hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: danielo op januari 24, 2009, 15:22:06
Ik stel voor je projector alvast aan te zetten een goeie girly movie te kiezen en het licht alvast uit te doen. Wijntje erbij en zeggen : Ik wilde net gaan kijken maar denk wacht nog even op je :).

Daniel.
Haha leuk bedacht, maar als ze thuis komt is het nog net niet helemaal donker dus ik wacht nog effe  ;D

hifiman

Citaat van: danielo op januari 24, 2009, 15:22:06
Ik stel voor je projector alvast aan te zetten een goeie girly movie te kiezen en het licht alvast uit te doen. Wijntje erbij en zeggen : Ik wilde net gaan kijken maar denk wacht nog even op je :).
Haar favoriete genre is horror  ;D

celerontje

Komt dat doordat men in de Thaise keuken ook heel handig met messen en ''hakketsjak'' gedoe is? ;D

Btw, de beamer hangt keurig!
Hij staat zeker nog gewoon ingesteld op de ISF kalibratie van Kermit?
Al wat 1080p spul gekeken?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op januari 24, 2009, 18:37:38
Al wat 1080p spul gekeken?
Ik doe niet anders  (deze avond) ;D Helemaal super gewoon, ik ben echt heel blij nu met mijn thuisbioscoopje  :D
De vrouw had ook niks dan lof over het beeldje van deze projector   :satisfied:

hifiman

De DIY remote modificatie voor de prismasonic lens is ondertussen ook besteld  ^-^

Joris1971

Erg mooi die JVC, maar wat een lelijk plankje zeg met die 2 houders... dat ziet er miz erg goedkoop/smaakloos uit.  :-X

BuSpu

Konden de beugels voor de plank niet aan het plafond? Zijn nogal flinke beugels die je nu ziet. Wel gaaf dat je zo happy bent!

hifiman

Citaat van: Joris1971 op januari 24, 2009, 19:38:22
Erg mooi die JVC, maar wat een lelijk plankje zeg met die 2 houders... dat ziet er miz erg goedkoop/smaakloos uit.  :-X
Ik vind het wel meevallen eigenlijk, niet lelijker dan de boel aan het plafond... Plank is hardhout en dezelfde kleur als ons dressoir en salontafel.

Dat goedkope plankje koste trouiwens 37 euro :P

hifiman

Citaat van: BuSpu op januari 24, 2009, 21:56:29
Konden de beugels voor de plank niet aan het plafond? Zijn nogal flinke beugels die je nu ziet. Wel gaaf dat je zo happy bent!
Hoe had je dat dan gedacht te doen BuSpu ?? Echt het valt wel mee, sterker nog de vrouw zei dat ze het niet storend vond en dat zegt heel wat :P

diceman

Zo hij hangt, ziet er goed uit 8) mooi zwart is niet lelijk :sly:.
Kon je niet voor een blinde verbinding/plankdrager gaan.
Kunnen ook genoeg dragen qua kilogrammen, zie je de beugels niet.
Enfin, het is jullie huis dus als jullie het geen probleem vinden wie zijn wij ::).

hifiman

Citaat van: diceman op januari 24, 2009, 22:20:21
Zo hij hangt, ziet er goed uit 8) mooi zwart is niet lelijk :sly:.
Kon je niet voor een blinde verbinding/plankdrager gaan.
Kunnen ook genoeg dragen qua kilogrammen, zie je de beugels niet.
Enfin, het is jullie huis dus als jullie het geen probleem vinden wie zijn wij ::).
Ik vond een beetje overkill qua draagkracht belangrijker (voor mijn gemoedsrust) dan het uiterlijk.  ;D 's Avonds in bed liggen met de gedachte dat je peperdure projector  naar beneden komt zetten is ook niet alles  ;)

)p(

Citaat van: Audioloog op januari 24, 2009, 22:00:00
Echt het valt wel mee, sterker nog de vrouw zei dat ze het niet storend vond en dat zegt heel wat :P

WAF ok is het belangrijkste  ;D

Nu lekker genieten!  O0

peter

HTip

Goeie oplossing van een complex probleem. Het lijkt alsof de lens onderdeel is van de projector. Mooi gedaan. :thumbs-up:

Heb je ook al SD materiaal gekeken? Is jouw HD350 even kritisch met slecht materiaal als mijn HD1?

Veel kijkplezier en nu weer terug naar het geluid want een SR7400 kan met zo'n setup nu echt niet meer >:D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifiman

Citaat van: HTip op januari 25, 2009, 08:55:56
Goeie oplossing van een complex probleem. Het lijkt alsof de lens onderdeel is van de projector. Mooi gedaan. :thumbs-up:

Heb je ook al SD materiaal gekeken? Is jouw HD350 even kritisch met slecht materiaal als mijn HD1?

Veel kijkplezier en nu weer terug naar het geluid want een SR7400 kan met zo'n setup nu echt niet meer >:D
Hoi Htip,

Precies, dat was ook een van de belangrijkste redenen om voor de plank oplossing te gaan.
Nee, gisteren was mijn eerste kijkavond en ik heb alleen maar 1080p spul gekeken  ;D Eigenlijk probeer ik zo weinig mogelijk nog SD materiaal maar ik zal binnenkort weer eens een dvd'tje opzetten. Ik hoorde andere 350 bezitters inderdaad ook al "klagen" over de nu wel heel goed zichtbare artefacten met SD materiaal.

Voorlopig geen plannen voor een andere receiver, ten eerste omdat het HT budget even nul is tot de zomer  ;D Ten tweede ben ik eigenlijk best content met het geluid en de akoustiek en plaatsing van de mijn surround speakers (verre van ideaal) in acht genomen vraag ik me af in hoeverre het nou echt een upgrade zou zijn voor mij om naar een hdmi1.3 receiver te gaan.

Groetjes,

Ronald

hifiman


)p(

nee...vergelijkbaar...ik vind de projector meer naar achteren een pre tov de oude situatie.

peter

HTip

Citaat van: Audioloog op januari 25, 2009, 09:00:43
Hoi Htip,

Precies, dat was ook een van de belangrijkste redenen om voor de plank oplossing te gaan.
Nee, gisteren was mijn eerste kijkavond en ik heb alleen maar 1080p spul gekeken  ;D Eigenlijk probeer ik zo weinig mogelijk nog SD materiaal maar ik zal binnenkort weer eens een dvd'tje opzetten. Ik hoorde andere 350 bezitters inderdaad ook al "klagen" over de nu wel heel goed zichtbare artefacten met SD materiaal.

Voorlopig geen plannen voor een andere receiver, ten eerste omdat het HT budget even nul is tot de zomer  ;D Ten tweede ben ik eigenlijk best content met het geluid en de akoustiek en plaatsing van de mijn surround speakers (verre van ideaal) in acht genomen vraag ik me af in hoeverre het nou echt een upgrade zou zijn voor mij om naar een hdmi1.3 receiver te gaan.

Groetjes,

Ronald

Hoi Ronald,

Heb gisteren nog naar een SD DVD gekeken (Cellular) en die was prima van kwaliteit. Er is dus nog hoop. Ik ga binnenkort ook voor de BD-speler. Met 1080p zal het wel helemaal te gek zijn.

Als je receiver nog voldoet (en jij er nog tevreden mee bent ;)) zou ik die zeker nog niet vervangen. Was ook maar een geintje. De vorige generatie receivers kan nog heel lang mee, als je met je speler rekening houdt met interne decoders. Zo ga ik het ook doen mijn Marantz.

Veel kijk- en luisterplezier!!

Groetjes, Philip
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Harry HT

Hi Audioloog,

Feli met jullie nieuwe beamer  8) HEFTIG  O0

Even neuzelen:
Op de foto lijkt het een grote "constructie", maar dat zal in het echt wel meevallen vermoed ik. Een prima oplossing zo.

Wanneer de poten van de muurbeugels je zou gaan storen, kun je poten ook omhoog plaatsen en daaronder het plankje met schroefjes en boutjes kunnen monteren. Maar dan heb je waarschijnlijk weer een breder plankje nodig.

Jullie audio set is mooi om te zien. Zo wil het ook het liefst, gewoon achter een paar kastdeurtjes verstopt. Maar om nu een kastje dichtbij het plafond op te hangen...  :)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

hifiman

Voor het idee nog even een foto van de nieuwe situatie, wie ook zo'n spook-klok wil moet mij maar even een PM sturen  ;)

Edit: ik zal dit binnenkort even opnieuw doen voor de herkansing :P

Kjelt

Met zo'n groothoeklens lijkt het net een klein beamertje  ;D

DJ-Foxx

Citaat van: Audioloog op januari 25, 2009, 11:55:35
Voor het idee nog even een foto van de nieuwe situatie, wie ook zo'n spook-klok wil moet mij maar even een PM sturen  ;)

Edit: ik zal dit binnenkort even opnieuw doen voor de herkansing :P

uhmmm mag ik heel eerlijk zijn?  :lookaround: die beugels zijn afschuwelijk :-X...passen totaal niet in dat gezellie huisje van je :wub: , komen er nog sierbeugels voor in de plaats ? :baaa:

hifiman

Citaat van: DJ-Foxx op januari 25, 2009, 13:57:18
uhmmm mag ik heel eerlijk zijn?  :lookaround: die beugels zijn afschuwelijk :-X...passen totaal niet in dat gezellie huisje van je :wub: , komen er nog sierbeugels voor in de plaats ? :baaa:
Tuurlijk mag je eerlijk zijn :P

Tsja mooi zijn ze niet, toch stoor ik me er blijkbaar minder aan dan de meesten hier  ;D
Nee ze gaan niet meer vervangen worden (ivm gatenkaas in de muur), waar ik wel over na ga denken is of ik ze op de een of andere manier een beetje kan maskeren (zwarte rand eromheen of zoiets).

Kjelt

Citaat van: Audioloog op januari 25, 2009, 14:50:50
of ik ze op de een of andere manier een beetje kan maskeren (zwarte rand eromheen of zoiets).
:baaa:  dan accentueer je het alleen nog maar erger IMHO, dan zou ik eerder denken aan fineer van dezelfde kleur als het plankje zodat ze van hout lijken maar ook dat is een kwestie van smaak, so double-check the WAF  ;D
Je zou er ook een kastje van kunnen maken en wat accesoires erin opbergen, hoeft niet helemaal gelijk met de plank te lopen, dus een kastje dat tot het einde van de dragers loopt, kun je er nog een of ander HT related beeldje oid in stoppen of HT verlichting die dimt als de film begint, of verzin het maar....  ;)

celerontje

In 't wit vallen ze het minste op.
Ik vind 't helemaal niet lelijk, gewoon strak.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op januari 25, 2009, 15:00:47
In 't wit vallen ze het minste op.
Ik vind 't helemaal niet lelijk, gewoon strak.
Jij bent mijn vriend  ;D  ;)