hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiofiel

Citaat van: garmtz op september 13, 2008, 08:02:18
Bespottelijk of niet... Zonder de Tyr als 'gereedschap' waren we wellicht tot heel andere conclusies gekomen... Het is nu zoeken naar de juiste interlink voor Ronald's specifieke situatie.

Citaat van: Audioloog op september 13, 2008, 09:48:44Ik ben het hier ook wel mee eens, al kon het ook geen kwaad denk ik om even te horen wat de "potentie" van het apparaat is middels een interlink die naar Garmts ervaring een goede match zou zijn met het apparaat.

Als ik bovenstaande reacties lees, dan kan ik maar 1 dingen concluderen. En dat is al door Erik perfect verwoord:

Citaat van: Erik van Voorst op september 13, 2008, 09:12:11
En voor wat betreft die kabels....in mijn beleving dient een kabel om met een neutraal karakter de set beter te laten presteren...op het moment dat een kabel voor een nieuw geluid gaat zorgen is er volgens mij echt iets aan de hand.... :-X

Je zou een eerlijk vergelijk moeten kunnen maken tussen twee apparaten, zelfs met enkel dropveters er tussen. Als het verschil dan niet goed genoeg naar voren komt, hoef je je ook niet te vergrijpen aan exotische kabels. Het moet gewoon meteen al goed klinken. 8)

Over extreem dure kabels, die met bepaalde componenten zeer speciaal matchen, heb ik zo mijn mening. En die komt er - mild gezegd - op neer dat je het paard achter de wagen spant met zo'n oplossing. En bij veranderingen van componenten kan die dure, perfect matchende, kabel er weer uit om vervangen te worden door het volgende dure, perfecte matchende, exemplaar dat weer bij je nieuwe component past. :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Ik had de Tyr niet meegenomen omdat ik vond dat Ronald die moest horen, maar omdat ik weet wat de kabel doet, zodat IK weet waar IK naar luister in een onbekende set. Ronald heeft zoals je hebt gelezen zijn eigen kabels er nu op zitten. Het is een tool, meer niet. De Tyr laat vreselijk veel horen, ook dus wat er fout gaat. Dat maakt het een prima uitgangspunt als ik een component in een set plaats. De Tyr biedt niet eens waar Ronald naar op zoek was, dus je relaas is aan dovenmansoren gericht... :P

hifiman

Citaat van: )p( op september 13, 2008, 11:41:11
Ronald met jrmc kan je iedere browse hiërarchie aanmaken die je maar wenst...je kan het zo gek niet bedenken...


peter
Helaas ziet Jriver Media Center (ik neem aan dat je dat bedoeld met jmrc :P) de Linn niet als Media Receiver. Oftewel Jriver Media Center als control point gebruiken gaat helaas niet lukken  :-\

Als ik in Leia op de Nokia de jrmc kies als upnp server dan crasht leia gelijk  :-X

In media streamer werkt het wel maar ja dan heb je weer de eerder genoemde issues  :P Ik begin Scrutinizer haast nog te begrijpen  ;D

hifiman

Citaat van: R op september 13, 2008, 12:34:40
Wil je eens een foto maken van hoe het nu allemaal in je meubel staat?
Daar is nog even niks aan veranderd eigenlijk en de Linn staat er (omdat tie tijdelijk is) bovenop :P

hifiman

De Linn Gui (Kinsky) ook zojuist eens geprobeerd, doet het prima, maar dat biedt (op dit moment) dan weer geen enkele toegevoegde waarde tov de Nokia met Leia als control point  ;D

)p(

Citaat van: Audioloog op september 13, 2008, 13:27:12
Helaas ziet Jriver Media Center (ik neem aan dat je dat bedoeld met jmrc :P) de Linn niet als Media Receiver. Oftewel Jriver Media Center als control point gebruiken gaat helaas niet lukken  :-\

Als ik in Leia op de Nokia de jrmc kies als upnp server dan crasht leia gelijk  :-X

In media streamer werkt het wel maar ja dan heb je weer de eerder genoemde issues  :P Ik begin Scrutinizer haast nog te begrijpen  ;D

Jammer genoeg voor je kan jrmc nog niet als control point dienen...erg fijne interface op de nokia met de dropdown panes!

Heb je wat de upnp server betreft de verschillende opties in de jrmc upnp plugin uitgeprobeerd? Een van de nadelen van het upnp protocol is dat de specificatie nogal vaag is dus elke client renderer of control point heeft net weer andere settings nodig...

peter


hifiman

Citaat van: )p( op september 13, 2008, 13:43:49
Jammer genoeg voor je kan jrmc nog niet als control point dienen...erg fijne interface op de nokia met de dropdown panes!

Heb je wat de upnp server betreft de verschillende opties in de jrmc upnp plugin uitgeprobeerd? Een van de nadelen van het upnp protocol is dat de specificatie nogal vaag is dus elke client renderer of control point heeft net weer andere settings nodig...

peter


Ja het leek mij ook wel wat, maar helaas.. Ja, ik heb alle opties geprobeerd...

