Het Pass Labs topic

Gestart door YamahaRXV, oktober 20, 2014, 00:01:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

slowikpl

Yup. Ik ga waarschijnlijk nieuwe halen , altans de prijs goed is.

Kerkhoffd

Als je toch nieuw gaat kopen dan zou ik ook gewoon bij de dealer kopen die de moeite neemt om de demo te organiseren.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

slowikpl

Citaat van: Kerkhoffd op juni 18, 2015, 12:18:37
Als je toch nieuw gaat kopen dan zou ik ook gewoon bij de dealer kopen die de moeite neemt om de demo te organiseren.
Dat was ik ook van plan. Alternatieve prijzen zijn welkom ☺

YamahaRXV

Citaat van: slowikpl op juni 18, 2015, 20:12:41
Dat was ik ook van plan. Alternatieve prijzen zijn welkom ☺

Audiofile in s'Gravenmoer is Pass Labs dealer en zeker een goed en vertrouwd adres, komt mijn Pass Int. 150 ook vandaan  ;)
Heeft erg goede en directe contacten met More Music (de Pass Labs importeur)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

slowikpl

#154
Ok, ik heb ze binnen. Het zijn de XA 60.8'geworden. Voor de meerprijs voor de 100.8 koop ik me later een nieuwe voorversterker. misschien XP-20. Als ik de geluid zeer hard zet dan gaar de naald 1mm bewegen. Is dit erg ?

gerzom

Gefeliciteerd !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ga je zeker van genieten. Ik heb die van mij nog nooit uit klasse A kregen, maak je geen zorgen over die 1 mm beweging in de naald  ;D

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Thanatos

Mooi hoor! gefeliciteerd.

Hoe is het verschil tov je DIY Pass ?

YamahaRXV

Erg mooi, van harte gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst  :thumbs-up:

Mag ik vragen waar je de versterkers heb gekocht ?

Veel luisterplezier toegewenst !
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

felix01

Citaat van: slowikpl op juli 18, 2015, 23:46:58
Ok, ik heb ze binnen. Het zijn de XA 60.8'geworden. Voor de meerprijs voor de 100.8 koop ik me later een nieuwe voorversterker. misschien XP-20. Als ik de geluid zeer hard zet dan gaar de naald 1mm bewegen. Is dit erg ?

da's een mooie set,proficiat!
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

slowikpl

Citaat van: Thanatos op juli 19, 2015, 12:26:44
Mooi hoor! gefeliciteerd.

Hoe is het verschil tov je DIY Pass ?

Hi ,

Ik heb mijne Aleph X nu in wekshop , upgrade naar JFet`s. Zodra ik deze terug heb ga ik mijn bevindingen posten.

slowikpl

Citaat van: YamahaRXV op juli 19, 2015, 13:08:43
Erg mooi, van harte gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst  :thumbs-up:

Mag ik vragen waar je de versterkers heb gekocht ?

Veel luisterplezier toegewenst !

Bedankt!
Ik heb ze bij dealer Top-HiFi in Polen in Wroclaw gekocht. Hij was de goedkoopste in EU. En ik heb wel 15 – 20 dealers benaderd.


twani

Citaat van: slowikpl op juli 18, 2015, 23:46:58
Ok, ik heb ze binnen. Het zijn de XA 60.8'geworden. Voor de meerprijs voor de 100.8 koop ik me later een nieuwe voorversterker. misschien XP-20. Als ik de geluid zeer hard zet dan gaar de naald 1mm bewegen. Is dit erg ?

BAM!  Dat zijn versterkers :inlove:

dre73

Citaat van: slowikpl op juli 18, 2015, 23:46:58
Ok, ik heb ze binnen. Het zijn de XA 60.8'geworden. Voor de meerprijs voor de 100.8 koop ik me later een nieuwe voorversterker. misschien XP-20. Als ik de geluid zeer hard zet dan gaar de naald 1mm bewegen. Is dit erg ?

Wat zijn dat voor speakers? :angel:
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Duck Twacy

Citaat van: twani op oktober 20, 2014, 07:33:41
Iedere keer als ik een foto zie van Nelson moet ik altijd steevast aan deze man denken.....


David Crosby.......   Zelfde kapper ook :colgate:
Heb eens een grapje gemaakt op diyaudio hierover ("almost cut my hair"). Maar dat werd door papa wellicht niet zo gewaardeerd...

