:36:16
Ach.... :angel:

Anton.
Maak je geen zorgen, ik ga in 2010 echt wel weer eens een ander interlinkje proberen ofzo  :D  ;)

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op januari  5, 2010, 11:37:46
Maak je geen zorgen, ik ga in 2010 echt wel weer eens een ander interlinkje proberen ofzo  :D  ;)
Ik zou mezelf zorgen gaan maken als dat niet het geval was, Ronald.

:yin-yang:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op januari  5, 2010, 11:40:59
Ik zou mezelf zorgen gaan maken als dat niet het geval was, Ronald.

:yin-yang:

Anton.
Hoi Anton,

Vandaar mijn opmerking, ik zou niet willen dat je je zorgen moet gaan maken om mij  :angel:

Groetjes,

Ronald