hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

garmtz


BuSpu

Citaat van: solitaire op juni  6, 2009, 11:50:19
Dat is een funktie van de WBT's, naar mijn ervaring geen funktie van schroef-pluggen (maw. schroef-pluggen zijn as-a-rule absoluut niet 'duidelijk minder' dan soldeer/krimp-pluggen).


W.
Gaat mij niet om het schroeven maar wel om het eerst vertinnen van de kabel en dan te schroeven, dat klinkt duidelijk slechter dan alleen schroeven.....is mijn ervaring.

hifiman

Citaat van: garmtz op juni  6, 2009, 20:21:39
Wel een bug vind ik van Squeezecenter...
Zou best kunnen dat je ergens kunt configureren welke extenties "geldig" zijn voor cover art. Effe renamen vond ik echter de weg van de minste weerstand  ;)

De reden dat ik op eens weer geinteresseerd ben in coverart zal ik zo onthullen  ;)

hifiman

Ik was vanmiddag bij forumlid Uitje die net als ik een Logitech Transporter als muziekbron gebruikt. Uitje had een nieuw speeltje, namelijk een ipod touch. Afgezien van het feit dat ik het een supercool apparaat vind (vond ik de iphone ook al maar heb er het geld niet voor over) was ik nog niet van plan om naar de winkel te rennen.

Toen ik echter even met iPeng mocht spelen was ik binnen 5 minuten verkocht en ben ik wel gelijk naar de winkel gerend (nou ja gelopen dan) om er ook eentje te halen  :headbanging: Het goedkoopste 8 Gb model genomen daar ik hem enkel zal gebruiken als Squeezecenter Remote en op vakantie om met wifi een beetje te kunnen browsen op het internet en e-mail te lezen.

Ik ben er helemaal het ventje mee  :pompom:


celerontje

Mijn hemel...
...na het HD-virus, nu ook het Applevirus bij Ronald... :o

Sterkte! :-[










:P Gefeliciteerd! :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op juni  6, 2009, 21:46:22
Mijn hemel...
...na het HD-virus, nu ook het Applevirus bij Ronald... :o

Sterkte! :-[


:P Gefeliciteerd! :pompom:
Dank je  ;D

Zal wel meevallen hoor met dat apple-virus  ;)

Ik had trouwens de Logitech Squeezecenter Controller altijd al op mijn verlanglijstje staan, de prijs van 300 euro weerhield me deze te kopen. De iPOD/iPeng combi is echter veel mooier en ook nog eens goedkoper  :clapping:

Uitje

Ja Ronald, ik moet zeggen dat ik zelf ook behoorlijk onder de indruk was van iPeng :0
Denk dat er zeer binnenkort een squeezebox controller tekoop staat op het forum  ;D
We zijn weer helemaal blij!!

En uhhhh..... wat vondt Phannee ervan  ;)
Morgen toch die Iphone maar halen voor haar  :P

celerontje

Kan je ook FLAC's vanaf je server naar de iPod toestreamen?
Dan kan je draadloos in 't hele huis muziek luisteren. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Audiofiel

Groot gelijk Ronald, zo'n iPhone/Touch is de ultieme afstandsbediening. O0


En natuurlijk ook voor de rest een super apparaat. Goed dat je geen iPhone hebt gekocht, want maandagavond wordt (naar alle waarschijnlijkheid) het nieuwe model getoond op de WWDC.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: celerontje op juni  6, 2009, 21:53:52
Kan je ook FLAC's vanaf je server naar de iPod toestreamen?
Dan kan je draadloos in 't hele huis muziek luisteren. ;D
Vast wel, maar dat boeit me niet  ;)

Audiofiel

Citaat van: celerontje op juni  6, 2009, 21:53:52
Kan je ook FLAC's vanaf je server naar de iPod toestreamen?
Dan kan je draadloos in 't hele huis muziek luisteren. ;D

Nee, daarvoor gebruik je bijvoorbeeld een Apple Airport Express.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juni  6, 2009, 21:54:39
Groot gelijk Ronald, zo'n iPhone/Touch is de ultieme afstandsbediening. O0


En natuurlijk ook voor de rest een super apparaat. Goed dat je geen iPhone hebt gekocht, want maandagavond wordt (naar alle waarschijnlijkheid) het nieuwe model getoond op de WWDC.
A ok, leuk! Maar wat dat betreft ben ik wat conservatief, met een telefoon wil ik alleen kunnen bellen en juist dat vind ik met al die moderne telefoons een drama, ik heb dan ook nog gewoon een oud model nokia met "echte" druktoetsen  :sneaky2:

celerontje

Citaat van: Audioloog op juni  6, 2009, 21:58:30
A ok, leuk! Maar wat dat betreft ben ik wat conservatief, met een telefoon wil ik alleen kunnen bellen en juist dat vind ik met al die moderne telefoons een drama, ik heb dan ook nog gewoon een oud model nokia met "echte" druktoetsen  :sneaky2:
Ik ook hoor, een degelijke Nokia 3510i, meerdere keren op de grond gevallen en geen enkel barstje! :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Hoe heet die applicatie eigenlijk voor de iphone die na een aantal seconden muziek gehoord te hebben gelijk de artiest/album info laat zien? Dat werkt denk ik alleen op de iphone want de ipod touch heeft neem ik aan geen microfoon...  :nopompom:

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman


celerontje

Laatst Quantum of Solace gekeken en nu wil je ook zo'n telefoon als 007? ;D
Leuk he, die speeltjes?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op juni  6, 2009, 22:04:35
Hoe heet die applicatie eigenlijk voor de iphone die na een aantal seconden muziek gehoord te hebben gelijk de artiest/album info laat zien? Dat werkt denk ik alleen op de iphone want de ipod touch heeft neem ik aan geen microfoon...  :nopompom:

Hij heet Shazam en werkt ook op de iPod Touch. Alleen heb je wel een microfoontje nodig, maar dat kan ook de Apple iPhone headphones zijn die ze verkopen met oordopjes er aan vast.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

celerontje

Wordt nog grappig; Ronald hoort een leuk liedje op de radio en haalt vervolgens allerlei James Bond achtige taferelen uit om het nummer te achterhalen! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Audiofiel

Naast Shazam is Midomi natuurlijk ook erg leuk. Die luistert niet alleen naar de muziek die speelt, maar je kunt er ook naar neuriën. :hehe:


Voor een verschil tussen de twee, zie bijvoorbeeld dit vergelijk en deze.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juni  6, 2009, 22:19:24
Naast Shazam is Midomi natuurlijk ook erg leuk. Die luistert niet alleen naar de muziek die speelt, maar je kunt er ook naar neuriën. :hehe:


Voor een verschil tussen de twee, zie bijvoorbeeld dit vergelijk en deze.
O0

hifiman

Nog even terugkomend op het adereindhulzen krimp verhaal. Ik heb gisteren de hele avond muziek aan gehad en het was overduidelijk dat het nu beter klinkt dan voorheen met de QED airlocks of met de Bochelli bananen of de ongekrimpte WBT bananen. Logisch ook aangezien de bananen er maar losjes in zaten (slecht contact dus), de WBT's zonder adereindhulzen ook slecht contact maakten en er nu wel een goed concact is  ^-^


celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman


celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!