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op september 13, 2008, 13:36:24
Daar is nog even niks aan veranderd eigenlijk en de Linn staat er (omdat tie tijdelijk is) bovenop :P

Doe je zelf dan ook nog één keer het 'plezier' tijdens dit vergelijk de Teac VRDS 10 ook 'op' het meubel te plaatsen, Ronald.


Anton.

P.S. Dank voor het emphaties gehalte, Ronald. ;)

CitaatIk begin Scrutinizer haast nog te begrijpen 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Audiofiel

Citaat van: garmtz op september 13, 2008, 12:43:48
Ik had de Tyr niet meegenomen omdat ik vond dat Ronald die moest horen, maar omdat ik weet wat de kabel doet, zodat IK weet waar IK naar luister in een onbekende set.

Gekke redenering.... dus als je de Tyr maar meeneemt naar andersmans set, dan weet je precies waar je naar zit te luisteren? De andere componenten doen er niet meer toe? :P

CitaatDe Tyr biedt niet eens waar Ronald naar op zoek was, dus je relaas is aan dovenmansoren gericht... :P

Ik veronderstel meer lezers dan alleen Ronald op dit forum, Garmt. Bovendien zou ik Ronald zeker geen doveman noemen. ^-^
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Als ik in een demo onbekende variabelen kan elimineren, zal ik dat niet laten. Dat is gewoon mijn werkwijze. Ben je het daar niet mee eens, so be it.

Ik heb alweer spijt dat ik in dit topic heb gereageerd... ::)

Audiofiel

Ik begrijp het gewoon niet, Garmt. Daar hoef je geen lange tenen door te krijgen, toch? :P


Je geeft een uitleg over de Tyr-kabel als een constante die jij in een set wilt horen om iets te kunnen beoordelen. Maar daar gaat het toch helemaal niet om? Het gaat toch primair om wat Ronald er van vindt in zijn set? ::)


Door een dure kabel bij het vergelijk mee te nemen, geef je zo'n 'demo' een hele andere insteek. Als ik een proefrit ga maken in een auto, dan hoef ik toch ook niet de bijpassende, zo leuk matchende, en even dure caravan er bij te proberen? ??? Ik ga dan alleen voor de auto. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Het is de toon waar ik lange tenen van krijg, niet de inhoud...

Maar ik heb het al uitgelegd dus, als Ronald het maar begrijpt... :)

bmateijsen

Arjen,

Waarom deze discussie? Het gaat hier niet om of het een dure kabel is, maar om een bekend component in de keten toe te voegen.
De rest is namelijk voor Garmt allemaal bekend. Het enige wat dus gedaan is om de TEAC met de Linn te vergelijken is een kabel toe te voegen die Garmt gewoon kent en waarvan hij weet dat het met alle componenten matched, zodat hij ook gewoon goed de set kon beoordelen.

Groet,

Bjorn

garmtz

En de Linn blijft een week staan, zodat Ronald in alle rust met eigen kabels kan testen, dus ik zie het probleem niet.

)p(

Citaat van: garmtz op september 13, 2008, 17:05:46
Ronald in alle rust

;D


Ook een week is niet erg veel...ik zou als ik Ronald was een duidelijke keuze proberen te maken wat hij NU het belangrijkste vind om te onderzoeken...en stick with it  ;)

peter

Joris1971

Citaat van: )p( op september 13, 2008, 17:37:03
;D


Ook een week is niet erg veel...

In een week kun je toch behoorlijk wat luisteren naar de Linn, tevens vind ik het van BB&G erg netjes dat ze die Linn Majik bij Audioloog hebben weggezet, met de nodige tijd die daar ingestoken is.. zeker omdat Audioloog aangaf dat hij voorlopig geen budget had om deze aan te schaffen.


hifiman

Citaat van: Joris1971 op september 13, 2008, 18:02:40
In een week kun je toch behoorlijk wat luisteren naar de Linn, tevens vind ik het van BB&G erg netjes dat ze die Linn Majik bij Audioloog hebben weggezet, met de nodige tijd die daar ingestoken is.. zeker omdat Audioloog aangaf dat hij voorlopig geen budget had om deze aan te schaffen.


Precies, afgezien van het feit dat het natuurlijk logisch is dat ze hopen dat ik hem uiteindelijk zal aanschaffen vind ook ik dit een buitengewoon goede service waarvoor dank!  :D

En als ik het na een week nog niet weet dan ga ik het nooit weten volgens mij :P

De Tyr discussie bemoei ik mij even niet mee, gezien het feit dat ik in alle vrijheid alles kan proberen vind ik dat namelijk helemaal niet relevant.

En maak je geen zorgen Arjen, de Tyr is gisteren al door mij "out of the equation" gehaald.  ;)

Groetjes,

Ronald

Harry HT

Hi,
Citaat van: Audioloog op september 13, 2008, 19:14:22
En maak je geen zorgen Arjen, de Tyr is gisteren al door mij "out of the equation" gehaald.  ;)
Gelukkig maar, het duizelt niet meer bij je ? :D Een wankele/uit balans gehaalde luisteraar kan soms teveel afgaan de mening/advies van een ander. Garmt geeft je de tijd om lekker te luisteren/vergelijken, maar je laat ons toch niet een week wachten? Stop met spelen met de a.b./mobiel  :) Luisteren, vergelijken en luisteren, niet meer spelen.  ;D

Inmiddels zijn we een aantal dagen verder, we willen weer een tussenstand  ;) :) Hoe vind je partner het klinken?

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Audiofiel

Citaat van: bmateijsen op september 13, 2008, 17:02:02
Waarom deze discussie? Het gaat hier niet om of het een dure kabel is, maar om een bekend component in de keten toe te voegen.
De rest is namelijk voor Garmt allemaal bekend.

Je bevestigt precies mijn punt. Het gaat er toch om dat Ronald moet testen of die Linn wat voor hem is? Niet Garmt? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

en jij ook de mijne. Immers Ronald kan prima zelf beslissen wat hij wil in zijn set.

Joris1971

Citaat van: Audiofiel op september 13, 2008, 12:36:48
Als ik bovenstaande reacties lees, dan kan ik maar 1 dingen concluderen. En dat is al door Erik perfect verwoord:

Je zou een eerlijk vergelijk moeten kunnen maken tussen twee apparaten, zelfs met enkel dropveters er tussen. Als het verschil dan niet goed genoeg naar voren komt, hoef je je ook niet te vergrijpen aan exotische kabels. Het moet gewoon meteen al goed klinken. 8)

Over extreem dure kabels, die met bepaalde componenten zeer speciaal matchen, heb ik zo mijn mening. En die komt er - mild gezegd - op neer dat je het paard achter de wagen spant met zo'n oplossing. En bij veranderingen van componenten kan die dure, perfect matchende, kabel er weer uit om vervangen te worden door het volgende dure, perfecte matchende, exemplaar dat weer bij je nieuwe component past. :P

Citaat van: Audiofiel op september 13, 2008, 16:35:39
Gekke redenering.... dus als je de Tyr maar meeneemt naar andersmans set, dan weet je precies waar je naar zit te luisteren? De andere componenten doen er niet meer toe? :P

Ik veronderstel meer lezers dan alleen Ronald op dit forum, Garmt. Bovendien zou ik Ronald zeker geen doveman noemen. ^-^

Citaat van: Audiofiel op september 13, 2008, 16:47:44
Ik begrijp het gewoon niet, Garmt. Daar hoef je geen lange tenen door te krijgen, toch? :P


Je geeft een uitleg over de Tyr-kabel als een constante die jij in een set wilt horen om iets te kunnen beoordelen. Maar daar gaat het toch helemaal niet om? Het gaat toch primair om wat Ronald er van vindt in zijn set? ::)


Door een dure kabel bij het vergelijk mee te nemen, geef je zo'n 'demo' een hele andere insteek. Als ik een proefrit ga maken in een auto, dan hoef ik toch ook niet de bijpassende, zo leuk matchende, en even dure caravan er bij te proberen? ??? Ik ga dan alleen voor de auto. 8)

Citaat van: Audiofiel op september 14, 2008, 00:43:56
Je bevestigt precies mijn punt. Het gaat er toch om dat Ronald moet testen of die Linn wat voor hem is? Niet Garmt? ::)

Kan het aan mij liggen, of lijkt het erop alsof jij altijd het laatste woord of gelijk wilt hebben?

solitaire

destination 'onderling mailen' als een Zondagse Zegen  ???



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

)p(

Citaat van: Joris1971 op september 13, 2008, 18:02:40
In een week kun je toch behoorlijk wat luisteren naar de Linn, tevens vind ik het van BB&G erg netjes dat ze die Linn Majik bij Audioloog hebben weggezet, met de nodige tijd die daar ingestoken is.. zeker omdat Audioloog aangaf dat hij voorlopig geen budget had om deze aan te schaffen.



Zeker...maar waar naar te luisteren en hoeveel variabelen je in het spelt brengt is geheel iets anders...daar doelde ik op...en tuurlijk wil BB&G Linn's verkopen...daar is niets mis mee...en Ronald stond denk ik al te trappelen om een betere streaming bron te horen in zijn set...

peter

advr

waar zijn we mee bezig jongens :o :o

Laat Ronald lekker zijn gang gaan ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

stef662

Persoonlijk denk ik dat er wel een kern in de kritiek zit dat de Linn mogelijk wat user interface betreft niet optimaal is. Wat dat aan gaat vind ik het interessant om de Naim hd speler die BB&G ook aanbiedt eens in de vergelijking mee te nemen. Ik denk namelijk dat die userinterface een groot probleem is voor veel mensen. Mogelijk is de naim iets makkelijker? Hoe klinkt die?

Mij lijkt het ideaal dat je met een apparaatje op je schoot je box kunt bedienen met touch screen, auto scrolling en veel grafische artwork. Maar als dat nog niet kan dan lijkt het me ook best handig om met een usb stik te werken. Eentje met jazz en eentje met alles van queen etc die je er in prikt en luisteren maar. Kan die Naim zoiets? Voor de usb stikkies kan ik me we een leuk kastje voorstellen  ;D