16:9 projectiescherm

Gestart door olemla, oktober 3, 2006, 12:42:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

olemla

Ik ben van plan om een handmatig bediend 16:9 breedbeeld Proluxx scherm te kopen met de afmetingen 213x160 cm. en een beeldafmeting van 203x114 cm. voor de prijs van €159.
Kent iemand hier dit scherm en is het een goed scherm puur voor het kijken naar dvd-films

spotmatic

De kast lijkt als twee druppels water op mijn matwitte Beamax scherm (breedte: 1,80 meter), dus die zullen wel uit dezelfde fabriek komen. Het is geen perfect scherm, maar het is zeker niet zo dat het hele scherm golft. Rechtsonderin heb ik een lichte golf, maar dat komt omdat de onderstang niet helemaal recht is gemonteerd. Dit maakte mij verder niet uit, want het viel totaal niet op.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

mrrepel

#2
Ik heb hier exact dat scherm, alleen 240 breed( 4/3 , dus 180 hoog ) . Aan zicht een leuk scherm, maar zitten lichte golven in. Maar voor het geld kan je bijna geen projectiedoek los kopen....


HTR

dat lijkt mij een hele mooie aanbieding! :o

tanja

hoi ik ben op zoek naar een breedere scherm van 240 16:9 heeft iemand een tip?

tanja

hallo ik wist niet dat ik als gast er tussen kon komen.
ik zag u aanbieding van camco, maar helaas werkt dat voor ons niet wij kunnen het beeld niet kleiner dan 225,5 breed krijgen.

wel zijn we opzoek naar een leuke aanbieding en goede tips. het is ons eerste scherm. maar wel onder de €500,00 dus die prijs van 179,00 was erg leuk.
heeft u een goede tip een leuk adresje voor ons?

JorisS

#7
Mijn beste advies:

http://cgi.ebay.co.uk/Motorleinwand-Cinescreen-V4-Leinwand-FREIE-AUSWAHL-V4_W0QQitemZ290039632952QQihZ019QQcategoryZ96697QQrdZ1QQcmdZViewItem


Heb daar zelf net een doek gekocht, ze hebben elke dag een flink aantal veilingen op eBay op die dingen en voor zover ik ze heb gevolgd eindigen ze tussen de 100 en 130 euro. Je kunt ze ook direkt mailen, ik geloof dat 130 euro ook hun 'standaard' prijs is. Dwz dan kun je er direkt een van ze kopen. Verzendkosten zijn hoog (79 euro oid) maar dan nog eindig je op 200 euro en je kunt zelf de grootte kiezen uit hun keuzelijst die in de veiling staat. De maximum grootte is 280 x 157.5 voor 16:9 ! En voor dezelfde prijs.

Ik heb het doek hier hangen, duurde een week voordat ie kwam maar dat was omdat ze 'm in de terminal in Hamburg over het hoofd hadden gezien bij Schenker... ;-)

Prima service, snelle antwoorden op m'n mails en een prima doek, veel beter dan de handmatige Euroscreen Connect die ik hiervoor had. Stinkt alleen wel naar verf (oid?) in het begin, maar dat is er gauw af.


*edit*
Het zijn gemotoriseerde doeken, by the way. En heb zo goed als geen golven!

daffeh

waarom koopt iedereen zulke (gemotoriseerde) doeken en geen gewone spanschermen? Zo een spanscherm lijkt me nooit golven te hebben en makkelijk te plaatsen?
Enlighten me!

AppleMies

Citaat van: daffeh op oktober 16, 2006, 09:04:32
waarom koopt iedereen zulke (gemotoriseerde) doeken en geen gewone spanschermen? Zo een spanscherm lijkt me nooit golven te hebben en makkelijk te plaatsen?
Enlighten me!

Omdat niet iedereen een dedicated HT heeft?  En niet iedereen de hele dag tegen een enorm wit vlak wil kijken.  Omdat heel veel mensen een wederhelft heeft die dit leijk vindt................om er maar een paar te noemen.  Met een oprolscherm los je veel van dit soort problemen op. ;)


WAF ;D
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

JorisS

Sluit ik me bij aan. Woon in een 2-kamers appartement, projecteer richting de ramen. Daar een permanent raamgespand doek monteren zou geen populaire aktie zijn  ;)

daffeh

mja ik heb misschien wel meer gelukt dan met deze opstelling
Citaat
_______
|scherm |
            |__________
|                           |
|                           
|                           
|projector _________|
Tis zo wat een dode hoek achter een deur waar we niet genoeg diepte hebben om er een grote kast te zetten. Zal dus zo een laag opbergkasje worden voor dvds met een permscreen boven.

Ik was gewoon verteld dat een permscreen dat goed gebouwd werd gewoon een beter beeld gaf?