hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

solitaire

Toen ik nog een HT-set had, waren meerdere apparaten voorzien van Bybee's (KEF RDM-3's had ze over de input, en de Linn LK-1/Dirak voorversterker, Stax Talent DAC  en Pioneer DV-717 loopwerk hadden ze enkelvoudig in de AC-input).

Naar onze ervaring kunnen Bybee's erg mooie resultaten neerzetten. Echter, wanneer je er te veel van gebruikt, ook veel moois teniet doen.

Als ik deze thread lees lijkt het alsof meer=beter, maar dit strookt absoluut niet met mijn ervaring ...



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Audiofiel op juli  8, 2009, 11:48:31
Gewoon alles optisch verbinden, dan is er geen bybee te koop dus dat scheelt een hoop geld. ;D

Niet als je dan alles AT&T Translite wilt hebben... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: solitaire op juli  8, 2009, 12:10:51
Toen ik nog een HT-set had, waren meerdere apparaten voorzien van Bybee's (KEF RDM-3's had ze over de input, en de Linn LK-1/Dirak voorversterker, Stax Talent DAC  en Pioneer DV-717 loopwerk hadden ze enkelvoudig in de AC-input).

Naar onze ervaring kunnen Bybee's erg mooie resultaten neerzetten. Echter, wanneer je er te veel van gebruikt, ook veel moois teniet doen.

Als ik deze thread lees lijkt het alsof meer=beter, maar dit strookt absoluut niet met mijn ervaring ...



Wolf

Volgens zijn site ...hoe meer hoe beter....dat is uiteraard begrijpelijk  :P

Volgens veel reviewers...hoe meer hoe beter.....kun je over twijfelen.... :-\

Volgens sommige speakerbouwers...hoe meer hoe beter...dan wordt ik pas echt nieuwsgierig...... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

ruud2

wie was er ook alweer draadloos bezig? :tongue2: bye, bye  bybees
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Audiofiel

Citaat van: Erik van Voorst op juli  8, 2009, 12:54:26
Niet als je dan alles AT&T Translite wilt hebben... ;)

Okee, dat scheelt niet een hoop geld, maar wel een hoop bybees. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

scrutinizer

Citaat van: solitaire op juli  8, 2009, 12:10:51
Toen ik nog een HT-set had, waren meerdere apparaten voorzien van Bybee's (KEF RDM-3's had ze over de input, en de Linn LK-1/Dirak voorversterker, Stax Talent DAC  en Pioneer DV-717 loopwerk hadden ze enkelvoudig in de AC-input).

Naar onze ervaring kunnen Bybee's erg mooie resultaten neerzetten. Echter, wanneer je er te veel van gebruikt, ook veel moois teniet doen.

Als ik deze thread lees lijkt het alsof meer=beter, maar dit strookt absoluut niet met mijn ervaring ...



Wolf

Voorzover ik deze thread 'goed' doorgenomen heb, kan ik niet anders dan vaststellen dat jij er relatief veel in gebruik had. (luidsprekers, Linn pre, Stax dac en Pio dvd player) Ik veronderstel 1 Bybee in de 230VAC voor de power supply's opgenomen.
Waar Erik 2 paartjes vooralsnog op zijn luidsprekerklemmen voor het mid/hoog heeft, Ronald er met 2 geexperimenteerd heeft in zowel de fase als nul voor zijn entree van zijn SL, maar de voorkeur gaf aan zijn PSA Powerplant en Ruud 3 paartjes verdeeld heeft over zijn luidsprekers.

Het enthousiast naroepen door enkelen van wat er zo op de side bij Jack Bybee te lezen valt, daar had ik toch wel van jou verwacht dat je tussen de regels door kon lezen, Wolf.

Anton.

Ps. In luidspreker applicatie heb ik tot nu toe, zelfs bij het plaatsen van meerdere Bybees, (1 per pool direct aan de units) gehoormatig geen nadeel kunnen vaststellen .....
 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Ruud-

Citaat van: scrutinizer op juli  8, 2009, 11:12:26
Ik denk dat Ruud gekozen heeft voor 1 bybee in serie met de plus per woofer en 1 in serie met de plus ;aan de entree van het filter opgenomen; voor het mid/hoog.
De TDL reference maakt gebruik, voorzover mijn grijze cellen synaptisch aktief zijn, van 2 transmission lines per speaker .... dus 2 woofers.

Anton.

