hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

HTip

Citaat van: )p( op augustus  8, 2008, 19:01:44
Laten we het niet hopen, want deze thread is toch de goede tijden, slechte tijden soap van het htforum waar laten we eerlijk zijn, we allemaal een beetje verslaafd aan zijn geworden!  ;) ;D

peter
Klopt helemaal!! Soms zijn het wel meerdere pagina's die ik moet doorlezen, omdat ik een paar dagen niet online ben geweest ;D

Maar ik doelde meer op een post van 8 pagina's geleden ;)
Citaat van: Audioloog op juli 10, 2008, 13:23:26
Het streven is eigenlijk om bij pagina 100 van dit topic te kunnen roepen dat de set nu 100% naar mijn zin is  ^-^  ;D  ;)
::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Audiofiel

Citaat van: celerontje op augustus  8, 2008, 16:38:57
Volgens mij voldoet het niet aan de officiele normen om een kabel vanuit de groepenkast direct op een stekkerdoos af te monteren.

Inderdaad, je mag alleen afmonteren in een WCD. Als je huis ooit afbrandt is dat een voltreffer voor de verzekering, ook al was dat niet de oorzaak. :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

HTip

Citaat van: celerontje op augustus  8, 2008, 16:38:57
Volgens mij voldoet het niet aan de officiele normen om een kabel vanuit de groepenkast direct op een stekkerdoos af te monteren.
Behalve als je in België woont, want daar staat niets van in de AREI (Algemeen Reglement op Elektrische Installaties). Is maar goed ook, want dat is bij mij wel de bedoeling ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifiman

Citaat van: Audiofiel op augustus  8, 2008, 20:07:01
Inderdaad, je mag alleen afmonteren in een WCD. Als je huis ooit afbrandt is dat een voltreffer voor de verzekering, ook al was dat niet de oorzaak. :-\
Ok, dat is inderdaad wel een belangrijk punt   ::)

hifiman

Citaat van: HTip op augustus  8, 2008, 17:10:35
Dus 100% tevreden ;D
100% tevreden is een streven waarvan ik nu al weet dat ik het nooit zal halen  ;)

Maar, ik weet niet of het een beetje duidelijk op te maken is uit dit topic, sinds een half jaar geleden is het eigenlijk alleen maar de goede kant op gegaan met de set en ten opzicht van een half jaar geleden zou je kunnen zeggen dat ik nu 100% meer tevreden ben dan toen  ^-^

Het kan altijd beter en ik wil ook nog beter maar er is op dit moment weinig meer om ontevreden over te zijn en dat is wel eens anders geweest   ::)

Jean Sibelius

Citaat van: Audioloog op augustus  9, 2008, 15:25:50
Het kan altijd beter en ik wil ook nog beter maar er is op dit moment weinig meer om ontevreden over te zijn en dat is wel eens anders geweest   ::)
Mooi om te horen! :D Ik ben benieuwd hoe lang je dit gevoel vasthoudt ;).
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

hifiman

Dan even terugkomend op de aangeschafte LAT International AC-2 powercords. Mijn eerste indruk gisteravond (voor forumlid Uitje op bezoek kwam) positief. Deze powercords doen nog een schepje bovenop wat mijn parallel filter al deed: meer 3D stage en een beter te pruimen hoog (cymbals!). Die 1e indruk is vandaag overeind gebleven en deze powercords zijn here to stay  :D

Het effect van de powercords is niet wereldschokken maar dat had ik ook niet verwacht, het effect is subtiel maar de verbetering die het teweeg brengt is op voor mij erg belangrijke punten!

Ik heb de DHZ lineaire voeding van de squeezebox vandaag ook nog even voorzien van een 220V chassisdeel (ipv een vast gemonteerd LAPP netsnoer) zodat ook hier een LAT AC-2 op aangesloten kon worden, niet dat ik verwacht dat dit veel doet maar het is ook zonde als er een mooi powercord in de la ligt. Dit powercord kan dan in de toekomst gebruikt worden voor de (nog te kiezen) nieuwe bron  8)

hifiman

Citaat van: Jean Sibelius op augustus  9, 2008, 15:31:48
Mooi om te horen! :D Ik ben benieuwd hoe lang je dit gevoel vasthoudt ;).
Ondertussen toch al een paar maanden  ^-^

Edit: dat klinkt misschien als kort, maar is uniek voor mij  ;D

blue-eyes

Citaat van: Audioloog op augustus  9, 2008, 15:31:58
Mijn eerste indruk gisteravond (voor forumlid Uitje op bezoek kwam) positief.



