hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

)p(

Citaat van: Audioloog op september 15, 2008, 10:30:24
Hoi Peter,

Ik ben mij bewust van deze mogelijkheid (en wellicht dat ik het ook nog zal proberen) maar dat hele gedoe met zo'n pennetje klikken (die ik afgelopen weekend al 3x kwijt was :P) vind ik niks, ik zie meer heil in het gebruik van mijn geliefde Harmony AB in combinatie met een lekker groot (tov zo'n nokia) scherm. Maar wie weet kom ik daar nog op terug..

De itouch is misschien voor jouw wel het beste compromis als controller?

peter

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op september 15, 2008, 10:24:41
Ehhh dat snap ik even niet want die transfomers zitten duidelijk op de RME print. Hoe zag/ziet de fysieke aansluiting er dan uit op de Soolos ? Of hebben ze toch iets gesleuteld aan de RME kaart (connectoren?).
::)....What's new voor deze centjes....ga er vanuit dat er gesleuteld is, Ronald. ;)
Mmmm...From the attic of my mind RCA/Tiffany analoog en digitaal uit.


Anton.


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op september 15, 2008, 10:35:40
::)....What's new voor deze centjes....ga er vanuit dat er gesleuteld is, Ronald. ;)
Mmmm...From the attics of my mind RCA/Tiffany analoog en digitaal uit.
Hmmm, dat stond niet in dat stereophile artikel, die zeiden simpelweg dat de genoemde RME kaart gebruikt werd, dan moeten we dus toch ergens zo'n soolos even openschroeven om te kijken hoe of wat  ;D  ;)

hifiman

Citaat van: scrutinizer op september 15, 2008, 10:13:32
Grappig die laatste, hertel voorlaatste foto, Ronald (scheidegger grrr..!!)..... zoek de verschillen. :P
A ok, die foto :P Die is van een tijd terug inderdaad, de Lyngdorf en de Squeezebox zijn van plek gewisseld ondertussen, de planten vervangen door andere en de zoutlamp verhuisd naar boven  ;)

Wat is dat scheidegger  eigenlijk, een opleidingsinstituut  ???

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op september 15, 2008, 10:40:54
Hmmm, dat stond niet in dat stereophile artikel, die zeiden simpelweg dat de genoemde RME kaart gebruikt werd, dan moeten we dus toch ergens zo'n soolos even openschroeven om te kijken hoe of wat  ;D  ;)
Chineese eigenschap, Ronald?...... gewoon zelf 'beunen' :P

CitaatWat is dat scheidegger  eigenlijk, een opleidingsinstituut 
Yepp!!! 140 aanslagen per minuut.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Dan nog even heel wat anders. Anton heeft mij afgelopen weekend nog geholpen de stroomvoorziening te finetunen. Dit heeft geresulteerd in de volgende wijzigingen:

- PS Audio P500 nu ingesteld op 226V ipv op 230V
- PS Audio P500 nu ingesteld op sinus 90 Hz ipv op Multiwave2
- Lyngdorf versterker aangesloten op de Ultimate Outlet van de P500 (niet re-genererend dus)
- LAT netsnoer naar de P500 vervangen door een simpel LAPP netsnoer hetgeen toch muzikaler klonk

Met name de 2de wijziging klinkt duidelijk anders. Na al deze wijzigingen komt het geluid losser van de speakers en ging nog wat meer "de hoogte" in. Ook verbeterde de "focus" en wat was wat mij betreft zeer welkom  8) Wel moet ik er nog even wat aan wennen omdat het nu ook ietwat "dunner" klinkt. Maar het mooie van de P500 is natuurlijk dat je de instellingen simpel kunt wijzigen er zo lekker mee kunt experimenteren.

