hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

)p(


HTip

Citaat van: Audioloog op januari 20, 2009, 22:25:08
De kogel is door de kerk  ;D

Naar verwachting mag ik mij aankomend weekend de trotse eigenaar van een HD350 noemen  :wub:

En om de roddelpers even lekker op gang te brengen, ik heb hem 2de hands overgenomen van forumlid Kermit, hij was immers al ruim een maand oud  :tounge2:



Had al zo'n gevoel dat je verloren was na die M&G :P :biggrin:

Feli 8) Prachtbeamer!

Kermit gaat voor de 750?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JeKa

Zo, dat is inderdaad snel gegaan! Voor Kermit is er maar 1 mogelijkheid en anders geen lijkt me.....

hifiman

Ik laat Kermit maar even zelf de eer om te vertellen wat zijn plannen zijn  :laugh:

celerontje

Citaat van: Audioloog op januari 20, 2009, 22:25:08
De kogel is door de kerk  ;D

Naar verwachting mag ik mij aankomend weekend de trotse eigenaar van een HD350 noemen  :wub:

En om de roddelpers even lekker op gang te brengen, ik heb hem 2de hands overgenomen van forumlid Kermit, hij was immers al ruim een maand oud  :tounge2:


Minder WAF dan je Optoma, maar deze JVC past mooi bij je lens! ;D
En nu wordt ik even heel brutaal en eigenwijs:
Hoe kan het zo snel?
Voor zo'n mooie prijs overgenomen?
Je was toch nog aan het sparen?
Fles wijn? ;D

Heb je trouwens al getest bij Kermit met de lens?

Maareh, binnenkort maar eens een M&G plannen, kan ik ook meteen naar je Transporter en je subwoofer-stereointegratie luisteren! :)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op januari 20, 2009, 23:18:10
En nu wordt ik even heel brutaal en eigenwijs:
Hoe kan het zo snel?
Voor zo'n mooie prijs overgenomen?
Je was toch nog aan het sparen?

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Moet ik weer een nieuwe film op Blu-ray kopen, ''The Bank Job'' ;D
Nouja, zo groeit de collectie tenminste!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op januari 20, 2009, 23:18:10
Minder WAF dan je Optoma, maar deze JVC past mooi bij je lens! ;D
Ja dat vond ik ook  :)

Citaat van: celerontje op januari 20, 2009, 23:18:10
Heb je trouwens al getest bij Kermit met de lens?
Ja, zij het op een 35 cm grotere afstand dan bij mij het geval zal zijn.

Citaat van: celerontje op januari 20, 2009, 23:18:10
Maareh, binnenkort maar eens een M&G plannen, kan ik ook meteen naar je Transporter en je subwoofer-stereointegratie luisteren! :)
Is goed joh, je komt tzt maar weer eens langs, wel wachten tot het donker is dan he  :devil:  ;)

hifiman

Citaat van: celerontje op januari 21, 2009, 12:16:11
Moet ik weer een nieuwe film op Blu-ray kopen, ''The Bank Job'' ;D
Nouja, zo groeit de collectie tenminste!
Ik vond het een steengoede film in elk geval  :)

celerontje

Komt er zeker wel eens in!
Heb ik nog een filmtip voor jou: 3:10 to Yuma!

Ik heb trouwens gisteren een hele zwik BD's bij Amazon UK besteld, allemaal met NL subs.
Wanted, The Island, The Last Samurai, King Arthur en The Patriot.
Dat worden lawaaiige avonden. ;D
The Patriot heb ik trouwens na aanleiding van de M&G besteld.
Wanted is een volledig blinde aanschaf, maar ik denk dat ie me wel bevalt.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op januari 21, 2009, 13:26:05
Komt er zeker wel eens in!
Heb ik nog een filmtip voor jou: 3:10 to Yuma!

Ik heb trouwens gisteren een hele zwik BD's bij Amazon UK besteld, allemaal met NL subs.
Wanted, The Island, The Last Samurai, King Arthur en The Patriot.
Dat worden lawaaiige avonden. ;D
The Patriot heb ik trouwens na aanleiding van de M&G besteld.
Wanted is een volledig blinde aanschaf, maar ik denk dat ie me wel bevalt.
Alle genoemde films heb ik al gezien  ;D Maar ook, niet allemaal in blu-ray kwaliteit  :crazy:

celerontje

Ik vond het geluid (DTS-HD MA) van 3:10 to Yuma erg mooi, zeer natuurlijk.

Maar hoe zit het nou met die beamer? :devil:
Geldboom in de tuin? ;D
FOTO's!!!!! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman


celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

searcher

Citaat van: Audioloog op januari 20, 2009, 14:10:14
Leuk!  :) We moeten nog een datum prikken voor bij ons, maar dat komt wel na je "uitje" dan  ::)

Gefeliciteerd  ::)
Maar wat zijn Kermit's plannen ? hopelijk positief en geen inboedel verkoop :wacko:

                                                                                                        Gr Searcher



hifiman

Citaat van: searcher op januari 21, 2009, 18:08:58
Gefeliciteerd  ::)
Maar wat zijn Kermit's plannen ? hopelijk positief en geen inboedel verkoop :wacko:

                                                                                                        Gr Searcher
Ik heb zijn vriendin in elk geval nog niet overgenomen  ;D

DJ-Foxx

hey Ronald, ik post ffies in je topic maar mocht je nog van die audipack houdertjes zoeken, laat ffies weten, heb nog wat van die audipacks/kogels en platen op werk liggen die liggen te verstoffen, geef anders even de schroefmaat afstanden van de beamer door ivm de juiste plaat ;)


ik zal zodadelijk even een foto maken van de mijne die ik heb laten aanpassen ;D

hifiman

Citaat van: DJ-Foxx op januari 22, 2009, 21:18:29
hey Ronald, ik post ffies in je topic maar mocht je nog van die audipack houdertjes zoeken, laat ffies weten, heb nog wat van die audipacks/kogels en platen op werk liggen die liggen te verstoffen, geef anders even de schroefmaat afstanden van de beamer door ivm de juiste plaat ;)


ik zal zodadelijk even een foto maken van de mijne die ik heb laten aanpassen ;D
Hoi DJ  :) Dank je voor het aanbod, heel aardig van je! Maar ik heb toch maar besloten om voor de plank oplossing te gaan, dit is met name vanwege het prismasonic lens montage verhaal.

Groetjes,

Ronald

hifiman

Waarschijnlijk ga ik de Prismasonic lens zelf ombouwen (upgrade kit) naar de remote controlled versie. De projector komt op een plank te staan en de lens komt dan met de knoppen naar boven met als resultaat dat ik er niet meer bij kan zonder op een trap te gaan staan :P Dat schiet natuurlijk niet op dus vandaar deze ietwat onverwachte extra uitgave. Maar ja we willen het gelijk goed doen en verwachten dan voor vele jaren "klaar" te zijn  ;D

hifiman

Even voor mezelf uitrekenen hoe ik de plank waar de projector op komt te staan morgen ga monteren.

- Het midden van mijn scherm bevindt zich 91 + 16 (zwarte rand) + 125 (helft doek) = 232 cm van de muur.
- Het hart van de lens van de projector zal dus ook op 232 cm van de muur moeten komen.
- De lens van de projector zit niet in het midden, de bevindt zich (36.5/2)-22.54= 4.3 cm uit het midden van de projector.
- Het midden van de projector komt dus 232-4.3= 227.7 cm van de muur
- De plank wordt 40 cm breed, de afstand tussen de plankdragers neem ik dan 35 cm.
- Dat betekent dat de eerste plankdrager op 227.7-(35/2)= 210.2 cm van de muur af komt.
- Echter de prismasonic lens heeft (projector table mounted) een offset van pakweg 5 cm naar links, dus de plank moet 5 cm meer naar rechts.

Eindconclusie: Dit betekent dat de eerste plankdrager op 210+5= 215 cm van de muur af komt.

Tsja moeilijker kunnen we het niet maken  :tounge2:

hifiman

De eerste plankdrager komt dus op 215 cm en de tweede op 215+35 = 250 cm.

Nu even terugrekenen ter controle:
Het midden van de plank zit dan dus op (215+250)/2= 232.5 cm

Dit klopt wel want uitgaande van de oorspronkelijke afstand van 232 cm (midden scherm) is er 4,3 cm naar links geschoven (ivm lens uit het midden) en weer 5 cm naar rechts geschoven (ivm prismasonic offset naar links). Totaal dus een verschuiving van 0.7 cm naar rechts en vandaar de 232.5 (afgerond).

Gezien het feit dat de HD350 ook horizontale lens shift heeft denk ik dat ik maar gewoon die 232 cm ga aanhouden. Dit is "neutraal" als we even kijken naar eventuele toekomstige projector wisselingen (voorlopig niet!  :wacko: ). Tevens is de plank iets breder dan nodig is en kan ik dus die 0.7 cm op die manier weer corrigeren indien gewenst.

Oftewel: eerste plankdrager op 232-(35/2)= 214.5 cm

hifiman

De volgende belangrijke vraag is de hoogte van de projector, hiervoor ga ik even verder in het hd350 vragen topic en zal ik hier nadien de uitkomst neerzetten. We willen enerzijds de projector zo hoog mogelijk aan de muur hebben (ivm de WAF), anderzijds moet het geen nadelige effecten voor de beeld kwaliteit gaan opleveren, we zoeken dus een goed compromis waarbij er best wat lens shift gebruikt mag worden.

MLCinema

Dat zijn geen halve maatregelen. Veel plezier met de nieuwe aanschaf, nadat deze fatsoenlijk ingeregeld en opgesteld staat uiteraard. Het blijft echt een dag taak bijna om een beetje bij te blijven in dit topic. Wat voor surround versterker gebruik je bijvoorbeeld momenteel?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

hifiman

Citaat van: Marc.Visser op januari 23, 2009, 11:36:20
Dat zijn geen halve maatregelen. Veel plezier met de nieuwe aanschaf, nadat deze fatsoenlijk ingeregeld en opgesteld staat uiteraard. Het blijft echt een dag taak bijna om een beetje bij te blijven in dit topic. Wat voor surround versterker gebruik je bijvoorbeeld momenteel?
Ouch, het zwakke punt in de surround set  ;) een ouderwetse Marantz SR7400 , ben er overigens nog steeds tevreden mee en heb voorlopig geen plannen voor een hdmi receiver.