hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: scrutinizer op september 15, 2008, 17:46:52
Jammer!! Ik dacht even dat het voor een korte tijd wat rustiger ging worden in dit topic. :P
Het spijt me  ;D

hifiman

Zoals beloofd wat screenshotjes van de interface zoals ik deze voor ogen heb  :)

advr



ja, zo wil ik het ook wel hebben, heb je wel een groot scherm voor nodig :P
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

)p(

Hoi Ronald, ik gebruik die theater view nu al een tijdje in onze ht setup voor film en foto's...werkt inderdaad erg prettig... :)

peter

garmtz


hifiman

Citaat van: garmtz op september 16, 2008, 07:23:47
Wow, mooie interface!
En het goede nieuws is Garmt, dat zodra het upnp probleempje gefixt is in Jriver Mediacenter (want dat is wat je hier ziet) deze interface dus ook met een Linn DS gebruikt kan worden  8) Dat bedoelde ik dus met in 1 klap van onvoldoende naar super  :D

Ik heb gisteren gelijk een licentie gekocht, koste me 26 euro  :P

hifiman

Citaat van: advr op september 15, 2008, 21:59:53
ja, zo wil ik het ook wel hebben, heb je wel een groot scherm voor nodig :P
Vandaar mijn opmerking eerder dat ik het op mijn LCD TV wil weergeven en niet op een Nokia 770/800 of een 15 inch scherm dat 3,5 meter van je vandaan staat :P

hifiman

Citaat van: )p( op september 15, 2008, 22:35:31
Hoi Ronald, ik gebruik die theater view nu al een tijdje in onze ht setup voor film en foto's...werkt inderdaad erg prettig... :)
Dat geloof ik graag Peter, ik vind het ook erg mooi. Enne foto's heb ik er gisteren ook in gezet inderdaad, werkt op een soorgelijke manier  :)

Ik ben ook voornemens alle VCD's van Phannee erin te gaan zetten.

En dan moet ik ook nog even een paar honderd thaise cd hoesjes in gaan scannen  :-X

advr

Citaat van: Audioloog op september 16, 2008, 07:44:07
Vandaar mijn opmerking eerder dat ik het op mijn LCD TV wil weergeven en niet op een Nokia 770/800 of een 15 inch scherm dat 3,5 meter van je vandaan staat :P

ik loop even een dag achter met je posten dus die moet ik even terug lezen.... het gaat zo hard... :o :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Citaat van: advr op september 16, 2008, 08:02:01
ik loop even een dag achter met je posten dus die moet ik even terug lezen.... het gaat zo hard... :o :o
Ik zal (in afwachting van mijn USB infrarood receiver) de komende dagen weer even wat rustiger aan doen  ^-^

bmateijsen

Hoi Ronald,

Maar eigenlijk zijn de functionaliteiten exact hetzelfde als met mediastreamer. Het enige verschil is, dat jij vooraf de cover-art kan zien. Bij mij is dat pas wanneer ik gekozen heb om een nummer in de playlist te zetten.

Groet,

Bjorn


Citaat van: Audioloog op september 16, 2008, 07:42:59
En het goede nieuws is Garmt, dat zodra het upnp probleempje gefixt is in Jriver Mediacenter (want dat is wat je hier ziet) deze interface dus ook met een Linn DS gebruikt kan worden  8) Dat bedoelde ik dus met in 1 klap van onvoldoende naar super  :D

Ik heb gisteren gelijk een licentie gekocht, koste me 26 euro  :P

)p(

Ronald, dat kan nog niet want jrmc is geen upnp control point.

Bjorn, je kan echt veel meer zoals dynamisch filteren op elk database veld. Ik gebruik bv composer, conductor, performer, ensemble, work, opus, label om klassieke muziek te filteren.

peter

advr

Citaat van: Audioloog op september 16, 2008, 08:46:32
Ik zal (in afwachting van mijn USB infrarood receiver) de komende dagen weer even wat rustiger aan doen  ^-^

ja graag, ik moet ook nog werken weet je :o :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

scrutinizer

Eer je hier doorheen gescrold bent, is je pak ook uit de mode. >:D

Één voordeel, als je snel genoeg scrold, heb je beeld met geluid. ;D

Theater vieuw ::) .... zou je het niet projecteren, Ronald? :P

Just kidding!! ;D .... Dit ziet er netjes en overzichtelijk uit ... Nu nog touchscreen ... ;)

Anton.

