hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op juli 11, 2008, 10:56:55
Mwaahhhh, een shotcut af en toe (in de afgelopen jaren) was ook wel fijn geweest  ;D
Are You Experienced?

In dit geval ben ik het niet geheel met je eens, Ronald.....It's a learning experience that take's time to appreciate .....exercise to gain wise judgment and delicate perception.


Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op juli 11, 2008, 11:46:28
Are You Experienced?
Typo  :P

Citaat van: scrutinizer op juli 11, 2008, 11:46:28
In dit geval ben ik het niet geheel met je eens, Ronald.....It's a learning experience that take's time to appreciate .....exercise to gain wise judgment and delicate perception.
Ik maak maar een geintje Anton  ;) Geen betere leerschool dan vallen en opstaan nietwaar  ^-^

ivo1986

Vorige week heb ik wat tijdschriften van Ronald overgenomen en mocht ik gelijk nog even naar zijn set luisteren.

Eerst werd ik heel aardig van het station gehaald door Ronald (eerste keer dat ik iemand van het forum zag) waarna we naar zijn huis gingen. Vriendelijk ontvangen door zijn vrouw en we hebben wat gedronken. Wat me als eerste verbaasde was hoe netjes het overal was.
Ik had een enorme stapel apparaten tegen het plafond aan verwacht want had alleen de foto's aan het begin dit topic gezien.


Toen we gingen luisteren was ik gelijk erg van de ruimtelijkheid onder de indruk (wat volgens Ronald typisch Avalon is).
Ook het laag was een erg mooi diep laag wat ik zeker niet verwacht had voor een monitor.
Sowieso de eerste keer dat ik echt goede monitoren rustig heb kunnen beluisteren (een keer de SF Concertino's gehoord maar die hadden bijna geen laag in de set die ik toen hoorde).

We begonnen met wat rustige muziek waar ik het hoog mooi vond, maar toen we meer pop gingen luisteren kon ik Ronald's kritiek op het hoog wel begrijpen. Bij Amy Winehouse miste ik ook wat in het hoog. Alleen vraag ik me af of een dac je dat gaat brengen. Ronald vertelde dat hij een keer een speler op bezoek had van over de 5000(?) euro en dat het wel beter maar zelfs toen niet helemaal goed was.
Ik denk dat je er meer mee wint om elegante (zijn die er?) akoestische aanpassingen te vinden. Bij mij waren de WaveWeavers echt veruit de beste upgrade qua geluid voor relatief weinig geld.

Toen hebben we nog even zonder en met netfilter, die Ronald zelf gebouwd had, geluisterd en ook ik hoorde inderdaad duidelijk dat het geluid schoner werd (thuis had ik precies hetzelfde effect).  

Ronald nogmaals bedankt voor de leuke avond.

ps al veel van de bladen gelezen


hifiman

Citaat van: ivo1986 op juli 11, 2008, 13:00:51
Vorige week heb ik wat tijdschriften van Ronald overgenomen en mocht ik gelijk nog even naar zijn set luisteren.
Hee Ivo!

Leuk dat je (alsnog) even een verslagje hier neer zet  :)

Citaat van: ivo1986 op juli 11, 2008, 13:00:51
Eerst werd ik heel aardig van het station gehaald door Ronald (eerste keer dat ik iemand van het forum zag) waarna we naar zijn huis gingen. Vriendelijk ontvangen door zijn vrouw en we hebben wat gedronken. Wat me als eerste verbaasde was hoe netjes het overal was.
Waarom drinkt iedereen die langs komt toch water uit de kraan? Ik ga me steeds schuldiger voelen dat ik aan de cola (en soms een biertje) zit  :-[  ;D Maar was inderdaad gezellig Ivo.

Citaat van: ivo1986 op juli 11, 2008, 13:00:51
Ik had een enorme stapel apparaten tegen het plafond aan verwacht want had alleen de foto's aan het begin dit topic gezien.
Tsja, de invloed van de WAF en het ouder worden he  ;)

Citaat van: ivo1986 op juli 11, 2008, 13:00:51
We begonnen met wat rustige muziek waar ik het hoog mooi vond, maar toen we meer pop gingen luisteren kon ik Ronald's kritiek op het hoog wel begrijpen. Bij Amy Winehouse miste ik ook wat in het hoog.
Ik had het idee dat we inderdaad hetzelfde dachten over het hoog, namelijk dat het wat fel is, hetgeen niet bij elke muzieksoort tot uiting komt overigens. Dat wat missen in het hoog is mij dan weer niet opgevallen eigenlijk.