Ik denk niet dat forumlid Uitje nog eens langskomt ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

hifiman

En dan zijn we toen aan een kort verslagje over mijn ervaringen met de Transporter in mijn set!

Zoals ik reeds min of meer verwachtte bleek de DAC van de transporter niet op te kunnen tegen mijn PS Audio Ultralink II DAC. Het verschil zat hem met name in de ruimtelijkheid, met de PS Audio klonk het 3D, met de transporter werd dit (bijna) 2D. Dat wil niet zeggen dat de transporter niet goed klinkt, hij klinkt erg relaxt en ingetogen maar mist dus met name een stuk diepte. Uitje merkte op dat er qua klank weinig verschil in zat, daar was ik het mee eens het leek puur de ruimtelijkheid te zijn waarop de PS Audio het (ruimschoots!) won. Dit in tegenstelling tot het verschil tussen de DAC van de Squeezebox en de DAC van de transporter, dat verschil is veel groter, schokkender en het klinkt gewoon heel anders (in alle opzichten in het voordeel van de transporter).

Maar niet getreurd, het is natuurlijk ook mogelijk de transporter als transport in te zetten (digitaal uit naar PS Audio DAC). Als we de transporter op deze manier vergelijken met de Squeezebox dan is het verschil opeens veel kleiner dan tussen de analoge vergelijking waar we mee begonnen maar het is wel duidelijk dat de transporter beter klinkt! Ik hoor meer focus (goed hoorbaar in stemmen) en het klinkt in alle opzichten net even beter.

Het verschil in kwaliteit tussen de squeezebox als transport en de transporter als transport is ongeveer even groot als tussen de squeezebox als transport en mijn TEAC VRDS-10 als transport. Dat betekent dat de transporter als transport wat mij betreft geslaagd is en zeker een optie is voor mij als toekomstige vervanging van de squeezebox!  :) Wel is het even de vraag of ik dan 2000 euro over heb voor een apparaat waar ik de DAC niet eens van ga gebruiken  ::) Dit negatieve onderbuik gevoel zou opgelost kunnen worden door de transporter 2de hands aan te schaffen, maar ja die zie je niet erg vaak op de 2de hands markt voorbij komen.

Misschien is het maar goed dat ik op dit moment het geld er toch nog niet voor heb dat geeft mij nog zeker een half jaar de tijd om mij te bezinnen op wat ik ga doen.

Achteraf is het jammer dat we niet nog even de Transporter als transport vergeleken hebben met mijn TEAC VRDS-10 als transport. Maar ja de luistermoeheid sloeg toe en ook de gewone na een werkweek op vrijdagavond moeheid  :P

Bij deze wil ik Uitje nogmaals hartelijk danken voor het beschikbaar stellen van zijn net nieuw aangeschafte transporter en voor de gezellige avond!  8)


Joris1971

Citaat van: Audioloog op augustus  8, 2008, 10:10:42
Vanavond komt forumlid Uitje bij mij een audiofiel bakkie doen  ;D

En dat is niet alles, hij neemt ook zijn Transporter en de nieuwe duet Afstandsbediening mee (die dus op zowel de duet als de squeezebox als de transporter bruikbaar is).  8)

Zoals wellicht bekend ben ik erg gecharmeerd van de Squeezebox maar wil ik in de toekomst een kwalitatief betere bron hebben. Het meest voor de handliggende is dan de Transporter  :) E

Zou ik toch eens naar een Linn Majik DS kijken, volgens mij wel een stuk mooier dan die transporter. Prijs is iets van 2368 euro.
http://beterbeeldengeluid.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=115&Itemid=80

groet Joris

hifiman

Dan nog even over de door Uitje meegebrachte Duet afstandsbediening. Wat een geweldig ding! Heeft het toegevoegde waarde?
Zeker! Is het 300 euro waard ? Daar ben ik nog even niet over uit.. Als tie 150 euro was had ik hem vandaag nog gehaald, voor 300 euro moet ik er echter nog even wat langer over nadenken!

hifiman

Citaat van: Joris1971 op augustus  9, 2008, 15:41:06
Zou ik toch eens naar een Linn Majik DS kijken, volgens mij wel een stuk mooier dan die transporter. Prijs is iets van 2368 euro.
Hoi Joris,

De Linn staat zeker ook op mijn netvlies, nadat Garmt mij pas geleden op het bestaan van dit apparaat gewezen heeft en mij ook een demo aangeboden heeft (waar ik wellicht nog gebruik van ga maken!).

