hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

celerontje

Citaat van: Audioloog op december  7, 2008, 16:16:40
Je bent welkom hoor! Eigenlijk moet ik ook eens bij jou komen kijken, maar dan moet je eerst even verhuizen want het is zo'n end rijden  ;D

Leuk je upgrades! Wanneer kunnen we jou topic met foto's tegemoet zien?

Groetjes,

Ronald
Deze opmerking is erg cliché! ;D
Weet je waarom?
Noorderlingen hebben er niet zo heel veel problemen mee om naar het westen toe te reizen, maar als westerlingen naar het noorden toe moeten, is opeens het hek van de dam! ;D
Zit toch wel een kern van waarheid in?

Ik heb trouwens gisteren eindelijk een stukje van de Indiana Jones BD kunnen kijken die van jou gekocht hebt.
Op onze LCD TV (Zolder ligt even overhoop door upgradewerkzaamheden) zie ik amper judder op 720/60 bij de beginscene, da's dus fijn.
Ik zag wel judder bij die rijder langs het berggebied en de rijder naar het bordje bij de USA grens, maar verder eigenlijk bijna niks, ook niet bij de stukken waarin de camera tussen de 2 auto's zweeft.
Goede speler dus, die Panasonic DMP-BD55.
Misschien maak ik nog eens een fototopic, 'k weet 't niet.

Heb je de USA BD van U-571 al binnen?
Zo ja, hoe lang zat er tussen de bestelling en de bezorging?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Audiofiel

Citaat van: celerontje op december  7, 2008, 16:53:54
Noorderlingen hebben er niet zo heel veel problemen mee om naar het westen toe te reizen, maar als westerlingen naar het noorden toe moeten, is opeens het hek van de dam! ;D

Dat komt omdat de afstand de andere kant op een stuk langer is. :P ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

)p(

Citaat van: Audioloog op december  7, 2008, 13:45:52

Al met al, voorlopig weer even een tevreden mens  8)


Mooie samenvatting...en nogmaals dat nieuwe scherm ziet er super uit...wij moeten ook eens aan een goede oplossing voor een scherm gaan denken...zeker nu we een hd350 besteld hebben bij de bbg jongens...ja ja..soms doe ik ook aan upgraden...hehe ;)

peter

oud_account_1

Citaat van: celerontje op december  7, 2008, 16:53:54
Noorderlingen hebben er niet zo heel veel problemen mee om naar het westen toe te reizen, maar als westerlingen naar het noorden toe moeten, is opeens het hek van de dam! ;D
Helemaal waar.
Heeft denk ik te maken met het feit dat hier alles in de buurt is en in het noorden is alles juist ver weg (tenzij je in Groningen woont.)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

solitaire

Citaat van: Audioloog op december  7, 2008, 15:44:04
En even een nieuw overzichts foto'tje  :)

Boven: oude situatie
Onder: nieuwe situatie

Zoek de 4 zichtbare (upgrade) verschillen  ;D

- het projectie scherm is nieuw, waarbij een bijzondere upgrade-rol is weggelegd voor ... het frame ... ::)
- de projector is veranderd (helaas kijkt bezoek nu omhoog en stoot zich onaangenaam tegen de tafel ...)
- andere surround speakers, met als neveneffect een minder 'rugbrekende slonzig onderuitgezakte' zithouding
- het kleine boeketje in de akoestische sphere van de linker frontspeaker is vervangen door een middelgrote plant met meer impact op het afstraal gedrag van genoemde speaker

4 ?, ja 4 ... ... ;D


Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

hifiman

Citaat van: celerontje op december  7, 2008, 16:53:54
Deze opmerking is erg cliché! ;D
Weet je waarom?
Noorderlingen hebben er niet zo heel veel problemen mee om naar het westen toe te reizen
Ja, dat snap ik! Dat is bij jullie al nodig als je een brood wilt kopen :P

Citaat van: celerontje op december  7, 2008, 16:53:54
, maar als westerlingen naar het noorden toe moeten, is opeens het hek van de dam! ;D
Zit toch wel een kern van waarheid in?
Dat klopt, wij zijn gewend op loopafstand de mediamarkt, 3 hifi speciaalzaken en 20 supermarkten te hebben  ^-^