Ps. Ahh...plaatje gescoord... ;)


Dat is juist + verschillende netsnoeren (3xeindversterkers/voorversterker/loopwerk/dac/voeding platenspeler)
Alleen is bij de TDL Reference óók de mid-range voorzien van een transmissionline.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

solitaire

Na her-lezen beproef ik hier-en-daar een cynische toon die mij denk ik voorheen ontgaan is idd. 8). Goed lezen is nog niet zo makkelijk hoor ... :-X.

Daarnaast heb ik m'n ervaring ook niet goed verwoord. Vooral het concentreren van meerdere Bybee's in een apparaat is me niet goed bevallen; het gericht toepassen van meerdere exemplaren verspreid over een totale set werk IMO beter. (besprenkelen > injecteren ahw. ;))



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

hifiman

Ondertussen is de defecte karaoke speler (loopwerk problemen) vervangen door een Lenco DVD-330. De vrouw ook weer gelukkig en de buren ehhh wat minder  :pompom:

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Audiofiel

Ronald is even niet te storen. Het is weer zijn beurt om een nummertje te zingen. :music:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juli 11, 2009, 16:07:40
Ronald is even niet te storen. Het is weer zijn beurt om een nummertje te zingen. :music:
Ik ben weer uitgezongen  :angel:

scrutinizer

Ronald, heb je 2 dual of single Burson-opamps liggen?

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op juli 12, 2009, 10:03:28
Ronald, heb je 2 dual of single Burson-opamps liggen?

Anton.
2x single Anton.

What are you up to?  :smile:

hifiman


hifiman

Ik ben overigens nog steeds erg content met hoe het nu klinkt  :) Meestal begint de set na een wijziging de dagen nadat ik mijn mening er in dit topic over beschreven te hebben weer een flink stuk te degraderen, maar ditmaal heeft de set dat niet gedaan  :P

Als het dus wat rustiger is in dit topic dan is dat dus feitelijk goed nieuws :thumbs-up:

Wel ben ik na mijn luisterbezoekje onlangs bij Erik van Voorst hongerig naar "meer"  :devil: Maar dat is vanuit de huidige situatie niet iets waar ik haast mee heb of onrustig van word.  ^-^

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op juli 12, 2009, 10:12:06
2x single Anton.

What are you up to?  :smile:
Vooruitlopend op zaken!! ;)

Kan leuk uitpakken (NE5534) met die Jung regulators in de Transporter. ::)

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op juli 12, 2009, 10:43:35
Vooruitlopend op zaken!! ;)

Kan leuk uitpakken (NE5534) met die Jung regulators in de Transporter. ::)

Anton.


Klinkt als een leuk projectje voor een regenachtige zondagmiddag  ;)

frank2

Citaat van: Audioloog op juli 12, 2009, 10:24:19

Wel ben ik na mijn luisterbezoekje onlangs bij Erik van Voorst hongerig naar "meer"  :devil: Maar dat is vanuit de huidige situatie niet iets waar ik haast mee heb of onrustig van word.  ^-^

Gelukkig maar, we verlangen altijd naar meer. Ik ben vandaag bezig geweest met koperen en rodium bruggen op mijn speakers. Rodium geeft iets meer brilliantie, daarentegen geeft koper een iets rustiger beeld zeker ook bij de iets minder opgenomen cd's. Tsja wat moet je dan, ik wil beide. (een idee heb ik nog wel, een ander stroomsnoer aam de voorversterker, heb ik ooit geprobeerd alleen was het toen overkill, teveel hoog. Dus nogmaals proberen, eerst naar johan om datzelfde snoer te krijgen en dan weer luisteren)
Zo blijf je aan de gang.... wanneer is het klaar......

Maar als je eens wilt komen luisteren, mail me maar.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

hifiman

Citaat van: scrutinizer op juli 12, 2009, 10:43:35
Vooruitlopend op zaken!! ;)

Wat zien ze er lief uit   ::)

Edit: het is eigenlijk een (door mij) gesplitste dubbele  ;)

hifiman

Citaat van: frank2 op juli 12, 2009, 10:56:24
Zo blijf je aan de gang.... wanneer is het klaar......
Hopelijk nooit  :D

Citaat van: frank2 op juli 12, 2009, 10:56:24
Maar als je eens wilt komen luisteren, mail me maar.
Doen we een keer! Ik wil je referentie set wel eens horen  :)

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op juli 12, 2009, 10:58:43
Wat zien ze er lief uit   ::)

Edit: het is eigenlijk een (door mij) gesplitste dubbele  ;)

Misschien ter voorbereiding even de DIP 8-voetjes desolderen, Ronald. Ik denk dat het handig is om met leads te werken. (i.v.m. SMD lay-out plus plaatsing Burson modules)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....