hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

sj0er-D

haha feli man! zit je nu bij de extremely high esteemed member group oid? ;D

hifiman

Citaat van: sj0er-D op mei  8, 2008, 10:37:19
haha feli man! zit je nu bij de extremely high esteemed member group oid? ;D
Haha dat zou eigenlijk wel moeten ja  :)

hifiman

Even een korte update vanuit de tuin  :)

Het klinkt op dit moment helemaal niet vervelend. Echter ik moet toch concluderen dat er na wisseling van Blue
Heaven speakerkabel naar de W&M speaker kabel ik toch nog wat mis, met name het loskomen van de speakers is minder geworden. Heb ik dan spijt van deze move? Nee! Het dunne van de Blue Heaven is vervangen door een voller/dikker geluid en dat bevalt mij een stuk beter!

De conclusie die ik eigenlijk trek is dat ik nog wat verder wil experimenteren met bekabeling (luidsprekerkabels en analoge interlink).
Wat mij betreft het moeilijkste wat er is omdat het super lastig is om puur op basis van reviews cq marketing blabla een verantwoorde keuze te maken. Proberen is dus het devies en zeker niks op voorhand kopen.

Het hele roomcorrectie verhaal zit voorlopig nog steeds in de ijskast.

Ook wordt ik nieuwsierig naar een andere DAC (denk dan steeds terug aan de natuurlijke klanken van de Opus 21 speler's DAC) maar ik heb geen flauw idee welke. Afijn ik ben er niet echt naar op zoek, ik zie wel wat er op mijn pad komt.

Tot zover mijn mijmeringen (of het gevolg van een zonnesteek?) vanuit de tuin  ;D

garmtz


hifiman

Citaat van: garmtz op mei 11, 2008, 13:22:55
Leuke overpeinzingen... Zeer zinnige ook denk ik... :)
Maar helaas nog zonder enige "richting"  ;D Afijn even wat rust in de tent kan geen kwaad, zeker met het mooie weer de laatste (en hopelijk komende) tijd  :)

BuSpu

Citaat van: Audioloog op mei 11, 2008, 11:34:36
met name het loskomen van de speakers is minder geworden.

Heeft het niks met je werk aan de Avalons te maken?

hifiman

Citaat van: BuSpu op mei 11, 2008, 21:44:29
Heeft het niks met je werk aan de Avalons te maken?
Neuh, deze constatering was al van daarvoor  :P

DA BoSS

Citaat van: BuSpu op mei 11, 2008, 21:44:29
Heeft het niks met je werk aan de Avalons te maken?

ook niet met de vilt onder de spike-schoteltjes?
(oftwel: zeker weten dat de speakerkabel wisseling verantwoordelijk is?)


High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

en nog even over dat experimenteren met kabels:

ik kan (juist jouw) van harte aanbevelen eens te experimenteren met van Silclear contactpasta (via Ron Kemp)
Bij mij thuis echt een verbluffende goede tweak 8)

En had je ook al eens met die Hifi-Tuning fijnzekeringen gestoeid?
...bij bij pakt de combinatie van die twee bijna 'effectiever' uit dan kabels upgraden  8)


High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Audiofiel

Citaat van: DA BoSS op mei 12, 2008, 00:11:28
ik kan (juist jouw) van harte aanbevelen eens te experimenteren met van Silclear contactpasta (via Ron Kemp)
Bij mij thuis echt een verbluffende goede tweak 8)

Maar voordat je gaat bestellen en smeren eerst even googlen op de ervaringen van mensen die deze rommel er weer van af proberen te krijgen. Niet iedereen is tevreden zodra er 2 maanden zijn gepasseerd. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: DA BoSS op mei 11, 2008, 23:55:51
ook niet met de vilt onder de spike-schoteltjes?
(oftwel: zeker weten dat de speakerkabel wisseling verantwoordelijk is?)
Dat is inderdaad nog een todo puntje: nog 6 dezelfde schoteltjes halen en kijken of ik verschil hoor! Gaat binnenkort gebeuren!

Mocht het uitmaken (ik gebruik nu wel heel erg dun vilt itt vorige keer) dan kan ik Anton's idee eens uitproberen (fineer eronder).

