hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

hifiman


bmateijsen

Mail of PM even met Garmt... dat is makkelijker.

Citaat van: Audioloog op juni  7, 2008, 14:03:13
Ik heb net op de website (en de prijslijst) van Cardas gekeken, maar ik zie alleen bij sommige spades 9 mm staan en van de rest moet je blijkbaar maar gokken wat de maat is  ??? Of zie ik iets over het hoofd  ::)

hifiman


garmtz

Audioloog, van iedere Cardas connector zijn PDF's met de buitenmaten beschikbaar (voorbeeld). Persoonlijk zou ik de Bocchinos niet afschrijven. Je kunt altijd je kabels af en toe hertermineren (vers strippen). Ik heb jouw kabels speciaal IETS langer gemaakt dan de door jou bestelde 2,75 m... ;)

)p(

Citaat van: garmtz op juni  7, 2008, 15:29:26
Ik heb jouw kabels speciaal IETS langer gemaakt dan de door jou bestelde 2,75 m... ;)

Toch handig als je je klant goed kent  ;D

peter

garmtz

Grappig, in deze link:

www.promoremusic.com/avalonproducten/manualavalonmonitor.pdf

Zie ik Cardas terminals. Zijn jouw speakers van een andere generatie?

hifiman

Citaat van: garmtz op juni  7, 2008, 15:58:10
Grappig, in deze link:

www.promoremusic.com/avalonproducten/manualavalonmonitor.pdf

Zie ik Cardas terminals. Zijn jouw speakers van een andere generatie?
In ieder geval een heel ander model!  :P

hifiman

Citaat van: garmtz op juni  7, 2008, 15:29:26
Audioloog, van iedere Cardas connector zijn PDF's met de buitenmaten beschikbaar (voorbeeld). Persoonlijk zou ik de Bocchinos niet afschrijven. Je kunt altijd je kabels af en toe hertermineren (vers strippen). Ik heb jouw kabels speciaal IETS langer gemaakt dan de door jou bestelde 2,75 m... ;)
Aha niet goed genoeg gekeken blijkbaar  :-[

Bedankt voor de info en de tip!  :)

solitaire

Citaat van: solitaire op juni  7, 2008, 12:32:34
van mijn favoriete connector-merk: Bocchino ('k heb even snel gekeken, en het gaat waarschijnlijk om de F7 / F20 / F21)

volgens mij is er een Nl. vertegenwoordiging van dit merk, weet alleen even niet zo snel wie

succes, en veel luisterplezier


Wolf

kort een onderbouwing van mijn keuze voor Bocchino, en dus wellicht van hulp bij jouw pluggen-keuze:

pluggen als die van Eichmann, 'minimal'-producten noem ik ze vaak, zijn een component van de 'minimal'-hype van de laatste jaren (ander voorbeeld is bv. Esoteric of NordOst)

producten die IMO te karaktiriseren zijn als gevoelsmatig leeg, sterk bouwend op harmonischen, analytisch als 'kapstok' voor de muziekweergave

in die hype ga ik niet mee

voor mij is een meer 'holistische' muziekweergave een doel

met producten die muziek representeren, muziek van vlees bloed en emotie, met een gelaagde geluidsweergave vol onderlinge samenhang en diepte, en met details als onderdeel van de muzikale 'flow'

zoals Avalon, Cardas, en Bocchino  ;) 8)



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

BuSpu

Citaat van: garmtz op juni  7, 2008, 15:58:10
Zijn jouw speakers van een andere generatie?

Dit zijn niet de monitors van Audioloog. Dit is de professionele monitor van Avalon die veel korter op de (professionele) markt is. Hij lijkt wel op de oude monitor (ook een reflex met poort in de bodem) maar gebruikt andere units en het is een nieuw ontwerp. Ook heeft de kast aan de onderzijde een schuine kant die niet op het model van Audioloog zit.

hifiman


hifiman

Citaat van: solitaire op juni  7, 2008, 18:14:58
kort een onderbouwing van mijn keuze voor Bocchino, en dus wellicht van hulp bij jouw pluggen-keuze:

pluggen als die van Eichmann, 'minimal'-producten noem ik ze vaak, zijn een component van de 'minimal'-hype van de laatste jaren (ander voorbeeld is bv. Esoteric of NordOst)

producten die IMO te karaktiriseren zijn als gevoelsmatig leeg, sterk bouwend op harmonischen, analytisch als 'kapstok' voor de muziekweergave

in die hype ga ik niet mee

voor mij is een meer 'holistische' muziekweergave een doel

met producten die muziek representeren, muziek van vlees bloed en emotie, met een gelaagde geluidsweergave vol onderlinge samenhang en diepte, en met details als onderdeel van de muzikale 'flow'

zoals Avalon, Cardas, en Bocchino  ;) 8)



W.
Dank voor je toelichting! Ik heb te weinig ervaring ermee om zelf een mening te hebben over de minimalistische trend bij kabels en connectoren, maar interessant zo jouw ervaringen te horen!

Wat die spades betreft, er zitten nu spades op en al zie ik dat even als een tijdelijke oplossing is de druk even van de ketel en laat ik even rustig bezinken wat ik ga doen mbt de aanschaf van andere spades.