Een conclusie is echter duidelijk wat mij betreft, met deze "setting(s)" klinkt het in elk geval een stuk beter dan ZONDER PS Audio Powerplant. De tweede conclusie is dat je niet kunt stellen dat een bepaalde setting het beste is voor iedereen, het is letterlijk de AC  die uit de P500 komt afstemmen op de "behoefte" van de voedingen van de apparatuur die eraan hangt en ook afhankelijk van de op dat moment aanwezig "(on)balans" in de set die op deze manier iets aangepast kan worden  ^-^


hifiman

Citaat van: scrutinizer op september 15, 2008, 10:46:05
Chineese eigenschap, Ronald?...... gewoon zelf 'beunen' :P
Yepp!!! 140 aanslagen per minuut.
Nee dat is een Delftse eigenschap  ;)

Ik heb overigens nooit typeles gehad en type nog steeds met 2 vingers :P

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op september 15, 2008, 10:55:07
Nee dat is een Delftse eigenschap  ;)

Ik heb overigens nooit typeles gehad en type nog steeds met 2 vingers :P

Ahh, als dat zo werkt in Delft... dan heb ik ook wat meer begrip voor de 'signaalkabel' issues. :-X

;D

Anton.   
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op september 15, 2008, 11:02:53
Ahh, als dat zo werkt in Delft... dan heb ik ook wat meer begrip voor de 'signaalkabel' issues. :-X

;D

Anton.   
Beter goed gejat dan..  ;) Zelf beunen is ook leuk  ;D
Ik had vannacht al visioenen van een bestaande USB geluidskaart die helemaal verbouwt gaat worden in een nieuwe behuizing compleet met lineaire voedingen, betere clock, enz..  8)

hifiman

Nog even een opmerking over bediening (van streaming oplossingen). Voor mij zelf maak ik een duidelijk onderscheid in gebruiksgemak tijdens het spelen van de muziek en het gebruiksgemak met betrekking tot het rippen van cd's het onderhouden van je pc en het maken van backups. Het eerste moet voor mij supergebruikersvriendelijk zijn (mede vanwege de wederhelft) , het tweede gedeelte hoeft voor mij niet gebruikersvriendelijk te zijn en vind ik prima als dat een stuk kennis, ervaring en gedoe vergt.  :P

Ik besef dat als het gaat om acceptatie van bedieningsgemak voor het grote publiek dat BEIDE van groot belang zijn, zowiezo leek het mij wel even handig een "splitsing" in deze 2 aspecten te maken.

)p(

Ronald, hoe is het eigelijk afgelopen met de sb+, kon je die niet op proef krijgen?

peter

hifiman

Citaat van: )p( op september 15, 2008, 11:34:26
Ronald, hoe is het eigelijk afgelopen met de sb+, kon je die niet op proef krijgen?

peter
Hoi Peter,

Ik heb naar die optie eigenlijk niet meer echt serieus gekeken...
Misschien doe ik dat nog wel maar ik ga eerst (tenslotte kost dat met name tijd en bijna geen geld) het mediacenter alternatief nader onderzoeken  ;)

Groetjes,

Ronald

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op september 15, 2008, 11:21:33
Nog even een opmerking over bediening (van streaming oplossingen). Voor mij zelf maak ik een duidelijk onderscheid in gebruiksgemak tijdens het spelen van de muziek en het gebruiksgemak met betrekking tot het rippen van cd's het onderhouden van je pc en het maken van backups. Het eerste moet voor mij supergebruikersvriendelijk zijn (mede vanwege de wederhelft) , het tweede gedeelte hoeft voor mij niet gebruikersvriendelijk te zijn en vind ik prima als dat een stuk kennis, ervaring en gedoe vergt.  :P

Ik besef dat als het gaat om acceptatie van bedieningsgemak voor het grote publiek dat BEIDE van groot belang zijn, zowiezo leek het mij wel even handig een "splitsing" in deze 2 aspecten te maken.