Wat die pasta betreft, ik heb het niet zo op tweaks met een korte termijn werking  ::)

Die zekeringen zou ik eens kunnen proberen, maar ik krijg altijd een beetje een poot uitdraai gevoel bij dat soort produkten (wellicht geheel onterecht)  :P

garmtz

De AHP zekeringen kunnen best significant hoorbare verschillen geven. Maar niet altijd in positieve zin, meestal echter wel.

hifiman

Citaat van: garmtz op mei 12, 2008, 08:12:53
De AHP zekeringen kunnen best significant hoorbare verschillen geven. Maar niet altijd in positieve zin, meestal echter wel.
Ik wordt nog steeds af en toe een beetje geplaagd door mijn elektronica achtergrond  ;) I know, uitproberen is het devies  :)

advr

Citaat van: Audiofiel op mei 12, 2008, 07:15:59
Maar voordat je gaat bestellen en smeren eerst even googlen op de ervaringen van mensen die deze rommel er weer van af proberen te krijgen. Niet iedereen is tevreden zodra er 2 maanden zijn gepasseerd. ;)

als je Kontakt 60 gebruikt of Kontakt WL is het er in 5 sec weer vanaf ;D ;D

bij mij na 2 maanden nog geen achteruitgang. of ik ben doof O0 .. ik heb het er een keer op en af gepoetst, het is dus per geval verschillend 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Citaat van: garmtz op mei 12, 2008, 08:12:53
De AHP zekeringen kunnen best significant hoorbare verschillen geven. Maar niet altijd in positieve zin, meestal echter wel.

zijn ze nu wel of niet richtings gevoelig? bij mij zitten ze niet in de signaalweg maar alleen bij de aan en uit schakelaar en ho bepaal ik daar dan de richting van? :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Citaat van: advr op mei 12, 2008, 09:22:37
zijn ze nu wel of niet richtings gevoelig? bij mij zitten ze niet in de signaalweg maar alleen bij de aan en uit schakelaar en ho bepaal ik daar dan de richting van? :o
Gewoon even omdraaien tijdens het spelen, wel rubberen handschoentjes aan  ;D

advr


rubber nog wel...

de stroom gaat er altijd vanaf bij mij. 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Citaat van: advr op mei 12, 2008, 09:37:07
rubber nog wel...

de stroom gaat er altijd vanaf bij mij. 8)
Ik maakte maar een geintje  ;D

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op mei 12, 2008, 09:24:22
Gewoon even omdraaien tijdens het spelen, wel rubberen handschoentjes aan  ;D

Als een beetje vet (met microscopische zilver additieven) op de contactjes verbeteringen oplevert, kun je die latex handschoentjes (met talk) ook wel links laten liggen en gewoon met de blote handen werken. >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

oud_account_1

Citaat van: Audiofiel op mei 12, 2008, 09:38:33
Als een beetje vet (met microscopische zilver additieven) op de contactjes verbeteringen oplevert, kun je die latex handschoentjes (met talk) ook wel links laten liggen en gewoon met de blote hanen werken. >:D
Ik denk dat die blote hanen liever hebben dat je latex handschoenen gebruikt  >:D :o
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

We dwalen inderdaad af van het echte audio walhalla met al die slangeolie. :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op mei 12, 2008, 09:38:33
Als een beetje vet (met microscopische zilver additieven) op de contactjes verbeteringen oplevert, kun je die latex handschoentjes (met talk) ook wel links laten liggen en gewoon met de blote handen werken. >:D
Ik doelde meer op de isolerende werking (230V !!) tijdens het omdraaien van de zekering eigenlijk  ;D

hifiman

Citaat van: Audiofiel op mei 12, 2008, 10:01:56
We dwalen inderdaad af van het echte audio walhalla met al die slangeolie. :P
Even mijn stiekume gedachte van de laatste tijd eens uitspreken: ik zou zo graag eens een DAC met buisjes erin proberen.

Zo, dat is er uit  ;D

Even in navolging op mijn uitspraak over andere bekabeling proberen: ik heb er eigenlijk zo mijn twijfels over of dat nog veel verbetering gaat brengen ZONDER een vermogen uit te geven  ::) De W&M LS01 klinkt helemaal zo slecht nog niet en ik vond hem beduidend beter in mijn set dan de Nordost Blue Heaven of de LAT International SS800. De LAT International IC300 MKII interlink die ik gebruik is ook helemaal niet slecht en ik denk dat ook daar er veel extra geld in moet voor een verbetering.

Tsja dan toch maar eerst eens wat andere DACjes proberen? Lastig is wel dat het op de 2de hands markt vaak niet mogelijk is om eerst te luisteren :P

DISCLAIMER: Ik mijmer er maar even spontaan wat op los, de mening verwoord in dit bericht kan morgen weer gewijzigd zijn  ;D