Ondertussen luister ik zo nu en dan muziek en begin ik een duidelijker beeld te krijgen bij het nieuw geluid (sinds de Cardas ls kabels en MIT interlinks)  8)

hifiman

Aangezien ik dit topic ook een beetje zie als mijn audio dagboek  ;D wil ik hier alvast mijn eerste indrukken vertellen nu ik met andere bekabeling speel.

Al luisterend worden een aantal zaken duidelijk:
- Het geluid heeft niks spectaculairs en dat (hoe tegenstrijdig het misschien moge klinken) is tevens de kracht ervan!
- Transientweergave is stukken beter, het plukken aan gitaarsnaren klinkt echter en lekkerder
- De tonale balans is stukken beter als voorheen, er springt geen gebied meer uit
- Het laag is een stuk strakker geworden
- Er is veel meer resolutie!  :o Niet in de zin van microdetails maar bijvoorbeeld de ademhaling van een zanger is niet zoals voorheen een vaag bijgeluidje maar gewoon een duidelijke ademhaling

Tot zover mijn eerste indrukken  :)

hifiman

Ergens komende week verwacht ik mijn setje MIT Terminator Proline  :) Als dat binnen is dan is daarmee de lastige zoektocht en keuze voor bekabeling van de stereoset voorlopig afgerond  :D

(plaatje is een ander type, kon de juiste foto niet vinden maar het gaat om het idee  ;) )


hifiman

Kortom dan ga ik mij nu richtten op het nog te bouwen netfilter waarvoor reeds een topic bestaat:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=75132.0

Als dat af is dan ben ik er voorlopig even klaar mee (letterlijk en figuurlijk!)  ;D In elk geval ben ik als het goed is voor de herfst aanbreekt (mezelf kennende voor de zomer aanbreekt ;) ) klaar voor een muzikale winter!  8)

Ruud-

Citaat van: Audioloog op juni  8, 2008, 11:35:55
Ergens komende week verwacht ik mijn setje MIT Terminator Proline  :) Als dat binnen is dan is daarmee de lastige zoektocht en keuze voor bekabeling van de stereoset voorlopig afgerond  :D

Ik ben met name benieuwd of je deze kabels er al eens, voor wat langere tijd, tussen hebt gehad.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

hifiman

Citaat van: Ruud- op juni  8, 2008, 12:06:06
Ik ben met name benieuwd of je deze kabels er al eens, voor wat langere tijd, tussen hebt gehad.
Sinds afgelopen donderdagavond  :P Best lang dus  ;)

hifiman

Het enige wat ik op dit moment even te melden heb is dat ik nog steeds erg content ben met de nieuwe bekabeling  :)

garmtz

Houwen zo! ;)  En ik wil nogmaals kwijt dat ik je installatie onderhand toch wel erg lekker vind klinken, je bent goed bezig!

hifiman

Citaat van: garmtz op juni  9, 2008, 11:12:02
Houwen zo! ;)  En ik wil nogmaals kwijt dat ik je installatie onderhand toch wel erg lekker vind klinken, je bent goed bezig!
Dank je Garmt, vind ik zelf ook. Het werd ook een keer tijd (of ik daarmee het lekker klinken of het goed bezig zijn bedoel mogen de lezers zelf kiezen  ;D ).

En ere wie ere toekomt, zonder de hulp van met name Anton zat ik nu nog te pielen met finite impulse repsonse filters en had ik nog steeds een Avalon onwaardig geluid gehad  ^-^  Maar jij natuurlijk ook bedankt voor Garmt  ;D

Bij deze wil ik jullie dan ook even in het zonnetje zetten  :)

Het plan is om te consolideren wat ik nu heb (dus eigen MIT interlink en netfilter ipv geleende) en daarna maar eens sabbatical te gaan.  8)

Deleted member

Citaat van: Audioloog op juni  9, 2008, 10:29:41
Het enige wat ik op dit moment even te melden heb is dat ik nog steeds erg content ben met de nieuwe bekabeling  :)

O0 O0

reMC

Citaat van: Audioloog op juni  9, 2008, 10:29:41
Het enige wat ik op dit moment even te melden heb is dat ik nog steeds erg content ben met de nieuwe bekabeling  :)

Nee... nog beter: je bent erg content met je hele set zoals die nu is 8)

)p(

Citaat van: Audioloog op juni  9, 2008, 11:18:27

En ere wie ere toekomt, zonder de hulp van met name Anton zat ik nu nog te pielen met finite impulse repsonse filters en had ik nog steeds een Avalon onwaardig geluid gehad  ^-^ 

Je mag achteraf wel van geluk spreken dat Anton nieuwsgierig is geworden naar de resultaten van dat gepiel  ;D  8)

peter

hifiman

Citaat van: reMC op juni  9, 2008, 11:57:09
Nee... nog beter: je bent erg content met je hele set zoals die nu is 8)
Uiteraard  ;D Wat ik bedoelde te zeggen is "na de laatste kabelwijzigingen" ben ik tevreden met de set.  :P

hifiman

Citaat van: )p( op juni  9, 2008, 12:26:42
Je mag achteraf wel van geluk spreken dat Anton nieuwsgierig is geworden naar de resultaten van dat gepiel  ;D  8)
Haha, inderdaad ja  :-X Anders hadden we een paar gezellige middag/avondjes gemist  :o