Citaat van: ivo1986 op juli 11, 2008, 13:00:51
Alleen vraag ik me af of een dac je dat gaat brengen. Ronald vertelde dat hij een keer een speler op bezoek had van over de 5000(?) euro en dat het wel beter maar zelfs toen niet helemaal goed was.
De Resolution Audio Opus 21 van 4500 euro  :P
Wat ik bedoelde was dat ik het hoog dan wel goed vond (heel natuurlijk klinkende cymbals), maar dat er dan weer andere aspecten waren die het voor mij net niet helemaal waren. Dus anders gezegd, die speler had niet dat hoog issue maar was ook niet mijn ideale speler. Wat ik belangrijk vond was dat de oplossing dus blijkbaar wel in de bron (transport cq dac) ligt.

Citaat van: ivo1986 op juli 11, 2008, 13:00:51
Ik denk dat je er meer mee wint om elegante (zijn die er?) akoestische aanpassingen te vinden. Bij mij waren de WaveWeavers echt veruit de beste upgrade qua geluid voor relatief weinig geld.
Je hebt gelijk dat de akoustiek altijd een beperking zal blijven wat voor apparatuur je ook neer zet. Echter helaas gaat de WAF dan een rol spelen en ze wil er helaas niks van weten :P

Citaat van: ivo1986 op juli 11, 2008, 13:00:51
Toen hebben we nog even zonder en met netfilter, die Ronald zelf gebouwd had, geluisterd en ook ik hoorde inderdaad duidelijk dat het geluid schoner werd (thuis had ik precies hetzelfde effect).  
Dezelfde avond en de dag erna heb ik nog een aantal maal geswitched en dat effect was goed reproduceerbaar.  8)

Citaat van: ivo1986 op juli 11, 2008, 13:00:51
Ronald nogmaals bedankt voor de leuke avond.
ps al veel van de bladen gelezen
Jij ook Ivo, en lees ze!  :)

Groetjes,

Ronald

hifiman

Dan nog even heel wat anders. Ik merk dat ik in de praktijk eigenlijk nooit cd's op zet maar toch altijd weer die squeezebox gebruik. Mijn intentie was om als ik er echt rustig voor zou gaan zitten om dan cd's te draaien, maar na mezelf een tijdje gedwongen hebben dat te doen draai ik nu dus min of meer onbewust toch weer 100% squeezebox. En dat ondanks het feit dat de cd speler duidelijk beter klinkt. Blijkbaar is mijn luiheid toch sterker dan mijn audiofiele ik  >:D

De cd speler (of eigenlijk transport) gaat uiteraard gewoon in de set blijven, al is het maar voor meet & greets zoals laatst  :)

Wel betekent dit "besef" dat ik dus nog meer als eerst toch echt verder ga kijken in die richting. Een transporter zal het niet gaan worden want dan betaal ik een hoop geld voor de DAC en alhoewel ik um nog nooit gehoord heb denk ik niet dat ik het wat zal gaan vinden. Ik denk dan eerder aan bijvoorbeeld de Squeezebox PLUS, en dan wel de versie zonder DAC. Of er moet een waardige squeezebox variant op de markt gaan komen.. Afijn geen haast, gewoon even mijmeren over hoe ik de toekomst zie qua bron in mijn stereo set  ;)

Rody

Is een Hifidelio dan niks voor je?

Ik vind iTunes met een Airport Express ook erg handig en goed, zeker nu je met een iPod Touch iTunes kunt bedienen :)

hifiman

Citaat van: Rody op juli 11, 2008, 14:58:19
Is een Hifidelio dan niks voor je?
Beetje krap allemaal, draai nu met een terabyte schijfje  ;D Maarre hoe komt de hifidelio uit de verf als transport, audiofiel gezien?

Citaat van: Rody op juli 11, 2008, 14:58:19
Ik vind iTunes met een Airport Express ook erg handig en goed, zeker nu je met een iPod Touch iTunes kunt bedienen :)
Ik vind het hele iTunes niet zo nodig eigenlijk en ik wil als het effe kan gewoon met mijn universele AB de boel bedienen  ^-^

Rody

Citaat van: Audioloog op juli 11, 2008, 15:02:15
Beetje krap allemaal, draai nu met een terabyte schijfje  ;D Maarre hoe komt de hifidelio uit de verf als transport, audiofiel gezien?

