hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ruud-

Voor mij een reden om dan nooit meer Monopoly te spelen  :-X

Nee, die Avatars zijn niet mijn ding, ik heb ze met verschillende versterkercombinaties niet tot leven kunnen wekken :(   Leuk om te horen dat het jou kennelijk wel gelukt is.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

hifiman

Citaat van: Ruud- op september 29, 2009, 20:05:01
Voor mij een reden om dan nooit meer Monopoly te spelen  :-X

Nee, die Avatars zijn niet mijn ding, ik heb ze met verschillende versterkercombinaties niet tot leven kunnen wekken :(   Leuk om te horen dat het jou kennelijk wel gelukt is.
Met een beetje hulp  ;)

Edit: en ook een kwestie van smaak natuurlijk.

silent cinema

Nu je je bestemming bereikt hebt, wordt het dan geen tijd voor een nieuw schoon topic met als titel audioloog met pensioen oid  ;D
Sony 75" - Sonos - B&W

celerontje

Citaat van: Ruud- op september 29, 2009, 20:05:01
Nee, die Avatars zijn niet mijn ding, ik heb ze met verschillende versterkercombinaties niet tot leven kunnen wekken :(   Leuk om te horen dat het jou kennelijk wel gelukt is.
In December komt er een 3D film over Avatars tot leven wekken in de bioscoop. ;D

Citaat van: silent cinema op september 29, 2009, 21:23:01
Nu je je bestemming bereikt hebt, wordt het dan geen tijd voor een nieuw schoon topic met als titel audioloog met pensioen oid  ;D
Alsjeblieft niet, want als er een topic is dat ik graag lees, is het deze wel! :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman


frank2

2 dagen eindbestemming bereikt en still counting (until the next move towards audioheaven.....)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

hifiman

Even terug naar het (softwarematig) upsample verhaal hetgeen een beetje ondergesneeuwd was de afgelopen dagen en bijna vergeten  ^-^

Hoe upsample ik (mbv sox onder linux) een flac file van [email protected] naar 24@96k ?

Nou zo dus:

sox -v0.995 --buffer 32768 -t flac -r44100 -2 -c2 redbook.flac -t flac -C0 -3 -c2 -r96000  upsampled.flac polyphase -cutoff 1.0


Ik heb dus zojuist even een flacje van Patricia Barber ge-upsampled zodat ik deze 1:1 AB kan vergelijken met het origineel, hetgeen ik vanavond dus ga doen  ^-^

-rwxr-xr-x 1 ronald ronald  40479092 2009-09-30 12:51 redbook.flac
-rw-r--r-- 1 ronald ronald 150435467 2009-09-30 13:04 upsampled.flac

Mocht dat een succes zijn dan ga ik dit proces in squeezecenter ertussen plakken middels deze regels in convert.conf:

flc flc * *
[sox]  -v0.995 -–buffer 32768  -t flac -r44100 -2 -c2 $FILE$ -t flac -C0 -3 -c2 -r96000 - polyphase -cutoff 1.0


Waardoor realtime upsampling gerealiseerd wordt zonder je originele flac files aan te hoeven passen/tasten.   :happy:

En is het geen succes, dan ben ik nog steeds een happy camper  ^-^

advr

Citaat van: Audioloog op september 30, 2009, 13:11:10
Even terug naar het (softwarematig) upsample verhaal hetgeen een beetje ondergesneeuwd was de afgelopen dagen en bijna vergeten  ^-^

Hoe upsample ik (mbv sox onder linux) een flac file van [email protected] naar 24@96k ?

Nou zo dus:

sox -v0.995 --buffer 32768 -t flac -r44100 -2 -c2 redbook.flac -t flac -C0 -3 -c2 -r96000  upsampled.flac polyphase -cutoff 1.0


Ik heb dus zojuist even een flacje van Patricia Barber ge-upsampled zodat ik deze 1:1 AB kan vergelijken met het origineel, hetgeen ik vanavond dus ga doen  ^-^

-rwxr-xr-x 1 ronald ronald  40479092 2009-09-30 12:51 redbook.flac
-rw-r--r-- 1 ronald ronald 150435467 2009-09-30 13:04 upsampled.flac

Mocht dat een succes zijn dan ga ik dit proces in squeezecenter ertussen plakken middels deze regels in convert.conf:

flc flc * *
[sox]  -v0.995 -–buffer 32768  -t flac -r44100 -2 -c2 $FILE$ -t flac -C0 -3 -c2 -r96000 - polyphase -cutoff 1.0


Waardoor realtime upsampling gerealiseerd wordt zonder je originele flac files aan te hoeven passen/tasten.   :happy:

En is het geen succes, dan ben ik nog steeds een happy camper  ^-^


dit ga ik even volgen ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Citaat van: advr op september 30, 2009, 13:24:20
dit ga ik even volgen ;D
Wil je misschien die 2 flacs downloaden zodat je zelf kan luisteren of je verschil hoort?

