hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

kermit


scrutinizer

Citaat van: Audioloog op december  5, 2009, 11:28:51
De Avalon Avatars zijn absolute blijvertjes!  :inlove: Ze klinken erg goed, ze zien er prachtig uit (ze mogen van de vrouw des huizes niet eens meer weg  :-X ) en ze zijn ook de beste oplossing voor weergave van het laag wat in mijn ruimte/opstelling altijd een lastig issue was.  8)

Wel ben ik door het ertussen zetten van de Cardas Hexlink interlink weer nieuwsgierig geworden naar hoe ik mijn systeem nog wat verder kan finetunen richting mijn smaak en dan denk ik dus vooral aan de bekabeling (de hexlink interlink is het denk ik toch niet helemaal voor mij). Misschien tzt weer eens wat van MIT proberen, dit mede geinspirireerd door een review van More Music waarin de MIT MH750 biwire LS kabel en de MIT MI350 interlink gebruikt worden. Voor de duidelijkheid, dit ingegeven door enthousiasme, niet door onrust.onvrede (zoals in het verleden nog wel eens het geval was). Geen haast mee maar krijgt zeker een keer een vervolg  ;)

Een andere brainwave die ik al eerder heb gehad is dat het handig zou zijn (maar geen noodzaak), de tape input van de Symphonic Line versterker te rerouten zodat deze de volumeregeling "bypassed". Met andere woorden, het creeeren van een echte HT input die dan middels de tape selector wordt geactiveerd. Helaas heb ik geen schema van de versterker, maar op zich lijkt me dit een leuk projectje wat "te doen" moet zijn. Wederom: geen haast, het is een idee wat nog even moet rijpen  :)

......................... :crazy:

Some people got no reason to ... R. Newman

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op december  5, 2009, 13:23:00
Some people got no reason to ... R. Newman
Was dat niet "Short people" ?  ;) Afijn, aan dat criterium voldoe ik ook nog aardig  :-X

hifiman

Citaat van: celerontje op december  5, 2009, 13:10:42
Hehe, eindelijk om mijn advies ingegaan dat ik je in Augustus vorig jaar gaf? :D :D :D
Tsja, ik weet eigenlijk ook niet waarom ik daar zo lang mee gewacht heb  :wacko:

Citaat van: celerontje op december  5, 2009, 13:10:42
Om onnodig ge-trial and error te voorkomen, moet je dit even weten:
Eerst moet je Harmony het nummer van de ontvanger uitzenden, dus bv. 1, en dan het stuurcommando, dus aan/uit/dimmen.
Qua ABCDE hoef je niks te doen in je Harmony, dat stel je gewoon in met het draaiwieltje op het IR/X10 kastje zelf.

Succes ermee! :smile:
Bedankt voor de tip, het apparaat in kwestie staat gewoon in de Logitech Harmony database dus ik denk dat het out of the box gewoon goed gaat  ^-^

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op december  5, 2009, 14:34:30
Was dat niet "Short people" ?  ;) Afijn, aan dat criterium voldoe ik ook nog aardig  :-X

Elementary my dear Watson!!!

::)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

celerontje

Citaat van: Audioloog op december  5, 2009, 14:36:51
Bedankt voor de tip, het apparaat in kwestie staat gewoon in de Logitech Harmony database dus ik denk dat het out of the box gewoon goed gaat  ^-^
Ja, maar die 2 commando's moet je wel even ZELF achter elkaar in een macro zetten, anders lukt het niet om meer dan 1 apparaatnummer te schakelen. (heb zelf ook een Harmony, de 525)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op december  5, 2009, 14:59:15
Ja, maar die 2 commando's moet je wel even ZELF achter elkaar in een macro zetten, anders lukt het niet om meer dan 1 apparaatnummer te schakelen. (heb zelf ook een Harmony, de 525)
Ik zal het in mijn achterhoofd houden! Maar nu eerst even wachten tot het apparaat arriveert in huize Audioloog  :yawnee:

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Audioloog op december  5, 2009, 08:53:01
Gisteren de speakertjes nog eens lekker verwent en in de antiek bijenwas gezet  ;D

Ik zet mijn xXx elke vrijdag in de was (eversince ze er staan).......dat kan ik van mijn nieuwe Golf GTI niet zeggen... :-X

Ik heb mijn speakers trouwens afgelopen vrijdag weer eens in de 2-jaarlijkse Rustin-lakbeurt gezet....ik ben erg tevreden en dat terwijl ze in de serre staan... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Audioloog op december  5, 2009, 11:33:55
Heb ik ook serieus aan zitten denken, maar ja een beetje duur voor die ene keer in de 5 jaar dat je hem voor iets dergelijks nodig hebt  ;)

Ik gebruik mijn pronto ELKE dag...

Ik heb hem volgeprogrammeerd met Huisverlichting - Tuinverlichting - Airco - Ventilators- Complete HT (sub, screen, projector, dvdspeler, amps) - Televisie - CD-speler  ;)

Alleen nu voor mijn kerstverlichting gebruik ik een "dedicated circuit"...  :-X :xmas:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op december  6, 2009, 16:06:49
Ik gebruik mijn pronto ELKE dag...