Die kan jij dan vast wel modden ;D

Uitstekend.

Citaat van: Audioloog op juli 11, 2008, 15:02:15
Ik vind het hele iTunes niet zo nodig eigenlijk en ik wil als het effe kan gewoon met mijn universele AB de boel bedienen  ^-^
Ik vond die Squeezebox waardeloos qua bediening en gebruiksgemak, dus vandaar dat ik graag met zo'n systeem wil werken :)

hifiman

Citaat van: Rody op juli 11, 2008, 15:07:25
Die kan jij dan vast wel modden ;D
;D

Citaat van: Rody op juli 11, 2008, 15:07:25
Uitstekend.
Ik vond die Squeezebox waardeloos qua bediening en gebruiksgemak, dus vandaar dat ik graag met zo'n systeem wil werken :)
Ok, ik vind die Squeezebox juist helemaal het einde, maar kan zijn dat ik daar ooit nog eens op terugkom natuurlijk..

Rody

Wat vind je er dan zo goed aan Ronald?
Denk je dat de gemiddelde Nederlander zo'n Squeezebox en NAS aan de praat kan krijgen?

Ik ben zelf redelijk handig met apparatuur, maar ook ik was wel even bezig voordat het werkte...

In contrast, de Apple TV had ik binnen 5 minuten werkend en kon ik muziek luisteren :)

hifiman

Citaat van: Rody op juli 11, 2008, 15:23:12
Wat vind je er dan zo goed aan Ronald?
Dat ik met mijn universele AB op de luie bank mijn muziek kan browsen en afspelen. Dat de pc gewoon boven kan blijven staan. Dat het opensource is. Dat het op linux draait. De relatief lage prijs. Het 100% stabiel zijn van de server software. Het feit dat je zelf je eigen dir-structuur kan bepalen. Ik zou niet weten wat ik nog meer zou willen behalve dan betere geluidskwaliteit en een nog wat groter display.

Citaat van: Rody op juli 11, 2008, 15:23:12
Denk je dat de gemiddelde Nederlander zo'n Squeezebox en NAS aan de praat kan krijgen?
Dat zal mij een zorg zijn  ;D

Citaat van: Rody op juli 11, 2008, 15:23:12
Ik ben zelf redelijk handig met apparatuur, maar ook ik was wel even bezig voordat het werkte...
In contrast, de Apple TV had ik binnen 5 minuten werkend en kon ik muziek luisteren :)
Tsja voor velen een belangrijk gegeven wellicht, voor mij niet :P

PS. Nog gelukt met TPG zegeltje uitdraaien?  :P


Rody


hifiman


)p(

Citaat van: Audioloog op juli 11, 2008, 14:42:14
Dan nog even heel wat anders. Ik merk dat ik in de praktijk eigenlijk nooit cd's op zet maar toch altijd weer die squeezebox gebruik. Mijn intentie was om als ik er echt rustig voor zou gaan zitten om dan cd's te draaien, maar na mezelf een tijdje gedwongen hebben dat te doen draai ik nu dus min of meer onbewust toch weer 100% squeezebox. En dat ondanks het feit dat de cd speler duidelijk beter klinkt. Blijkbaar is mijn luiheid toch sterker dan mijn audiofiele ik  >:D

Ik kan mij niet meer voorstellen ooit nog cd's te draaien...en hier hoor ik sowieso geen verschil met wat voor digitaal transport dan ook...dan is de keuze nog makkelijker...grootste probleem blijft mijn luiheid met rippen...echter de nog niet geripte cd's draai ik zelfs ook nooit...

peter

Rody

Citaat van: )p( op juli 11, 2008, 15:47:38
Ik kan mij niet meer voorstellen ooit nog cd's te draaien...en hier hoor ik sowieso geen verschil met wat voor digitaal transport dan ook...dan is de keuze nog makkelijker...grootste probleem blijft mijn luiheid met rippen...echter de nog niet geripte cd's draai ik zelfs ook nooit...

peter

Luiheid met rippen?

Dat is toch gewoon cd erin, (automatisch) eruit en klaar ben je?

Dat moet je in je cd speler ook doen :)

)p(

Citaat van: Rody op juli 11, 2008, 15:51:01
Luiheid met rippen?

