hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

bmateijsen

Zie antwoord van Ronald, ben ik het volledig mee eens.
Maar waarom de discussie of dat streaming iets is voor het grote publiek in het topic van Ronald?

Groet,

Bjorn

Citaat van: scrutinizer op september 12, 2008, 14:16:50
Waar het 'rippen' betreft niet ... en er is nog relatief veel opslag verlies d.m.v. "crashen" van interne of externe HDD's.

Anton.

P.S. Het is altijd makkelijk te praten vanuit 'kennis'........ voor sommige ...No habla ;)

Anton

scrutinizer

Om kort te gaan, Bjorn.....We hebben na 16/44 best goede innovaties gehad. :-X

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

bmateijsen

Ik kan je niet helemaal volgen, dus misschien dan een langere uitleg?

Citaat van: scrutinizer op september 12, 2008, 14:32:47
Om kort te gaan, Bjorn.....We hebben na 16/44 best goede innovaties gehad. :-X

Anton.

scrutinizer

Eigenlijk heb je wel gelijk. Waarom zou het mij bommen als het jullie niet boeit.

Signing off!!
;) ;) ;)

Anton
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

bmateijsen

Serieus, ik vind het op zich wel boeiend, maar misschien moet je hiervoor even een ander topic aanmaken.
Verder zou ik graag willen weten wat je nu daadwerkelijk bedoeld....

Citaat van: scrutinizer op september 12, 2008, 14:37:10
Eigenlijk heb je wel gelijk. Waarom zou het mij bommen als het jullie niet boeit.

Signing off!!
;) ;) ;)

Anton


Joep

Open anders een los topic, Scrut? :)



edit: I'm with Bjorn on this one

stef662

Citaat van: Audioloog op september 12, 2008, 01:10:46
PS Audio Powerplant

3. Alles behalve de Lyngdorf versterker op de P500 (dit had ik overigens nog niet eerder geprobeerd!)

Linn Majik DS en PS Audio Powerplant
In eerste instantie sloot ik de Linn op de P500 aan, Garmt vond het niet naar verwachting klinken en vroeg mij de Linn direkt op de "vuile" AC aan te sluiten. We hebben dit een aantal maal herhaald en ik kon niet anders dan het met Garmt eens zijn dat het verre weg het beste klonk met de Linn direkt op de "vuile" AC. Dit had ik niet verwacht, Garmt noemt de schakelende voeding in de Linn als mogelijke oorzaak daarvan.

Garmt had overigens een Nordost powercord meegenomen, om de vergelijking eerlijk te houden heb ik deze al snel vervangen door een afgeschermd LAPP powercord waar ook de andere bron componenten mee bekabeld zijn. Ik moet toegeven dat ik het met de Nordost powerkabel wel wat beter vond klinken, maar om zoveel mogelijk appels met appels te vergelijken moest de Nordost dus toch terug zijn doos in  >:D

Achteraf besef ik dat we tijdens de verdere luistersessie de P500 dus eigenlijk buitenspel hebben gezet voor wat betreft het luisteren naar de Linn "analoog uit".  :o

Iets snap ik niet helemaal. Heb je nu en de Lyngdorf en de Linn op de gewone AC? Moet ik dit uitleggen als, versterkers doen het beter op de gewone AC en de Linn vervuilt zo erg dat hij apart moet?

hifiman

Citaat van: scrutinizer op september 12, 2008, 14:37:10
Eigenlijk heb je wel gelijk. Waarom zou het mij bommen als het jullie niet boeit.

Signing off!!
;) ;) ;)

Anton

Anton, ik waardeer je bijdragen en je hulp altijd zeer! Maar ik snap nu echt even niet waar het pijnpunt zit bij jou  ???

stef662

Anton relativeert een beetje voor al de mensen die meelezen. De cd was nu ook niet echt een verbetering t.o.v. de lp.

hifiman

Citaat van: bourne op september 12, 2008, 14:40:19
Iets snap ik niet helemaal. Heb je nu en de Lyngdorf en de Linn op de gewone AC? Moet ik dit uitleggen als, versterkers doen het beter op de gewone AC en de Linn vervuilt zo erg dat hij apart moet?

Ik denk niet dat dat (persee) de conclusie is. Overigens ben ik er nog niet helemaal uit dus ervaringen van het heden zijn geen garanties voor de (nabije) toekomst  ;)

hifiman

Citaat van: bourne op september 12, 2008, 14:44:08
Anton relativeert een beetje voor al de mensen die meelezen. De cd was nu ook niet echt een verbetering t.o.v. de lp.
Voor de audiofiel niet, voor de gemiddelde man zeker wel denk ik!

Sceptisch zijn over streaming is prima natuurlijk, maar ik denk dat streaming en cd twee verschillende smaken van hetzelfde gerecht zijn waar lp echt een heel ander gerecht is! Overigens kunnen de recepten nog zo perfect zijn, het is aan de kok er iets van te maken  ;)

hifiman

Ondertussen even de Harmony 885 AB geprogrammeerd en een aktiviteit "Linn luisteren" aangemaakt. De Linn AB kan dus alvast weer de doos in  ;)

)p(

Citaat van: bourne op september 12, 2008, 14:44:08
Anton relativeert een beetje voor al de mensen die meelezen. De cd was nu ook niet echt een verbetering t.o.v. de lp.

Ik begrijp vooral niet de relatie daarvan met zijn zorg om de toegankelijkheid voor het grote publiek. Die maken zich daar al helemaal niet druk over. Daarnaast maakt streamen het ee stuk makkelijker hoge kwaliteit files te distribueren aan diegenen die dat wel doen...zie Linn zelf bijvoorbeeld


peter

stef662

Ik ben het met iedereen eens dat de cd een sprong voorwaarts was alleen niet in geluidskwaliteit. Er zijn maar weinig mensen die een goede platenspeler hebben gehoord en dan weet je wat ik bedoel, maar digitale audio was nodig voor de cd de dvd etc. Zonder dat was er heel veel niet mogelijk. Streaming is de logische consequentie maar heden ten dage heeft het nog iets sneaky, wie gaat er immers nog betalen voor audio als je kunt streamen (eerlijk zijn  :)). Zo voorzie ik voor de toekomst dat we alleen nog lp's kunnen kopen en mp3tjes voor promotie doeleinden. Artiesten verdienen alleen nog aan optreden, zoiets  ;)

Maar eerlijk ik kan het totaal mis hebben, dat gebeurt vaak :(

scrutinizer

Hetgeen ik alleen probeer te communiseren is dat er altijd geinnoveert werd dat ook buiten het commerciele belang om het plug and play gehalte en behaalde kwaliteit ook verbeterde.

En natuurlijk Bourne, 16/44 was ook behelpen qua geluidskwaliteit t.o.v. de LP, maar was voor een ieder toegankelijk en gebruiksvriendelijk.
SACD, DVDA hebben ook niet echt veel gebracht voor het 'brede' publiek.
Investeringen zonder de benodigde software....
Nu 25 jaar na data is de knowledge in 16/44 op redelijk tot goed niveau gekomen ( zie latere innovaties...Spectral, Zanden...etc)

En nu na meer interieurs gezien te hebben dan menig wat glazenwasser, kan ik je vertellen dat er liefhebbers zijn met prachtige systemen maar omwille van klankkwaliteit en stabiliteits redenen, of geen affiniteit met PC's en dergelijke afzien van het streamen.

Het is meer een knipoog naar de 'audio society'..... That's all!!

Anton.


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Citaat van: bourne op september 12, 2008, 15:09:45
Ik ben het met iedereen eens dat de cd een sprong voorwaarts was alleen niet in geluidskwaliteit. Er zijn maar weinig mensen die een goede platenspeler hebben gehoord en dan weet je wat ik bedoel, maar digitale audio was nodig voor de cd de dvd etc. Zonder dat was er heel veel niet mogelijk. Streaming is de logische consequentie maar heden ten dage heeft het nog iets sneaky, wie gaat er immers nog betalen voor audio als je kunt streamen (eerlijk zijn  :)). Zo voorzie ik voor de toekomst dat we alleen nog lp's kunnen kopen en mp3tjes voor promotie doeleinden. Artiesten verdienen alleen nog aan optreden, zoiets  ;)

Maar eerlijk ik kan het totaal mis hebben, dat gebeurt vaak :(

;)... I think that's the catch, Bourne.....Buiten het feit dat het 'rippen' weer een reden is om die 'a-muzikale' beveiligingen aan te scherpen. :'(

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

stef662

Stof tot nadenken waar gaat dit heen? Een grote markt voor de hardware een kleine voor de software.

Bourne gaat weer even verder met lp's wassen, nog 200 te gaan  ;D

scrutinizer

Citaat van: bourne op september 12, 2008, 15:24:45
Stof tot nadenken waar gaat dit heen? Een grote markt voor de hardware een kleine voor de software.

Bourne gaat weer even verder met lp's wassen, nog 200 te gaan  ;D

That's the spirit!!!

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op september 12, 2008, 14:42:34
Anton, ik waardeer je bijdragen en je hulp altijd zeer! Maar ik snap nu echt even niet waar het pijnpunt zit bij jou  ???

Sociale verarming door .... " de geletterde mens" ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op september 12, 2008, 15:38:53
Sociale verarming door .... " de geletterde mens" ::)
Ik neem nog een (10%) biertje en dan komt het allemaal goed  ^-^

hifiman

Citaat van: scrutinizer op september 12, 2008, 15:11:26
Hetgeen ik alleen probeer te communiseren is dat er altijd geinnoveert werd dat ook buiten het commerciele belang om het plug and play gehalte en behaalde kwaliteit ook verbeterde.
Ik vrees dat wij "audiofielen" een uitstervend ras zijn  :'(

hifiman

Citaat van: bourne op september 12, 2008, 15:24:45
Bourne gaat weer even verder met lp's wassen, nog 200 te gaan  ;D
Dan retag ik nog wat flac'jes met een perl scriptje. Same thing, different century  >:D  ;)

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op september 12, 2008, 15:50:55
Dan retag ik nog wat flac'jes met een perl scriptje. Same thing, different century  >:D  ;)
Hoe staat het met het geƫxperimenteer in huize Audioloog?

Anton.





Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

stef662

Citaat van: Audioloog op september 12, 2008, 15:50:55
Dan retag ik nog wat flac'jes met een perl scriptje. Same thing, different century  >:D  ;)

inderdaad same thing, ik koop 50 lp's voor 50 euro (daar ben ik ietsje duurder). Ik zet ze in een kast op alfabeth, weet niet wie er nu sneller een nummer heeft gevonden  :D ik moet hem nog opzetten en zo, daar ben jij weer de snelste  ;D Maar dan......?  ::)

hifiman

Citaat van: scrutinizer op september 12, 2008, 15:54:23
Hoe staat het met het gexperimenteer isn huize Audioloog?

Anton.


Ik vrees dat ik momenteel even met sterke biertjes aan het experimenteren ben  :-X Vanochtend gekocht voor eventuele visite, maar ja het smaakt zelf ook wel lekker eigenlijk  ;D Natuurlijk met een muziekje erbij  :) En een tetterende vrouw (aan de telefoon) op de achtergrond.

Kortom, even geen geanalyseer op dit moment maar life as it should be  ;)