hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

hifiman

De keuze voor deze luidspreker heeft natuurlijk alles te maken met het voorkomen van laag issues in mijn kamer/opstelling, maar los daarvan zijn de reviews en gebruikers ervaringen dusdanig positief en enthousiast dat ik zowiezo nieuwsgierig ben geworden. Aan de hand van wat ik lees en hoor over deze speaker denk ik ook dat deze speakers qua karakter goed bij mij zal passen. Of mijn verwachtingen hieromtrent ook gaan uitkomen zal uiteraard nog moeten blijken.  ^-^

hifiman

Qua uiterlijk zouden ze niet mijn eerste keuze zijn (understatement), aan de andere kant zijn ze ook niet echt lelijk natuurlijk. Maar als gaat blijken dat dat het enige minpunt is dan hoor je mij niet klagen  ;)

hifiman

Ik heb ooit geroepen dat het mijn streven was om bij pagina 100 van dit topic "tevreden" te zijn met mijn set. Laat ik dat streven iets verleggen, namelijk naar pagina 200  ;D

Ralph71

Citaat van: Audioloog op april  8, 2009, 09:39:28
Ik heb ooit geroepen dat het mijn streven was om bij pagina 100 van dit topic "tevreden" te zijn met mijn set. Laat ik dat streven iets verleggen, namelijk naar pagina 200  ;D

Over 12 pagina's al???  ;)  ;D
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

JeKa


hifiman

Citaat van: JeKa op april  8, 2009, 09:49:00
hahaha, en dat met Ronalds postinggedrag...? >:D
Je bedoelt, met jullie reply gedrag  ;D  ;)

Icarus314

Citaat van: Audioloog op april  8, 2009, 09:36:51
Qua uiterlijk zouden ze niet mijn eerste keuze zijn (understatement), aan de andere kant zijn ze ook niet echt lelijk natuurlijk. Maar als gaat blijken dat dat het enige minpunt is dan hoor je mij niet klagen  ;)

Waar ik ook aan dacht was om deze box zelf in een mooiere zelfbouw kast te zetten, iets met zwarte pianolak of zo.

hifiman

Citaat van: Icarus314 op april  8, 2009, 10:00:34
Waar ik ook aan dacht was om deze box zelf in een mooiere zelfbouw kast te zetten, iets met zwarte pianolak of zo.
Maar wel dunwandig dan? Dat schijnt toch een van de belangrijkste design eigenschappen te zijn van deze speaker..

hifiman

Mocht ik deze speakers gaan aanschaffen dan zullen het deze prachtige (vulbare!) stands gaan worden (BB&G). Welke uitvoering vinden jullie het mooist? Hout (in verschillende kleuren verkrijgbaar) of staal (zilver of zwart)? Vanavond eens polsen wat de vrouw mooi vind  :P

Deze mooie stands maken dan het wat simpele uiterlijk van de Harbeths weer een beetje goed en wordt het volgens mij toch best een mooi uitziend geheel.

hifiman


)p(

Citaat van: Audioloog op april  8, 2009, 10:09:21
Mocht ik deze speakers gaan aanschaffen dan zullen het deze prachtige (vulbare!) stands gaan worden (BB&G). Welke uitvoering vinden jullie het mooist? Vanavond eens polsen wat de vrouw mooi vind  :P

Ik denk de onderste....die doorzichtige onderplaat bij de andere twee is denk ik sowieso niet zo mooi bij deze speaker.

Op zich denk ik wel dat de speaker zelf qua looks wel past bij jullie interieur...en hij is echt HEEL klein.

Oops, ik zie nu dat je de laatste al heb weggehaald ;)

peter

JeKa

hahaaha, freak! In gedachte worden de volgende aanwinsten alweer naar binnen gesleept.

bmateijsen

De SQ404 met inert filler krijg je op bezoek ;). Wij hebben alleen wel al onze stands zonder glas...

hifiman

Citaat van: bmateijsen op april  8, 2009, 10:18:07
De SQ404 met inert filler krijg je op bezoek ;). Wij hebben alleen wel al onze stands zonder glas...
Hallo Bjorn,

Ok, hij is fijn  :xmas:
Dat glas ziet er leuk uit maar zou ik ook niet persee hoeven...