P.S. Maar ik zie nog geen info qua bezetting en/of biografie en historie...... >:D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: bmateijsen op september 16, 2008, 08:55:51
Hoi Ronald,

Maar eigenlijk zijn de functionaliteiten exact hetzelfde als met mediastreamer. Het enige verschil is, dat jij vooraf de cover-art kan zien. Bij mij is dat pas wanneer ik gekozen heb om een nummer in de playlist te zetten.

Groet,

Bjorn


Hoi Bjorn,

De Media Streamer had ik eigenlijk gelijk al "afgeschreven" vanwege het feit dat je altijd een pauze tussen tracks hoort, ook als dat niet de bedoeling is (klassiek, live concert, enz..).

Maar goed al zou dit issue niet bestaan cq opgelost zijn dan was voor mij persoonlijk de grote bottleneck dat het niet te doen was om op de ellenlange lijst van artiesten die ik heb (wegens verzamel cd's, thaise muziek en italo disco spul) te browsen.

Als je met deze 2 punten kunt leven (ik niet dus) dan heb je wat mij betreft gelijk  :P
En dan hebben we het nog even niet over de coolheids/feel-good factor van jrmc versus het minimalistische van de Media Streamer gehad  ;)

Groetjes,

Ronald

hifiman

Citaat van: )p( op september 16, 2008, 09:08:25
Ronald, dat kan nog niet want jrmc is geen upnp control point.
Huh? Je kan anders als output device verschillende upnp apparaten kiezen  ???

hifiman

Citaat van: scrutinizer op september 16, 2008, 09:54:03
Just kidding!! ;D .... Dit ziet er netjes en overzichtelijk uit ... Nu nog touchscreen ... ;)
Ik geef de voorkeur aan mijn afstandsbediening, hoef ik ook niet heen en weer naar de TV te lopen!  ;)

Citaat van: scrutinizer op september 16, 2008, 09:54:03
P.S. Maar ik zie nog geen info qua bezetting en/of biografie en historie...... >:D
Voor mij persoonlijk meer een "nice to have" dan een "eis", maar goed, alles op zijn tijd  ^-^

)p(

Citaat van: Audioloog op september 16, 2008, 11:13:26
Huh? Je kan anders als output device verschillende upnp apparaten kiezen  ???

Mmm...waar zie jij dat dan? Onder playback > audio > output mode settings?


peter

hifiman

Citaat van: )p( op september 16, 2008, 11:48:29
Mmm...waar zie jij dat dan? Onder playback > audio > output mode settings?


peter
Ik zal als ik vanavond thuis ben even kijken Peter!

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

hifiman

Citaat van: )p( op september 16, 2008, 11:48:29
Mmm...waar zie jij dat dan? Onder playback > audio > output mode settings?


peter


hifiman

Citaat van: solitaire op september 16, 2008, 21:02:29
al geprobeerd ?
Ehhh nee, het smeert zo lastig op mijn coax kabels  ;)

Inderdaad mijn Squeezebox is aangesloten met een optische kabel maar ik hoop met een andere bron daar vanaf te kunnen stappen eigenlijk...

hifiman

Ik vond nog een foto van VOOR ik dit forum leerde kennen, mijn HT/stereo set 7 jaar geleden  ;D

hifiman

Een paar maanden later zag het er zo uit, nieuwe speakers (omdat er eentje de geest gegeven had), mijn eerste dolby digital receiver en de aankoop van de projectie TV welke destijds de trigger was waardoor ik op dit forum terechtkwam :P

Zucht, goede ouwe tijd toen ik nog tevreden was met het geluid (maar niet met de TV)  ;D

solitaire

Citaat van: Audioloog op september 16, 2008, 21:42:35
Ehhh nee, het smeert zo lastig op mijn coax kabels  ;)

joh, weer wat geleerd vanavond  ;D

beter te lezen ...



mag ik concluderen dat optisch verbinden voor jou überhaubt heeft afgedaan ?



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.