Dat is toch gewoon cd erin, (automatisch) eruit en klaar ben je?

Dat moet je in je cd speler ook doen :)

Ik moet er nog zeker 1000 doen...en de meeste obscuur klassiek...dus enorm veel werk met handmatig taggen...

peter

Uitje

Citaat van: Audioloog op juli 11, 2008, 14:42:14
Een transporter zal het niet gaan worden want dan betaal ik een hoop geld voor de DAC en alhoewel ik um nog nooit gehoord heb denk ik niet dat ik het wat zal gaan vinden. Ik denk dan eerder aan bijvoorbeeld de Squeezebox PLUS, en dan wel de versie zonder DAC. Of er moet een waardige squeezebox variant op de markt gaan komen.. Afijn geen haast, gewoon even mijmeren over hoe ik de toekomst zie qua bron in mijn stereo set  ;)

Mag ik vragen waarom je denkt de transporter niks te gaan vinden  ;D Ik ben namelijk sterk aan het overwegen (meer een financiĆ«le kwestie  ;)) om deze te gaan aanschaffen in plaats van mij squeezebox. Uiteraard wel nadat ik hem op mijn eigen set gehoord heb, en het er muzikaal flink op vooruit gaat. Zoals je weet gebruik ik nu een niet aangepaste squeezebox. Ga binnenkort toch de transporter beluisteren op mijn set dus misschien dat ik je dan wel kan overhalen even mee te luisteren. Je weet tenslotte maar nooit ;D Straks ga je het nog wat vinden.

Rody

Ik heb een Hifidelio met vM modificatie en die is ook zeker het overwegen waard.
Klinkt erg lekker muzikaal, zonder scherpte :)

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: )p( op juli 11, 2008, 15:47:38
...en hier hoor ik sowieso geen verschil met wat voor digitaal transport dan ook........

peter

:o :-X

Was het leven voor mij ook maar zo eenvoudig.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

)p(


hifiman


bmateijsen

Neem dan in je vergelijking ook een Majik DS van Linn mee, dat is echt de moeite waard!
In mijn eigen stereoset draai ik met de Akurate DS en heb mijn cd-speler zelfs vaarwel gezegd ;).

Groet,

Bjorn

Citaat van: Uitje op juli 11, 2008, 17:00:48
Mag ik vragen waarom je denkt de transporter niks te gaan vinden  ;D Ik ben namelijk sterk aan het overwegen (meer een financiĆ«le kwestie  ;)) om deze te gaan aanschaffen in plaats van mij squeezebox. Uiteraard wel nadat ik hem op mijn eigen set gehoord heb, en het er muzikaal flink op vooruit gaat. Zoals je weet gebruik ik nu een niet aangepaste squeezebox. Ga binnenkort toch de transporter beluisteren op mijn set dus misschien dat ik je dan wel kan overhalen even mee te luisteren. Je weet tenslotte maar nooit ;D Straks ga je het nog wat vinden.

Audiofiel

Citaat van: bmateijsen op juli 12, 2008, 19:18:34
Neem dan in je vergelijking ook een Majik DS van Linn mee, dat is echt de moeite waard!
In mijn eigen stereoset draai ik met de Akurate DS en heb mijn cd-speler zelfs vaarwel gezegd ;).

Ik snap het niet helemaal geloof ik... ::)

Omdat JIJ draait met een Linn van 5117 euro, zeg je dat HIJ een Linn van 2368 euro moet gaan kopen? ???
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

ajbeefde

Citaat van: Audiofiel op juli 12, 2008, 21:20:08
Ik snap het niet helemaal geloof ik... ::)

Omdat JIJ draait met een Linn van 5117 euro, zeg je dat HIJ een Linn van 2368 euro moet gaan kopen? ???


:)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

oud_account_1

Citaat van: Audiofiel op juli 12, 2008, 21:20:08
Ik snap het niet helemaal geloof ik... ::)

Omdat JIJ draait met een Linn van 5117 euro, zeg je dat HIJ een Linn van 2368 euro moet gaan kopen? ???

Ik denk dat je gelijk hebt ;D
Kan je anders eens aanwijzen waar Bjorn zegt dat 'Uitje' een Majik DS moet kopen, ik zie alleen maar een advies om iets mee te nemen als mogelijk optie...
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values