hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op oktober 10, 2009, 19:29:33
De afgelopen dagen lekker muziek geluisterd en de set zoals tie nu is speelt gewoon erg lekker  :) Wat minder "spectaculair" weliswaar dan zoals je de Avalons wel eens op de beurzen hoort (spectral versterking, MIT bekabeling, dure cd spelert, kortom 10x duurder dan wat ik eraan heb hangen), maar daarom niet minder muzikaal  :) Ben er in elk geval erg content mee.    :music:

Wel nog even om het paranoide stemmetje in mijn hoofd te bevredigen een (nieuw) setje reseve MB Quart MCD 25 tweeters met dubbele magneet (maar helaas wel ronde frontplaat) besteld voor het geval dat  :D  ;)



Good for you,

Cheers!!  :coffee:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

S@m

Citaat van: AudioloogDat is jouw conclusie en zeker niet de mijne  :-X

In de ruim 30 jaar dat ik me met audio bezig hou kan ik toch wel concluderen dat als iets goed dan is het ook duur. Andersom is helaas niet altijd waar. Iets wat duur is, is niet altijd goed.


hifiman

Citaat van: S@m op oktober 11, 2009, 10:29:41
In de ruim 30 jaar dat ik me met audio bezig hou kan ik toch wel concluderen dat als iets goed dan is het ook duur. Andersom is helaas niet altijd waar. Iets wat duur is, is niet altijd goed.


Mocht je nog een setje Avatars bij het grof vuil zetten laat het dan even weten, dan haal ik ze gratis bij je op  ;)

Edit: ik heb geen idee wat de oorspronkelijke prijs van de tweeters was.

hifiman


S@m

Citaat van: Audioloog op oktober 11, 2009, 10:31:03
Mocht je nog een setje Avatars bij het grof vuil zetten laat het dan even weten, dan haal ik ze gratis bij je op  ;)

Daar gaat het niet om. Ik vind het prachtige luidsprekers, maar je moet toch toegeven dat het vreemd is dat ze uitgevoerd zijn met 'goedkope' tweeters...

Edit:  Ooh, je hebt niet de adviesprijs betaald?  Tsja, dan heb je wellicht een koopje...ik heb niets geschreven!  ;)

hifiman

Citaat van: S@m op oktober 11, 2009, 10:32:34
Daar gaat het niet om. Ik vind het prachtige luidsprekers, maar je moet toch toegeven dat het vreemd is dat ze uitgevoerd zijn met 'goedkope' tweeters...
Sam, ik heb geen idee wat die tweeters hebben gekost, ze worden niet meer gemaakt en nu "goedkoop" uitverkocht.

scrutinizer

Citaat van: S@m op oktober 11, 2009, 10:29:41
In de ruim 30 jaar dat ik me met audio bezig hou kan ik toch wel concluderen dat als iets goed dan is het ook duur. Andersom is helaas niet altijd waar. Iets wat duur is, is niet altijd goed.


It's not what's in there, but the combination that counts.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

De upsampling heb ik trouwens weer uitgezet, dit bleek problemen te geven (hickups en tikjes), oorzaak is duidelijk en had ik al min of meer voorspeld, dit moet je dus echt alleen doen als je een dedicated audio pc hebt en niet als je (zoals ik) nog allerlei andere zaken erop heb draaien.

Ik dacht trouwens nog "slim" te zijn door de buffer van sox flink te vergroten zodat je effectief niet meer van harddisk speelt maar uit RAM geheugen, hetgeen wellicht beter klinkt. Helaas ging die vlieger niet op, squeezecenter vind een dergelijke vertraging niet leuk en de boel gaat dan flink haperen en stotteren. Ach het was het proberen waard  ^-^

hifiman

Citaat van: scrutinizer op oktober 11, 2009, 10:34:59
It's not what's in there, but the combination that counts.

;)

Anton.
Precies, (bijvoorbeeld) dat 47 labs spul met een tientje aan onderdelen per apparaat klinkt tenslotte ook niet verkeerd  :devil:  ;)

S@m


scrutinizer

S@m, Charles Hansen heeft deze tweeters vanaf 1990 getormenteerd met zijn lage inzet qua crossover, and the name of (t)his company still goes strong.
Als je 3 modellen, waarvan 2 voor meer als 15 jaar op de markt kan afzetten, heb je mijns inziens iets goed bepaald destijds. ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

S@m

Citaat van: scrutinizer op oktober 11, 2009, 10:55:02
S@m, Charles Hansen heeft deze tweeters vanaf 1990 getormenteerd met zijn lage inzet qua crossover, and the name of (t)his company still goes strong.
Als je 3 modellen, waarvan 2 voor meer als 15 jaar op de markt kan afzetten, heb je mijns inziens iets goed bepaald destijds. ;)

Anton.

Helemaal mee eens Anton en dat verklaard ook meteen de muzikaliteit van de beauty's van Audioloog...

hifiman

Citaat van: S@m op oktober 11, 2009, 11:02:55
Helemaal mee eens Anton en dat verklaard ook meteen de muzikaliteit van en de beauty's van Audioloog...

Dank je  :D

scrutinizer

Citaat van: S@m op oktober 11, 2009, 11:02:55
Helemaal mee eens Anton en dat verklaard ook meteen de muzikaliteit van de beauty's van Audioloog...
:)

Ronald, het weinig reviews vinden over de avatar heeft in de Amerikaanse bladen iig te maken met een conflict destijds over een eerdere ' way of measerment'  van een Avalon.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op oktober 11, 2009, 11:12:37
:)

Ronald, het weinig reviews vinden over de avatar heeft in de Amerikaanse bladen iig te maken met een conflict destijds over een eerdere ' way of measerment'  van een Avalon.

Anton.

Hoi Anton,

A ok, dat wist ik niet. Ik verbaasde me er al zeer over dat er (op audioreview.com na) niks over deze toch populaire speaker te vinden valt.
Maakt verder niet uit maar vind het altijd leuk om reviews te lezen.  :)

Groetjes,

Ronald

advr

Citaat van: Audioloog op oktober 11, 2009, 10:14:11
En nog even een simpel scriptje voor de volledigheid. Stel je wilt een aantal files genaamd Folder.jpeg hernoemen naar folder.jpg in je muziek library.


#!/bin/bash
#
LIBRARY=/library/music
OLD=Folder.jpeg
NEW=folder.jpg
#
find $LIBRARY  -name $OLD  | while read filename ; do mv "$filename" "`echo $filename | sed "s/$OLD/$NEW/"`"; done




Fuppes draait ook als een zonnetje nu. dus kan ik nu via PlugPlayer op mijn iPod touch ook alles afluisteren. welliswaar op iPod niveau maar het was leuk om dat allemaal voor elkaar te krijgen. 8)
nu maar eens war scripting ban jou gaan uitproberen. ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

BuSpu

Citaat van: S@m op oktober 11, 2009, 10:18:09
Dat lijkt mij nou zo vervelend. Heb je mooie dure luidsprekers, blijken er goedkope (waarschijnlijk dus prul) tweeters in te zitten.... :crazy:
:D

hifiman


advr

heb je ook zo'n script om alle nummers van "genre" te voorzien? :hehe:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Citaat van: advr op oktober 13, 2009, 11:15:23
heb je ook zo'n script om alle nummers van "genre" te voorzien? :hehe:
Dat zou eventueel geregeld kunnen worden ;-)

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Audioloog op oktober 10, 2009, 19:29:33

Wel nog even om het paranoide stemmetje in mijn hoofd te bevredigen een (nieuw) setje reseve MB Quart MCD 25 tweeters met dubbele magneet (maar helaas wel ronde frontplaat) besteld voor het geval dat  :D  ;)


waarom dan niet meteen een upgrade met een accuton keramiek............................of doorsparen....dia.... :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 13, 2009, 12:55:39
waarom dan niet meteen een upgrade met een accuton keramiek............................of doorsparen....dia.... :-X
Dat zou het doel voorbijschieten Erik. Mocht er ooit een tweeter naar zijn grootje gaan dan kan ik daar altijd nog voor kiezen. In elk geval heb ik dan een "keuze".  ^-^  (en het was niet al te duur, anders had ik het niet gedaan ivm de door jou genoemde mogelijkheid)

advr

Citaat van: Audioloog op oktober 13, 2009, 11:16:30
Dat zou eventueel geregeld kunnen worden ;-)

nou, als dat zou kunnen.... maar eerst ga ik jouw scripts proberen aan de gang te krijgen. ;)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Audioloog op oktober 13, 2009, 12:59:52
Dat zou het doel voorbijschieten Erik. Mocht er ooit een tweeter naar zijn grootje gaan dan kan ik daar altijd nog voor kiezen. In elk geval heb ik dan een "keuze".  ^-^  (en het was niet al te duur, anders had ik het niet gedaan ivm de door jou genoemde mogelijkheid)

Okay...
Maar heb je dan wel "officieel" kunnen kopen, ik bedoel je huidige set met parameters heeft Neil in zijn pctje opgeslagen dus zegt nagenoeg identiek te kunnen leveren.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 13, 2009, 13:19:36
Okay...
Maar heb je dan wel "officieel" kunnen kopen, ik bedoel je huidige set met parameters heeft Neil in zijn pctje opgeslagen dus zegt nagenoeg identiek te kunnen leveren.... ;)
Punt is dat Avalon niet meer kan leveren Erik, vandaar ook mijn beslissing nog een reserve setje aan te schaffen.
En als er "upgrade tweeters" in zouden gaan zijn de parameters ook niet meer indentiek  ;)