hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Verdorie, dat is een leuke tool! (foto van het net geplukt). Iemand enig idee waar je zoiets kunt kopen?

S@m


hifiman

Citaat van: S@m op juli 25, 2009, 09:39:07
Met een flexibel bankschroefje kom je een heel eind in dezelfde richting http://www.mdaelektronica.nl/nl/dept_136.html
Ik heb niet zulke goede ervaringen met dat zuignap principe  :-X

S@m

Citaat van: Audioloog op juli 25, 2009, 10:41:48
Ik heb niet zulke goede ervaringen met dat zuignap principe  :-X

Op vermelde site zijn diverse opties om een printplaat in te klemmen...

hifiman

Ik ga zo eerst maar weer eens genieten van de hobby van mijn wederhelft  :inlove:

celerontje

Mmm, uitleg? ???
Ben niet zo thuis in de Thaise keuken... ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op juli 25, 2009, 15:28:43
Mmm, uitleg? ???
Ben niet zo thuis in de Thaise keuken... ;)
Koriander, horapa, jonge bamboe scheuten, kip/vis filet, kokosmelk, een zelfgemaakte curry en zo nog wat ingredienten gestoomd in banenenblad  ^-^

celerontje

Klinkt goed! :smile:
Heeft Phannee wel eens boerenkool gegeten? :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op juli 25, 2009, 15:56:30
Klinkt goed! :smile:
Heeft Phannee wel eens boerenkool gegeten? :D
Jazeker, mag jij 3x raden wat ze daar van vond  ;)

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

reza

Citaat van: Audioloog op juli 25, 2009, 00:26:56
Redelijk goed  vind ik :D   ;)



De grafieken logen er indd niet om nee.


Eerst even mijn ervaringen opschrijven van mijn meet&greet bij Audioloog thuis.


Aller eerst wil ik jouw en je vrouw hartelijk danken voor de fijne en gezellige ( leerzame ) avond.
Toen ik bij Audioloog binnen kwam vielen mij aller eerst de Avalon,s op. Ik vind dit zelf zowiezo al mooie speakers
om te zien. En daarna het mooie door GT gemaakte 21.9 scherm. Na wat uitleg te hebben gekregen, kreeg ik heerlijk
wat light zooi te drinken ;) Adioloog vroeg me wat voor muziek ik mooi vind en ik zei Nora jones. Nadat hij zijn Apple
itouch in had gesteld kwam er een zeer gelikt klinkende muziek tevoor schijn uit zijn Avalon speakers. Ik vond het echt zeer
mooi klinken lekker helder en zeer gedetalieerd. Wat ik wel een beetje miste is wat laag. Dat was niet echt aanwezig op dit moment
terwijl het wel degelijk in het nummer zit dit weet ik omdat ik toen ik mijn Kappa,s nog had dit nummer ook draaide. Maar daar had Ronald wel wat voor. Zijn itouch werd weer gepakt en er kwam 1 of andere dame op mijn schoot zitten die LaLaLAliiiiiee tegen me
ging aanzingen ( weet echt niet wat het betekend ) Maar tjonge jonge wat klonk dat fijn als ze ook nog eens op wat trommels
gingen slaan!! Het leek wel of de Avalons werden opgepakt en heel hard heen en weer werden geschut zo losssssss kwam de bas!
Dat klonk echt zeer goed, bass was dus wel degelijk aanwezig in de set van Ronald.

Inmiddels was mijn broeder Bob geariveerd en gingen wat 4.1 geweld beluisteren. Dit was de eerste set die ik heb geluisterd waar GEEN center is geintegreert. Ik had er zo mijn bedenkingen bij toen ik hoorde dat hij zo naar zijn films keek en luisterde.
Maar die vrees werd ook heel snel aan de kant gebutkickt. Het klonk echt super goed zo zonder center, en die buttkickers zijn
ook een zeer goede inverstering. Al met al was het een zeer positieve luister ervaring. De JVC heb ik al heel heel heel vaak in actie gezien en weet dus behoorlijk goed hoe hij kan presteren.

Nadat we alles wel zo,n beetje hadden gehoort en gezien was het tijd om mijn HC5500 te kallibreren. We zijn er zo,n 35 min mee bezig geweest en toen was Adioloog klaar. We hebben wat scenes bekeken maar IK kon niet echt verschil zien :baaa:
Maar op de 1 of andere reden kon ik wel heel erg het plaatje waarderen wat mijn beamer op dat moment gaf. Ik heb vandaag na mijn werk weer alles aangesloten en bekeken en ik moet zeggen dat ik wel wat verschil zie. Met huidstinten lijkt het indd wel mooier, echter te zijn. Nogmaals hartelijk dank voor de gastvrijheid en natuurlijk voor de kallibratie.


Groetjes reza
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

celerontje

Mooi verhaal, vooral dat stukje over het laag; prachtig! :clapping:
Nu even de typo's weghalen... :P ;)
Avalon!

