hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ChrisV

Feli met je aanschaf! Altijd leuk als je je nieuwe aanwinst bijna gelijk in huis hebt  ;)

hifiman

Citaat van: ChrisV op april 11, 2008, 11:11:26
Feli met je aanschaf! Altijd leuk als je je nieuwe aanwinst bijna gelijk in huis hebt  ;)
Dank je. Inderdaad, 2 weken film kijken zonder sub lijkt me ook niks  ;D

Ik moet nog wel even kijken of de nieuwe sub op de oude plek kan blijven staan (heeft wel mijn voorkeur) of dat tie naar de andere kant in de kamer moet hetgeen dan mogelijk is dankzij de kleinere afmetingen. Wel ben ik bang voor een brom ivm lange bekabeling in dat geval, maar ja dat zien we dan wel weer :P

Ik verwacht een veel kleinere invloed op het stereo geluid (gesloten kast, kleiner woofer oppervlak) , alhoewel ik niet weet wat een passieve radiator "doet" in dit geval. Ik zal het snel weten  :P

Deleted member

Citaat van: Audioloog op april  8, 2008, 14:12:30
Heb ik wat gemist?

Overigens was dat nog mijn plan B. Ik bedacht mij afgelopen weekend opeens dat ik ook schoteltjes met van die dunne stickertjes eronder heb, namelijk onder de stands van mijn surround speakers  :D Echter ik heb deze nog niet geprobeerd omdat ik nou net die andere (stalen schotels) in bestelling had.

Zie smiley! ;) ;D

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Citaat van: advr op april 11, 2008, 15:32:49
hopelijk ben jij er ook blij mee ;D ;D
Ja hoor, alleen gaf ik er wat minder om dat er zo'n grote zwarte krabpaal in de hoek stond  ;D

S. Versteeg

Die krabpaal laat nu mijn speakers er heel klein uit zien :(

Moet nog even goed kijken met de afstelling, maar 2 kleine testjes gingen al prima ;D

Bedankt voor de vriendelijkheid gisteren, en ik ben er blij om dat ik je vrouw een stuk heb kunnen helpen door de SVS af te nemen.
Gr Sjoerd
Audio:  Receiver: Denon 1705 Dvd-player: Denon 1400 Fronts:Monitor Audio Bronze B4 Rears:Monitor Audio Bronze B4 Center:Monitor Audio Bronze Center
Video: Projector: Hitachi PJ-TX100 HD-Ready Screen: Beamax High Contrast 72 " Cables and Interlinks by: Oehlbach, Monster, Microsoft and Profigold

hifiman

Citaat van: S. Versteeg op april 11, 2008, 17:16:46
Die krabpaal laat nu mijn speakers er heel klein uit zien :(

Moet nog even goed kijken met de afstelling, maar 2 kleine testjes gingen al prima ;D

Bedankt voor de vriendelijkheid gisteren, en ik ben er blij om dat ik je vrouw een stuk heb kunnen helpen door de SVS af te nemen.
Gr Sjoerd
Hoi Sjoerd,

Een goede afstelling is inderdaad erg belangrijk, maar ook een smaakkwestie. Nogmaals veel plezier ermee gewenst! Ook namens onze buren  ;D

Ik ga zo mijn nieuwe (veel kleinere) subje ophalen  :P


Groetjes,

Ronald

hifiman

Even wat kleine updates:

- De nieuwe subwoofer bevalt prima, achteraf bezien was de SVS wellicht zelfs wat overkill voor onze huiskamer en integreert deze sub beter met de andere speakers, echter wel duidelijk tenkoste van het diepste laag, maar goed je kan niet alles hebben :P
Ondanks dat de sub (vooralsnog) op dezelfde plek als voorheen de SVS staat lijkt deze sub nauwelijks of geen negatieve invloed te hebben op het laag (met stereo). Dat is althans de 1e indruk, ik ga dit binnenkort nog eens nader bekijken/luisteren en indien nodig verhuisd de sub alsnog naar de andere kant van de kamer.

- de stalen spike schotels bevielen niet, weliswaar geen vlekken maar het schuiven ging niet erg prettig en de positionering van de speakers was een ramp. De aluminium schotels zijn weer terug, ditmaal met een heel dun (dus niet het dikke spul wat ik vorige keer had gebruikt) laagje plaktvilt waarmee het schuif en positionerings probleem in 1 klap is opgelost :-) Het is er nog niet van gekomen om vast te stellen of dit dunne vilt een negatieve invloed heeft op het geluid omdat 1 oor dichtzat bij mij (ben net terug van de huisarts om het oor te laten uitspuiten). Komend weekend zal ik de gelegenheid hebben om dit eens goed te beluisteren. Ik hoor Anton al denken, iets met een ezel en stenen enzo. Stja je moet toch wat en indien nodig probeer ik een andere oplossing te bedenken :P

- Als het goed is heb ik voor het weekend de bananen binnen en het plan is om komende zaterdag de W&M LS01 te verbouwen  ;D

- De Apogee Wide Eye digitale interlink met BNC connectoren is nog niet binnen, echter dit heeft ook niet zo'n haast wat mij betreft, is meer "de puntjes op de bekende i" zetten.

Tot zover deze tussenstand  ;D

hifiman

Een jaar geleden vertelde More Music mij:

Avalon werkt overigens aan een update tweeter voor al hun oudere modellen,
op basis van de huidige Ascendant tweeter. Nadeel is wel dat je in dat geval
beide tweeters moet vervangen, maar ik verwacht wel een (nog) beter geluid.


Ik heb middels een e-mail maar eens gevraagd wat de status hiervan is  ::)  :)

hifiman

Citaat van: Audioloog op april 18, 2008, 15:36:23
Ik heb middels een e-mail maar eens gevraagd wat de status hiervan is  ::)  :)
Ik had al snel antwoord, helaas is er geen nieuws op dit gebied :P

hifiman

Citaat van: Audioloog op april 17, 2008, 15:31:40
- De Apogee Wide Eye digitale interlink met BNC connectoren is nog niet binnen, echter dit heeft ook niet zo'n haast wat mij betreft, is meer "de puntjes op de bekende i" zetten.
Vandaag de kabel in huis gekregen en gelijk aangesloten, dit aktiepunt is daarmee afgerond  :)

)p(

Citaat van: Audioloog op april 17, 2008, 15:31:40
Het is er nog niet van gekomen om vast te stellen of dit dunne vilt een negatieve invloed heeft op het geluid omdat 1 oor dichtzat bij mij (ben net terug van de huisarts om het oor te laten uitspuiten). Komend weekend zal ik de gelegenheid hebben om dit eens goed te beluisteren. Ik hoor Anton al denken, iets met een ezel en stenen enzo. Stja je moet toch wat en indien nodig probeer ik een andere oplossing te bedenken :P

Ik hoop het voor je, dit is denk ik toch wel het meest vervelende issue op dit moment...fingers crossed  :)

peter

hifiman

Citaat van: )p( op april 18, 2008, 22:41:57
Ik hoop het voor je, dit is denk ik toch wel het meest vervelende issue op dit moment...fingers crossed  :)

peter
Volgens mij valt het wel mee, maar ik moet er nog even wat langer/serieuzer naar luisteren  ^-^

DA BoSS

hee audioloog,

even iets anders: naar wat voor muziek luister je de laatste tijd eigenlijk?



mvg,


ps: het subje mag dus blijven zie ik....klein maar fijn? :D :P

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op april 17, 2008, 15:31:40
. Ik hoor Anton al denken, iets met een ezel en stenen enzo.
;D....Ronald plak anders een stukje hardhout fineer onder de 'oude' spike schaaltjes. ;)
En wat betreft de Ascendant tweeter.....blijf maar lekker met de MB tweeter spelen.......nothing to gain here.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Harry HT

Hi,

Ik weet nog wel wat voor je lijstje  >:D

- RF-909X spike Base http://www.harmonix-tuning.nl/product.htm (en op is je vakantiegeld  ;) )

Gr

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Joris1971

Ik dacht dat ik erg was met kopen en verkopen, maar jij kunt er ook wat van  ;) ;D

Nu ik BB&G heb ingeschakeld voor mijn HT heb ik een gevoel gekregen van: Dit voelt goed en zo is het goed als Bjorn klaar is... heb jij nu niet dat je voor jezelf steeds maar verbeteringen zoekt en wilt.. en eigenlijk nooit tevreden bent?
Bovenstaande is geen vorm van botte kritiek, maar meer een vraag van: Wanneer is het bij jou goed en wanneer stop je met tweaks en verbeteringen?

gr. Joris

hifiman

Citaat van: scrutinizer op april 19, 2008, 10:12:32
;D....Ronald plak anders een stukje hardhout fineer onder de 'oude' spike schaaltjes. ;)
Kijk daar hebben we wat aan  :) Die Anton heeft soms wel goede ideen  ;D

Citaat van: scrutinizer op april 19, 2008, 10:12:32
En wat betreft de Ascendant tweeter.....blijf maar lekker met de MB tweeter spelen.......nothing to gain here.
Ok.  ;)

hifiman

Citaat van: DA BoSS op april 19, 2008, 09:55:58
even iets anders: naar wat voor muziek luister je de laatste tijd eigenlijk?
Weinig, want ik heb 2 drukke weken achter de rug  :P De drukte is nu weer over en na de het klusje van vandaag (is net af) heb ik weer tijd om te luisteren  :)

Citaat van: DA BoSS op april 19, 2008, 09:55:58
ps: het subje mag dus blijven zie ik....klein maar fijn? :D :P
Inderdaad goed samengevat  ^-^

hifiman

Citaat van: Harry HT op april 19, 2008, 10:18:21
Hi,

Ik weet nog wel wat voor je lijstje  >:D

- RF-909X spike Base http://www.harmonix-tuning.nl/product.htm (en op is je vakantiegeld  ;) )

Gr

Harry
Haha ja die kende ik al ja :P Maar zo gek zal je me nooit krijgen, honderden euro's uitgeven voor iets wat waarschijnlijk een paar duppies heeft gekost ga ik echt niet doen  >:D

hifiman

Citaat van: Joris1971 op april 19, 2008, 10:32:38
Ik dacht dat ik erg was met kopen en verkopen, maar jij kunt er ook wat van  ;) ;D
Dat klopt (beide statements)  ;D

Citaat van: Joris1971 op april 19, 2008, 10:32:38
Nu ik BB&G heb ingeschakeld voor mijn HT heb ik een gevoel gekregen van: Dit voelt goed en zo is het goed als Bjorn klaar is... heb jij nu niet dat je voor jezelf steeds maar verbeteringen zoekt en wilt.. en eigenlijk nooit tevreden bent?
Dat klopt helaas wel ja, zeker sinds ik op dit forum zit  >:D Maar de bedoeling is om met steeds kleinere (met name in financiele zin) verbeteringen steeds dichter bij de tevredenheid te komen. Dat lukt de laatste tijd vrij aardig gelukkig  :)

Citaat van: Joris1971 op april 19, 2008, 10:32:38
Bovenstaande is geen vorm van botte kritiek, maar meer een vraag van: Wanneer is het bij jou goed en wanneer stop je met tweaks en verbeteringen?
Nee dat snap ik wel hoor. Tsja het antwoord is waarschijnlijk 2x nooit. Tenslotte is het ook een hobby (en de aard van het beestje)  ;D

hifiman

Zo eindelijk zit de luidsprekerkabel (voor het eerst sinds ik deze Avalons heb) vast met spades zoals het hoort  :P

scrutinizer

Zo Ronald, die is binnen......  nu nog even op de bi-wire terminals van de luidspreker(s) de interne Cardas bekabeling van bi- naar single wire omsolderen.....en Bob's your..........  ;) :)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op april 19, 2008, 14:53:13
Zo Ronald, die is binnen......  nu nog even op de bi-wire terminals van de luidspreker(s) de interne Cardas bekabeling van bi- naar single wire omsolderen.....en Bob's your..........  ;) :)

Anton.
Hoi Anton,

Mag jij me vertellen hoe ik daarbij kom  ;D

Groetjes,

Ronald

scrutinizer

Ronald,

Speaker op zijn kop of zijde......de 4 inbusjes van de terminal los.......terminal met interne bedrading een stukje naar buiten halen..... de bedrading - pos en neg - van het hoog parallel op de entree van het laag solderen......terminal terug op zijn plaats ....4 inbusjes aandraaien.....speaker(s) op de stand....LS kabel verbinden............Lyngdorf aan.... en..... 8)

;)

Anton.
P.S. Keep in mind....dat de tweeters onbeschermd zijn. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....