hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

celerontje

Arme Lyngdorf... :( :o
Ten eerste: Hoe klinkt het?
Ten tweede: Matchen ze een beetje goed met je surrounds?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!


solitaire

Ahh, deze fotootjes laten m'n hart sneller kloppen ... muziek :thumbs-up: ...

veel plezier



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

hifiman


molle

Lyngdorf weg? Heb ik iets gemist ;D
Mooie speakers en mooie Naim hoor O0
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Harry HT

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

hifiman

Citaat van: Ralph71 op april 17, 2009, 10:14:45
Fraai! Wellicht wordt er dus meer vervangen dan enkel de speakers?
Dat is inderdaad niet uitgesloten  ;)

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: Ralph71 op april 17, 2009, 08:38:40
En hoe klinken ze?
Ik heb jullie express nog even in spanning gelaten, ik wilde deze keer eerst een echt goede mening vormen en dan hier een soort samenvattingsverslagje plaatsen, in plaats van elke dag weer van mening te veranderen  ;D Helaas heb ik dit weekend minder tijd om te luisteren als ik zou willen, maar het duurt niet heel lang meer voor ik hier zal vertellen wat ik er van vind, nog even geduld dus  ^-^

hifiman

Citaat van: celerontje op april 17, 2009, 10:44:43
Arme Lyngdorf... :( :o
Ten eerste: Hoe klinkt het?
Nog niks is zeker, maar ik heb een aardige indruk nu van hoe het klinkt en wat ik ervan vind, meer zeg ik er nog even niet over  :devil:

Citaat van: celerontje op april 17, 2009, 10:44:43
Ten tweede: Matchen ze een beetje goed met je surrounds?

Leuk dat je daar aan denkt. Ik heb 1 film gekeken sinds de harbeths er staan, dat was even wennen en ik weet niet zeker of ik de totale match zo goed vind (in surround), maar ik moet de boel nog even goed afstellen , de prestaties in stereo zullen echter de doorslag geven  ;)

hifiman


hifiman

Citaat van: molle op april 17, 2009, 22:54:44
Lyngdorf weg? Heb ik iets gemist ;D
Nee hoor , er is nog niks weg. Ik heb deze prachtige set ter demo staan van BB&G, waarvoor mijn hartelijke dank voor hun uitstekende service!  :biggrin:

hifiman

Citaat van: Harry HT op april 19, 2009, 13:06:38
Hi Audioloog,Zit je lekker in de tuin?  :)
Dat klopt, ik zit nu in de tuin met bezoek (ik weet het, ik ben een aso  ;D ).

Citaat van: Harry HT op april 19, 2009, 13:06:38
Al een eerste indruk?   :yin-yang:
Ja  ;D

celerontje

Citaat van: Audioloog op april 19, 2009, 14:36:14
Dat klopt, ik zit nu in de tuin met bezoek (ik weet het, ik ben een aso  ;D ).
Gelijk heb je, want ''koetjes en kalfjes'' gekwebbel kan je ook wel op internet vinden, maar de schat aan info op HTforum kan je niet vinden in je bezoek. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op april 19, 2009, 14:39:17
maar de schat aan info op HTforum kan je niet vinden in je bezoek. ;D
Dat is een ding wat zeker is!  ;D

celerontje

Zeker! ;D
Jammer dat je nog niets wilt zeggen over het geluid van de Harbeth/Naim combi, want je wisselende ervaringen zorgen voor levendigheid in je topic en zijn bovendien erg vermakelijk! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman


solitaire

Citaat van: Audioloog op april 19, 2009, 14:33:57
Ah, een kenner  :hehe:

Nou, 'k zou mezelf niet een specifieke Naim kenner willen noemen. Echter een liefhebber van de Lyngdorf ben ik nooit geweest, Harbeth is zelden 'mis', en Avalon is hit&mis (de 'match' is meer dan bij vele andere spullen belangrijk, niet dat alleen het-beste-van-het-beste ingezet moet worden, als de 'klik' er maar is wat helaas naar mijn ervaring maar in zeer weinige Avalon-setups het geval is)

Naim en Harbeth is 'muziek' naar mijn ervaring, en niet een verzameling tonen, dus waar je ook vandaan kwam, deze combi laat m'n hartje zeker sneller beuken ;)

luisterse !


W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

yorkie13

harbeth en Naim erg mooi voor stereo, mooie set op de stands
een blijfertje , daar ik de Avalons te koop zag staan
nu HT nog

hifiman

Citaat van: -madison- op april 20, 2009, 16:58:30
Dus toch voor de Harbeth/Naim combi ;D
Haha klopt, verslagje van mijn bevindingen volgt binnenkort, het zetten van de advertenties had even voorrang  ;D

hifiman

Citaat van: RA SUBS op april 20, 2009, 17:07:45
nu HT nog
Haha, maak me niet gek!  ;D Nee hoor HT blijft voorlopig zoals het is, qua beeld heb ik zowiezo al niks te klagen, qua geluid blijft het behelpen gezien de akoustiek en de beperkte plaatsingsmogelijkheden, om die reden heb ik lang geleden al besloten niet teveel meer te investeren op HT geluids gebied.

hifiman

Citaat van: solitaire op april 19, 2009, 14:53:03
Nou, 'k zou mezelf niet een specifieke Naim kenner willen noemen. Echter een liefhebber van de Lyngdorf ben ik nooit geweest, Harbeth is zelden 'mis', en Avalon is hit&mis (de 'match' is meer dan bij vele andere spullen belangrijk, niet dat alleen het-beste-van-het-beste ingezet moet worden, als de 'klik' er maar is wat helaas naar mijn ervaring maar in zeer weinige Avalon-setups het geval is)

Naim en Harbeth is 'muziek' naar mijn ervaring, en niet een verzameling tonen, dus waar je ook vandaan kwam, deze combi laat m'n hartje zeker sneller beuken ;)

Helder verhaal waar ik mij wel in kan vinden.   ^-^


celerontje

Vragen:

Gebruik je nog wel steeds dezelfde speakerkabels?
Ga je voor surround ook nog een hogere crossover gebruiken?
Ze ''knallen'' zeker iets minder met films?
Ga je je Avalons/Lyngdorf niet missen?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

solitaire

Citaat van: Audioloog op april 20, 2009, 17:13:09
Helder verhaal waar ik mij wel in kan vinden.   ^-^


Gelukkig maar: met je 'oude apparatuur' in de verkoop zou het vervelend zijn als je twijfels hebt bij je Harbeth/Naim .

Mooie sets (AV) zo !! Op naar de fine-tuning 8) (oeps, Naim en fine-tuning ... :yin-yang:)




W.
Hinterm Horizont geht's weiter.