If you should go skating
On the thin ice of modern life
Dragging behind you the silent reproach
Of a million tear-stained eyes
Don't be surprised when a crack in the ice
Appears under your feet.
You slip out of your depth and out of your mind
With your fear flowing out behind you
As you claw the thin ice.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op september 15, 2008, 11:38:17
If you should go skating
On the thin ice of modern life
Ik noem het liever "living on the (bl)eading edge"  ;)

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op september 15, 2008, 10:52:17
Dan nog even heel wat anders. Anton heeft mij afgelopen weekend nog geholpen de stroomvoorziening te finetunen. Dit heeft geresulteerd in de volgende wijzigingen:

- PS Audio P500 nu ingesteld op 226V ipv op 230V

Daar had ik hem zelf ook op staan. ;)

Citaat- PS Audio P500 nu ingesteld op sinus 90 Hz ipv op Multiwave2

Je draait dus nu met de 'Sinus' stand? Grappig, want daar draaide ik zelf ook mee. Maar dan wisselend tussen 60 en 75 Hz.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op september 15, 2008, 11:53:32
Daar had ik hem zelf ook op staan. ;)
8)

Citaat van: Audiofiel op september 15, 2008, 11:53:32
Je draait dus nu met de 'Sinus' stand? Grappig, want daar draaide ik zelf ook mee. Maar dan wisselend tussen 60 en 75 Hz.
Dat klopt. Werd je daar niet moe van?  ;D  ;)

Joris1971

Vraag me weleens af of jouw hobby nogwel van muziek genieten is?

Jij zit zo technisch naar muziek te luisteren dat het woord genieten volgens mij niet meer belangrijk is, altijd maar bezig zijn met tweaken etc, gun jezelf eens rust en ga eens van muziek genieten ipv dat technisch geluister. Als je echt met gevoel naar muziek gaat luisteren ipv alleen met je hersenen dan ben je misschien eerder tevreden.

groet Joris


Audiofiel

Citaat van: Audioloog op september 15, 2008, 11:55:37
Dat klopt. Werd je daar niet moe van?  ;D  ;)

Met 2 weken op 75 Hz en daarna steeds op 60 Hz valt dat best wel mee. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Joris1971 op september 15, 2008, 11:56:10
Vraag me weleens af of jouw hobby nogwel van muziek genieten is?

Jij zit zo technisch naar muziek te luisteren dat het woord genieten volgens mij niet meer belangrijk is, altijd maar bezig zijn met tweaken etc, gun jezelf eens rust en ga eens van muziek genieten ipv dat technisch geluister. Als je echt met gevoel naar muziek gaat luisteren ipv alleen met je hersenen dan ben je misschien eerder tevreden.

groet Joris


De aard van het beestje.....  :P

celerontje

Sommigen sleutelen graag eindeloos aan hun auto, terwijl ie toch uitstekend rijdt? ;D
En ook al heb jij BB&G erbij gehaald, ''t kan altijd BETER, anders zouden ze wel ''Perfect beeld & geluid'' heten. ;D
Gelukkig zijn Bjorn en Garmt daar heel helder in. :)

Ronald, ik zag laatst een reportage op TV, daarin kwam iemand aan het woord die echt van beroep ''Audioloog'' is, ik moest gelijk aan jouw denken! ;D (ik weet het, je bent IT'er ;)

Ik heb nog wel een tip voor het eerste liedje die je op de Mediacenter kan draaien: ''Heen en weer'', van ''Drs, P'', erg toepasselijk na al dat gesleep met de computer ;D.

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

hifiman


hifiman

Citaat van: celerontje op september 15, 2008, 13:52:38
Ronald, ik zag laatst een reportage op TV, daarin kwam iemand aan het woord die echt van beroep ''Audioloog'' is, ik moest gelijk aan jouw denken! ;D
;D

hifiman

Citaat van: Audioloog op september 15, 2008, 09:58:49
De infrarood receiver met USB interface welke ik besteld heb. Levertijd 3 dagen, na betaling krijg je dan netjes een mailtje dat ze tot eind van de maand op vakantie zijn  :-X Afijn het is niet anders, ik moet dus nog even een week of drie geduld hebben  :P
Dit bleek een misverstand (ik had er even een mailtje aan gewaagd), mijn exemplaar wordt morgen al verstuurd  :)

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op september 15, 2008, 16:30:21
Dit bleek een misverstand (ik had er even een mailtje aan gewaagd), mijn exemplaar wordt morgen al verstuurd  :)
Jammer!! Ik dacht even dat het voor een korte tijd wat rustiger ging worden in dit topic. :P

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....