LOTR Two Towers

Gestart door tweaker, juni 30, 2003, 13:26:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tweaker

Ik las dat de DVD van de Two Towers 26 augustus uit komt.

Weet iemand of er van dit tweede deel ook weer een  extended versie uitkomt en zo ja waarneer deze dan uitkomt ?

Alex

(changed LOTD (Lord of the Dings) into LOTR (Lord of the Rings)
met dank aan CrocoDillon
Denon AVC-A11SR | Denon DVD 2800 | B&W DM603S3 | B&W LCR60S3 | B&W DM601S3

suyver

Ja, er komt ook weer zo'n extended edition (in november).

Ik ga wederom proberen te wachten tot november, maar met FotR is me dat niet gelukt...

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...


MrPink

Je kunt hem nu al pre-orderen bij bijv. Amazon.

Groetjes,
Oscar

Spikebyt

Citaat van: MrPink op juni 30, 2003, 14:09:05
Je kunt hem nu al pre-orderen bij bijv. Amazon.

Groetjes,
Oscar

2 of 4 disc versie ??  ;D  ;D   ;D
Grtnx,    Frans V.

MrPink

Als je goed kijkt, gaat het om de 4-disc, extended version. Maar, ook gezien de titel van dit topic, kan ik me voorstellen dat het verwarrend kan zijn. ;D

Groetjes,
Oscar

Spikebyt

Citaat van: MrPink op juli 30, 2003, 18:27:09
Als je goed kijkt, gaat het om de 4-disc, extended version. Maar, ook gezien de titel van dit topic, kan ik me voorstellen dat het verwarrend kan zijn. ;D

Groetjes,
Oscar

in augustus de twee disc versie en in november de 4 disc versie (toch ?)
Grtnx,    Frans V.

MrPink

Yep, klopt! :)

Groetjes,
Oscar

Spikebyt

OK, MrPink weet ik dat ook weer zeker

PS is u al terug in het kippenhok ?? ;D ;D ;D
Grtnx,    Frans V.

CrocoDillon

ik zou op elcheapo zoeken waar je hem het goedkoopst kan krijgen... ik ga denk ik de 4 dvd extended edition van Lord of the Dings (zie topictitel :P ) met NL sub halen bij FRS voor ongeveer 50 euro...

Melvin

Ik fix even de topic titel van LOTD naar LOTR  ;D

dENDen

Aangezien ik niet kan, ga en wil wachten tot november, ga ik 'm direct meenemen. Vind het ook jammer dat de 'not' extended version niet op de november versie staat. Wil ze daarom gewoon allebei net als deel 1, en strax deel 3.

dD.

MrPink

Ik zou de korte versie van FOTR niet meer willen zien...geef mij maar altijd de extended version. :)

Groetjes,
Oscar

Lone Ranger

Citaat van: MrPink op augustus 18, 2003, 01:30:42
Ik zou de korte versie van FOTR niet meer willen zien...geef mij maar altijd de extended version. :)

Groetjes,
Oscar

Same here.

dENDen

Het is ook niet dat ik hem echt zal gaan kijken, natuurlijk pak ik dan de extended het is gewoon voor de heb!
Ben ook druk bezig om een voorwerp als deze,

of

te krijgen voor in de HTRoom. Gewoon één filmproductie die mij in de top 5 staat van films allertijden...

Gewoon de 'short'version in de kast te hebben staan maakt het voor mij compleet...  

dD.

MrPink

OK ik snap het. Arwen's zwaard is ook erg mooi trouwens. Er moet ergens in Dordrecht een winkel zijn waar je ze kunt krijgen. Tot voor kort in Amsterdam ook, maar die is nu (helaas) opgeheven.

Groetjes,
Oscar

Brandon

Hoi,

is de FOTR extended beduidend beter wat betreft de diepgang van het verhaal en het geluid dan de "normale" versie. Deze heb ik namelijk gister gezien en was absoluut niet onder de indruk! Het boek is vele malen spannender en de personages worden in het boek heel anders neergezet, tevens zijn er in de film keuzes gemaakt waar ik niet achtersta. Het zou echter kunnen zijn dat de extended versie beter aansluit bij het schitterende verhaal zoals dat ooit geschreven is.....

Mvg,

Brandon
Stereo (only): Dynaudio Contour 1.3Mk2, Musical Fidelity A300, Lindeman CD1 SE, Kimber KS1011 and Kimber 8TC.

MrPink

Alle extra tijd zit in character development. Desondanks kun je in een film nooit echt dezelfde diepgang als in het boek krijgen, denk ik. Daar is de film toch gewoon te kort voor. :)

Qua geluid zit je het best bij de R1 DTS track.

