hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

frank2

Ik ken het, het gemopper van al weer wat nieuws, houd het nooit op, kost dat allemaal wel niet.....

eem oplossing: goed luisteren, thuis, aanschaffen, finetunen en dan een jaar wachten.....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kjelt

Citaat van: Dr PhilIf the wife ain't happy........ no-one in the house is gonna be happy
;D

hifiman

Vanochtend mijn nieuwe aanwinsten in de set geplaatst: 2x een 2 meter MIT Z-cord 2 powercord. Eentje aangesloten op de PS Audio P500 powerplant en eentje op de Lyngdorf versterker. Had er ook nog wel eentje voor de transporter gewild maar dat was een probleem geworden ivm de kast en het er doorheen krijgen van het netsnoer (de 43mm dikke kastjes op de kabel) :P

Hoe ze bevallen moet nog blijken, ik zit nu namelijk lekker in de tuin  :P

BuSpu

Is dat niet wat dubbelop op de Powerplant. Die bouwt je 220v weer compleet opnieuw op dus waarom filteren. Ik zou ze eerder op je bronnen zetten.... of zitten die allemaal op de Powerplant... ;)....maar ja wat moet je dan met die netkabels??

hifiman

Citaat van: BuSpu op april 11, 2009, 19:58:08
Is dat niet wat dubbelop op de Powerplant. Die bouwt je 220v weer compleet opnieuw op dus waarom filteren. Ik zou ze eerder op je bronnen zetten.... of zitten die allemaal op de Powerplant... ;)....maar ja wat moet je dan met die netkabels??
PS Audio beveelt zelf aan om goede netsnoeren te gebruiken naar de powerplant EN van powerplant naar de apparatuur. Ze geven zelf al aan dat dat nog steeds invloed heeft ondanks de regeneratie. Daarnaast, wat noem je filtereren... Het betreft hier ferrrietkernen, geen seriefiltering of zoiets, oftewel alleen echt hoogfrequente zooi wordt ermee tegengehouden.

Daarnaast kon ik ze voor een zeer nette prijs kopen, ik probeer af en toe een ander netsnoer en vind ik het niks dan verkoop ik deze weer voor meestal dezelfde prijs. Als er ergens geen concensus over is in termen van goed of slecht dan zijn het wel netsnoeren volgens mij, gewoon uitproberen dus (en dat doe ik dus).

Groetjes,

Ronald

hifiman

Wat ik vanavond nou weer meemaakte  :-X

Mijn broer kwam voor het eerst sinds hij een paar maanden geleden getrouwd is samen met zijn vrouw een filmpje kijken bij ons. Toen de projector aanging (250 cm cinemascope formaat scherm) was haar eerste opmerking: Dat kan toch nooit erg goed voor je ogen zijn  :wacko:

10 minuten later vroeg ze of de projector alsjeblieft uit mocht want ze kreeg er bastende koppijn van...

Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt? Dat slecht voor je ogen is natuurlijk zowiezo onzin, maar die koppijn dat heb ik echt nog nooit meegemaakt bij bezoekers. (lcos techniek, geen DLP).

:-X

Edit: overigens heb ik ook 1x koppijn gehad van film kijken bij een vriend met projector, maar dat was op een presentatie beamer met kippengaas beeld waarbij ik bij wijzen van spreken vanaf de eerste seconde al koppijn kreeg... Maar bij een JVC D-ILA ???  :nervous:

Davey

Hahaha, ik had graag je gezicht willen zien toen ze het zei  :devil:

Misschien heeft je broer het er thuis wel is over gehad om een beamer op te hangen en gebeurd het nu zeker niet meer  ::)

hifiman

Citaat van: Davey op april 11, 2009, 22:07:38
Hahaha, ik had graag je gezicht willen zien toen ze het zei  :devil:
Het zal een mooie combinatie van verbaasd en beteuterd geweest zijn denk ik  ;D

Davey

Citaat van: Audioloog op april 11, 2009, 22:08:37
Het zal een mooie combinatie van verbaasd en beteuterd geweest zijn denk ik  ;D

:biggrin: Zei je broer er nog wat van of hebben jullie het er verder niet meer over gehad? Kan me voorstellen dat ie het lullig voor je vond.

celerontje

WTF... :o
De overgesatureerde kleuren zullen het niet zijn, want dat zie je niet bij het opstartscherm.
Ik denk dan toch dat de hoge lichtopbrengst is, in Cinemascope kom je toch uit op ongeveer 16 ftL in jouw setup?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

)p(

Citaat van: Audioloog op april 11, 2009, 21:57:06


Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt? Dat slecht voor je ogen is natuurlijk zowiezo onzin, maar die koppijn dat heb ik echt nog nooit meegemaakt bij bezoekers. (lcos techniek, geen DLP).


