hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

)p(

Citaat van: bmateijsen op september  8, 2008, 23:35:24
Ik heb bijna 20,000 nummers op mijn nas staan en wanneer mediastreamer van nokia mijn nas ziet, dan is het inladen binnen 2 sec. gebeurt...

Groet,

Bjorn


Uhm bij mij is het meer dat elke stap in de hierarchy die een aantal seconden duurt...en dat vind ik heel irritant...ik zal er nog eens naar kijken...maar als je na die 2 seconden alles snel kan browsen zonder wachten is dat zeker al heel mooi...alleen maar goed nieuws voor Audioloog :)

peter


Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Audioloog op september  8, 2008, 20:22:26
Scherpe vraag  ;D

Ik heb er niet direkt een antwoord op... Eind deze week verwacht ik je een duidelijker antwoord op dezer vraag te kunnen geven  ;)

Ja hoor dit is gelijk het antwoord...geluidskwaliteit komt niet zonder meer op de eerste plaats.. ;D :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op september  9, 2008, 08:41:02
Ja hoor dit is gelijk het antwoord...geluidskwaliteit komt niet zonder meer op de eerste plaats.. ;D :-X
Dat klopt, bedieningsgemak speelt ook een rol. Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat zowel geluidskwaliteit als bedieningsgemak een rol spelen maar dat de geluidskwaliteit erg zwaar weegt. Wanneer de balans precies omslaat is lastig in woorden uit te drukken en is meer een gevoel wat ik er bij heb dan echt een kwantificeerbaar iets. Vandaar dat ik pas aan het eind van de week (na een en ander gehoord EN geprobeerd te hebben) er iets zinnigs over kan roepen.

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op september  9, 2008, 09:24:17
Dat klopt, bedieningsgemak speelt ook een rol. Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat zowel geluidskwaliteit als bedieningsgemak een rol spelen maar dat de geluidskwaliteit erg zwaar weegt. Wanneer de balans precies omslaat is lastig in woorden uit te drukken en is meer een gevoel wat ik er bij heb dan echt een kwantificeerbaar iets. Vandaar dat ik pas aan het eind van de week (na een en ander gehoord EN geprobeerd te hebben) er iets zinnigs over kan roepen.

No pain, no gain...... ;D
Geen trilplaat op twee wielen, geen lichaamsbeweging van cd meubel naar transportlade .... Hoe moet dat dan Ronald met die chippies, bier ... en lichaamsbeweging? :-X

Anton.

P.S. Vooralsnog vind ik het plezierig en educatief om een lp hoes of (al in mindere maten :-\) een cd-boekje erop na te slaan wie er ..., wat er ... en waar dat alles .... is. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

bmateijsen

Ik weet niet hoeveel LP's jij hebt, maar wanneer ik kijk naar mijn CD-collectie (+1000) en daarvan 80% de laatste 2 jaar niet meer gezien had. Ben ik blij dat ik nu makkelijk op genre, artiest, album, etc, kan zoeken en de CD via de DS op kan zetten. M.a.w. ik draai inmiddels weer muziek die ik echt alweer allang vergeten was.....

Citaat van: scrutinizer op september  9, 2008, 09:37:57
P.S. Vooralsnog vind ik het plezierig en educatief om een lp hoes of (al in mindere maten :-\) een cd-boekje erop na te slaan wie er ..., wat er ... en waar dat alles .... is. ;)

)p(

Citaat van: scrutinizer op september  9, 2008, 09:37:57

P.S. Vooralsnog vind ik het plezierig en educatief om een lp hoes of (al in mindere maten :-\) een cd-boekje erop na te slaan wie er ..., wat er ... en waar dat alles .... is. ;)

Met zo'n Nokia als controller heb je het hele internet als bron voor meer info bij de hand...direct gelinkt vanaf je now playing scherm...kan geen cd boekje tegen op ;)

peter

advr

Citaat van: bmateijsen op september  8, 2008, 23:35:24
Ik heb bijna 20,000 nummers op mijn nas staan en wanneer mediastreamer van nokia mijn nas ziet, dan is het inladen binnen 2 sec. gebeurt...

Groet,

Bjorn


welke NAS heb jij Bjorn?
en welke programma's heb je er op draaien voor je muziek?

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

scrutinizer

Ik geef dan ook alleen maar aan dat IK het plezierig vind om wat meer achtergrond info van muzikanten, settings en recording engineers te hebben.... ;)

Anton.

CitaatIk weet niet hoeveel LP's jij hebt, maar wanneer ik kijk naar mijn CD-collectie (+1000) en daarvan 80% de laatste 2 jaar niet meer gezien had.

