hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: BuSpu op juni 16, 2009, 21:39:10
Geluidsintensiteit is hoe wij de luidheid ervaren, geluidsdruk is wat je meet aan dBspl.
En de vraag is nu of daar een verschil in zit, ik zal maar eens  :google:

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op juni 17, 2009, 08:48:59
I am shocked  :blink: Gisteren een paar Vishay weerstanden bij Parts Connexion besteld in Canada, vanochtend om 7:00 zijn ze al gearrivererd in Rotterdam en dus heb ik ze wellicht vanavond al in huis.  :clapping: Zo snel heb ik nog nooit meegemaakt met een bestelling uit verwegistan  :worship: En het allermooiste is nog dat het me geen cent meer kost dan als ik ze hier in nederland besteld had, ondanks het feit dat de helft van het geld opgaat aan de verzendkosten!

:pompom:

:smile:

So you've made up your mind then.... comfortabel versus enthousiasme

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op juni 17, 2009, 09:52:06
So you've made up your mind then.... comfortabel versus enthousiasme
Het netjes afronden van de ene aktie sluit een (eventuele) volgende niet uit  ;)

hifiman

Citaat van: garmtz op juni 16, 2009, 20:50:47
Lijkt mij aan de hoge kant...
Is overigens puur proefondervindelijk op het gehoor vastgesteld en kan in de loop der tijd natuurlijk altijd nog wat "bijgesteld" worden  ^-^

hifiman

Citaat van: Audioloog op juni 17, 2009, 08:48:59
I am shocked  :blink: Gisteren een paar Vishay weerstanden bij Parts Connexion besteld in Canada, vanochtend om 7:00 zijn ze al gearrivererd in Rotterdam en dus heb ik ze wellicht vanavond al in huis.  :clapping: Zo snel heb ik nog nooit meegemaakt met een bestelling uit verwegistan  :worship: En het allermooiste is nog dat het me geen cent meer kost dan als ik ze hier in nederland besteld had, ondanks het feit dat de helft van het geld opgaat aan de verzendkosten!

:pompom:
Haha, het was ook te mooi om waar te zijn  :P De volgende status melding is dat ze in de US ergens zijn. De rotterdam melding had blijkbaar alleen betrekking op douane technische (papieren) afhandeling  :-X

Erik van Voorst (in memoriam)

Er zijn periodes dat ik wekelijks bestel bij Parts Connexion.
Dan is het Dinsdag bestellen Woensdag in huis. ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op juni 17, 2009, 12:49:15
Er zijn periodes dat ik wekelijks bestel bij Parts Connexion.
Dan is het Dinsdag bestellen Woensdag in huis. ;)
Aha, dat kan dus wel  :hehe: Tsja staat in schril contrast tot bestellingen bij nederlandse toko's waar het vaak alsnog een week moet duren voor je iets in huis hebt  :nervous:

hifiman

Geluidsdruk is overigens evenredig met het kwadraat van de amplitude. Oftewel geluidsdruk en amplitude zijn twee wezenlijk verschillende zaken  :notify:

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op juni 17, 2009, 12:49:15
Er zijn periodes dat ik wekelijks bestel bij Parts Connexion.
Dan is het Dinsdag bestellen Woensdag in huis. ;)
Krijg net een mail dat mijn Vishay weerstanden zijn afgeleverd ^-^
Je hoort mij nog steeds niet klagen over de levertijd  :worship:

Dat betekent dat de soldeerbout weer heet gestookt gaat worden vanavond  :pompom:

hifiman

Eerste foto: 2 weerstandjes van 5 cent vervangen door ruim 100x zo dure exemplaren  :headbanging: met een iets andere waarde  ;)  
Tweede foto: zoek de twee verschillen met voorheen  :devil:

Het resultaat is duidelijk een verbetering  :) Ik ga het niet overdrijven, geen gigantische verschillen maar toch een duidelijk waarneembare verbeterde transparantie en een wat verbeterde transient weergave ten opzichte van voor vanavond  ^-^

hifiman

En speciaal voor Arjen onze Audiofiel   :coffee:

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op juni 18, 2009, 20:06:38
En speciaal voor Arjen onze Audiofiel   :coffee:

Thanks! 8)

Citaat van: Audioloog op juni 12, 2009, 15:27:39
Volgens iemand op diyaudio.com zouden het deze zijn:
Toshiba 2SA1943/2SC5200