Voordat we de zwarte kijkdoos hadden vond mijn vader het erg onprettig kijken door al de reflecties in de kamer...

peter

celerontje

Wat natuurlijk samen kan hangen met hoge lichtopbrengst, in Ronald's geval... :whatsthat:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

garmtz

Geen hoge lichtopbrengst, ik schat bij Ronald zo'n 12 fl. Die koppijn? It's all in the head... ;)

kermit

Citaat van: garmtz op april 11, 2009, 22:39:37
Geen hoge lichtopbrengst, ik schat bij Ronald zo'n 12 fl. Die koppijn? It's all in the head... ;)

Mischien hadden ze teveel gedronken. ;D

Kjelt

Zover als ik weet krijgen vrouwen wel eens vaker hoofdpijn als ze ergens geen zin in hebben  ;D  :devil:
Misschien wilde ze gewoon lekker kletsen met je vrouw en gezellig bijbabbelen en dan kom jij ineens met het onsociale idee om film te gaan kijken  ;D

celerontje

Ze kreeg bij voorbaat al hoofdpijn toen ze de subwoofer zag staan... ;D
Of Ronald's broer was nog niet helemaal ''up-to-date'' en had haar verteld dat Ronald een DLP projector heeft waar je hoofdpijn van kunt krijgen, waarna het ''placebo'' effect snel in werking treedt... :D


Maar ik vind het beeld van een D-ILA heel mooi en rustig aan de ogen, dus dit verbaast me ten zeerste. :o
Het meest logische lijkt me dat ze totaal niet gewend is om naar zulke grote schermen met zoveel detail te kijken, dus dan kan je het niet helemaal goed verwerken o.i.d.? ???

Sommige mensen gaan letterlijk bijna dood van een klein stukje pinda, dus waar houdt het op? ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Davey

Citaat van: Kjelt op april 12, 2009, 02:11:07
Zover als ik weet krijgen vrouwen wel eens vaker hoofdpijn als ze ergens geen zin in hebben  ;D  :devil:

;D

hifiman

Citaat van: Davey op april 11, 2009, 22:10:58
:biggrin: Zei je broer er nog wat van of hebben jullie het er verder niet meer over gehad? Kan me voorstellen dat ie het lullig voor je vond.
Die mailde later dat tie voortaan wel weer alleen film komt kijken  ;D

hifiman

Citaat van: garmtz op april 11, 2009, 22:39:37
Geen hoge lichtopbrengst, ik schat bij Ronald zo'n 12 fl. Die koppijn? It's all in the head... ;)
Het valt inderdaad wel mee/tegen met die lichtopbrengst  ^-^

Tsja het begon na 1 seconde natuurlijk al met de opmerking dat het nooit goed voor je ogen kon zijn (nergens op gebaseerd natuurlijk).

Ik hoorde gisteren toen ik in de tuin zat de buurvrouw ook al tegen haar kleinzoon roepen dat tie niet te dicht bij de TV moest zitten omdat dat erg slecht voor zijn ogen zou zijn. Waar halen mensen al die onzin toch vandaan ??? Ik vond het echter wat kansloos om me er mee te gaan bemoeien en uit te leggen dat een LCD TV geen rontgen straling afgeeft  ;D

hifiman

Citaat van: Kjelt op april 12, 2009, 02:11:07
Misschien wilde ze gewoon lekker kletsen met je vrouw en gezellig bijbabbelen en dan kom jij ineens met het onsociale idee om film te gaan kijken  ;D
Haha nee hoor, ik had ze uitgenodigd om film te kijken en niet om slap te ouwehouren  ;D

Davey

Citaat van: Audioloog op april 12, 2009, 08:04:51
Die mailde later dat tie voortaan wel weer alleen film komt kijken  ;D

Hahaha, leuk verhaal alles bij elkaar. Ik heb er echt om moeten lachen. En die mail van je broer, helemaal goud  ;D

hifiman

Citaat van: Davey op april 12, 2009, 08:19:44
Hahaha, leuk verhaal alles bij elkaar. Ik heb er echt om moeten lachen. En die mail van je broer, helemaal goud  ;D
;D

MartijnR

Citaat van: Davey op april 12, 2009, 08:19:44
Hahaha, leuk verhaal alles bij elkaar. Ik heb er echt om moeten lachen. En die mail van je broer, helemaal goud  ;D

Westlander?

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

Davey


Erik van Voorst (in memoriam)

#4749
Hoe ver zit je van 2.50 cm...(is dat excl de omkadering)...

Ik heb ooit eens bij een vriend naar 3.50 mtr zitten kijken op een meter of 3 afstand...ik barstende koppijn en misselijk....hij keek elke dag... :o :-X

Ik kijk zelf 2.40 cm bluray en 2.20 cm dvd bij 16:9 op zo een 5 mtr afstand...heel wat visite (incl. dames)  hebben meegekeken en nog nooit heeft er iemand (gezegd) hoofdpijn op gelopen.

Ik moet wel zeggen dat ik in het verleden bij 4:3 kijken ik automatisch meer naar achteren (op 7 meter) ging zitten om het wat rustiger voor mijn ogen te krijgen..
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!