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op september 30, 2009, 13:32:09
Squeeze "Audioloog" Center......a poor man's DCS  8)
Precies , zelfs geen (extra) kabels nodig :D
Geen idee hoe het klinkt overigens, ga het vanavond voor het eerst horen!

advr

Citaat van: Audioloog op september 30, 2009, 13:27:19
Wil je misschien die 2 flacs downloaden zodat je zelf kan luisteren of je verschil hoort?

dat lijkt me ook wel leuk moet ik zeggen ;D

heb zelf ook al een aantal flac's omgezet naar 24 bits/48 kHz. dat was ook al te horen.
De logitech duet kan niet meer verwerken volgens mij :o

De Transporter gaat daarin wel een stap verder. We puzzelen wel er wel mee verder.

Kan ik meteen mijn "ge-upgrade"  Audio Innovations 500 uitproberen. Die klinkt ook al weer verbluffend goed en onthullend. ;D
Mijn Graaf krijgt het er nog moeilijk mee.... :butbut:

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

scrutinizer

Citaat van: advr op september 30, 2009, 14:04:05
dat lijkt me ook wel leuk moet ik zeggen ;D

heb zelf ook al een aantal flac's omgezet naar 24 bits/48 kHz. dat was ook al te horen.
De logitech duet kan niet meer verwerken volgens mij :o

De Transporter gaat daarin wel een stap verder. We puzzelen wel er wel mee verder.

Kan ik meteen mijn "ge-upgrade"  Audio Innovations 500 uitproberen. Die klinkt ook al weer verbluffend goed en onthullend. ;D
Mijn Graaf krijgt het er nog moeilijk mee.... :butbut:

Ad.


De eerdere AI 500's, First en Second's waren destijds, en zijn nog steeds, mooie versterkers, Ad.
Vooral i.s.m. Ensemble/Pauwel PA1 en Reference ...' Synergetisch' .
Naderhand hebben Erik Anderson en David Chessel met Audion ook nog een paar prachtige producten ontworpen. Als voorbeeld de Audion quatro 4 box preamp samen met de 4 box 845 gebaseerde SE amps.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Kjelt

Hi Audioloog, met software matige remastering heb ik me 2 jaar geleden kort bezig gehouden toen ik HIER mee heb getest en vooral het "Remaster your CDs on DVD in Super CD quality" stuk. Mijn conclusie destijds was dat sommige stukken muziek beter klonken echter anderen weer minder, oftewel veel werk als je je muziekcollectie zo wilt bewerken.

hifiman

Citaat van: Kjelt op september 30, 2009, 16:43:00
Hi Audioloog, met software matige remastering heb ik me 2 jaar geleden kort bezig gehouden toen ik HIER mee heb getest en vooral het "Remaster your CDs on DVD in Super CD quality" stuk. Mijn conclusie destijds was dat sommige stukken muziek beter klonken echter anderen weer minder, oftewel veel werk als je je muziekcollectie zo wilt bewerken.
Vandaar dat ik ook alleen interesse heb in een realtime toepassing die ik naar believen aan en uit kan zetten, ik wil zowiezo mijn orginele muziek bestanden niet gaan "bewerken".

Edit: en uiteraard is het gebruikte resample algoritme van grote invloed op het eindresultaat!

advr

Citaat van: scrutinizer op september 30, 2009, 15:34:32
De eerdere AI 500's, First en Second's waren destijds, en zijn nog steeds, mooie versterkers, Ad.
Vooral i.s.m. Ensemble/Pauwel PA1 en Reference ...' Synergetisch' .
Naderhand hebben Erik Anderson en David Chessel met Audion ook nog een paar prachtige producten ontworpen. Als voorbeeld de Audion quatro 4 box preamp samen met de 4 box 845 gebaseerde SE amps.

;)

Anton.

Hoi Anton,

Dit is een van de eerdere met de 4,8,16 Ohms luidspreker aansluitingen en de beste trafo's  die de AI500 ooit gehad heeft.
De latere versies hebben ook meer op de printplaten zitten. Deze was/is kwa binnenwerk rommelig. Ik probeer daar nog wel eens een betere lay-out van te maken maar dat zal lastig worden. Nu werkt ie, met nieuwe buisvoeten en nieuwe (betere) componenten beter als ooit te voren. De eindbuizen staan in Triode geschakeld. Heerlijk ding! ;D

De Audion producten waren ook zeker de moeite waard! Het oude spul hoeft ook helemaal niet slecht te zijn. :) :)

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Er is duidelijk verschil hoorbaar, upsampled klinkt vloeiender maar wellicht wat minder "intiem". Ik heb nu net het filter er realtime tussen gezet en ben wat muziekjes upsampled aan het luisteren. Sox heeft het best zwaar, 85% van de cpu tijd heeft tie nodig om realtime te upsamplen  ^-^


Ejorne

Citaat van: Audioloog op september 30, 2009, 21:39:29
Er is duidelijk verschil hoorbaar, upsampled klinkt vloeiender maar wellicht wat minder "intiem". Ik heb nu net het filter er realtime tussen gezet en ben wat muziekjes upsampled aan het luisteren. Sox heeft het best zwaar, 85% van de cpu tijd heeft tie nodig om realtime te upsamplen  ^-^