Groetjes,
Oscar

Brandon

Hoi Oscar,

je hebt gelijk wat de diepgang betreft...dan zou de film wellicht een uur of 9 duren (wat mij betreft niet errug....) Maar als ik kijk naar de personages van Gandalf en Sam, dan vind ik dit duidelijk een misser. Het wordt absoluut niet duidelijk dat Sam een dienaar van Frodo is, afgezien van het feit dat hij hem meneer noemt! Tevens is gandalf meer een vriendelijke tovenaar ipv de strenge doch rechtvaardige personage die hij in het boek is! Een andere misser vind ik het uiterlijk van Pepijn tov de rest, aangezien deze vele malen jonger is dan de andere hobbits. Het ontbreken van het overhandigen van de brief die Gandalf geschreven heeft en door de waard aan Frodo gegeven dient te worden in de stijgerende pony, is naar mijn mening ook een negatief punt. Hierdoor wordt het namelijk absoluut onduidelijk waarom ze vertrouwen in deze luguber aanziende doler hebben. Dan het feit dat er van pony's totaal geen sprake is totdat ze bij de ingang van Moria komen dan blijkt dat Willem wel mee is........de band die er tussen sam en Willem ontstaan is (welke in het boek goed beschreven wordt) is nu helemaal niet herkenbaar....Tot zover even het kritiek....als conclusie kan ik alleen maar geven: degenen die alleen nog de films gezien hebben, hebben nog 1250blz te lezen........
Mvg,

Brandon
Stereo (only): Dynaudio Contour 1.3Mk2, Musical Fidelity A300, Lindeman CD1 SE, Kimber KS1011 and Kimber 8TC.

MrPink

Klopt inderdaad. Overigens heeft mij dit alles niet echt gestoord. Vergeet trouwens niet, dat voor de fans van het boek dat veel meer een rol speelt dan voor de gemiddelde bioscoopbezoeker, en die moet toch ook een leuke avond hebben. ;)

Groetjes,
Oscar

Oracle

#20
Meer verschillen kun je hier vinden: FotR Differences.

Ik ben het deels eens met Brandon. Zoals bekend echter, mag je van een film nooit de diepgang verwachten als van het boek. Er ontbreekt gewoon de tijd, en je moet ook een beetje vaart in het verhaal houden.

Persoonlijk vind ik dat ze met het eerste deel een hele goede poging gedaan hebben om het verhaal te verfilmen, en stoor ik mij persoonlijk niet zo aan de verschillen. Al zijn er wel dingen waarvan ik graag had gezien dat ze ze verfilmd hadden (Tom Bombadil bv...). Al voegt dit specifieke voorbeeld voor het gehele verhaal niet zoveel toe, of kun je op zijn minst zonder.

Het enige wat me wel opviel, is dat Frodo in de film jonger is/lijkt, dan hij in het boek wordt beschreven. Maar dat kan ook typisch zijn aan Hobbits ;D.

Overigens kan ik aanraden de engelse versie te lezen (is ook korter 1070 blz :D), en ik heb altijd het gevoel dat er ook wel wat dingen verloren gaan in de vertaling.

Groet,
Mark

Ps. Voor de overige filsm/boeken: TTT Differences en RotK Predictions.

MrPink

Mooie lijst met verschillen. :)

Hoewel hij de "ernstige" verschillen betitelt als "unnecessary changes" hebben de makers wel goed nagedacht over sommige dingen. Bijvoorbeeld wie wat zegt, en wanneer. Ook het introduceren van Glorfindel (i.p.v. Arwen) heeft zo z'n problemen (niet in de laatste plaats omdat hij in de 2e Era gedood werd in gevecht met een balrog. ;)), naast het mogelijke ontbreken van het liefdeselement (wat in het boek slechts in een appendix ter sprake komt).

Groetjes,
Oscar

Spikebyt

Mark, Oscar
Bedankt voor deze bijdrage
ik reken mezelf ook tot de fans van boek en film en zal de verschillen eens op me in laten werken, en kijken of me dat opgevallen is  ;).

Ik ben het er wel mee eens dat de bioscoopbezoeker na het zien van de film het idee moet hebben dat hij een goede film heeft gezien, maar de boekenlezers willen (uiteraard) de verhaallijn op het beeld zien (en ook een goede film zien  ;)  ;))
Grtnx,    Frans V.

jeroen_B

Degene die zwaarden uit de film van LOTR wil hebben moet eens kijken op www.large.nl
In de papieren catalogus staan ze in ieder geval wel. Op de online catalogus weet ik het zo niet.


jeroen

Grindtegel

Voor originele licensed zwaarden van Lord of the Rings moet je zwaarden hebben van het merk United Cutlery.

Die kun je kopen bij:

www.weaponmasters.com

en

www.ingali.com
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon