hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

hifiman

En dit is het resultaat.

hifiman

Maar uiteraard is de spade oplossing beter en dat zal het dus uiteindelijk gaan worden! Voor voorlopig heb ik in elk geval even een oplossing :P

BuSpu

Laat je bewust het signaal op het hoog binnenkomen met brugjes naar het laag? Ik doe het altijd andersom. Het idee: laag veel stroom dus dat maar direct, maar of dat hout snijdt.....ik heb nooit het vergelijk gedaan.
Wel een slimme oplossing met die extra banaan. Snapte er niks van maar de foto maakte alles duidelijk.  ;)

hifiman

Citaat van: BuSpu op maart 11, 2008, 19:44:56
Laat je bewust het signaal op het hoog binnenkomen met brugjes naar het laag? Ik doe het altijd andersom. Het idee: laag veel stroom dus dat maar direct, maar of dat hout snijdt.....ik heb nooit het vergelijk gedaan.
Ik heb eens een keer naar Anton geluisterd  ;D Ik heb het niet uitgeprobeerd verder....

Citaat van: BuSpu op maart 11, 2008, 19:44:56
Wel een slimme oplossing met die extra banaan. Snapte er niks van maar de foto maakte alles duidelijk.  ;)
Eindelijk erkenning voor mijn geniale ideeen  ;)

hifiman

Zo ik ben weer terug van vakantie. Jammer dat de vakantie weer voorbij is maar mijn handen jeuken om weer iets te hobbien  ;D

Alhoewel ik het wat rustiger aan wil doen (in de zin van wat minder frequenter zaken wijzigen in mijn set) heb ik toch nog een aantal puntjes die ik op korte termijn wil realiseren (min of meer in volgorde van belangrijkheid):

1. De SVS weg uit die hoek, dit kan alleen door een kleinere sub te kopen en dat gaat dan ook gebeuren. Op welke termijn dit gerealiseerd wordt hangt met name af van hoe lang het duurt om de SVS te verkopen.

2. De W&M LS01 luidspreker kabel wordt binnenkort verbouwd. Aan de luidspreker kant komen MIT 6mm spades, aan de versterkerkant Bocchino Alphabanana bananen, deze zijn in bestelling. Het feit dat je de kabel met een steeksleutel vastzet spreekt mij erg aan  ;D Eventueel wil ik de kabels ook nog wat inkorten, maar dat laat ik een beetje afhangen van of het mogelijk is dit te doen zonder het nette uiterlijk van de kabel aan te tasten.

3. De spike onderzetters geven zo ontzettend af op de vloer tijdens het schuiven van de speakers (ik blijf de vloer boenen en dat wordt ik een beetje zat) dat ik toch andere onderzetters (staal ipv aluminium) ga proberen. Gek genoeg is dat afgeven vele malen erger geworden na het schuren en polijsten van de onderkant van deze onderzetters  :P

4. De digitale interlink (Apogee Wide Eye) van cd speler naar DAC is net effe wat te kort (0,50 cm) en staat strak, dat vind ik maar niks dus ik wil deze vervangen voor een 1 meter versie. Deze is reeds besteld (wederom Apogee Wide Eye) en ik heb gelijk maar van de gelegenheid gebruik gemaakt over te stappen op BNC ipv RCA. Mijn DAC heeft tenslotte een BNC ingang en mijn cd speler XO3 tentmodule uitgang was ook al BNC. Op die manier kunnen er weer 2 verloopjes weg, eentje die nu op de cd speler zit en eentje die op de dac zit om de SB3 op de BNC ingang te kunnen aansluiten. De SB3 wordt dan weer netjes RCA-RCA zonder verloopjes en de cd speler wordt BNC-BNC zonder verloopjes.

Afijn toch nog even zat te doen dus  ;D

Deleted member

Welkom terug Ronald, het is hier rustig geweest in je afwezigheid!  ;)

hifiman

Citaat van: Antoine op april  4, 2008, 18:28:16
Welkom terug Ronald, het is hier rustig geweest in je afwezigheid!  ;)
Haha, dank je Antoine.  ;D

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....


DA BoSS

Citaat van: Audioloog op april  4, 2008, 17:43:28
.. De W&M LS01 luidspreker kabel wordt binnenkort verbouwd. Aan de luidspreker kant komen MIT 6mm spades, aan de versterkerkant Bocchino Alphabanana bananen, deze zijn in bestelling. Het feit dat je de kabel met een steeksleutel vastzet spreekt mij erg aan  ;D Eventueel wil ik de kabels ook nog wat inkorten, maar dat laat ik een beetje afhangen van of het mogelijk is dit te doen zonder het nette uiterlijk van de kabel aan te tasten.

;D welcome back Ronald!
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman


Jeroen V

Citaat van: Audioloog op april  4, 2008, 17:43:28
Zo ik ben weer terug van vakantie. Jammer dat de vakantie weer voorbij is maar mijn handen jeuken om weer iets te hobbien  ;D

Mooi uitgerust? Hopelijk een leuke vakantie geweest?

En welke films ga je binnenkort kijken? ;)


DA BoSS

Citaat van: Audioloog op april  4, 2008, 22:47:07
Dank je Jasper. Valt er bij jou thuis nog wat te verbouwen  ???  :P

ik zit al weer even op een weinig ambitieus punt van mijn hifi-carriere ;D


(ben gewoon tevreden, voor nu)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman

Citaat van: Jeroen V op april  4, 2008, 23:34:32
En welke films ga je binnenkort kijken? ;)
Gisteren The Mist gekeken, aanradertje, erg leuk  :D

hifiman


scrutinizer

Citaat van: Antoine op april  4, 2008, 23:51:53
?? Ehhh wat mis ik hier?  ???
What's in a smiley!!
Antoine.... meer een reaktie gezien Ronald's openingstekst Antwoord #1762 ;),
CitaatZo ik ben weer terug van vakantie. Jammer dat de vakantie weer voorbij is maar mijn handen jeuken om weer iets te hobbien 

Alhoewel ik het wat rustiger aan wil doen (in de zin van wat minder frequenter zaken wijzigen in mijn set) heb ik toch nog een aantal puntjes die ik op korte termijn wil realiseren (min of meer in volgorde van belangrijkheid):
en zijn aanstekelijk 'uber' enthousiasme  ;)
CitaatDank je Jasper. Valt er bij jou thuis nog wat te verbouwen 
;D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Deleted member

Citaat van: scrutinizer op april  5, 2008, 11:47:30
What's in a smiley!!
Antoine.... meer een reaktie gezien Ronald's openingstekst Antwoord #1762 ;), en zijn aanstekelijk 'uber' enthousiasme  ;) ;D

Ah is het een reactie op zijn post, helemaal duidelijk dan (en begrijpelijk ;D ;)) Ach 'a man's gotta have his hobbies'!  ;D

hifiman

Citaat van: scrutinizer op april  5, 2008, 11:47:30
What's in a smiley!!
Antoine.... meer een reaktie gezien Ronald's openingstekst Antwoord #1762 ;), en zijn aanstekelijk 'uber' enthousiasme  ;) ;D

Anton.
Blijkbaar ben ik niet duidelijk geweest in wat ik bedoelde  :P
Wat ik bedoel is dat ik nog een aantal stappen te verwezenlijken heb (feitelijk afmaken van zaken waar ik voor mijn vakantie aan begonnen ben) en dat ik het DAARNA eens wat rustiger aan ga doen  ;D

hifiman

Citaat van: Audioloog op april  4, 2008, 17:43:28
3. De spike onderzetters geven zo ontzettend af op de vloer tijdens het schuiven van de speakers (ik blijf de vloer boenen en dat wordt ik een beetje zat) dat ik toch andere onderzetters (staal ipv aluminium) ga proberen. Gek genoeg is dat afgeven vele malen erger geworden na het schuren en polijsten van de onderkant van deze onderzetters  :P
Vandaag eens even zo'n aluminium schijfje meegenomen naar een ijzerzaak en wat kreeg ik te horen.. Dat aluminium altijd afgeeft en dat ook zal blijven doen (schuren/polijsten helpt dus niet).  :-X

Afijn ik ben nog zoekende naar een goede en praktische oplossing..

hifiman

Dit zijn de bananen die ik besteld heb. Deze komen dus aan de versterkerzijde van de W&M LS01 luidsprekerkabel. Ik zal mun steeksleutels alvast te voorschijn halen  ;D

De Alphababana is een klankmatig zeer mooie banaanplug die ook grote diameters kabel toelaat. De unieke zwaar verzilverde finish zorgt voor een goede geleiding van het audio-signaal. Daarnaast kunt u de kabel goed vastzetten in de banaanplug door een steeksleutel te gebruiken, wat ook zorg draagt voor een betere geleiding.

De meeste standaard banaanpluggen zijn verguld. Deze gouden laag wordt aangebracht op een laag van nikkel omdat het goud anders niet blijft zitten. Helaas heeft nikkel enkele zeer slechte eigenschappen. De geleiding is erg slecht, en het brengt een magnetisch veld met zich mee, wat het signaal ten nadele beinvloed. Daarom heeft Bocchino gekozen voor de oplossing om alleen zilver te gebruiken voor de banaanpluggen. De finish is daarom ook mat, er zijn geen toevoegingen aangebracht in het zilver om het te laten blinken, dat ziet er wellicht iets minder mooi uit, maar geleid des te beter!

Specificaties:

    * Lengte: 47 mm
    * Maximale breedte: 12,7 mm
    * Maximale kabel diameter: 7,3 mm
    * Zwaar verzilverd (>16 micron)
    * Met steeksleutels is de kabel zeer goed vast te zetten




Audiofiel

Het is een mooi verhaal van de fabrikant over die vergulde laag op nikkel.
Maar in de tekst doen ze net alsof het zilver puur is...

Citaat van: Audioloog op april  5, 2008, 18:08:44
Daarom heeft Bocchino gekozen voor de oplossing om alleen zilver te gebruiken voor de banaanpluggen

.....terwijl het hier ook gaat om een dun laagje van 0.016 mm....

Citaat* Zwaar verzilverd (>16 micron)

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Citaat van: Audiofiel op april  5, 2008, 18:52:59
Het is een mooi verhaal van de fabrikant over die vergulde laag op nikkel.
Maar in de tekst doen ze net alsof het zilver puur is...

.....terwijl het hier ook gaat om een dun laagje van 0.016 mm....

Inderdaad... Vraag me af waar de rest van de plug dan van is gemaakt... Lang niet gezien op het forum Audiofiel, druk gehad? :)

hifiman

Ik heb ook niet de illusie dat ik de allerbeste bananen heb uitgekozen hoor. Ik zocht iets wat beter was als de W&M bananen, betaalbaar is, degelijk (steeksleutel  ;D ) en met een invoer aan de zijkant (ivm weinig ruimte achter de versterker). De keuze voor deze bananen hadden meer met die degelijke bout te maken dan met dat marketingverhaal  ;D


Audiofiel

Citaat van: garmtz op april  5, 2008, 19:59:05
Inderdaad... Vraag me af waar de rest van de plug dan van is gemaakt... Lang niet gezien op het forum Audiofiel, druk gehad? :)

Ik ben er wel geweest, maar heb minder gepost dan anders. Inderdaad door allerhande drukte. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.