35 minuten voor het kalibreren? :o
Dan ben jij er wel superhandig in, Ronald!
Zo snel doe ik niet eens mijn eigen beamer! :o
Wel op clipping getest? ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman

Citaat van: reza op juli 25, 2009, 21:36:51
Aller eerst wil ik jouw en je vrouw hartelijk danken voor de fijne en gezellige ( leerzame ) avond.
Jij ook bedankt voor de gezelligheid en het spontaan meegebrachte ijs (net weer 2 bakken op  :D ).

Citaat van: reza op juli 25, 2009, 21:36:51
Wat ik wel een beetje miste is wat laag. Dat was niet echt aanwezig op dit moment
terwijl het wel degelijk in het nummer zit dit weet ik omdat ik toen ik mijn Kappa,s nog had dit nummer ook draaide.
Enerzijds is dat ook gewoon zo (het zijn tenslotte monitoren), anderzijds ervaar ik het ook als wat "slank" op dit moment. Ik zeg op dit moment omdat er de laatste tijd wat zaken (modificaties) gewijzigd zijn en dit nog enigszins "in progress" is en het over een tijdje dus weer net even anders zou kunnen klinken  ^-^

Citaat van: reza op juli 25, 2009, 21:36:51
Maar daar had Ronald wel wat voor. Zijn itouch werd weer gepakt en er kwam 1 of andere dame op mijn schoot zitten die LaLaLAliiiiiee tegen me ging aanzingen ( weet echt niet wat het betekend ) Maar tjonge jonge wat klonk dat fijn als ze ook nog eens op wat trommels
gingen slaan!! Het leek wel of de Avalons werden opgepakt en heel hard heen en weer werden geschut zo losssssss kwam de bas!
Dat klonk echt zeer goed, bass was dus wel degelijk aanwezig in de set van Ronald.
Mari Boine. Haha, die liet ik express even horen, beetje tegenovergesteld van die Vaya con Dias opname  :devil:

Citaat van: reza op juli 25, 2009, 21:36:51
Dit was de eerste set die ik heb geluisterd waar GEEN center is geintegreert. Ik had er zo mijn bedenkingen bij toen ik hoorde dat hij zo naar zijn films keek en luisterde.
Dat gaat goed dankzij de excellente imaging van de Avalons (en het feit dat ik altijd in het midden zit)  :hehe:

Citaat van: reza op juli 25, 2009, 21:36:51
Nadat we alles wel zo,n beetje hadden gehoort en gezien was het tijd om mijn HC5500 te kallibreren. We zijn er zo,n 35 min mee bezig geweest en toen was Adioloog klaar. We hebben wat scenes bekeken maar IK kon niet echt verschil zien :baaa:
Maar op de 1 of andere reden kon ik wel heel erg het plaatje waarderen wat mijn beamer op dat moment gaf. Ik heb vandaag na mijn werk weer alles aangesloten en bekeken en ik moet zeggen dat ik wel wat verschil zie. Met huidstinten lijkt het indd wel mooier, echter te zijn.
Tsja, ik weet niet hoe het ervoor was, dus jij bent de enige die er iets zinnigs over kan zeggen. Wel is het zo dat de afwijking in de greyscale die er was niet schokkend was (rond de 10%) en de verschillen voor en na dus ook niet heel schokkend zijn. Ik vond huidtinten er in elk geval erg goed uitzien  :)

Bedankt voor je verslagje, leuk!  :)


hifiman

Citaat van: celerontje op juli 25, 2009, 21:46:19
35 minuten voor het kalibreren? :o
Dan ben jij er wel superhandig in, Ronald!
Zo snel doe ik niet eens mijn eigen beamer! :o
Wel op clipping getest? ;)
Man je moet eens zien hoe snel ik de afwas doe  ;)

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

celerontje

De afwas lijkt me wel meevallen bij jullie tweetjes. (al zal Phannee wel een hoop potjes en pannetjes gebruiken, maargoed)
Tja, stofzuigen... dat ''zuigt'' nogal, al moet het wel gebeuren! >:(
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifi | Roderick

Citaat van: Audioloog op juli 25, 2009, 15:18:10
Ik ga zo eerst maar weer eens genieten van de hobby van mijn wederhelft  :inlove:

Dat ziet er heerlijk uit  8)

BuSpu

Citaat van: Audioloog op juli 25, 2009, 22:48:17
Man je moet eens zien hoe snel ik de afwas doe  ;)
Blokje erin, knop indrukken en klaar !!  ;)

hifiman


BuSpu


scrutinizer

Citaat van: Audioloog op juli 25, 2009, 15:18:10
Ik ga zo eerst maar weer eens genieten van de hobby van mijn wederhelft  :inlove:
:clapping: ............ en Ronald, met dien verstande dat zij exact weet hoe ze haar hobby optimaal toepast. :pompom:

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op juli 26, 2009, 11:51:17
:clapping: ............ en Ronald, met dien verstande dat zij exact weet hoe ze haar hobby optimaal toepast. :pompom:

;)

Anton.
Sterker nog, ook ik weet haar hobby optimaal uit te buiten ehh te waarderen  :D


Ronald

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman