hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

hifiman


hifiman

Als afsluiting van deze fotosessie nog even een stukje voortrap ter hoogte van de cd input, maar dan vanaf de andere kant gezien  ;)



solitaire

naakt, ook als in 'stofvrij' ... :dozingoff:

lekkerhoor O0


Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op juni 12, 2009, 12:01:22
Toshiba eindtorren  :pompom:

Dat maakt mij nieuwsgierig.... welke? ::)

zijn het de 2SA1553 + 2SC4029?
of misschien de 2SA1301 + 2SC3280?
of de zeer bekende 2SA1302 + 2SC3281?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juni 12, 2009, 14:26:10
Dat maakt mij nieuwsgierig.... welke? ::)

zijn het de 2SA1553 + 2SC4029?
of misschien de 2SA1301 + 2SC3280?
of de zeer bekende 2SA1302 + 2SC3281?

Het kastje is alweer dicht  ;) Dat wordt even wachten tot de volgende fotosessie  ;D

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juni 12, 2009, 14:26:10
Dat maakt mij nieuwsgierig.... welke? ::)

zijn het de 2SA1553 + 2SC4029?
of misschien de 2SA1301 + 2SC3280?
of de zeer bekende 2SA1302 + 2SC3281?

Volgens iemand op diyaudio.com zouden het deze zijn:
Toshiba 2SA1943/2SC5200

garmtz

Wow, mooi gebouwd... Wima, Omron, MPC... Doet me zeker denken aan een Lavardin versterker qua opbouw en kwaliteit...

hifiman

Citaat van: garmtz op juni 12, 2009, 17:30:00
Wow, mooi gebouwd... Wima, Omron, MPC... Doet me zeker denken aan een Lavardin versterker qua opbouw en kwaliteit...
Deutsche Grundlichkeit is hier inderdaad van toepassing  :)

hifiman

En het betere beun de haas werk  ;) Een beugeltje die de barewire kabels ondersteunen zodat deze niet door hun eigen gewicht het bare-wire-dhz-spade-constructie laten om "knakken"  :clapping:

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op juni 12, 2009, 20:30:44
En het betere beun de haas werk  ;) Een beugeltje die de barewire kabels ondersteunen zodat deze niet door hun eigen gewicht het bare-wire-dhz-spade-constructie laten om "knakken"  :clapping:

Nice thinking, Sherlock!

Misschien een stukje extra isolatie materiaal tussen kabel en drager, Ronald .... Het kan zijn dat na verloop van tijd, door eigen gewicht van de kabel plus trillingen, de isolatie van de kabel beschadigt raakt en ..... nieuwe Toshiba's het gevolg zijn. ;)

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op juni 12, 2009, 21:18:45
Misschien een stukje extra isolatie materiaal tussen kabel en drager, Ronald ....
Done  ;)

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman


Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juni 13, 2009, 09:28:14
Vechtend tegen de (tik van de) upgrade-molen... :hehe:
En tegen de drang om alles open te schroeven en aan te passen  ;)

solitaire

met de natuur als Grote Voorbeeld ...
Hinterm Horizont geht's weiter.

Davey


scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....


scrutinizer

Citaat van: scrutinizer op juni 12, 2009, 21:18:45
Nice thinking, Sherlock!

Misschien een stukje extra isolatie materiaal tussen kabel en drager, Ronald .... Het kan zijn dat na verloop van tijd, door eigen gewicht van de kabel plus trillingen, de isolatie van de kabel beschadigt raakt en ..... nieuwe Toshiba's het gevolg zijn. ;)

Anton.


:lookaround:

Ohh sh*t ......
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman


hifiman

Zoals al eerder genoemd had ik nog een klein issue op te lossen, een issue waar denk ik veel mensen mee kampen. Namelijk de analoge output van je cd speler (in mijn geval de transporter) is erg hoog t.o.v. die van de oudere analoge bronnen (tuner/cassette deck, enz..) en het resultaat is dat je met je volumeknop op 9 uur al op hoog volume staat te spelen. Dit maakt het regelen van het volume op afstand lastiger op het gewenste nivo in te stellen. Anders gezegd, het volume regelen gaat wat "grof". En

Hier bestaan wat commerciele oplossingen voor zoals bijvoorbeeld de Rothwell Attenuators. Met hulp van Anton hebben we een soortgelijke oplossing geintegreerd in de Symphonic Line versterker. Het liefst hadden we de gain van de versterker omlaag gebracht, maar na een flinke scrutinize sessie van de versterker schakeling bleek dit helaas niet zo 123 even te realiseren. Vooralsnog dus een verzwakking op alleen de cd input  ^-^

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....