Groetjes,

Ronald

hifiman

Citaat van: )p( op april  8, 2009, 10:16:38
Op zich denk ik wel dat de speaker zelf qua looks wel past bij jullie interieur...en hij is echt HEEL klein.
Ik denk zelf ook dat tie niet zal misstaan, hij mist alleen het "jaloerse buren" effect  ;D

hifiman

Citaat van: JeKa op april  8, 2009, 10:16:56
hahaaha, freak! In gedachte worden de volgende aanwinsten alweer naar binnen gesleept.
;D

)p(

Citaat van: Audioloog op april  8, 2009, 10:25:26
Ik denk zelf ook dat tie niet zal misstaan, hij mist alleen het "jaloerse buren" effect  ;D

Hehe...in mijn studententijd kreeg ik altijd ook veel reactie op mijn ls3/5a's...in de trant van koop nu eens een ECHTE speaker...etc...


peter

Icarus314

Ik heb daar ook nooit een moer om gegeven. Heb een tijdje Apogee stage in de woonkamer gehad en dat ziet er echt uit alsof je twee verwarmingsradiatoren voor het raam hebt staan maar ze klonken wel erg goed en bij muziek heb je toch vaak de ogen dicht.

hifiman

Citaat van: )p( op april  8, 2009, 10:33:42
Hehe...in mijn studententijd kreeg ik altijd ook veel reactie op mijn ls3/5a's...in de trant van koop nu eens een ECHTE speaker...etc...
Joh, heb jij die legendarische speakers vroeger gehad? En waarom heb je ze weg gedaan eigenlijk?

)p(

Citaat van: Audioloog op april  8, 2009, 10:40:38
Joh, heb jij die legendarische speakers vroeger gehad? En waarom heb je ze weg gedaan eigenlijk?

Yup de Rogers...vanaf mijn dertiende gekregen van mijn vader.

Niet weggedaan opgeblazen tijdens een feestje...  :-[ :-X


peter

hifiman

Citaat van: )p( op april  8, 2009, 11:03:26
Yup de Rogers...vanaf mijn dertiende gekregen van mijn vader.

Niet weggedaan opgeblazen tijdens een feestje...  :-[ :-X


peter
Hahahaha  :devil:  ;D Komt mij bekend voor, had ook ooit speakers van mijn vader gehad en heb deze toen ook opgeblazen, was toen zo dronken dat ik pas de volgende dag merkte dat ze alleen nog maar gekraak ipv muziek voortbrachten  ;D

)p(

Citaat van: Audioloog op april  8, 2009, 11:05:23
Hahahaha  :devil:  ;D Komt mij bekend voor, had ook ooit speakers van mijn vader gehad en heb deze toen ook opgeblazen, was toen zo dronken dat ik pas de volgende dag merkte dat ze alleen nog maar gekraak ipv muziek voortbrachten  ;D

Hehe...ai de goede oude tijd  >:D  ;D

maar het was wel jammer ik had ze toen al zo'n 10 jaar...

peter

scrutinizer

Citaat van: )p( op april  8, 2009, 11:41:38
Hehe...ai de goede oude tijd  >:D  ;D

maar het was wel jammer ik had ze toen al zo'n 10 jaar...

peter

A pity!!  Kef B110/T27 ..... Waren "destijds" voor relatief een paar 'centen' herstelbaar geweest.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op april  8, 2009, 12:24:24
A pity!!  Kef B110/T27 ..... Waren "destijds" voor relatief een paar 'centen' herstelbaar geweest.

Anton.
Wat vind jij eigenlijk van Harbeth Anton?

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op april  8, 2009, 12:32:45
Wat vind jij eigenlijk van Harbeth Anton?

Prettig 'gevoiced'!! :yinyang:

Met als voorbeeld de BBC monitor,

Englisch with a twist.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....