Had diegene het dus bij het juiste eind.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: scrutinizer op juni 16, 2009, 14:18:13
:lookaround:

Ohh sh*t ......
Don't worry, is ondertussen een oplossing voor gevonden  8)

hifiman

Citaat van: garmtz op juni 16, 2009, 20:50:47
Lijkt mij aan de hoge kant...
Grappig hoe ik elk keer weer, ondanks dat ik mij er van bewust ben, in de bekende subwoofer valkuil trap: volume van de sub te luid en crossover te hoog. Ondertussen staat de sub alweer een stuk zachter en de crossover op 40 Hz  ^-^ Ben eigenlijk erg tevreden over de toegevoegde waarde die de subwoofer nu in deze "setting" in mijn stereo set biedt  :wub:

hifiman

Na de de 2 kleine versterkerwijzigingen van vanavond begin ik nu toch zowaar best tevreden te raken met hoe het nu klinkt  :P Maak jullie geen zorgen, de drang tot beter zal altijd wel blijven dus nog even geen  :threadclosed: voorlopig  ;D

In elk geval heb ik de afgelopen 2 luisteruurtjes echt met (veel meer) plezier zitten luisteren  :thumbs-up:

Ik kan wel stellen dat er nu een mijlpaal is bereikt. Wat ik daarmee bedoel is dat na de beslissing om de Avalons te houden en een andere versterker te kopen er nog even een nieuwe balans gevonden moest worden in de set en er hier en daar wat "bijgeschaaft" diende te worden. Die fase is wat mij betreft nu achter de rug en we enteren de fase: het mag nog beter, maar ik kan er zo ook goed mee leven  :wub:

Het gevoel dat een externe DAC noodzaak zou zijn is ondertussen ook omgeslagen in een nieuwsgierigheid of het nog beter kan  ^-^ maar waar ik zeker geen haast (meer) mee heb. En das maar goed ook want de centen zijn ook even op en ik moet komend weekend (en das wel noodzaak) een nieuwe schotel kopen. Maar goed ik dwaal af  ;)

Een mijlpaal dus en het continue zappen om te checken hoe het nu klinkt verklaar ik daarmee ook voor voorbij (was wel even nodig om steeds de veranderingen te toetsen) en vanaf nu gaan we gewoon weer lekker luisteren  :clapping:

celerontje

Citaat van: Audioloog op juni 18, 2009, 22:35:33
ik moet komend weekend (en das wel noodzaak) een nieuwe schotel kopen. Maar goed ik dwaal af  ;)
Waarom eigenlijk?
Vertel!!!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Voor de volledigheid nog even wat over interlinks. De Cardas Quadlink bevalt mij uitstekend (transporter) en is een blijvertje. De Cardas Crosslink is verhuisd van TV naar surround versterker omdat ik bij film kijken de MIT RG-6 toch wat te "helder" vond klinken en de crosslink de artefacten van het gecomprimeerde geluid (DD/DTS) op een prettige manier wat verdoezeld. De MIT RG-6 is naar de TV verhuisd maar daar ben ik niet tevreden over. Juist de TV kan ook een Cardas Crosslink gebruiken om dezelfde redenen als bij surround. Ik zoek dus nog 1 interlinkje en dan ben ik echt even klaar met "componenten/kabels wijzigen". Echter (ik denk even hardop), voor de prijs van een metertje crosslink koop je ook 2de hands een Quadlink. Die Quadlink zou dan op de surround versterker gaan en dan kan de crosslink weer terug naar de TV. Kunnen jullie het nog volgen? Sterker nog, ik had al toegehapt op nog een 2de hands quadlink maar deze was helaas net voor mijn neus al weggekaapt door een ander.

Mocht er iemand nog een 2de hands Cardas Quadlink of Crosslink te koop weten dan hou ik mij aanbevolen. Geen Cardas 300B, die heb ik ook een paar weken in huis gehad en op de een of andere manier was dat niet mijn ding.


hifiman

Citaat van: celerontje op juni 18, 2009, 22:40:23
Waarom eigenlijk?
Vertel!!!
Ok ok  :hehe: Ik heb een probleem met een aantal zender (bit errors). Dat kan een defecte LNB zijn, het kan ook door de afgelopen storm gekomen zijn. Punt is dat de huidige schotel (8 jaar oud) de ophanging verroest is en stellen geen optie meer is. Ik heb een setup met 4 LNB's en wil nu gelijk een schotel die daar goed geschikt voor is. Ik ga van het weekend dus een Visiosat Bigsat halen (heb nu de bisat met de extra beugel voor 4 lnb's). Beter geschikt voor 4 LNB's en ook een hogere gain (dus minder snel problemen als het regent enzo). Tegelijk vervang ik dan wat coax kabels en twee wat oudere LNB's voor nieuwe (andere 2 zijn al <1 jaar oud). Oftewel dat kost wel snel 250 euro'tjes bij elkaar voor iets wat niet echt gepland was, maar wel "nodig" is.  :crazy:  ;)


)p(

Citaat van: Audioloog op juni 18, 2009, 22:35:33


Een mijlpaal dus en het continue zappen om te checken hoe het nu klinkt verklaar ik daarmee ook voor voorbij (was wel even nodig om steeds de veranderingen te toetsen) en vanaf nu gaan we gewoon weer lekker luisteren  :clapping:

Mooi, dan is die slopende "mijlen" verre tocht naar Berlijn niet voor niets geweest  8)

peter

celerontje

Dus dan heb je straks alle LNB's geschikt voor DVB-S2?

Is die ophanging echt niet roestvrij te krijgen? ???

De ophanging van ons 10 jaar oude kleine schoteltje roest ook! >:(
Hopelijk gaat onze multifocale niet roesten!
Zijn er nog preventieve tips?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: )p( op juni 18, 2009, 22:48:56
Mooi, dan is die slopende "mijlen" verre tocht naar Berlijn niet voor niets geweest  8)
Haha inderdaad, was me het ritje wel, maar was het zeker waard  ^-^

hifiman

Citaat van: celerontje op juni 18, 2009, 22:49:29
Is die ophanging echt niet roestvrij te maken>
Verpest mijn excuus om een mooie Bigsat aan te schaffen nou niet  ;)

Citaat van: celerontje op juni 18, 2009, 22:49:29
Zijn er nog preventieve tips?
Ja hoor, dagelijks het dak op om de boel even te cleanen  ;)

hifiman

O even nog even ter afsluiting voor ik zo lekker ga pitten, de iPod Touch als AB voor de Transporter is gewoon helemaal goud, super aankoop geweest  :pompom:

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Davey

Citaat van: Audioloog op juni 18, 2009, 22:45:27
Ok ok  :hehe: Ik heb een probleem met een aantal zender (bit errors). Dat kan een defecte LNB zijn, het kan ook door de afgelopen storm gekomen zijn. Punt is dat de huidige schotel (8 jaar oud) de ophanging verroest is en stellen geen optie meer is. Ik heb een setup met 4 LNB's en wil nu gelijk een schotel die daar goed geschikt voor is. Ik ga van het weekend dus een Visiosat Bigsat halen (heb nu de bisat met de extra beugel voor 4 lnb's). Beter geschikt voor 4 LNB's en ook een hogere gain (dus minder snel problemen als het regent enzo). Tegelijk vervang ik dan wat coax kabels en twee wat oudere LNB's voor nieuwe (andere 2 zijn al <1 jaar oud). Oftewel dat kost wel snel 250 euro'tjes bij elkaar voor iets wat niet echt gepland was, maar wel "nodig" is.  :crazy:  ;)

Leuk :pompom: Ik ben zelf ook net aan het kijken naar een andere schotel en heb nu zelf ook de Bisat maar dan met drie LNB's. Mits goed uitgericht moet je met gemak 4 LNB's kunnen plaatsen maar je wilt wel eens wat anders  ;).

De Bigsat was mijn eerste keuze maar op het Satforum hebben ze me naar een Wavefrontier T90 gekregen die een nog betere gain heeft dan de Bigsat. Afstellen van de T90 schijnt wel lastig te zijn en dat is dan weer een groot voordeel van de Bigsat. De afstelling laat ik dan ook doen door een pro. Ander leuk voordeel is dat de T90 ongeveer de helft van de prijs is van de Bigsat en er veeeeeeeeeel stoerder uitziet  8).

Ik ben benieuwd welke LNB's je gebruikt en gaat gebruiken. Er gaan zeer goede verhalen rond over de Inverto Black Premiums.