hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Het koste even wat peinswerk, maar hierbij een relatief simpel shell script die de directories van je  muziek library eruit pikt waar nog geen cover art in staat  :) Op die manier weet je dus snel voor welke albums je nog even album art dient te "vergaren".  ^-^


#!/bin/bash
LIBRARY=/library/music
#
find $LIBRARY -type d  -print0 | xargs -0 ls -d > /tmp/nocoverart.tmp
IFS=$'\n'
for i in `cat /tmp/nocoverart.tmp`
do
        if test ! -e $i/folder.jpg
        then
                if test `file $i/* | grep audio | wc -l` -gt 0
                then
                echo $i
                fi
        fi
done
rm -f /tmp/nocoverart.tmp


Ik zoek nog naar een mooiere oplossing zonder tussenkomst van een "temp" file, maar dit werkt in elk geval  ;)

hifiman

En voor wie het boeiend vind, nog een hele simpele om ongewenste m3u playlist files in je muziek library te verwijderen.


#!/bin/bash
#
LIBRARY=/library/music
#
number=`find $LIBRARY -name "*.m3u" -print | wc -l`
find $LIBRARY -name "*.m3u" -exec rm -f {} \;
echo "$number playlistfiles have been removed!"

reMC

Makkelijk zeg >:D

hifiman

Citaat van: reMC op oktober  6, 2009, 16:14:25
Makkelijk zeg >:D
Precies  ^-^

Ik ken naast mijzelf nog minstens 1 forumlid die ook zijn muziek library op een linux machine heeft staan, dus zeer zinvol inderdaad  :D


)p(

Hehe, lijkt wel een beetje scripten om het scripten ;)

peter

hifiman

Citaat van: )p( op oktober  7, 2009, 10:58:58
Hehe, lijkt wel een beetje scripten om het scripten ;)

peter
Hoi Peter,

Dat zie je toch echt verkeerd. Sinds ik tegenwoordig mijn transporter bedien met een Ipod Touch, wilde ik graag mijn verzameling cover art compleet maken maar had geen zin alle duizenden directories handmatig door te fietsen om te checken of er al cover art aanwezig was of niet. Dat heb ik middels dit script nu geautomatiseerd.  :)  Het scripten was dus echt naar aanleiding van een behoefte, niet omdat dat opeens mijn nieuwe hobby zou zijn  :D

Ondertussen nog een tevreden gebruiker (forumlid Uitje) heb ik begrepen  ^-^

Groetjes,

Ronald

)p(

Citaat van: Audioloog op oktober  7, 2009, 11:10:46
Hoi Peter,

Dat zie je toch echt verkeerd. Sinds ik tegenwoordig mijn transporter bedien met een Ipod Tocuh, wilde ik graag mijn verzameling cover art compleet maken maar had geen zin alle duizenden directories handmatig door te fietsen om te checken of er al cover art aanwezig was of niet. Dat heb ik middels dit script nu geautomatiseerd.  :)  Het scripten was dus echt naar aanleiding van een behoefte, niet omdat dat opeens mijn nieuwe hobby zou zijn  :D

Maar gebruik je dan helemaal geen programma om je bibliotheek wat betreft tags, cover art enzo op orde te houden?

peter


hifiman

Citaat van: )p( op oktober  7, 2009, 11:50:55
Maar gebruik je dan helemaal geen programma om je bibliotheek wat betreft tags, cover art enzo op orde te houden?

peter


Jawel, tag&rename voor de tags en mediamonkey voor de coverart.
Maar daar kun je toch niet even snel een lijstje mee tevoorschijn toveren van de albums die nog geen cover art hebben? Of heb ik wat gemist?  ;)

Groetjes,

Ronald

)p(

Citaat van: Audioloog op oktober  7, 2009, 12:08:51
Jawel, tag&rename voor de tags en mediamonkey voor de coverart.
Maar daar kun je toch niet even snel een lijstje mee tevoorschijn toveren van de albums die nog geen cover art hebben? Of heb ik wat gemist?  ;)

Groetjes,

Ronald

Uhm geen idee, maar met jrmc en als ik mij goed herinner mp3tag wel...dat zijn de enige twee die ik zelf gebruik.

peter

hifiman

Citaat van: )p( op oktober  7, 2009, 12:43:30
Uhm geen idee, maar met jrmc en als ik mij goed herinner mp3tag wel...dat zijn de enige twee die ik zelf gebruik.

peter
Ok, jrmc gebruik ik al een tijd niet meer en mp3tag ken ik verder niet.
Maar los daarvan, hoe meer ik middels scripting kan doen hoe liever, lang leve de luiheid automatisering!  ;)

advr

Citaat van: Audioloog op oktober  6, 2009, 16:18:26
Precies  ^-^

Ik ken naast mijzelf nog minstens 1 forumlid die ook zijn muziek library op een linux machine heeft staan, dus zeer zinvol inderdaad  :D

zekers!! als je mij toevallig bedoelt ;D

ben even met UPnP/fuppes aan het stoeien maar daarna zal ik jouw scriptsjes eens gaan proberen. :P
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Citaat van: advr op oktober  9, 2009, 09:39:43
zekers!! als je mij toevallig bedoelt ;D

ben even met UPnP/fuppes aan het stoeien maar daarna zal ik jouw scriptsjes eens gaan proberen. :P
Ik bedoelde eigenlijk forumlid Uitje, maar ook jouw nassie telt wat mij betreft als linux bakkie  :D

advr

Citaat van: Audioloog op oktober  9, 2009, 10:22:07
Ik bedoelde eigenlijk forumlid Uitje, maar ook jouw nassie telt ook als linux bakkie  :D

gelukkig :xmas:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

De afgelopen dagen lekker muziek geluisterd en de set zoals tie nu is speelt gewoon erg lekker  :) Wat minder "spectaculair" weliswaar dan zoals je de Avalons wel eens op de beurzen hoort (spectral versterking, MIT bekabeling, dure cd spelert, kortom 10x duurder dan wat ik eraan heb hangen), maar daarom niet minder muzikaal  :) Ben er in elk geval erg content mee.    :music:

Wel nog even om het paranoide stemmetje in mijn hoofd te bevredigen een (nieuw) setje reseve MB Quart MCD 25 tweeters met dubbele magneet (maar helaas wel ronde frontplaat) besteld voor het geval dat  :D  ;)

Ook is er nog een setje Cardas Quadlink (interlink) onderweg waar ik heel toevallig tegenaan liep na uren googlen  :D , deze zal de Crosslink gaan vervangen die nu tussen de surround en stereo versterker zit. Een move die ik overigens al voor de aanschaf van de Avatars van plan was  :hehe:

Vandaag dankzij mijn eigen scriptje  :P alle missende (voor zover beschikbaar) cover art voor mijn muziek library gedownload  ^-^

En dan moet ik nu snel naar beneden want de 4 dames die zich daar momenteel bevinden wachten op mij om een horror filmpje te gaan kijken  :popcorn:

hifiman

En nog even ter aanvulling. Over de nieuwe subwoofer i.c.m. DSP kastje ben ik ook erg tevreden  :thumbs-up:

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op oktober 10, 2009, 21:19:44
Klinkt het laag nu loeistrak?
Is een wat subjectief begrip natuurlijk dat "loeistrak", maar het klinkt in elk geval een stuk strakker dan in de vorige situatie die jij hier ooit gehoord hebt  :notify:

celerontje

Alleen hebben we toen geen subwooferknallers in de speler gehad.
Gelukkig weet ik tegenwoordig door ervaring met welke films je je HT op z'n grondvesten kan laten schudden. ;D

Wat zijn jouw favorieten qua surround en subwoofergeweld, Ronald?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op oktober 10, 2009, 21:30:59
Wat zijn jouw favorieten qua surround en subwoofergeweld, Ronald?
Een sweep van 0 tot 100 Hz  :D

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

citac

Zijn dat wel dezelfde tweeters als die nu erin zitten?
Avalon gebruikt volgens mij units die naar hun specs worden gebouwd.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

hifiman

Citaat van: citac op oktober 11, 2009, 00:47:22
Zijn dat wel dezelfde tweeters als die nu erin zitten?
Avalon gebruikt volgens mij units die naar hun specs worden gebouwd.
Volgens More Music zijn het dezelfde, op de rond ipv vierkante frontplaat na. Moet er ook even bij zeggen dat het niet duur was want anders had ik het niet gedaan.

hifiman

En nog even een simpel scriptje voor de volledigheid. Stel je wilt een aantal files genaamd Folder.jpeg hernoemen naar folder.jpg in je muziek library.


#!/bin/bash
#
LIBRARY=/library/music
OLD=Folder.jpeg
NEW=folder.jpg
#
find $LIBRARY  -name $OLD  | while read filename ; do mv "$filename" "`echo $filename | sed "s/$OLD/$NEW/"`"; done


S@m

Citaat van: Audioloog op oktober 11, 2009, 10:02:42
Moet er ook even bij zeggen dat het niet duur was.

Dat lijkt mij nou zo vervelend. Heb je mooie dure luidsprekers, blijken er goedkope (waarschijnlijk dus prul) tweeters in te zitten.... :crazy:

hifiman

Citaat van: S@m op oktober 11, 2009, 10:18:09
Dat lijkt mij nou zo vervelend. Heb je mooie dure luidsprekers, blijken er goedkope (waarschijnlijk dus prul) tweeters in te zitten.... :crazy:
Dat is jouw conclusie en zeker niet de mijne  :-X