Echter, als ik eerlijk ben, ik vind de manier van bedienen/gebruikersgemak van de transporter helemaal 100% super en dat van de Linn helemaal bagger! Zo, dat is eruit  ;D Het zal dus nog een innerlijke strijd worden of ik voor het bedieningsgemak ga of puur voor de audiofiele kwaliteiten. Zowiezo kan ik die keuze natuurlijk pas goed maken als ik de Linn een keer geprobeerd heb in mijn set.

Ik sluit op dit moment nog niets uit maar mijn hart ligt voor nu in elk geval bij de transporter (maar dan wel als transport ingezet dus).

Edit: Even op mijn opmerking in perspektief te plaatsen, dit is niet zozeer als negatief richting Linn bedoeld alswel een compliment richting de Transporter/Squeezebox. Ik vind namelijk de bediening van alle streaming based apparaten die ik tot nu toe gezien heb "bagger" met als grote uitzondering de Transporter/Squeezebox.

Groetjes,

Ronald

Joris1971

Citaat van: Audioloog op augustus  9, 2008, 15:51:10
Hoi Joris,

De Linn staat zeker ook op mijn netvlies, nadat Garmt mij pas geleden op het bestaan van dit apparaat gewezen heeft en mij ook een demo aangeboden heeft (waar ik wellicht nog gebruik van ga maken!).

Echter, als ik eerlijk ben, ik vind de manier van bedienen/gebruikersgemak van de transporter helemaal 100% super en dat van de Linn helemaal bagger! Zo, dat is eruit  ;D Het zal dus nog een innerlijke strijd worden of ik voor het bedieningsgemak ga of puur voor de audiofiele kwaliteiten.

Dat bevreemd me dus, dat je een innerlijke strijd voert betreft bedieningsgemak of audiofiele kwaliteit.

Zeker als ik zie wat jij allemaal tweakt en onderzoekt en verbetert om maar steeds een beter (natuurlijker) geluid te krijgen, dan zou de keus helmaal makkelijk moeten zijn.
Ik ben afgelopen do. bij BB&G geweest (Bjorn), die liet me zien dat juist de Linn Majik DS heel simpel te bedienen was dmv een bepaalde telefoon (nokia denk ik, correct me if I'm wrong Bjorn).. je kon gewoon browsen en de songs aanklikken en spelen maar...

bmateijsen

Citaat van: Audioloog op augustus  9, 2008, 15:51:10
Hoi Joris,

De Linn staat zeker ook op mijn netvlies, nadat Garmt mij pas geleden op het bestaan van dit apparaat gewezen heeft en mij ook een demo aangeboden heeft (waar ik wellicht nog gebruik van ga maken!).

Echter, als ik eerlijk ben, ik vind de manier van bedienen/gebruikersgemak van de transporter helemaal 100% super en dat van de Linn helemaal bagger! Zo, dat is eruit  ;D Het zal dus nog een innerlijke strijd worden of ik voor het bedieningsgemak ga of puur voor de audiofiele kwaliteiten. Zowiezo kan ik die keuze natuurlijk pas goed maken als ik de Linn een keer geprobeerd heb in mijn set.

Bagger... hmmm... ipv een duet afstandsbediening neem je een Nokia N810 en kan je ook nog eens het forum volgen tijdens het muziek luisteren via WIFI ;).

CitaatIk sluit op dit moment nog niets uit maar mijn hart ligt voor nu in elk geval bij de transporter (maar dan wel als transport ingezet dus).

Voor geluidskwaliteit zou ik toch echt de Majik DS ernaast zetten en vergelijken. Ik neem aan dat je keuze met name maakt op basis van geluidskwaliteit en daarna pas functionaliteit.

Groet,

Bjorn

bmateijsen

He joris,

Telefoon is het niet, want je kan er niet mee bellen, maar het is wel een Nokia ;D.

Groet,

Bjorn

)p(

Citaat van: Audioloog op augustus  9, 2008, 15:40:40
Dit negatieve onderbuik gevoel zou opgelost kunnen worden door de transporter 2de hands aan te schaffen, maar ja die zie je niet erg vaak op de 2de hands markt voorbij komen.