Welk algoritme gebruik je?
En gaat het realtime upsamplen wel helemaal goed?
Ik zie dat squeezecenter de overige 15% opsnoept. Krijgt een van beide niet iets te kort?
Hoeveel gebruikt squeesecenter doorgaans, zonder realtime upsampling? (maar wel met een 24/96 track, of maakt dat qua cpu-load niets uit?)

hifiman

Citaat van: Ejorne op oktober  1, 2009, 09:00:07
Welk algoritme gebruik je?
Polyphase , voor meer info daarover  :google:  ;)

Citaat van: Ejorne op oktober  1, 2009, 09:00:07
En gaat het realtime upsamplen wel helemaal goed?
Ik zie dat squeezecenter de overige 15% opsnoept. Krijgt een van beide niet iets te kort?
Scherpe vraag!  :) So far so good, maar ook ik vraag me af of dit goed gaat over wat langere tijd. De mogelijke oplossing daarvoor zou zijn een dedicated squeezecenter pc'tje met voldoende resources, want als er nu een gedownload filmpje binnen is en die uitgepakt gaat worden voorzie ik wel problemen inderdaad  :D

Citaat van: Ejorne op oktober  1, 2009, 09:00:07
Hoeveel gebruikt squeesecenter doorgaans, zonder realtime upsampling? (maar wel met een 24/96 track, of maakt dat qua cpu-load niets uit?)
Geen idee, tot nu toe altijd alleen maar [email protected] gedraaid!

Overigens klinkt het helemaal niet verkeerd met die upsampling ertussen  :music: Of het op de langere termijn ook blijft bevallen zal nog moeten blijken, de komende dagen laat ik het lekker even aanstaan  ^-^

Groetjes,

Ronald

hifiman

Citaat van: advr op september 30, 2009, 14:04:05
dat lijkt me ook wel leuk moet ik zeggen ;D

heb zelf ook al een aantal flac's omgezet naar 24 bits/48 kHz. dat was ook al te horen.
De logitech duet kan niet meer verwerken volgens mij :o

De Transporter gaat daarin wel een stap verder. We puzzelen wel er wel mee verder.

Kan ik meteen mijn "ge-upgrade"  Audio Innovations 500 uitproberen. Die klinkt ook al weer verbluffend goed en onthullend. ;D
Mijn Graaf krijgt het er nog moeilijk mee.... :butbut:

Ad.
Hoi Ad,

Dan heb je dus ook niks aan mijn 2 flacjes. Overigens kun jij exact hetzelfde toepassen, je dient alleen die 96000 even te vervangen voor 48000. (en linux te gaan draaien, klein detail  :devil: ).

Groetjes,

Ronald

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op september 29, 2009, 16:11:28
Luister eens naar de Nieuwe Nils Petter Molvaer met Hamada.....(en je hoeft maar 2 nummertjes van die cd te erasen :-X...de rest is goddelijk)
Gisteren geluisterd, best lekker inderdaad alhoewel ik dat niet een hele dag zou hoeven horen  ;)

advr

Citaat van: Audioloog op oktober  1, 2009, 09:12:36
Hoi Ad,

Dan heb je dus ook niks aan mijn 2 flacjes. Overigens kun jij exact hetzelfde toepassen, je dient alleen die 96000 even te vervangen voor 48000. (en linux te gaan draaien, klein detail  :devil: ).

Groetjes,

Ronald

Hoi Ronald,

Ik draai SqueezeCenter  onder Freenas... andere linux dus denk ik. Ik heb ook een Synology 207+ maar die vind ik te langzaam. Die gebruik ik nu voor opslag van foto's e.d.

Maar ik zal eens wat gaan uitvogelen.

Ad.

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Citaat van: advr op oktober  1, 2009, 14:48:31
Hoi Ronald,

Ik draai SqueezeCenter  onder Freenas... andere linux dus denk ik. Ik heb ook een Synology 207+ maar die vind ik te langzaam. Die gebruik ik nu voor opslag van foto's e.d.

Maar ik zal eens wat gaan uitvogelen.

Ad.


Hallo Ad,

Ik denk niet dat je nas voldoende cpu resources zal hebben voor deze polyphase upsampling, ik red het maar net met een dual core 2 GHz cpu..

Desalniettemin zou je het kunnen proberen, mits het mogelijk is om sox erop te installeren..

Groetjes,

Ronald

Erik van Voorst (in memoriam)

#6348
Citaat van: Audioloog op oktober  1, 2009, 10:03:21
Gisteren geluisterd, best lekker inderdaad alhoewel ik dat niet een hele dag zou hoeven horen  ;)

Ik ken geen enkel muziekstuk wat ik de hele dag door  zou willen horen.... :tongue2:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Kjelt

Hey ik zie dat je je bestemming bereikt hebt! Mooi! Mag het topic nou dicht voor het aantal pagina's niet meer in een byte past?  :D