Mogelijk omdat David toch wel met drugs geassocieerd wordt? Of gewoon had de grap een te lange baard
http://www.diyaudio.com/forums/pass-labs/41091-man.html#post476126

adventure0503

#164
lijkt me voor  mij ook een mooie opvolger voor de Bryston 4 BSSt-2 , op de  oudere  Sonus Faber Quarneri hommage.
Hele mooie aanwinst !, Gefelicieerd

Broem

Mijn Classe Audio vervangen door een Pass Labs INT 150. Mooie versterking voor mijn SF Memento Guerneri. Klinkt fantastisch.

Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

YamahaRXV

Citaat van: Broem op januari 23, 2016, 17:24:00
Mijn Classe Audio vervangen door een Pass Labs INT 150. Mooie versterking voor mijn SF Memento Guerneri. Klinkt fantastisch.



Absoluut een mooie versterker, voor mij een ''oude bekende''  ;)

Niet echt een allemansvriend qua match met alle speakers, maar als de match er is dan kan tie echt zo mooi spelen.
Klinkt misschien wat tegenstrijdig, maar de INT 150 komt pas volledig op stoom op speakers die doorgaans als meer lastig en moeilijk aan te sturen bekend staan. Hoe harder hij moet werken, hoe beter hij gaat klinken
Aangezien Sonus Faber (zeker de eerdere ''echte'' series) over het algemeen zeker nogal wat power kan gebruiken geloof ik graag dat het zeker wel een mooie match is  :thumbs-up:

Veel luisterplezier toegewenst !
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

gerzom

Citaat van: Broem op januari 23, 2016, 17:24:00
Mijn Classe Audio vervangen door een Pass Labs INT 150. Mooie versterking voor mijn SF Memento Guerneri. Klinkt fantastisch.


Nogmaals gefeliciteerd, naar mijn mening is de match tussen Sonus Faber en Pass een hele mooie  ;D

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Broem

Eerste luister uurtjes met INT 150 erop zitten. Altijd weer even wennen aan de nieuwe sound. Binnen 1 maand zijn het hart en longen van mijn set vervangen. De INT 150 brengt wat meer rust en definitie. Spectaculair is de verbetering tov Classe Audio CAP 2100 niet. Dat is/was gewoon een erg goeie versterker die een prima match had met Sonus Faber speakers. Grootste verbetering is de stevigheid en geluidsdruk die hoor als de versterker zacht staat. De combi B&W 803D met CAP 2100 kwam pas echt tot leven als ik hard ging draaien. Pracht apparaat dat gebouwd is als een tank deze INT 150.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Unkhman

#169
Mijn hifi geschiedenis heeft me uiteindelijk qua versterking tot Pass Labs geleid. Ik speelde voor 2010 met een te gekke Musical Fidelity A5 set (pre, power en cd). In 2009 kwam ik tot het besef dat mijn toen net aangeschafte iPod Classic een eigenschap met zich mee bracht die ik tot dan toe niet in mijn stereo installatie had. Namelijk de directe toegang tot mijn volledige cd collectie. Ik had al mijn cd's geript en op de iPod gezet. Met name de shuffle functie bracht met zich mee dat ik nummers hoorde van cd's die ik in geen 15 jaar had gedraaid en dat was helemaal te gek. Met dat idee ben ik naar Hobo in Den Bosch gegaan; is er iets wat deze functionaliteit heeft maar dan vertaalt naar mijn stereo installatie? Ik liep 10 minuten later naar buiten met een Sonos ZP90 en afstandbediening. Qua gebruiktsgemak de allergrootste stap die ik ooit heb gemaakt. Ik kocht er een NAS bij waarop al mijn cd's zijn gezet en ik heb NOOIT meer terug gekeken. Tot op heden staan mijn (kleine 1000) cd's alweer 7 jaar ongebruikt in de kast. Na enkele maanden kwam ik wel tot het besef dat het bedieningsgemak er dan wel enorm op vooruit was gegaan, maar de geluidskwaliteit toch achterbleef bij mijn Musical Fidelity A5 cd speler. Snel was via marktplaats een Musical Fidelity X-Dac V8 opgespoort, want ik was er heilig van overtuigd dat de buizen in mijn cd speler een grote bijdrage hadden in het geluidsbeeld. Een schot in de roos! Binnen no-time stond de cd speler buiten spel. Ik had ook al snel het idee dat ik net zo goed de hele Musical Fidelity set minus de dac kon verkopen. Ik gebruikte de volumeregeling van de Sonos (ik weet het, niet de meest audiofiele oplossing, maar behalve de relatief grote volumesprongen vond ik het perfect klinken) vanwege die enorm handy CR-100 remote van Sonos. Waarom zou ik daarom niet de dac rechtstreeks aan een eindversterker kunnen hangen? Ik heb dit natuurlijk getest op mijn A5 eindversterker en dat ging prima. Dus cd speler plus voorversterker op non-actief. Uiteindelijk sloeg ook de Audiophilea Nervosa toe. Waarom de toffe MF set behouden terwijl ik daarvan slechts 1 van de 3 onderdelen (de eindversterker) gebruikt? Ik had inmiddels al intensief 6moons, stereophile etc. doorgeakkerd en daarbij waren al enkele merken boven komen drijven. Klasse A had zowiezo mijn voorkeur, aangezien ik in een ver verleden een zeer aangename tijd heb doorgebracht met een Luxman L510. Maar mijn toenmalige weergevers (Scanspeak Reference Plus) waren zeer gebaat bij een stevig vermogen. Dus ik zat al snel richting een klasse A/B versterker te denken. En toen kwam de ultieme versterker voorbij op marktplaats: de Pass Labs X250.5. Geen seconde meer over nagedacht en eigenlijk blind (beter gezegd doof) die versterker aangeschaft. De gehele Musical Fidelity set van de hand gedaan om die aankoop te bekostigen. En daarna niet meer terug gekeken. Alles wat ik zoek in een eindversterker zit in die Pass: vermogen, slam, subtiliteit, een zacht-warme klankkleur en een fantastisch industrieel design. Ik ben nu aan mijn derde speakerpaar toe (na de Scanspeaks kwamen de Gallo's, de Piega's en sinds kort de Wilson Benesch) omdat ik altijd het idee heb gehad dat de Pass beter verdiende. Natuurlijk blijf ik regelmatig op de uitkijk naar andere eindversterking maar ik hoef slechts 1 merk in te tikken in google. Edoch twee dikke XA bakken blijven natuurlijk zeer aanlokkelijk...

Maarten
NUC8i7BEH - Roon - Kii Three BXT System
https://www.facebook.com/unkh.nl

Richi

Leuk geschreven en leuk om te lezen Maarten.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

gerzom

Citaat van: Unkhman op oktober 26, 2016, 02:50:18
Mijn hifi geschiedenis heeft me uiteindelijk qua versterking tot Pass Labs geleid. Ik speelde voor 2010 met een te gekke Musical Fidelity A5 set (pre, power en cd). In 2009 kwam ik tot het besef dat mijn toen net aangeschafte iPod Classic een eigenschap met zich mee bracht die ik tot dan toe niet in mijn stereo installatie had. Namelijk de directe toegang tot mijn volledige cd collectie. Ik had al mijn cd's geript en op de iPod gezet. Met name de shuffle functie bracht met zich mee dat ik nummers hoorde van cd's die ik in geen 15 jaar had gedraaid en dat was helemaal te gek. Met dat idee ben ik naar Hobo in Den Bosch gegaan; is er iets wat deze functionaliteit heeft maar dan vertaalt naar mijn stereo installatie? Ik liep 10 minuten later naar buiten met een Sonos ZP90 en afstandbediening. Qua gebruiktsgemak de allergrootste stap die ik ooit heb gemaakt. Ik kocht er een NAS bij waarop al mijn cd's zijn gezet en ik heb NOOIT meer terug gekeken. Tot op heden staan mijn (kleine 1000) cd's alweer 7 jaar ongebruikt in de kast. Na enkele maanden kwam ik wel tot het besef dat het bedieningsgemak er dan wel enorm op vooruit was gegaan, maar de geluidskwaliteit toch achterbleef bij mijn Musical Fidelity A5 cd speler. Snel was via marktplaats een Musical Fidelity X-Dac V8 opgespoort, want ik was er heilig van overtuigd dat de buizen in mijn cd speler een grote bijdrage hadden in het geluidsbeeld. Een schot in de roos! Binnen no-time stond de cd speler buiten spel. Ik had ook al snel het idee dat ik net zo goed de hele Musical Fidelity set minus de dac kon verkopen. Ik gebruikte de volumeregeling van de Sonos (ik weet het, niet de meest audiofiele oplossing, maar behalve de relatief grote volumesprongen vond ik het perfect klinken) vanwege die enorm handy CR-100 remote van Sonos. Waarom zou ik daarom niet de dac rechtstreeks aan een eindversterker kunnen hangen? Ik heb dit natuurlijk getest op mijn A5 eindversterker en dat ging prima. Dus cd speler plus voorversterker op non-actief. Uiteindelijk sloeg ook de Audiophilea Nervosa toe. Waarom de toffe MF set behouden terwijl ik daarvan slechts 1 van de 3 onderdelen (de eindversterker) gebruikt? Ik had inmiddels al intensief 6moons, stereophile etc. doorgeakkerd en daarbij waren al enkele merken boven komen drijven. Klasse A had zowiezo mijn voorkeur, aangezien ik in een ver verleden een zeer aangename tijd heb doorgebracht met een Luxman L510. Maar mijn toenmalige weergevers (Scanspeak Reference Plus) waren zeer gebaat bij een stevig vermogen. Dus ik zat al snel richting een klasse A/B versterker te denken. En toen kwam de ultieme versterker voorbij op marktplaats: de Pass Labs X250.5. Geen seconde meer over nagedacht en eigenlijk blind (beter gezegd doof) die versterker aangeschaft. De gehele Musical Fidelity set van de hand gedaan om die aankoop te bekostigen. En daarna niet meer terug gekeken. Alles wat ik zoek in een eindversterker zit in die Pass: vermogen, slam, subtiliteit, een zacht-warme klankkleur en een fantastisch industrieel design. Ik ben nu aan mijn derde speakerpaar toe (na de Scanspeaks kwamen de Gallo's, de Piega's en sinds kort de Wilson Benesch) omdat ik altijd het idee heb gehad dat de Pass beter verdiende. Natuurlijk blijf ik regelmatig op de uitkijk naar andere eindversterking maar ik hoef slechts 1 merk in te tikken in google. Edoch twee dikke XA bakken blijven natuurlijk zeer aanlokkelijk...

Maarten

Leuk (en qua versterking zeer herkenbaar  ;) ) verhaal Maarten!!

En ja, dat van die XA-bakken kan ik alleen maar beamen: nooit meer iets anders hier  :inlove:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Raymond187

Citaat van: gerzom op oktober 26, 2016, 09:07:01
Leuk (en qua versterking zeer herkenbaar  ;) ) verhaal Maarten!!

En ja, dat van die XA-bakken kan ik alleen maar beamen: nooit meer iets anders hier  :inlove:
Ben je al zo oud dan? Ontwikkeling staat niet stil, en over enkele jaren is er een betere combi te vinden/krijgen :)

De Pass labs vind ik qua looks waanzinnig mooi  :wub: heb ze nog niet gehoord.

gerzom

Citaat van: Raymond187 op oktober 26, 2016, 09:47:40
Ben je al zo oud dan? Ontwikkeling staat niet stil, en over enkele jaren is er een betere combi te vinden/krijgen :)

De Pass labs vind ik qua looks waanzinnig mooi  :wub: heb ze nog niet gehoord.

Ik ben redelijk oud ja  ;)

Natuurlijk is er wat anders te vinden, ik heb nu de XA60.5 staan en Pass levert nu de XA60.8, zal ongetwijfeld weer beter zijn, maar ben ik daar naar opzoek????
Voor mij klinken de XA60.5's meer dan prima.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


lynch1979

Citaat van: gerzom op oktober 26, 2016, 09:52:43
Ik ben redelijk oud ja  ;)

Natuurlijk is er wat anders te vinden, ik heb nu de XA60.5 staan en Pass levert nu de XA60.8, zal ongetwijfeld weer beter zijn, maar ben ik daar naar opzoek????
Voor mij klinken de XA60.5's meer dan prima.


Ik dacht al de laatste keer toen ik je zag......... :tounge:

Maar ik kan heel goed begrijpen dat je (voorlopig) niks anders meer zou willen.