Citaat van: celerontje op december  7, 2008, 16:53:54
Ik heb trouwens gisteren eindelijk een stukje van de Indiana Jones BD kunnen kijken die van jou gekocht hebt.
Op onze LCD TV (Zolder ligt even overhoop door upgradewerkzaamheden) zie ik amper judder op 720/60 bij de beginscene, da's dus fijn.
Ik zag wel judder bij die rijder langs het berggebied en de rijder naar het bordje bij de USA grens, maar verder eigenlijk bijna niks, ook niet bij de stukken waarin de camera tussen de 2 auto's zweeft.
Goede speler dus, die Panasonic DMP-BD55.
Leuk!  :)

Citaat van: celerontje op december  7, 2008, 16:53:54
Misschien maak ik nog eens een fototopic, 'k weet 't niet.
Gewoon doen joh!  8)

Citaat van: celerontje op december  7, 2008, 16:53:54
Heb je de USA BD van U-571 al binnen?
Zo ja, hoe lang zat er tussen de bestelling en de bezorging?
Ja die heb ik nu wel in huis  ;D
Een week of 2 geloof ik...

hifiman

Citaat van: )p( op december  7, 2008, 17:19:36
Mooie samenvatting...en nogmaals dat nieuwe scherm ziet er super uit...wij moeten ook eens aan een goede oplossing voor een scherm gaan denken...zeker nu we een hd350 besteld hebben bij de bbg jongens...ja ja..soms doe ik ook aan upgraden...hehe ;)

peter
Zozo Peter! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst alvast  8)

hifiman

Citaat van: solitaire op december  7, 2008, 19:58:46
- het projectie scherm is nieuw, waarbij een bijzondere upgrade-rol is weggelegd voor ... het frame ... ::)
Juist geantwoord (al snap ik niet helemaal wat je met dat frame bedoeld :P )

Citaat van: solitaire op december  7, 2008, 19:58:46
- de projector is veranderd (helaas kijkt bezoek nu omhoog en stoot zich onaangenaam tegen de tafel ...)
Onjuist  :-\ De projector is nog dezelfde, echter er is een anamorphische lens bijgekomen en voor de projector gemonteerd. De ophanghoogte van het nieuwe scherm alsmede de hoogte van het doek zijn exact gelijk aan die van het oude scherm, daar is dus niets aan veranderd! Het scherm is effectief alleen in de breedte "gegroeid".

Citaat van: solitaire op december  7, 2008, 19:58:46
- andere surround speakers, met als neveneffect een minder 'rugbrekende slonzig onderuitgezakte' zithouding
Dat is juist geantwoord.  :)

Citaat van: solitaire op december  7, 2008, 19:58:46
- het kleine boeketje in de akoestische sphere van de linker frontspeaker is vervangen door een middelgrote plant met meer impact op het afstraal gedrag van genoemde speaker
Alhoewel dat klopt had ik deze niet meegeteld daar deze upgrade helaas nogal tijdelijk van aard is  ;)

Citaat van: solitaire op december  7, 2008, 19:58:46
4 ?, ja 4 ... ... ;D
Naast de Lyngdorf versterker staat nu geen Squeezebox meer maar de Transporter  ^-^

solitaire

mmm ... maar zo'n 50% goed ... 'k zal toch weer eens naar de opticien gaan 8)

mooie set !



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

celerontje

Die Transporter is echt niet te zien op de panoramafoto! ;D
Citaat van: Audioloog op december  8, 2008, 09:10:38
Ja, dat snap ik! Dat is bij jullie al nodig als je een brood wilt kopen :P
Vandaar dat uitgedroogde brood! ;D
Maak je maar geen zorgen, een brood kan je hier prima op de fiets halen. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

)p(

Citaat van: Audioloog op december  8, 2008, 09:11:19
Zozo Peter! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst alvast  8)

Dank je Ronald  :) De pana was stuk dus ik had een goed excuus voor een upgrade ;) Nog een oplossing voor het scherm en dan zijn wij hier voor de komende jaren ook wat de ht set betreft weer onder de pannen. Surround set blijft zoals het is...klinkt meer dan goed genoeg voor film wat ons betreft.

peter

hifiman

Citaat van: )p( op december  8, 2008, 11:57:47
Dank je Ronald  :) De pana was stuk dus ik had een goed excuus voor een upgrade ;) Nog een oplossing voor het scherm en dan zijn wij hier voor de komende jaren ook wat de ht set betreft weer onder de pannen. Surround set blijft zoals het is...klinkt meer dan goed genoeg voor film wat ons betreft.

peter
Veel kijkplezier Peter!  8)

Harry HT

Goedemiddag,

Audioloog allereerst wil ik jou en je partner weer bedanken voor de lekkere toastjes en kokossap.  8)

Bij Audioloog moet er natuurlijk eerst naar de 2 kanaalsopstelling geluisterd worden voordat het "echte" werk begint (sorry het is blijft een HT forum :yinyang:). Het klinkt wel een poepie anders dan eerst, jeetje.
Bij binnenkomst speelt de cd Haugtesse op de achtergrond, prachtige cd nog steeds, het is een album waarmee de set wel raad weet. Wat direct opvalt is dat de stem en instrumenten natuurlijker klinken. De Avalons klinken goed, lekker zo. Wat ook opvalt is dat het laag wat aangedikt aanwezig is, de acoustiek, andere ls kabels en het ontbreken van roomcorrection  :turn: zijn hier waarschijnlijk de oorzaak van.

Wanneer ik op het puntje van de bank ga zitten vind ik het zelf nog lekkerder klinken. Er ontstaat (overdreven beschreven) dan wel een beetje een koptelefoongeluid, ik weet niet of het zo is, maar het lijkt alsof de ruimtelijke invloeden een stuk minder zijn. Wie kan hierover wat zeggen?   

Op verzoek zijn de nummers 3 en 5 van het album Scenes from my life zijn te horen in de huiskamer, Richard Bona zijn stem is prachtig en de instumenten klinken zoals ze in mijn beleving horen te klinken. Dit album ken ik vrij goed en ik weet uit ervaring dat het laag van sommige nummers goed test materiaal is. De set laat de test nummers vond ik wat "stroperig" klinken, meerdere keren zijn de nummers afgespeeld.

De oorzaak van het extra laag is bekend bij Audioloog, het is echt jammer dat het aanwezig is. (Tweak Alert  :))  De Avalons worden bijna zwevend over de vloer naar achteren geschoven, het geluidsbeeld veranderd totaal, de Avalons worden weer naar voren geschoven...  :thumbs-up: Hmmmm. het aangedikte laag blijft...

Wat nu? We praten wat over de situatie en de in het verleden geprobeerde tweaks. Toen kwamen we op het idee uit om de poorten af te sluiten met sokken. Dat is iets wat vroeger werkte en Audioloog met z'n vorige speakers ook deed. De Avalons hebben kleine baspoorten, zodoende kwam hij niet met een paar dikke skisokken naar beneden, maar een paar kleine doekjes.
Gelijk testen maar dan, verschil was goed te horen, het laag was minder aanwezig, het klonk strakker. Audioloog hoorde ook direct verschil, het album van Dead can Dance, bleef goed klinken. Hoe het verder is afgelopen zal Audioloog vertellen ...

Toen was er film.

Het nieuwe scherm is duidelijk in de huiskamer aanwezig maar dat stoort absoluut niet, de afwerking is prachtig, Ge heeft z'n best gedaan. De prismasonic zag ik bij binnenkomst niet hangen.
C.I.H. projectie had ik nog nooit bij iemand thuis gezien, voor mij was dit de eerste keer om relaxed in een thuissituatie ernaar te kijken. Het is indrukkend om te zien wat een verschil het na switchen is met 16:4, echt ongelofelijk.
Echt super tof, de beleving gaat echt omhoog en het 2,5 meter brede scherm gaat prima samen met de kijkafstand. Op de bank is het ontspannen kijken, de zachte kussens zorgen ervoor dat je op een zeer ontspannen manier naar het hoger geplaatste scherm kunt kijken. Bijna op een Ominiversum achtige manier  :o  ;D

Meerdere stukjes van 720p films passeerden, het effect is verbluffend. Verbasingwekkend om te zien wat een mooi plaatje de H79 in deze opstelling kan weergeven, de projector in deze opstelling kan nog prima mee met wat ik op de VAD aan projectoren heb gezien. Natuurlijk kan het scherper en zwarter, maar ook op de VAD getoonde projectoren/settings is nog veel aan op te merken.
C.I.H. projectie voor mij absoluut is een stap vooruit in de wereld van projecteren, veel belangrijker dan het verschil tussen 720p en 1080p bijvoorbeeld. Wat gaaf dit  O0

De surrounds klinken prima samen met de fronts en passen goed in de ruimte  8)

Audioloog nogmaals bedankt voor de demo's, ik kom graag nog een keer terug in jullie theater  O0 O0

Gegroet,

Harry


   
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

celerontje

Wat je zegt over het geluid ben ik mee eens, vooral over het laag.
Ik vond het hoog ook heel apart klinken.
Er lijkt minder een ''plafondje'' aan het hoog te zitten.
Ik moet de CIH nog gaan bekijken, maar ik ben reuze benieuwd.
Ik ben ondertussen zelf ook een BD collectie aan het aanleggen, dus ik zal wel wat BD's meenemen tegen die tijd.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Dank voor je verslagje Harald, leuk om te lezen  :hehe:

Het was een gezellige en vooral ontspannen avond  :) Wat dat laag betreft heb ik nog iets toe te voegen wat ik in eerste instantie niet van plan was om hier publiekelijk te vertellen  :P Tijdens het afsluiten van de basreflex poorten voelde ik dat ondanks de afgesloten poort er lucht tegen mijn hand aan blies tijdens "bassen". Dat verbaasde mij (de poort was immers dicht) dus ik keek even onder de speaker waar deze "luchtstroom" vandaan kwam. Wat bleek, ik heb afgelopen zomer de Avalons omgesoldeerd van bi-wire naar single-wire en heb toen twee dingen gedaan die deze luchtstroom bleken te veroorzaken:
- de 2 nu niet meer benodigde schroeven weggelaten in het blokje waar de kabels op aangesloten worden
- de 2 gaten waar nu geen draden meer in zaten opengelaten (itt voorheen opgevuld met soldeer).
Zonder het te beseffen had ik daarmee dus 4 gaten ter grootte van een flinke schroef gecreeerd waardoor de lucht in de speaker naar buiten kon "ontsnappen". Tijdens Harry's aanwezigheid heb ik de schroeven (2 per speaker) weer teruggeplaatst en nadat Harry vertrokken was heb ik de 4 (2 per speaker) andere gaten dichtgesoldeerd (hierbij moesten de speakers op hun kop staan, dus dat was even een gedoe :P ).

Geloof het of niet Harry, maar het dichtmaken van deze gaten (zoals het oorspronkelijk hoort dus) had bijna evenveel effect als de bas poorten dichtstoppen!  :wow: Ik luister nu dus weer met de bas poorten gewoon open en het laag is er flink op voorruit gegaan!

Tsja, ik moet toegeven dat het mijn eigen schuld is dat ik hier nu pas achter kom, mij was uiteraard het veel te dikke laag ook wel opgevallen maar na vele wijzigingen in de set had ik geen flauw benul meer dat ik het zelf veroorzaakt had en gaf de schuld aan de akoustiek  :ph34r:

Ik zal nu niet beweren dat het laag nu perfect is, dat is het niet, de akoustiek is nu eenmaal een beperkende factor in deze, maar het is wel beduidend beter nu als dat jij gisteren gehoord hebt  :)

Ook heb ik mijn MIT Digital Reference interlink weer teruggeplaatst. Deze had ik er 2 weken geleden tussenuit gehaald om een dubbele reden. De enorme stugheid van deze kabel en het feit dat ik wel wat centen kon gebruiken om de gedane investeringen deels terug te halen (nieuw scherm, transporter, enz..). Ondertussen is alles (op de MIT na) verkocht en dacht ik laat ik toch deze interlink weer eens aansluiten. Nee, geen mega grote verschillen, maar wel weer net iets natuurlijker klinkende stemmen met wat meer focus, alsmede een wat muzikalere (ik weet het, een erg vage term) presentatie van het geluid. De MIT Digital Reference gaat dus toch gewoon blijven!  :thumbs-up:

Ik kan alleen maar beamen wat Harry zegt over het film kijken, de nu gedane upgrade (1:2.35 kijken) vind ik een veel zinvollere upgrade dan een nieuwe 1080p projector (die er uiteindelijk natuurlijk ook wel een keer komt).  :turn:

Harry, nogmaals bedankt voor de gezelligheid, en natuurlijk ook voor de chinese snoepjes  :biggrin: .

Misschien leuk (als je er zin in hebt) om nog eens samen wat te tweaken? (beetje stekkers draaien, wellicht subje proberen, instellingen powerplant, enz...)  :hehe:



hifiman

Citaat van: celerontje op december 13, 2008, 16:23:42
Wat je zegt over het geluid ben ik mee eens, vooral over het laag.
Dat was inderdaad ook al toen jij hier was!  :'(

Citaat van: celerontje op december 13, 2008, 16:23:42
Ik vond het hoog ook heel apart klinken.
Er lijkt minder een ''plafondje'' aan het hoog te zitten.
Dat verbaasde mij dan weer, want dat vind ik dan weer niet :P

Citaat van: celerontje op december 13, 2008, 16:23:42
Ik moet de CIH nog gaan bekijken, maar ik ben reuze benieuwd.
Dat ga jij op zeker wel wat vinden!  :sly:

Citaat van: celerontje op december 13, 2008, 16:23:42
Ik ben ondertussen zelf ook een BD collectie aan het aanleggen, dus ik zal wel wat BD's meenemen tegen die tijd.
Leuk!  :xmas:

hifiman

Citaat van: Harry HT op december 13, 2008, 16:04:04
Wanneer ik op het puntje van de bank ga zitten vind ik het zelf nog lekkerder klinken. Er ontstaat (overdreven beschreven) dan wel een beetje een koptelefoongeluid, ik weet niet of het zo is, maar het lijkt alsof de ruimtelijke invloeden een stuk minder zijn. Wie kan hierover wat zeggen?   
Klopt, als ik wat naar voren leun op de bank, dan klinkt het gelijk beter. Helaas is de bank (nog) verder de kamer inzetten geen optie. Tsja het blijft een compromis, huiskamer versus hobby zeg maar  :shaun:

hifiman

Overigens was ik zonder het basreflexportdichtstopexperiment er dus nooit van zijn leven achter gekomen dat ik 4 "lekken" had gecreeerd in elk luidspreker. Dus daarvoor mijn dank Harry  :D

)p(

Citaat van: Audioloog op december 13, 2008, 17:01:43
Klopt, als ik wat naar voren leun op de bank, dan klinkt het gelijk beter. Helaas is de bank (nog) verder de kamer inzetten geen optie. Tsja het blijft een compromis, huiskamer versus hobby zeg maar  :shaun:

Zeg maar veel beter Ronald  ;) Althans dat was mijn ervaring de keren dat ik bij jouw heb geluisterd...en wat is er tegen om bij een heel mooi stukje muziek op het puntje van je stoel te zitten  :)

peter

hifiman

Citaat van: )p( op december 13, 2008, 17:19:36
Zeg maar veel beter Ronald  ;) Althans dat was mijn ervaring de keren dat ik bij jouw heb geluisterd...en wat is er tegen om bij een heel mooi stukje muziek op het puntje van je stoel te zitten  :)
Helaas ligt het in mijn aard om onderuitgezakt te zitten  ;D

Maar het verschijnsel op zich was mij inderdaad al lang bekend.  :dozingoff:

Harry HT

Hi Audioloog,
Citaat van: Audioloog op december 13, 2008, 16:50:34
Geloof het of niet Harry, maar het dichtmaken van deze gaten (zoals het oorspronkelijk hoort dus) had bijna evenveel effect als de bas poorten dichtstoppen!  :wow: Ik luister nu dus weer met de bas poorten gewoon open en het laag is er flink op voorruit gegaan!
Gefeliciteerd  ;D Super  O0 Ben benieuwd. :alien: :thumbs-up: 


CitaatTsja, ik moet toegeven dat het mijn eigen schuld is dat ik hier nu pas achter kom, mij was uiteraard het veel te dikke laag ook wel opgevallen maar na vele wijzigingen in de set had ik geen flauw benul meer dat ik het zelf veroorzaakt had en gaf de schuld aan de akoustiek  :ph34r:
1 ding tegelijk veranderen, anders  ::)  :crazy: ::)

CitaatMisschien leuk (als je er zin in hebt) om nog eens samen wat te tweaken? (beetje stekkers draaien, wellicht subje proberen, instellingen powerplant, enz...)  :hehe:
Prima, doen we  O0

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

hifiman


Harry HT

Hi,
Citaat van: Audioloog op december 13, 2008, 17:44:21
En ik ben natuurlijk ook altijd te porren voor een wederzijdse sessie  :xmas:
Tuurlijk, je bent altijd welkom. Dan kan ik je laten horen hoe een 5.3 set klinkt  :)

(Ik wil wel eens b.v. het stereomeubel ertussen uit halen, als proef.)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

hifiman

Citaat van: Harry HT op december 13, 2008, 17:56:32
Hi,Tuurlijk, je bent altijd welkom. Dan kan ik je laten horen hoe een 5.3 set klinkt  :)
:colgate:

Citaat van: Harry HT op december 13, 2008, 17:56:32
(Ik wil wel eens b.v. het stereomeubel ertussen uit halen, als proef.)
Das inderdaad handig om samen te doen  ^-^

ivo1986

Je hebt nieuwe naam maar niet eens wat van je video gebeuren in je signature staan.

Wat is er aan de hand? Identiteitscrisis?
Audiofiel of Videofiel?
Het is lastig wanneer beide op hoog niveau zijn  ;D.