Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

garmtz

Citaat van: Cyreg op september  9, 2014, 19:51:33
OK thx

Voor mij nog extra interessant of de plaatsing vd + net zo kritisch(veel ruimte) is als de eerdere!
Of meer zoals de C7, ook z'n eisen heeft, maar toch stuk minder kritisch is?

Plaatsingsgevoeligheid is totaal niet veranderd... Je moet de verschillen al sowieso niet in die orde van grootte verwachten.

Cyreg

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

twani

#4102
Ging de aandacht werkelijk naar de nieuwe SHL uit "Cy"?

En heb je daar (met de oude versie) daadwerkelijk al veel problemen mee gehad qua plaatsing/akoestiek?

Vraag het omdat dit mijn eerste speakers zijn die helemaal "daarover" eigenlijk helemaal niet "moeilijk doen" ???

Cyreg

ja;

nee/weet niet, hier niet gehoord; slechts advies ervaren kenner  ;) die hier was;

overal lees je toch wel dat de SHL5 veel ruimte om zich heen nodig heeft?
de C7 heeft dat in veel mindere mate om toch nog goed te kunnen spelen.

muziek wordt gespeeld in m'n PC-, audio-, TV-, slaapkamer  ;)


setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Deleted Member 2

Stereoplay 10/2014:
Eigentlich gibt es solche Lautsprecher ja
nicht mehr: Boxen, die sich nicht entscheiden
können, ob sie Kompakt- oder
Standbox, ob sie Zwei- oder Drei-Wege-
Box sein wollen. Aber die Fans lieben die
Harbeth Super HL5, und so hat Entwickler
Alan Shaw (Bild) noch einmal Hand
angelegt. Für den Kenner ergibt sich
äußerlich kein Unterschied, aber Shaw
befand die Gehäuse- und die Frequenzweichen-
Abstimmung als nicht mehr
zeitgemäß. Die ,,Plus"-Version klingt um
einiges knackiger. Der ,,moderne" Preis
liegt bei 4200 Euro pro Paar. Mehr Infos:
04346 / 600601 oder www.harbeth.co.uk
Aufrüstung der Harbeth Super HL5

sultankat

#4105
"Die ,,Plus"-Version klingt um einiges knackiger": zelfs Harbeth ontkomt niet aan de trend. Kennelijk zijn er bij de SHL meerdere varianten van een natuurlijk geluid zonder opsmuk mogelijk.....................Consequent is anders, maar commercieel is het wel.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

garmtz


Citaat van: sultankat op september 12, 2014, 06:56:15
"Die ,,Plus"-Version klingt um einiges knackiger": zelfs Harbeth ontkomt niet aan de trend. Kennelijk zijn er bij de SHL meerdere varianten van een natuurlijk geluid zonder opsmuk mogelijk.....................Consequent is anders, maar commercieel is het wel.

Haha... Je hebt echt geen idee waar je het over hebt... Hoe kun je in hemelsnaam op basis van 1 woord en zonder de speaker te kennen en zonder de principes te kennen van Harbeth/Alan Shaw dit soort onzin verkondigen!

De Plus is geen haar 'commerciëler' dan de 'oude', alleen beter. Tonaal is het midden meer gaan spreken (was wel erg laid-back, hoewel de SHl5 hier nog steeds minder uitgesproken is als de M30.1), speelt hij beter getimed, homogener en inderdaad dynamischer. De SHL5 Plus is echter meer dan onmiskenbaar een Harbeth en als je het merk echt zou kennen, zou je wel beter weten,

twani

#4107
Citaat van: garmtz op september 12, 2014, 09:13:26
Haha... Je hebt echt geen idee waar je het over hebt... Hoe kun je in hemelsnaam op basis van 1 woord en zonder de speaker te kennen en zonder de principes te kennen van Harbeth/Alan Shaw dit soort onzin verkondigen!

De Plus is geen haar 'commerciëler' dan de 'oude', alleen beter. Tonaal is het midden meer gaan spreken (was wel erg laid-back, hoewel de SHl5 hier nog steeds minder uitgesproken is als de M30.1), speelt hij beter getimed, homogener en inderdaad dynamischer. De SHL5 Plus is echter meer dan onmiskenbaar een Harbeth en als je het merk echt zou kennen, zou je wel beter weten,

Noem mij bovendien één reden waarom Alan Shaw commerciëler zou gaan "voicen"?    De man verkoopt structureel als een malle en zeker in Azië is Harbeth "pure cult" (hetgeen op zich weinig belangrijk is)

Inderdaad geen enkele aanleiding voor koerswijzigingen dus ;)

jpmoree

Citaat van: garmtz op september 12, 2014, 09:13:26
Haha... Je hebt echt geen idee waar je het over hebt... Hoe kun je in hemelsnaam op basis van 1 woord en zonder de speaker te kennen en zonder de principes te kennen van Harbeth/Alan Shaw dit soort onzin verkondigen!

De Plus is geen haar 'commerciëler' dan de 'oude', alleen beter. Tonaal is het midden meer gaan spreken (was wel erg laid-back, hoewel de SHl5 hier nog steeds minder uitgesproken is als de M30.1), speelt hij beter getimed, homogener en inderdaad dynamischer. De SHL5 Plus is echter meer dan onmiskenbaar een Harbeth en als je het merk echt zou kennen, zou je wel beter weten,

Heerlijk die passie, Garmt! :clapping:

garmtz


Citaat van: jpmoree op september 12, 2014, 09:34:02
Heerlijk die passie, Garmt! :clapping:

Ach... Iedereen mag gewoon een mening hebben, mits die tot stand is gekomen met luisteren, maar aan speculeren op basis van nul info heb ik een broertje dood... :)

Bas Akkerman

#4110
Ik moet bekennen dat ik na het zoeken van de Duitse benaming ook geen enkel handvat had hoe dat nou moest klinken. En dan ben ik toch zelf iemand die behoorlijk met subjectieve en andere zintuiglijke beschrijvingen kan smijten.

Nog los van het feit dat ik alleen op mijn eigen oren en smaak af ga.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op september 12, 2014, 09:13:26
Haha... Je hebt echt geen idee waar je het over hebt... Hoe kun je in hemelsnaam op basis van 1 woord en zonder de speaker te kennen en zonder de principes te kennen van Harbeth/Alan Shaw dit soort onzin verkondigen!

De Plus is geen haar 'commerciëler' dan de 'oude', alleen beter. Tonaal is het midden meer gaan spreken (was wel erg laid-back, hoewel de SHl5 hier nog steeds minder uitgesproken is als de M30.1), speelt hij beter getimed, homogener en inderdaad dynamischer. De SHL5 Plus is echter meer dan onmiskenbaar een Harbeth en als je het merk echt zou kennen, zou je wel beter weten,

Wat is dat nou? Beetje overtrokken reactie Garmt.

BuSpu

als je leest waar hij op reageert valt dat wel mee toch?

twani

#4113
Zitten de gouden schroefjes er nu nog wél in Garmt? (dacht op een Plus foto gezien te hebben dat ze waren verdwenen maar weet niet meer zeker) En zijn de beschikbare fineren nog steeds gelijk aan het vorige model?

sultankat

Citaat van: garmtz op september 12, 2014, 09:13:26
Haha... Je hebt echt geen idee waar je het over hebt... Hoe kun je in hemelsnaam op basis van 1 woord en zonder de speaker te kennen en zonder de principes te kennen van Harbeth/Alan Shaw dit soort onzin verkondigen!

De Plus is geen haar 'commerciëler' dan de 'oude', alleen beter. Tonaal is het midden meer gaan spreken (was wel erg laid-back, hoewel de SHl5 hier nog steeds minder uitgesproken is als de M30.1), speelt hij beter getimed, homogener en inderdaad dynamischer. De SHL5 Plus is echter meer dan onmiskenbaar een Harbeth en als je het merk echt zou kennen, zou je wel beter weten,

Nou nou Garmtz, zo'n felle reactie had ik niet verwacht, in ieder geval niet van jou. Valt me echt tegen. Ik ken je als liberaler. Ik refereer gewoon enkel en alleen aan de "test", heb hem zelf inderdaad niet gehoord. Mijn visie is dus: ALS de waarnneming uit die test correct is, dan bevreemdt mij de ontwikkeling van deze "Plus", gezien de keuze van Harbeth voor de sound van de "oude" SHL. Dat is mijn mening, jij die van jou. "Leven en laten leven" zou ik willen zeggen. Have a nice day.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

YamahaRXV

Citaat van: sultankat op september 12, 2014, 14:54:10
Nou nou Garmtz, zo'n felle reactie had ik niet verwacht, in ieder geval niet van jou. Valt me echt tegen. Ik ken je als liberaler. Ik refereer gewoon enkel en alleen aan de "test", heb hem zelf inderdaad niet gehoord. Mijn visie is dus: ALS de waarnneming uit die test correct is, dan bevreemdt mij de ontwikkeling van deze "Plus", gezien de keuze van Harbeth voor de sound van de "oude" SHL. Dat is mijn mening, jij die van jou. "Leven en laten leven" zou ik willen zeggen. Have a nice day.

+1  De ''bron'' is Stereoplay ;)
Misschien dan beter maar even een mailtje naar de redactie van Stereoplay als de informatie niet correct (of wenselijk) blijkt te zijn ? :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Cyreg

#4116
Citaat van: sultankat op september 12, 2014, 06:56:15
"Die ,,Plus"-Version klingt um einiges knackiger": zelfs Harbeth ontkomt niet aan de trend. Kennelijk zijn er bij de SHL meerdere varianten van een natuurlijk geluid zonder opsmuk mogelijk.....................Consequent is anders, maar commercieel is het wel.

IMO zijn "trend" en "commercieel" hier toch wat negatievere eigen toegevoegde woorden.
IMO is dat inderdaad niet de reden voor de SHL5+ als opvolger vd SHL5 na tig jaar.
Gewoon betere meettechnieken en geschiktere componenten (vlgns AS op de HUG te lezen)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

tompj

Citaat van: YamahaRXV op september 12, 2014, 16:57:44
+1  De ''bron'' is Stereoplay ;)
Misschien dan beter maar even een mailtje naar de redactie van Stereoplay als de informatie niet correct (of wenselijk) blijkt te zijn ? :angel:
Het gaat denk ik niet om de informatie van Stereoplay, maar om de ongenuanceerde interpretatie daarvan denk je niet?
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

raindog

Citaat van: sultankat op september 12, 2014, 14:54:10
Nou nou Garmtz, zo'n felle reactie had ik niet verwacht, in ieder geval niet van jou. Valt me echt tegen. Ik ken je als liberaler. Ik refereer gewoon enkel en alleen aan de "test", heb hem zelf inderdaad niet gehoord. Mijn visie is dus: ALS de waarnneming uit die test correct is, dan bevreemdt mij de ontwikkeling van deze "Plus", gezien de keuze van Harbeth voor de sound van de "oude" SHL. Dat is mijn mening, jij die van jou. "Leven en laten leven" zou ik willen zeggen. Have a nice day.

-1 Je stelt hier zomaar even dat Harbeth inconsequent is en commerciele keuzes maakt. En dat louter gebaseerd op één zinssnede van een magazine dat niet echt bekend staat om zijn onafhankelijke journalistieke oordelen. Naar mijn mening is de reactie van Garmtz, als forumlid en als importeur, geheel terecht.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Deleted Member 2

Citaat van: raindog op september 12, 2014, 19:42:21
-1 Je stelt hier zomaar even dat Harbeth inconsequent is en commerciele keuzes maakt. En dat louter gebaseerd op één zinssnede van een magazine dat niet echt bekend staat om zijn onafhankelijke journalistieke oordelen. Naar mijn mening is de reactie van Garmtz, als forumlid en als importeur, geheel terecht.

Waar baseer je dat dan op?

Ben je wel in staat geweest om objectief het stukje te lezen:

Uiterlijk niet veranderd: Für den Kenner ergibt sich äußerlich kein Unterschied,

De behuizing en het filter waren toe aan een update: aber Shaw befand die Gehäuse- und die frequenzweichen-Abstimmung als nicht mehr zeitgemäß.

De plus versie wordt wat pittiger: Die ,,Plus"-Version klingt um einiges knackiger.

De nieuwe prijs wordt €4.200 per paar: Der ,,moderne" Preis liegt bei 4200 Euro pro Paar.

Weinig reden tot briesende reacties van jou of van garmt (hoewel jullie daar uiteraard zelf over gaan).

tompj

Citaat van: Onder013 op september 12, 2014, 21:00:48
Waar baseer je dat dan op?

Ben je wel in staat geweest om objectief het stukje te lezen:

Uiterlijk niet veranderd: Für den Kenner ergibt sich äußerlich kein Unterschied,

De behuizing en het filter waren toe aan een update: aber Shaw befand die Gehäuse- und die frequenzweichen-Abstimmung als nicht mehr zeitgemäß.

De plus versie wordt wat pittiger: Die ,,Plus"-Version klingt um einiges knackiger.

De nieuwe prijs wordt €4.200 per paar: Der ,,moderne" Preis liegt bei 4200 Euro pro Paar.

Weinig reden tot briesende reacties van jou of van garmt (hoewel jullie daar uiteraard zelf over gaan).
Zie post #4117...
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Mitch--

Dan maar weer on-topic :)

Nu een kleine week gedraaid met de Linn K-400 bi-wire op mijn speakers, en nu kan meneer Shaw wel bij hoog en laag volhouden dat het niet uitmaakt maar die discussie durf ik wel aan ;) want ja, het maakt uit, geen wereldschokkende verschillen maar de puzzelstukken vallen nog meer op hun plek op deze manier, het word allemaal nog completer, heerlijk :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Klout10

Citaat van: raindog op september 12, 2014, 19:42:21
Naar mijn mening is de reactie van Garmtz, als forumlid en als importeur, geheel terecht.

Je kunt je natuurlijk ook afvragen in hoeverre een importeur hier een onafhankelijke mening verkondigt  :blink:
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

twani

#4123
Citaat van: tompj op september 12, 2014, 21:31:03
Zie post #4117...
Laat maar Tom, helpt niks :tounge2:

De man is weer eens sikkeneurig op z'n "anti BB&G krukje" gestapt en weigert daar vooralsnog vanaf te komen :D


Deleted Member 2

#4124
Citaat van: twani op september 12, 2014, 22:33:04
Laat maar Tom, helpt niks :tounge2:

De man is weer eens sikkeneurig op z'n "anti BB&G krukje" gestapt en weigert daar vooralsnog vanaf te komen :D

ik snap de relatie tussen een inhoudelijk bericht in het door jou zo bejubelde Duitse audioblad met sikkeneurigheid, anti bbg niet zo goed.

PS
Laat ook maar