hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

celerontje

2,50 beeldbreedte van Ronald's installatie in de ''scope'' stand, gewoon 16:9 is bij hem 1,90 breed. ;)
Mits de beeldkwaliteit van je bronmateriaal goed is, is deze grootte prima.

Sommige mensen... :sarcasm:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Erik van Voorst (in memoriam)

Inderdaad 1.90 cm bij een afstand van zeg even 2.50 mtr en dan koppijn.......dan valt dat meer onder de categorie....zeiken.
Vraag het aan je broer...die voelt dat waarschijnlijk feilloos aan.. :devil: ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Citaat van: Erik van Voorst op april 12, 2009, 19:08:07
Inderdaad 1.90 cm bij een afstand van zeg even 2.50 mtr en dan koppijn.......dan valt dat meer onder de categorie....zeiken.
Vraag het aan je broer...die voelt dat waarschijnlijk feilloos aan.. :devil: ;D

Voor 1080p is het toch 1.2xbreedte als richtlijn...niet?

celerontje

Citaat van: Erik van Voorst op april 12, 2009, 19:08:07
Inderdaad 1.90 cm bij een afstand van zeg even 2.50 mtr en dan koppijn.......dan valt dat meer onder de categorie....zeiken.
Vraag het aan je broer...die voelt dat waarschijnlijk feilloos aan.. :devil: ;D
Ik denk trouwens wel dat Ronald gisteravond een scopefilm heeft gedraaid, je wilt een goede demo geven of niet... ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op april 12, 2009, 18:47:09
Hoe ver zit je van 2.50 cm...(is dat excl de omkadering)...
Op 350cm ongeveer, en die 250cm is het zichtbare gedeelte excl omkadering. Ik zit als er bezoek is ook wel eens op 250cm afstand, bevalt me eigenlijk nog het beste  ;D

Citaat van: Erik van Voorst op april 12, 2009, 18:47:09
Ik heb ooit eens bij een vriend naar 3.50 mtr zitten kijken op een meter of 3 afstand...ik barstende koppijn en misselijk....hij keek elke dag... :o :-X
O ok, blijkbaar is het verschijnsel dus wat minder zeldzaam als ik dacht, in elk geval zijn er al 2 in nederland die er last van hebben  ;D  ;)

Citaat van: Erik van Voorst op april 12, 2009, 18:47:09
Ik kijk zelf 2.40 cm bluray en 2.20 cm dvd bij 16:9 op zo een 5 mtr afstand...heel wat visite (incl. dames)  hebben meegekeken en nog nooit heeft er iemand (gezegd) hoofdpijn op gelopen.
Dat zou voor mij echt te ver weg zijn, maar goed het is duidelijk dat ook dit dus per persoon nogal verschilt.

hifiman

Citaat van: celerontje op april 12, 2009, 19:56:07
Ik denk trouwens wel dat Ronald gisteravond een scopefilm heeft gedraaid, je wilt een goede demo geven of niet... ;)
Klopt helemaal  ;D

BuSpu

Citaat van: Audioloog op april 11, 2009, 21:54:17
PS Audio beveelt zelf aan om goede netsnoeren te gebruiken naar de powerplant EN van powerplant naar de apparatuur. Ze geven zelf al aan dat dat nog steeds invloed heeft ondanks de regeneratie. Daarnaast, wat noem je filtereren... Het betreft hier ferrrietkernen, geen seriefiltering of zoiets, oftewel alleen echt hoogfrequente zooi wordt ermee tegengehouden.

Daarnaast kon ik ze voor een zeer nette prijs kopen, ik probeer af en toe een ander netsnoer en vind ik het niks dan verkoop ik deze weer voor meestal dezelfde prijs. Als er ergens geen concensus over is in termen van goed of slecht dan zijn het wel netsnoeren volgens mij, gewoon uitproberen dus (en dat doe ik dus).

Groetjes,

Ronald

OK duidelijk verhaal, maar ehhh ben wel benieuwd of het iets heeft opgeleverd  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Audioloog op april 13, 2009, 08:31:59
Dat zou voor mij echt te ver weg zijn, maar goed het is duidelijk dat ook dit dus per persoon nogal verschilt.

Soms schuif ik inderdaad ook wel eens mijn stoel een metertje naar voren met name bij die extreem brievenbus-films. :(.....dan zit je gewoon wat meer in de film (letterlijk en figuurlijk)  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op april 13, 2009, 20:32:28
Soms schuif ik inderdaad ook wel eens mijn stoel een metertje naar voren met name bij die extreem brievenbus-films. :(.....dan zit je gewoon wat meer in de film (letterlijk en figuurlijk)  ;D
;D Anamorphic lens  ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

