hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: bourne op september 12, 2008, 15:58:57
inderdaad same thing, ik koop 50 lp's voor 50 euro (daar ben ik ietsje duurder). Ik zet ze in een kast op alfabeth, weet niet wie er nu sneller een nummer heeft gevonden  :D ik moet hem nog opzetten en zo, daar ben jij weer de snelste  ;D Maar dan......?  ::)
Het is wat mij betreft geen kwestie van wie is de snelste Bourne. Ik kan nog steeds niet goed uitleggen wat mij zo trekt in streaming, maar doet het er toe als het gewoon zo "is" ?

En om misverstanden te voorkomen, ook ik vind de meeste streaming oplossingen kwalitatief onder de maat, de Linn echter is de eerste serieuze "goede" streaming oplossing die ik gehoord heb tot nu toe  :)

)p(

Citaat van: scrutinizer op september 12, 2008, 15:38:53
Sociale verarming door .... " de geletterde mens" ::)


Doet mij eerder denken aan het vroeger was alles beter syndroom van de 40+'er  :P  :-*

peter


scrutinizer

Citaat van: Audioloog op september 12, 2008, 16:01:53
Het is wat mij betreft geen kwestie van wie is de snelste Bourne. Ik kan nog steeds niet goed uitleggen wat mij zo trekt in streaming, maar doet het er toe als het gewoon zo "is" ?

En om misverstanden te voorkomen, ook ik vind de meeste streaming oplossingen kwalitatief onder de maat, de Linn echter is de eerste serieuze "goede" streaming oplossing die ik gehoord heb tot nu toe  :)

Ronald dat vond ik van de Linn CD 12 ook, maar dat is de analoog stage die Linn netjes heeft weten te tailleren.

Hoe staat het in dit geval met de transport functie of digitaal uit?

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: )p( op september 12, 2008, 16:06:56
Doet mij eerder denken aan het vroeger was alles beter syndroom van de 40+'er  :P  :-*

peter


Dat was ook zo  ;D

hifiman

Citaat van: scrutinizer op september 12, 2008, 16:07:29
Hoe staat het in dit geval met de transport functie of digitaal uit?
Voor zover ik "tot nu toe" heb kunnen beoordelen, gelijkwaardig aan de Teac !  (en daarmee dus een stuk beter dan de Squeezebox)

scrutinizer

Citaat van: )p( op september 12, 2008, 16:06:56
Doet mij eerder denken aan het vroeger was alles beter syndroom van de 40+'er  :P  :-*

peter




CitaatAudioloog: Dat was ook zo 

Je 'scheidegger' opleiding heeft baat, je was me voor Ronald. :P

Peter, was het maar een syn-droom .... dat zou het mij makkelijker maken om te gaan met deze 'kwantiteit' versus kwaliteit.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

stef662

Citaat van: Audioloog op september 12, 2008, 16:08:59
Voor zover ik "tot nu toe" heb kunnen beoordelen, gelijkwaardig aan de Teac !  (en daarmee dus een stuk beter dan de Squeezebox)

Ik zit maar wat te stangen hier geloof ik maar ik ben ook zeer geinteresseerd in een streaming oplossing die een Teac benadert. Erg goed en eigenlijk revolutionair!

hifiman

Gezien de Gladiators die ik net achter mijn kiezen heb concentreer ik mij op dit moment wijselijk maar even op de gebruikersinterface  ;)

hifiman

Citaat van: bourne op september 12, 2008, 16:12:32
Ik zit maar wat te stangen hier geloof ik maar ik ben ook zeer geinteresseerd in een streaming oplossing die een Teac benadert. Erg goed en eigenlijk revolutionair!
Bourne, mocht je dit weekend in de gelegenheid zijn voor een vergelijk sessie in huize audioloog, je bent welkom!

Zelfde geldt voor Scrutinizer, Audiofiel en HarryHT.

Voor het geval er meer geinteresseerden zijn, nummertjes automaat zelf meenemen  :-X

)p(

Citaat van: scrutinizer op september 12, 2008, 16:12:13
Je 'scheidegger' opleiding heeft baat, je was me voor Ronald. :P

Peter, was het maar een syn-droom .... dat zou het mij makkelijker maken om te gaan met deze 'kwantiteit' versus kwaliteit.

Anton.

Kwaliteit is voor mij de concertzaal  ;)

... maar ja ik ben dan ook 40+  ;D

peter

hifiman

Ben ik nou gek of lijkt het er inderdaad op dat alle bekende "mediacenters" geen upnp ondersteunen  ???  :-X

)p(

Citaat van: Audioloog op september 12, 2008, 16:25:06
Ben ik nou gek of lijkt het er inderdaad op dat alle bekende "mediacenters" geen upnp ondersteunen  ???  :-X

jriver mc heeft een upnp server. En Media portal 2 wordt geheel rond upnp opgebouwd.

peter

hifiman

Citaat van: )p( op september 12, 2008, 16:26:41
jriver mc heeft een upnp server. En Media portal 2 wordt geheel rond upnp opgebouwd.

peter
Thanks, voor mij nog onontgonnen gebied (maar niet voor lang  ;) )

scrutinizer

Citaat van: )p( op september 12, 2008, 16:22:06
Kwaliteit is voor mij de concertzaal  ;)

... maar ja ik ben dan ook 40+  ;D

peter
En dus ook afhankelijk van uitvoering, uitvoerende en......luisterplaats welke toegewezen, heer Peter.


Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

)p(

Citaat van: scrutinizer op september 12, 2008, 16:37:34
En dus ook afhankelijk van uitvoering, uitvoerende en......luisterplaats welke toegewezen, heer Peter.


Anton.

Absoluut...maakt het alleen maar spannender wat je te horen en afhankelijk van de voorstelling te zien krijgt ;)

Alweer net als streamen...persoonlijke voorkeur...gelukkig heb wij de keuze tegenwoordig  ;D

peter

hifiman

Citaat van: )p( op september 12, 2008, 16:26:41
jriver mc heeft een upnp server. En Media portal 2 wordt geheel rond upnp opgebouwd.

peter
Het duurde wat lang voor het kwartje viel, ik zoek geen upnp server maar een leuke upnp client!  :P

)p(

Citaat van: Audioloog op september 12, 2008, 16:59:41
Het duurde wat lang voor het kwartje viel, ik zoek geen upnp server maar een leuke upnp client!  :P

Een controlpoint bedoel je in upnp termen...tja voor je nokia is er op dit moment alleen mediastreamer die als controlpoint dienst kan doen. Voor de pc even googlen op upnp control point. Nooit echt zelf onderzocht...

Deze wellicht om te proberen?
http://www.cidero.com/index.html

peter

bmateijsen


hifiman

Citaat van: )p( op september 12, 2008, 17:26:05
Een controlpoint bedoel je in upnp termen...tja voor je nokia is er op dit moment alleen mediastreamer die als controlpoint dienst kan doen. Voor de pc even googlen op upnp control point. Nooit echt zelf onderzocht...

Deze wellicht om te proberen?
http://www.cidero.com/index.html

peter
Je hebt gelijk een "Control point" dus, ben wat verbaasd te zien dat er nog zo weinig is  :-X

hifiman

Citaat van: bmateijsen op september 12, 2008, 20:19:52
Je kan voor de nokia ook leia gebruiken.

groet Bjorn
Yep, die gebruikte ik ook maar uiteindelijk zie ik maar 1 voordeel tov mediastreamer en dat is dat je het device (de linn) niet hoeft te selecteren :P Verder helaas (nog) geen coverart.

hifiman

Even een vraagje over de Linn...

Tussen tracks zit altijd een korte pauze, ook als dat niet de bedoeling is! Of is de upnp server daarin de schuldige?
Hoe "werkt" dat bij jou Bjorn?

garmtz

Volgens mij heeft dit ook met het rippen te maken... Theoretisch heeft Leia volgens mij de mogelijkheid om 'hikvrij' te spelen.

)p(

Citaat van: garmtz op september 12, 2008, 21:41:27
Volgens mij heeft dit ook met het rippen te maken... Theoretisch heeft Leia volgens mij de mogelijkheid om 'hikvrij' te spelen.

Voor klassiek wel echt essentieel...ik neem toch aan dat het dan wel toch op een andere manier kan met de Linn???!

peter

)p(

Citaat van: Audioloog op september 12, 2008, 20:41:37
Je hebt gelijk een "Control point" dus, ben wat verbaasd te zien dat er nog zo weinig is  :-X

Waarschijnlijk omdat die tot nu toe vooral met de renderer geintegreerd waren. Zal wel niet lang duren voordat iemand een mooie app maakt voor de itouch/iphone...lijkt mij de ideale controller voor streaming devices.

peter

Audiofiel

Ik heb het helaas druk, dus dit weekend geen tijd om te komen luisteren, Ronald. Ik heb je ervaringen even heel kort doorgelezen en denk dat je langer moet luisteren willen ze consistent en reproduceerbaar worden. En niet teveel dingen in 1x wijzigen. Andere interlinks of netsnoeren is iets dat niet hoort bij een vergelijking tussen enkel twee bronnen. Ook het aantal variabelen (Linn analoog, Linn digitaal, Linn via PS Audio, Teac via PS Audio, ...) is gewoon te veel voor een serieus vergelijk. Het vergt extreem veel van je auditief geheugen. ;)

Persoonlijk vind ik ook niet dat je dure exotische kabels mee moet gaan nemen in je test. Die Tyr kost evenveel als jouw complete (tweedehands) Teac loopwerk + Tent klok + Genesis Lens + PS Audio DAC bij elkaar. :-X Ik vind dat eerlijk gezegd bespottelijk. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.