Je hebt toch nog de tijd, die komen er wel, er zijn er in nl al een flink aantal van verkocht, en je weet hoe audiofielen zijn ;)


peter

Joris1971

Citaat van: bmateijsen op augustus  9, 2008, 15:56:15
He joris,

Telefoon is het niet, want je kan er niet mee bellen, maar het is wel een Nokia ;D.

Groet,

Bjorn

oeps  :-[

hifiman

Citaat van: bmateijsen op augustus  9, 2008, 15:55:46
Bagger... hmmm... ipv een duet afstandsbediening neem je een Nokia N810 en kan je ook nog eens het forum volgen tijdens het muziek luisteren via WIFI ;).
Lees aub ook nog even mijn toevoeging in mijn post waar ik deze "bagger" uitspraak doe, het was zeker niet bedoeld als snauw naar de Linn produkten!

Citaat van: bmateijsen op augustus  9, 2008, 15:55:46
Voor geluidskwaliteit zou ik toch echt de Majik DS ernaast zetten en vergelijken. Ik neem aan dat je keuze met name maakt op basis van geluidskwaliteit en daarna pas functionaliteit.
Het zal jullie misschien verbazen maar ik vind beide erg belangrijk, als het verschil groot is dan ga ik op zeker voor kwaliteit, maar als de verschillen kleiner worden gaat functionaliteit voor mij ook een belangrijke rol spelen!

Joris1971

Citaat van: Audioloog op augustus  9, 2008, 16:00:21
Lees aub ook nog even mijn toevoeging in mijn post waar ik deze "bagger" uitspraak doe, het was zeker niet bedoeld als snauw naar de Linn produkten!

Bjorn zette er ook een  ;) achter.

hifiman

Citaat van: bmateijsen op augustus  9, 2008, 15:55:46
Bagger... hmmm... ipv een duet afstandsbediening neem je een Nokia N810 en kan je ook nog eens het forum volgen tijdens het muziek luisteren via WIFI ;).
De Duet AB werkt ook middels WIFI overigens. Maar smaken verschillen en we kunnen we lang over twisten ik vind zo'n remote desktop of vnc sessie maar niks.

hifiman

Citaat van: Joris1971 op augustus  9, 2008, 16:01:59
Bjorn zette er ook een  ;) achter.
Dat weet ik maar ik vond het zelf wel zo correct om mijn uitspraak even in perspektief te plaatsen en niet de indruk te wekken dat ik Linn niks vind want dat is niet zo.

)p(

Citaat van: bmateijsen op augustus  9, 2008, 15:55:46
Bagger... hmmm... ipv een duet afstandsbediening neem je een Nokia N810 en kan je ook nog eens het forum volgen tijdens het muziek luisteren via WIFI ;).



Heerlijk combie he Bjorn! Ik sta ook versteld hoe vaak ik lekker op dat ding zit te internetten. Ook nu  :) De mijne is altijd via remote desktop met de server verbonden...ik gebruik dus gewoon firefox met een fullscreen plugin...voelt zo net zo snel aan als met een desktop pc...werkt domweg heerlijk  8)

Audioloog als je de nokia in samenwerking met een goede upnp backend als jriver media server gebruikt is het zo slecht nog niet...bij lange na niet op het niveau van slimserver...maar voor simpel bij artiest album browsen heel bruikbaar.

peter

hifiman

Citaat van: )p( op augustus  9, 2008, 16:03:30
Heerlijk combie he Bjorn! Ik sta ook versteld hoe vaak ik lekker op dat ding zit te internetten. De mijne is altijd via remote desktop met de server verbonden...ik gebruik dus gewoon firefox met een fullscreen plugin...voelt zo net zo snel aan als met een desktop pc...werkt domweg heerlijk  8)

Audioloog als je de nokia in samenwerking met een goede upnp backend als jriver media server gebruikt is het zo slecht nog niet...bij lange na niet op het niveau van slimserver...maar voor simpel bij artiest album browsen heel bruikbaar.

peter
Ik besef dat ik nogal bevooroordeeld ben en wie weet moet ik er ooit nederig op terugkomen   ;) Er voor open om het een kans te geven sta ik zeker!

Een remote desktop sessie naar een linux bak wordt wat lastig denk ik maar ik neem aan dat vnc ook een optie is?

)p(

Citaat van: Audioloog op augustus  9, 2008, 16:04:59

Een remote desktop sessie naar een linux bak wordt wat lastig denk ik maar ik neem aan dat vnc ook een optie is?

Ja kan, maar zo gebruik je het niet met de Linn ;)

peter