Neen ik ben tevreden...stoel iets naar voren is een prima oplossing.. :)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

garmtz

Citaat van: Audioloog op april 13, 2009, 20:37:08
;D Anamorphic lens  ;D

Niet nodig met CRT! Verhangen van de projector waarschijnlijk wel... ;)

hifiman

Citaat van: garmtz op april 14, 2009, 06:17:34
Niet nodig met CRT! Verhangen van de projector waarschijnlijk wel... ;)
A ok, ik was even vergeten dat Erik niet van apparaten < 100 Kg houdt  ;D  ;)

hifiman

Citaat van: BuSpu op april 13, 2009, 20:17:41
OK duidelijk verhaal, maar ehhh ben wel benieuwd of het iets heeft opgeleverd  ;)
Sinds deze kabels er tussen hangen klinkt het toch wel weer best lekker. Of dat nu echt aan de kabels ligt of aan mij dat weet ik ook niet  ;D Wisselen is nogal lastig, ben een uurtje bezig geweest om de 2 kabels aan te sluiten. (veel gedoe om hem door een klein gat in de kast te krijgen). In elk geval heb ik heel duidelijk het "baat het niet dan schaadt het niet" gevoel bij deze kabels. Bij de LAT International kabels die ik voorheen geprobeerd heb vond ik het uiteindelijk niet lekker klinken, deze leken een soort equalizers, dat ervaar ik nu niet zo.

Ook was het een tijd geleden dat ik de speakers naar voren had gezet (op de scrutinizer plek), dat scheelt toch best wel een hoop en het laag probleem wat er nog is met de avalons is dan ook zo goed als verdwenen. Dit weekend heb ik weer eens een aantal uurtjes zo geluisterd. Dat was prettig om weer eens te ervaren, alleen blijf ik dat heen en weer schuiven als erg onpraktisch ervaren en in de praktijk doe ik dat dus ook niet vaak. Als ik alleen ben en er echt voor ga zitten doe ik het wel, maar die combinatie komt niet zo heel vaak voor  :wacko:

Binnenkort in dit theater de kleine Harbeth's. Ik ben heel benieuwd wat ik daar van ga vinden. In elk geval zal ik deze ook op beide posities beluisteren.  :angel:

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: garmtz op april 14, 2009, 06:17:34
Niet nodig met CRT! Verhangen van de projector waarschijnlijk wel... ;)

Begrijp ik even niet....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman


garmtz

Citaat van: Erik van Voorst op april 14, 2009, 08:26:25
Begrijp ik even niet....

Heeft met het gebruikte CRT oppervlak te maken... Als je voor een 2.35:1 scherm zou gaan, wil je je projector wellicht iets dichterbij hangen (bij gelijke beeldbreedteals je nu hebt), of je laat de PJ hangen en gaat voor een breder scherm.

celerontje

Citaat van: Audioloog op april 14, 2009, 07:11:05
Binnenkort in dit theater de kleine Harbeth's. Ik ben heel benieuwd wat ik daar van ga vinden. In elk geval zal ik deze ook op beide posities beluisteren.  :angel:
Alleen jammer dat die kastenontwerper bij Harbeth een slechte smaak heeft, want ik vind ze lijken op een stel middelmatige speakers uit de jaren 70/80.
Let wel, ze zullen vast en zeker fantastisch klinken, maar met het frontje eraf vind ik ze spuuglelijk, met frontje erop gaat nog wel...
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op april 14, 2009, 12:45:47
Alleen jammer dat die kastenontwerper bij Harbeth een slechte smaak heeft, want ik vind ze lijken op een stel middelmatige speakers uit de jaren 70/80.
Let wel, ze zullen vast en zeker fantastisch klinken, maar met het frontje eraf vind ik ze spuuglelijk, met frontje erop gaat nog wel...
Dat heb jij goed gezien, ze stammen namelijk af van speakers uit die periode, namelijk de BBC LS3/5A ;D

celerontje

Haha, ik heb nog een stel ouwe Philips speakers die er wel een beetje op lijken, dus vandaar mijn opmerking. ;D
Maar zien ze zelf niet in dat ze erg old-skool lijken?
Een paar kleine aanpassingen en ze zien er een stuk beter uit.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

)p(

Citaat van: celerontje op april 14, 2009, 13:50:19
Haha, ik heb nog een stel ouwe Philips speakers die er wel een beetje op lijken, dus vandaar mijn opmerking. ;D
Maar zien ze zelf niet in dat ze erg old-skool lijken?
Een paar kleine aanpassingen en ze zien er een stuk beter uit.


De kast is in dit geval nog meer een integraal onderdeel van het "klinkende" ontwerp dan normaal...dus dat zie je denk ik toch een beetje te makkelijk ;)
peter

celerontje

De vorm hoeft ook niet te veranderen, ze zien er enkel iets te ouderwets uit.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: )p( op april 14, 2009, 13:59:05
De kast is in dit geval nog meer een integraal onderdeel van het "klinkende" ontwerp dan normaal...dus dat zie je denk ik toch een beetje te makkelijk ;)
peter
Precies, zo bleken de kasten met geschroefde achterwand bijvoorbeeld beter te klinken dan die met gelijmde achterwandjes.  ^-^

hifiman

Citaat van: celerontje op april 14, 2009, 14:01:08
De vorm hoeft ook niet te veranderen, ze zien er enkel iets te ouderwets uit.
Wat wil je dan? Een paars frontdoek ofzo  :wacko:

celerontje

Trouwens, die BBC LS3/5A zijn best wel mooi, met frontje erop.
Deze: http://www.harbeth.co.uk/uk/index.php?section=products&page=superhl5&model=Super%20HL5
vind ik spuugelijk zonder frontje, met frontje gaat prima.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Dirc