BTW Bjorn, Ik heb ook een periode met Sooloos gewerkt en kan bevestigen dat je dan een beter overzicht hebt van je collectie .....om deze daarna indien voorhanden uit de kast te pakken en vanuit vinyl af te spelen. 8)







 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Audiofiel

Citaat van: bmateijsen op september  9, 2008, 09:46:12
Ik weet niet hoeveel LP's jij hebt, maar wanneer ik kijk naar mijn CD-collectie (+1000) en daarvan 80% de laatste 2 jaar niet meer gezien had. Ben ik blij dat ik nu makkelijk op genre, artiest, album, etc, kan zoeken en de CD via de DS op kan zetten. M.a.w. ik draai inmiddels weer muziek die ik echt alweer allang vergeten was.....

Waarom koop je 1000+ CD's als je niet eens de moeite neemt om af en toe het rijtje langs te lopen om op je gemak een lekkere CD uit te zoeken en van die muziek te genieten? ::)

Je moet eens wat meer onthaasten. O0
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

Hoi Ad,

Qnap TS109 Turbo en Twonkymedia.

Groet,

Bjorn

Citaat van: advr op september  9, 2008, 09:53:01
welke NAS heb jij Bjorn?
en welke programma's heb je er op draaien voor je muziek?

Ad.

bmateijsen

Natuurlijk, maar het valt zelfs niet mee als je het op alfabetische volgorde hebt staan.
Daarnaast onthaast ik liever door gewoon lekker naar muziek te luisteren ;). Naast het gebruiksgemak, was de Akurate DS ook nog eens beter dan mijn cd-speler 8).

Citaat van: Audiofiel op september  9, 2008, 09:59:38
Waarom koop je 1000+ CD's als je niet eens de moeite neemt om af en toe het rijtje langs te lopen om op je gemak een lekkere CD uit te zoeken en van die muziek te genieten? ::)

Je moet eens wat meer onthaasten. O0

)p(

Citaat van: scrutinizer op september  9, 2008, 09:59:15
Ik geef dan ook alleen maar aan dat IK het plezierig vind om wat meer achtergrond info van muzikanten, settings en recording engineers te hebben.... ;)

Anton.



En IK geef aan dat je die info niet verliest en er zelfs meer voor terug krijgt  ;D

peter

scrutinizer

Citaat van: )p( op september  9, 2008, 10:05:17
En IK geef aan dat je die info niet verliest en er zelfs meer voor terug krijgt  ;D

peter
Als ik 'tijd' heb om naar hetgeen vastgelegd in vinyl te luisteren........heb ik geen computer(s) ed. bijstaan, Peter.

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Audiofiel

Citaat van: bmateijsen op september  9, 2008, 10:03:29
Naast het gebruiksgemak, was de Akurate DS ook nog eens beter dan mijn cd-speler 8).

Dat zegt natuurlijk ook wat over de kwaliteit van die CD-speler. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

)p(

Citaat van: scrutinizer op september  9, 2008, 10:17:05
Als ik 'tijd' heb om vinyl te luisteren........heb ik geen computer(s) ed. bijstaan, Peter.

Anton.



Ik vind het als ik gewoon relaxed op de bank lig erg leuk om achtergrond info te bekijken en links naar andere artiesten enzo op te zoeken...en zo nieuwe dingen ontdekken...

Als ik serieus luister kom ik ook niet aan dat ding...het enige wat ik dan af en toe in de hand heb is de partituur van waar ik naar luister...ab's zijn veel te gevaarlijk dan in mijn geval zoals je weet...hehe ;)

peter

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik heb zo een 3500 cd's op alfa order staan en vind het zelf bv. heerlijk om met een glaasje rood mijn ogen eens langs mijn cd-bezit te laten glijden en te denken...ik pak deze eens....

Zo had ik gisterenavond oudjes als.... I Robot-Avalon-Bete Noire-Matt Bianco te pakken....dan ook nog "op-zetten" a la draaitafel en mijn "gevoel" is compleet...

each man his own... ;)

PS
Ik moet er niet aan denken dat ik een "storing" of "crash" heb en ineens geen Bach meer kan draaien.... ;D >:D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

advr

Citaat van: bmateijsen op september  9, 2008, 10:01:43
Hoi Ad,
Qnap TS109 Turbo en Twonkymedia.
Groet,
Bjorn


ok, ik heb een Synology DS207+
ik zal dat twonkeymedia eens proberen.

waarmee rip jij EAC?

ik doe het nog even via mijn TViX 6500A V2 maar die heeft nog geen UPnP helaas.

ben nog niet zo ver om een DS  aan te kunnen schaffen 8)

wel heb ik onverwachts een jonge Epson TW700 gekocht. de eerste stap richting beeld en geluid ;D

zeer leuk ding moet ik zeggen.

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

scrutinizer

Citaat van: Audiofiel op september  9, 2008, 10:27:39
Dat zegt natuurlijk ook wat over de kwaliteit van die CD-speler. ;)
;D....

Bedieningsgemak? ??? Ik rij 'graag' motor ....dan ga ik toch niet met de taxi ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Even voor alle duidelijkheid, het gaat hier niet om het elimineren van de fysieke inspanning die het kost om een cd op te zetten (reclame van die frisdrank met weinig calorieen die je al verbruikt hebt door je stoel uit te komen komt bij me op  ;D ). Misschien is bedieningsplezier in dit/mijn geval een beter woord.

Verder maakt het je muziek snel toegangkelijk, hoef je niet te zoeken naar bergruimte voor je cd's in de woonkamer (is een issue bij mij thuis!) en biedt het de mogelijkheid om (en dat doe ik vrij vaak) slechts 1 of een paar tracks van een cd te luisteren en dan door te gaan naar een volgende, iets wat erg onpraktisch is (maar niet onmogelijk) met cd's.

Dan is er nog een reden, als je muziek download (in het kader van try before you buy uiteraard  ;) ) dan kun je die direct afspelen zonder eerst een cd te hoeven branden. Ik weet het, ook daar zal je niet van gaan zweten van de inspanning, maar het is een aantal factoren bij elkaar die een dergelijke manier van muziek afspelen gewoon erg plezierig maakt, in elk geval voor mij  ;D

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op september  9, 2008, 10:52:53
Misschien is bedieningsplezier in dit/mijn geval een beter woord.

HET woord..........
Zoals Erik al aangeeft....each man his one. :)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Harry HT

Hi,
Citaat van: scrutinizer op september  9, 2008, 10:39:51
Bedieningsgemak? ??? Ik rij 'graag' motor ....dan ga ik toch niet met de taxi ;)
Wanneer het regent (lees: ongemak) stappen veel motorrijders in de auto.

Wanneer je lekker op de bank zit te luisteren en geheel ontspannen bent, wil je toch niet na 4 nummers opstaan (lees: ongemak) om je lp om te draaien? :)

Audioloog kent zichzelf denk ik goed  :)

Gegroet,

Harry

p.s. ben benieuwd of de Linn wat voor je is, hoe die klinkt ivm huidige oplossing.

 
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

hifiman

Citaat van: scrutinizer op september  9, 2008, 09:37:57
Geen trilplaat op twee wielen, geen lichaamsbeweging van cd meubel naar transportlade .... Hoe moet dat dan Ronald met die chippies, bier ... en lichaamsbeweging? :-X
Dat doet me eraan herinneren dat ik mijn hometrainer die ik nooit gebruik nog te koop moet zetten  ;D
Bier drink ik alleen als er (audiofiele) visite is of als het heel erg mooi weer is en ik in de tuin zit  ;)

Citaat van: scrutinizer op september  9, 2008, 09:37:57
P.S. Vooralsnog vind ik het plezierig en educatief om een lp hoes of (al in mindere maten :-\) een cd-boekje erop na te slaan wie er ..., wat er ... en waar dat alles .... is. ;)
Dat kan nog steeds zoals Peter al aangaf, maar dan elektronisch  :P Ik ga graag met mijn tijd mee, of beter gezegd, ik loop er het liefst op vooruit  :P

hifiman

Nog even in andere bewoordingen.. Iemand merkte een keer op dat ik een Bourgondier ben, ik geniet (graag en vaak  ;D )van lekker eten en dat soort dingen. Voor mij past die streaming methode van muziek luisteren goed in de Bourgondische levensstijl.  :)

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik vind een 78 toerenplaat en luisteren naar Enrico Caruso met een cognacje na een goede maaltijd bij kaarslicht meer een "Bourgondische"  levenstijl.

Muziekstreamen (zoals ik het om me heen hoor) is voor mij meer ..uhhh....hamsteren onder een TL-balk...dus gelijk aan "Fast Food"   >:D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

)p(

Citaat van: Audioloog op september  9, 2008, 11:08:18
Nog even in andere bewoordingen.. Iemand merkte een keer op dat ik een Bourgondier ben, ik geniet (graag en vaak  ;D )van lekker eten en dat soort dingen. Voor mij past die streaming methode van muziek luisteren goed in de Bourgondische levensstijl.  :)

Dat is het mooie..ieder kan daar zijn eigen invulling aangeven...Erik's beschrijving van zijn avond gisteren klonk mij ook lekker relaxed in de oren...de muziek uit zijn set echter neem ik aan nog meer  :) 8)


peter