Ik heb hem volgeprogrammeerd met Huisverlichting - Tuinverlichting - Airco - Ventilators- Complete HT (sub, screen, projector, dvdspeler, amps) - Televisie - CD-speler  ;)

Alleen nu voor mijn kerstverlichting gebruik ik een "dedicated circuit"...  :-X :xmas:
Hoi Erik,

Mijn opmerking was dan ook bedoeld in de context dat ik reeds voorzien ben van een Harmony die op zich prima bevalt.  ;)

Groetjes,

Ronald

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op december  6, 2009, 16:01:35
Ik zet mijn xXx elke vrijdag in de was (eversince ze er staan).......dat kan ik van mijn nieuwe Golf GTI niet zeggen... :-X
Meen je dat nou  :-X  :thumbs-up: Is dat echt nodig zo vaak, of is gewoon een prettig audiofiel ritueel zeg maar?  :eh:

Erik van Voorst (in memoriam)

...laag ...na laag...na laag....ik vind het wel mooier erop worden....ach de zon staat er bij mij erg op te huishouden ondanks electrische rolschermen en gevulde glaspanelen...dus behoud van mijn spullen.....(hoewel ik het met de eetkamer tafel niet zo vaak doe... :-X)


Als je eenmaal aan de Pronto gaat en je snapt het (review gebruikersvriendelijk programeren krijgt geloof ik een 2 of een 3 ...ikzelf deed er een paar maanden over om hem te doorgronden :blush:) is de rest behelpen... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op december  6, 2009, 17:02:58
...laag ...na laag...na laag....ik vind het wel mooier erop worden....ach de zon staat er bij mij erg op te huishouden ondanks electrische rolschermen en gevulde glaspanelen...dus behoud van mijn spullen.....(hoewel ik het met de eetkamer tafel niet zo vaak doe... :-X)
Die van mij zien er nu na een paar waxbeurtjes ook een stuk beter uit, goed te weten dat dit effect cummulatief is  8)

Citaat van: Erik van Voorst op december  6, 2009, 17:02:58
Als je eenmaal aan de Pronto gaat en je snapt het (review gebruikersvriendelijk programeren krijgt geloof ik een 2 of een 3 ...ikzelf deed er een paar maanden over om hem te doorgronden :blush:) is de rest behelpen... 8)
Dat programmeren maak ik mij niet zoveel zorgen over, de hoofdreden dat ik er nooit aan gegaan ben is dat ik niet kapot ben van touchscreens (geef mij maar echte knopjes) en dat het ding niet makkelijk met 1 hand te bedienen is (lijkt mij althans).  ;) Verder zal het ongetwijfeld een superding zijn   :headbanging:

Erik van Voorst (in memoriam)

tja vette popcornvingertjes zijn een ramp....ik gebruik de hardbuttons erg vaak want in elk screen hebben ze een andere functie toebedeeld gekregen...ik vind het infra bereik trouwens echt fantastisch... :o
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

celerontje

Erik, hoe heb je de aansturing van de rolschermen, ventilators en andere niet-IR apparatuur precies geregeld?
X10? KAKU?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Erik van Voorst (in memoriam)

Het rolscherm gaat via de infrarood en wordt doorgegeven naar de x10 module die op zijn beurt het electrische (ik geloof Elprol) scherm aanstuurt.
De Airco Mitsubishi doet hij via een leerfunctie van de Airco afstandbediening.
De Mechanische huisventilatie heb ik via X10 module teruggebracht naar 2 standen...normaal en harder...
De pompen werken met aan/uit X10 modules

Kort samengevat werkt de pronto samen met plm. 20  stuks  X10-modules en 2 Infrarood pyramides en infra/x10 omzetter en natuurlijk rechtstreeks infrarood.
Buiten leerfuncties erg veel .ccf gedownload van remote central zoals 2 maal tv 3 maal cd spelers 2 maal videorecorders...etc
Ook alle "artistieke" buttons ervoor ..uhhh...geleend... ;)

Sorry Ronald voor een beetje on en een beetje off topic... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op december  6, 2009, 20:25:35
Sorry Ronald voor een beetje on en een beetje off topic... ;D
Ach, ik zeg maar zo, alles waar een stekker aan zit is wat mij betreft on topic  ^-^ Maarre ehh, voor dit stekkerloze device maak ik graag een uitzondering  :D

hifiman

Gisteren mijn IRRF 7243 binnen gekregen  :pompom: Nog niet veel tijd gehad om mee te spelen maar in elk geval kunnen constateren dat het prima samenwerkt met mijn Logitech Harmony One afstandsbediening  :headbanging:

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman


celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman


hifiman

Vanavond een filmpje gekeken, megacool dat het licht aangaat als ik op pauze druk en weer uit gaat als er weer op play gedrukt wordt. En natuurlijk gaat het licht ook weer aan als de projector uit gezet wordt  O0

Lachen  ;D

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman